захист вітчизни 10-11 клас литвиненко
) видано за рахунок державних коштів. О, квашньова та а о, литвиненка рецензенти. Ареф ев, завідувач кафедри теорії і методики фізичного виховання і спорту національного педагогічного університету ім. Драгоманова, кандидат педагогічних наук, професор 0. Горіцький, заступник директора з наукової роботи всеукраїнського науково - дослідного інституту цивільного аазшсту населення і терито рій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, кандидат технічних наук, професор л. Києва, методист вищої категорії, полковник у відставці г. В, ложкін, завідувач кафедри психології та педагогіки національного університету фізичного виховання та спорту, доктор психологічних наук, професор п. Панченко, віце - президент української академії історичних наук, доктор історичних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки україни л. Шахліна, завідувач кафедри спортивної медицини національно - го університету фізичної культури і спорту, доктор медичних наук, професор 1. Збройні сили україни — необхідна умова забезпечення суверенітету нашої держави, недоторкан - ності її кордонів. В них розгляда - ються теми, що, згідно із затвердженою міністерством освіти і науки україни програмою, вивчаються як окремо юнаками, так і дівчатами і тими юнаками, що не вивча - ють основи військової справи за станом здоров я або релігійними поглядами. і надання першої допомоги при кровотечах, пораненнях, переломах і вивихах, опіках і відмороженнях, утоплен - ні, ураженні електричним струмом, отруєннях тощо. Вступ національна безпека держави кожна держава повинна мати свою армію, що захища - тиме її інтереси тоді, коли дипломатичні методи виявлять - ся безсилими. Україна — як незалежна держава — має бути готовою відстоювати свою омріяну у віках і недавно здобуту незалежність. Хоч нині не існує безпосередньої загрози війни для нашої країни, але не поодинокими є воєнні конфлікти, терористичні акти, зберігається напру - женість у різних куточках земної кулі. Національна безпека держави залежить не лише від боєздатності її збройних сил, а й від діяльності інших вій - ськових формувань, покликаних забезпечувати належний громадський порядок, не допускати на своїй території зброй - них конфліктів, боротися з тероризмом, а також захищати насапення в надзвичайних ситуаціях в мирний і воєнний час. Конституція україни (ст. Збройні сили україни та інші військові формування ніким не можуть бути використані для обмеження прав і свобод громадян або з метою повалення конституційного 5 3. Ладу, усунення органів влади чи перешкоджання їх діяльності. На території україни забороняється створення і функціонування будь - яких збройних формувань, не перед - бачених законом. Розвиток національних збройних сил та інших військових формувань політичний, економічний і духовний розквіт україни неможливий без гарантування її державного сувереніте - ту, політичної незалежності, збереження територіальної цілісності та недоторканності кордонів. Гарантом націо - нальної безпеки україни виступають боєздатні збройні сили, побудовані за принципом оборонної достатності. Наці - ональні збройні сили як необхідний атрибут держави по - кликані виконувати її найголовнішу — захисну — функцію. Збройні сили україни пройшли нелегкий шлях свого становлення. історія українського війська сягає в глибину віків. Княжа доба, козаччина, спроба створення національної армії українською народною республікою в 1917 - 1920 рр героїчна боротьба з фашизмом, розбудова збройних сил незалежної україни. Набутий досвід, вивчення й узагаль - нення теорії й практики військового будівництва стали ос - новою для розробки державної програми будівництва та розвитку збройних сил до 2005 р затвердженої прези - дентом україни 20 січня 1997 р. 6 розвиток національних збройних сил та інших військових формувань є необхідною умовою забезпечення могутності нашої держави. Строкова військова служба від - повідно до конституції е почесним обов язком кожного громадянина (чоловічої статі). Це нелегкий, але дуже важ - ливий і необхідний для суспільства вид діяльності; що характеризується складністю, високою напруженістю, динамічністю, суворою регламентацією, специфічністю спілкування. Усе це вимагає спеціальної підготовки. Го - товність до служби в армії, що формується у навчально - виховному процесі, залежить від зусиль держави, сім ї, громадських організацій і від самого юнака, його свідо - мості, активності, наполегливості. Кожний юнак повинен добре розуміти, які саме знання та навички, якості та властивості характеру потрібні воїнові на початковому етапі військової служби. «оборона країни від збройної агресії належить до найважливіших функцій держави і є справою всього наро - ду україни. Сил та інших військових формувань україни, значення військової служби, вимоги військової присяги і статутів збройних сил україни. Вивчаються загальні обов язки рядового, обов язки днювального і чатового, правила пово - дження перед шикуванням і в строю, дії в наступі й обо - роні, матеріальна частина малокаліберної (пневматичної) гвинтівки й автомата калашникова, правила і прийоми стрільби і метання гранат та ін. Правила надання першої допомоги при різноманітних травмах, ушкодженнях, ранах, крово - течах, отруєннях тощо; основи оживлення і транспор - тування потерпілих; правила накладання пов язок та ін. На заняттях сто - сунки між учнями і викладачем, а також учнів між собою підтримуються на зразок стосунків між військовослуж - бовцями збройних сил україни. У чому суть національної безпеки держави. Яка основна функція збройних сил україни. Цей день є святом збройних сил нашої держави. Збройні сили україни є основою військової організа - ції держави. Головнокомандувачем збройних сил і головою ради національної безпеки і оборони україни (рнбоу) є президент україни. Воєнна доктрина — це сукупність керівних прин - ципів, воєнно - політичних, воєнно - стратегічних, воєнно - економічних і військово - технічних поглядів на забезпе - чення воєнної безпеки держави. Воєнна доктрина нашої держави має оборонний характер. Воєнна доктрина україни співвіднесена з економічною та зовнішньополітичною доктринами україни. Основними напрямами реалізації воєнної доктрини україни є. Воєнна доктрина виходить із того, що державний кордон україни із суміжними державами є остаточно встановленим, а сама україна не висуває територіальних претензій до жодної держави і не визнає жодних тери - торіальних претензій до себе.
Використання збройних сил можливе лише в разі збройної агресії, посягань на те - риторіальну цілісність україни, а також при виконанні україною своїх міжнародних зобов язань. Таким чином, україна ніколи першою не розпочне бойових дій проти іншої держави, якщо сама не стане об єктом її агресії. Це положення зовсім не означає, що україна має дотримуватися пасивної стратегічної оборони. В умовах війни можуть бути активно і широко використані всі форми сучасного воєнного мистецтва. Збройні сили україни будуються і здійснюють свою діяльність на основі таких принципів. Принцип демократії і гуманізму, який полягає в то - му, що найвищою суспільною цінністю є людина. Порушення законів україни тягне за собою дисциплінарну, кримінальну відповідальність. єдиноначальність забезпечує чіткість і оперативність управління військами, повну відповідаль - ність командира за бойову готовність підрозділу.
Принцип загального військового обов язку громадян україни. Військова строкова служба — конституційний обов язок громадян держави (чоловічої статі). Комплекту - вання військовослужбовців в україні проводиться за змішаним принципом. За контрактом і на основі призову юнаків на строкову військову службу.
Закон україни від 19 червня 2003 р. № 964 - гу «про основи національної безпеки україни передбачає перехід до комплектування переважно на контрактній основі. Принцип добровільного вступу на кадрову військову службу.
Зарахування на кадрову військову службу (за ко - нтрактом) проводиться лише на добровільній основі, коли громадяни (у тому числі жінки) виявляють бажання укласти відповідну угоду.
Принцип дотримання військової дисципліни (про це докладніше йтиметься далі). Принцип гласності в діяльності збройних сил україни і збереження державної та військової таємниці. Загальні питання навчально - бойової діяльності армії та флоту, а саме.
Попередження про військові навчання і маневри, по - відомлення про зміни у військовому керівництві та ін згідно з міжнародними угодами мажуть висвітлюватись у засобах масової інформації. Але гласність не є підставою для розголошення державної та військової таємниці, не повинна завдавати шкоди національній безпеці держави. Тому розголошення державної і військової таємниці тягне за собою кримінальну відповідальність. Принцип позапартійності. Цей принцип забороняє військовослужбовцям членство в політичних організаціях, партіях, рухах. Військовослужбовці перебувають поза політикою і виконують свої функції відповідно до зако - нів україни. № 1740 - гу) передбачено поділ збройних сил україни (зсу) на види і роди військ. Це сухопутні війська (св), повітряні сили (пс), військово - морські сили (вмс) (див. Сухопутні війська є головним носієм бойової могутності збройних сил україни. За своїм призначенням вони, після введення в дію президентом україни плану територіальної оборони, відіграватимуть чільну роль у відбитті агресії. Сухопутні війська є в трьох оператив - них командуваннях — південному, західному і північ - ному, а також у п яти армійських, корпусах. До їх складу входять. Ракетні війська та артилерія; механізовані, тан - кові та аеромобільні війська; армійська авіація і війська протиповітряної оборони св. Ракетні війська та артилерія — це з єднання опера - тивно - тактичних і тактичних ракет; з єднання і частини гарматної, гаубичної реактивної і протитанкової артиле - рії; підрозділи мінометів і протитанкових ракет; частини артилерійської розвідки. Вони оснащені досконалими гарматами, протитанковими ракетами і реактивними уста - новками, могутніми високоточними бойовими зарядами, що мають велику дальність і точність стрільби. Механізовані війська оснащено сучасними засобами пересування (мал. 1) і найновішими зразками зброї. На озброєнні танкових військ перебувають сучасні танки з потужною бронею і першокласним високоточним озброєн - ням (мал. 2, 3) і бойові машини, що вирізняються висо - кою швидкістю, маневреністю, ефективністю озброєння, великим запасом ходу.
Танкові війська — основна ударна сила сухопутних військ. З єднання і підрозділи аеромобільних військ (амв, в минулому пдв — повітряно - десантні війська) покликані виконувати завдання в тилу противника (повітряними десантами різного складу і призначення). На їх озброєнні — десантні машини, самохідні артилерійські установки, бронетранспортери, протитанкові і зенітні засоби, ефек - тивне автоматичне озброєння. Мал, з, т - 84 армійська авіація ввійшла до складу сухопутних військ україни з 1 липня 1994 р, і за відносно короткий строк перетворилась на один - з основних і перспективних засобів збройної боротьби, призначених для виконання завдань у різноманітних умовах загальновійськового бою (операції). Досвід військових конфліктів, тактичних і командно - штабних навчань, а також наукові дослідження свідчать, 14 що на сучасному етапі розвитку засобів збройної боротьби найбільш характерними завданнями армійської авіації будуть. — знищення об єктів противника на передньому краї і в тактичній глибині дід час авіаційної підтримки загальновійськових частин (з єднань), при цьому бороть - ба з броньованими цілями та протитанковими засобами противника е пріоритетною; — знищення вертольотів противника в повітрі та міс цях їх базування, блокування та знищення аеромобіль - них підрозділів противника в місцях їх висадки, а також виконання інших завдань. Повітряні сили (пс), озброєні найсучаснішою авіаційною і ракетно - артілерійською технікою, е великою силою, що, за відсутності в нашій країні ядерної зброї, здатна стримати агресора і завдати йому удару у відповідь. Вони стають єдиним засобом проти агресії можливого противника, виходять на перший план за вогневою могутністю і дальністю бойового використання. Розгром з повітря ракетно - ядер - них, авіаційних, сухопутних і морських об єктів і угру - повань противника; підрив його військово - економічного потенціалу; дезорганізація державного і - військового уп - равління противника; порушення роботи. Тилу і транс - порту противника; забезпечення збройних сил даними повітряної розвідки; прикриття. Військ і об єктів від ударів повітряного противника; повітряне десантування; здійснення повітряних перевезень та ін. Основною вогневою силою системи протиповітряної оборони держави є зенітно - ракетні війська, які мають завдання знищувати будь - які засоби повітряного нападу — стратегічну й винищувальну авіацію, крилаті ракети, безпілотні літальні апарати — в межах зон ураження. Радіотехнічні війська є основним джерелом інформа - ції про початок повітряного нападу.
Вони діють в інтересах 15 мал. Зрв і винищувальної авіації (ва), забезпечують необ - хідними даними командні пункти. Дальність їхніх дій — понад 360 км і по висоті до 85 км. Війська протиповітряної оборони пс постійно несуть бойові чергування. Термін їх постійної бойової готовно - сті до бойового застосування становить від 2, 5 до 12 хв. Нині вони охороняють понад 7 000 км повітряного просто - ру нашої держави, здійснюють контроль перельотів авіації з дев ятьма суміжними країнами. Вшгьково - морські сили — самостійний вид зброй - них сил україни. Геополітичне положення незалежної української держави характеризується наявністю морських кордонів протяжністю майже 1 600 км уздовж узбережжя чорного та азовського морів. Основні завдання вмс визначені вимогами воєнної доктрини україни і принципами їх розбудови. У мирний час — це підтримка сприятливого опера - тивного режиму в зоні відповідальності флоту, участь у миротворчих операціях, у сучасних навчаннях із флотами інших держав, в охороні районів діяльності риболовець - кого і торгового флотів україни, судноплавства, в бо - ротьбі з терористами на морі. У воєнний час основні завдання вмс — відбиття на - паду авіації з морського напрямку, знищення ударних підводних човнів і надводних кораблів, оборона місць дис - локації флоту і десантно - доступних районів та ділянок уз - бережжя, допомога сухопутним військам на приморсько - му напрямку, участь у протидесантних операціях, висад - ка тактичних десантів за планами флоту та ін. Основні роди військово - морських сил. — надводні сили (ударні, протичовнові, десантні, протимінні); — підводні сили (багатоцільові дизельні підводні човни); — морська авіація; — берегові ракетно - артилерійські війська; — морська піхота. Програма розбудови вмс україни в рамках чинного документа про розбудову і розвиток збройних сил укра - їни на найближчі роки передбачає повністю визначитись з бойовим ядром військово - морських сил. Воно повинне забезпечувати обороноздатність україни на морі. Кораблі і підводні човни об єднуються в бригади (ди - візіони), що входять до складу військово - морських районів (південного і східного об єднань), у зону дії яких вхо - дять також акваторія азовського моря і дельта дунаю. Спеціальні війська — військові частини і підрозділи, призначені для виконання спеціальних завдань по забез - печенню бойової і повсякденної діяльності збройних сил. Це війська, що безпосередньо підпорядковані міністер - ству оборони, а також входять до складу видів зброй - них сил. Найменування, склад, організація, озброєння і технічне спорядження формувань спеціальних військ зумовлюються їх призначенням. До спеціальних військ належать. Деякі види збройних сил мають свої спеціальні війська (наприклад, у військово - морських силах — частини інженерно - авіаційної служби та ін. Війська зв язку призначені для встановлення і під - тримки стійкого зв язку, який забезпечує безперервне управління військами, і входять до складу всіх видів і родів військ зсу.
Особовий склад військ зв язку здатний у досить короткі строки розгортати мобільну мережу зв яз - ку, яка складається з польових кабельних, радіорелей - них, тропосферних ліній і апаратури ущільнення, ліній радіо - і космічного зв язку.
інженерні війська складаються з частин і підрозділів різного призначення. інженерно - саперні, інженерно - до - рожні, понтонно - мостові, інженерно - будівельні, пере - правно - десантні та ін. Ці війська призначені для інженер - ного забезпечення бойових дій, тому вимагають спеціаль - ної підготовки особового складу, використання різної техніки та інженерних боєприпасів. Проте і в мирний час вони завжди на варті, виконуючи бойові завдання по знешкодженню вибухонебезпечних предметів та надаю - чи іншу допомогу мирному населенню. Війська радіоелектронної боротьби (реб) набувають дедалі більшого значення в сучасних умовах. Досвід остан - ніх локальних війн і військових конфліктів (особливо 16 17 9. У сербії та іраку) засвідчив, що завдяки діяльності підрозділів реб досягалась повна перевага авіації над засобами ппо. Топографічна служба діє відповідно до потреб збройних сил в топографічно - геодезичній інформації з урахуванням воєнної доктрини україни та аналізу сучасного стану то - погеофізичного забезпечення території нашої держави і суміжних держав. Силами служби постійно виконуються роботи з топогеодезичного забезпечення навчальних центрів і полігонів, а саме.
Залізничні війська служать для транспортного забез - печення бойових дій збройних сил, тимчасової експлуа - тації наявних залізничних колій та будівництва нових. Кожний п ятий кілометр залізниць в україні прокладено вошами - залізничниками, що е досить вагомим внеском у розвиток транспортної мережі нашої держави. Тил збройних сил — це сили і засоби, призначені для тилового забезпечення військ матеріальними та фінансовими ресурсами, здійснення військових переве - зень усіх видів, відновлення військової техніки і майна, створення умов для базування авіації і сил флоту, розв язання квартирно - експлуатаційних питань та ін. Керівництво збройними силами україни загальне керівництво збройними силами україни зді - йснює президент україни як головнокомандувач і голова ради національної безпеки і оборони україни. Відповідно до статті 106 конституції україни, президент призначає на посади і звільняє з посад вище командування збройних сил та інших військових формувань; здійснює керівниц - тво у сферах національної безпеки і оборони; очолює раду національної безпеки і оборони україни, яка є коорди - наційним і контролюючим органом з питань національ - ної безпеки і оборони при президентові; вносить до вер - ховної ради україни подання про оголошення стану війни та приймає рішення про використання збройних 18 сил держави в разі збройної агресії проти україни; при - своює вищі військові звання генералів та адміралів. Верховна рада україни як законодавчий орган держави оголошує, за поданням президента україни, стан війни та укладення миру; схвалює рішення президента про вико - ристання збройних сил та інших військових формувань у разі збройної агресії проти україни; затверджує загальну структуру і чисельність та визначає функції збройних сил та інших військових формувань україни; схвалює рішен - ня про участь в миротворчих операціях на території інших держав (ст. 85 конституції україни). Безпосереднє керівництво збройними силами укра - їни здійснює міністерство оборони як орган державного управління, що несе повну відповідальність за розвиток армії і флоту, виконання завдань оборони. Міністерство оборони україни оцінює воєнно - політичну обстановку, визначає ступінь воєнної загрози, визначає чисельність, склад видів і родів військ, контролює виконання чинного законодавства з питань військової служби та ін. Видами, родами збройних сил україни, військовими об єднаннями, з єднаннями, частинами, кораблями, під - розділами керують командувачі та командири різних ступенів. Вони, згідно зі своїм статусом, функціями, повно - важеннями та обов язками, покладеними на них відповідни - ми постановами і статутами, здійснюють керівництво опера - тивно - тактичною і морально - психологічною підготовкою військ і несуть повну відповідальність за оборонну го - товність і результати дій у воєнний час. Законодавство про військову службу україна як незалежна правова європейська держава активно працює над вдосконаленням та розробкою нових законів, що визначають норми, правила діяльності, поведін - ки громадян, регулюють соціальні відносини, забезпечують нормальне функціонування та розвиток суспільства. З метою забезпечення нормальної життєдіяльності збройних сил, зміцнення законності, гарантування прав і свобод військовослужбовців в україні створено систему законодавства з питань військової служби, військове за - конодавство є невід ємною частиною національного права. Згідно з основним законом — конституцією україни, що є державно - правовою основою військового законодав - ства, воїни збройних сил користуються всією повнотою 19 10. Прав і виконують усі обов язки громадян україни. Права воїнів (на недоторканність особи, матеріальне забезпе - чення, освіту, житло, охорону здоров я та ін. ) не тільки проголошуються, а й реально забезпечуються. Ніхто не може обмежувати військовослужбовців і членів їхніх сімей у правах і свободах, визначених законодавством ук - раїни. Водночас військовослужбовці, як і всі громадяни україни, повинні виконувати конституційні обов язки. Дотримуватися законів держави, сумлінно служити, поважати правила громадського життя. Законодавство україни забезпечує військовослужбов - цям строкової служби такі конституційні права і свободи. Обирати і бути обраними до органів державної влади та місцевого самоврядування; створювати свої громадські об єднання відповідно до законодавства україни тощо. Проте їм заборонено бути членами політичних партій чи організацій, брати участь у страйках, оскільки армія і флот згідно із чинним законодавством перебувають поза політикою. Воїни збройних сил та інших військових формувань україни мають також право оскаржити в суді незаконні дії командирів, військових посадових осіб і органів управління в порядку, передбаченому статутами зсу.
Військовослужбовці можуть сповідувати будь - яку релігію або не сповідувати жодної, відправляти релігійні обряди, відкрито висловлювати свої релігійні або атеїс - тичні переконання. Проте релігійні переконання воїнів не повинні перешкоджати проходженню ними строкової військової служби. Військовослужбовцям гарантується право на недотор - канність особи. Арештувати військовослужбовця можна лише на підставі судового рішення, або із санкції проку - рора чи за наказом командира, або в разі дисциплінар - ного арешту в порядку, передбаченому дисциплінарним статутом збройних сил україни. Забороняється вико - ристання військовослужбовців для виконання робіт, не пов язаних з військовою службою. Вони можуть залуча - тися, за рішенням верховної ради, до участі в ліквідації наслідків аварій, катастроф, стихійного лиха тощо. № 2232 - хп зі змінами, внесеними законом україни від 17. Допризовну підготовку юнаків, підготовку призовників з військово - технічних спеціальностей, підготовку до вступу у військові навчальні заклади, військову підготовку сту - дентів вищих навчальних закладів за програмою офіцерів запасу, фізичну підготовку, лікувально - оздоровчу роботу, підвищення рівня загальноосвітньої підготовки, вивчення державної мови, патріотичне виховання. Юнаки, які не пройшли відповідної допризовної під - готовки у навчальних закладах, повинні перед призовом в армію обов язково пройти відповідну допризовну підго - товку з відривом від виробництва. Щороку в січні — березні до призовних дільниць при - писуються громадяни, яким у рік приписки виповнюється 17 років. Такі юнаки вважаються призовниками і беруться на військовий облік. Підготовка призовників, які досягли 17 - річного віку, з військово - технічних спеціальностей проводиться в нав - чальних організаціях товариства сприяння обороні україни (тсоу) і в закладах професійно - технічної освіти. Види військової служби військова служба підрозділяється на строкову війсь - кову службу і військову службу за контрактом; є також альтернативна служба. Строкова військова служба на строкову військову службу в мирний час призива - ються громадяни україни чоловічої статі, які придатні до неї за станом здоров я та віком і яким виповнилося 18 років. Юнаки, які виявили бажання навчатися у вій - ськових навчальних закладах, можуть бути зараховані до них при досягненні ними 17 - річного віку.
Призов громадян на строкову військову службу прово - диться двічі на рік — весною та восени, на підставі указу президента україни. Після оголошення указу президента кожний призовник зобов язаний прибути у пункт і в стро - ки, вказані військовим комісаріатом у повістці. Громадя - ни призовного віку, які не пройшли строкової військової служби і без законних підстав не перебувають па військо - вому обліку, а також призовники, які тимчасово виїхали з постійного місця проживання в іншу місцевість і не ста - ли там на військовий облік, зобов язані прибути до військового комісаріату в семиденний строк після опублікування указу президента. Зміна місця військового обліку призовниками, які досягли 18 - річного віку, допускається лише до опубліку - вання указу президента україни про черговий призов за винятком тих, які переведені на роботу або зараховані на навчання, направлені за розподілом після закінчення на - вчального закладу з іншу місцевість, переїхали на нове місце проживання. Поважними причинами (вони мають бути підтверджені відповідними документами) неприбуття громадянина до призовної дільниці у строки, встановлені військкоматом, визнаються. Хвороба громадянина; смерть або тяжка хво - роба близького родича; перешкоди стихійного характеру.
Призовні комісії, що утворені для проведення призову громадян на строкову військову службу, організують ме - дичний огляд призовників; приймають рішення про призов на строкову військову та альтернативну службу і призна - чення призовників для використання на службі; надають відстрочку або звільнення від призову; направляють призов - ників, які виявили бажання, у військові навчальні заклади для складання вступних іспитів або відмовляють їм у цьому за станом здоров я, у зв язку з недостатнім загаль - ноосвітнім рівнем підготовки чи моральними якостями; ухвалюють рішення про направлення до слідчих органів матеріалів на призовників, які ухиляються від призову на строкову військову службу, відстрочка від призову на строкову військову службу може надаватися. За сімейними обставинами, за станом здоров я, для продовження навчання, у зв язку з депу - татською діяльністю та в інших випадках відповідно до чинного законодавства. У збройних силах україни встановлено такі терміни служби. Для солдатів і сержантів строкової служби — 22 12 місяців; для матросів і старшин строкової служби — 18 місяців; для військовослужбовців із вищою освітою — 9 місяців; для сержантів і старшин, солдатів і матросів за контрактом — не менше 3 років. Призовники, які ухиляються від призову і не з явля - ються за повісткою до військкомату для відправки на військову службу, несуть відповідальність згідно з чішгшм законодавством. Термін їх строкової військової служби продовжується на строк ухилення від призову.
Військовослужбовцю строкової служби, який самовільно залишив місце служби або без поважних причин не з явився до місця службн в строк, зазначений у припис - ному свідоцтві, час його відсутності у військовій частині не зараховується до строку служби. Юнаки, призвані на строкову військову службу, зоо > - в язані прибути у військові частини у власному справному одязі та взутті. Після зарахування до списків військових частин їм видається військова форма одягу і взуття. Встановлено такі форми служби за контрактом. Вій - ськова служба на посадах солдатів і матросів, сержантів і старшин, прапорщиків і мічманів; військова служба жінок за контрактом; військова служба курсантів військових на - вчальних закладів і студентів військових кафедр вищих цивільних навчальних закладів. Умови відбору на військову службу за контрактом. — приймаються громадяни україни віком 19 - 40 ро ків після проходження строкової військової служби; - вища, повна загальна середня освіта або професія, споріднена з військовою; — відповідний рівень фізичної підготовки; — придатність до військової служби за станом здоров я; •— для жінок — відсутність дітей дошкільного віку.
Проходження служби, забезпечення і пільги військо вослужбовцям за контрактом. проходження служби на рівних умовах з офіцер ським складом і прапорщиками; 23 12. Альтернативна (невійськова) служба якщо громадяни україни мають істинні релігійні переконання і належать до таких діючих згідно із зако - нодавством релігійних організацій, віровчення яких не допускає користування зброєю та військової служби, то вони мають право на альтернативну службу.
На альтерна - тивну службу направляються громадяни, які підлягають призову на строкову військову службу, але особисто заявили про неможливість її проходження як такої, що суперечить їхнім релігійним переконанням, і докумен - тально або іншим чином підтвердили істинність своїх переконань та стосовно яких прийнято відповідні рішення. Трудові відносини під час проходження альтернативної служби здійснюються на підставі письмового строкового трудового договору і регулюються законодавством про працю, за винятками, передбаченими законом україни від 18 лютого 1999 р. Рішення про проходження альтернативної служби приймається спеціальними комісіями; забезпечення відповідною роботою покладається на органи виконавчої влади з питань праці та соціальної політики. Строк альтернативної служби становить двадцять сім місяців, а для осіб, які мають повну вищу освіту з ос - вітньо - кваліфікаційним рівнем спеціаліста, магістра, — вісімнадцять місяців, тобто значно перевищує строк військової служби. Громадяни, які проходять альтернативну службу, мають такі самі права, обов язки і пільги, що й військо - вослужбовці строкової служби. Пільги військовослужбовцям, передбачені трудовим законодавством. Час перебування на військовій службі зараховується до загального і безперервного трудового стажу, а також до стажу роботи за спеціальністю. За військовослужбовцями строкової служби, які до призову працювали на підприємствах, в установах, орга - нізаціях, незалежно від форм власності, зберігається при звільненні з військової служби право на працевлашту - вання їх у тримісячний строк на тому самому підприєм - стві (в організації) на посаду, не нижчу за ту, яку вони займали до призову на військову службу.
Вони корис - туються за інших рівних умов переважним правом на залишення на роботі під час скорочення чисельності або штату працівників у зв язку зі змінами в організації виробництва і праці протягом двох років з дня звіль - нення з військової служби. Воїни строкової служби, сім ї яких втратили годуваль - ника (батька, матір, сестру, брата, дружину) і не мають інших працездатних членів сім ї, звільняються з військової служби достроково. Держава забезпечує соціальну і професійну адапта - цію звільненим військовослужбовцям строкової служби, які до призову не встигли працевлаштуватися. Громадянам, призваним на строкову військову службу чи прийнятим які до призову не встигли працевлаштуватися. Громадянам, призваним на строкову військову службу чи 24 25 13. На службу за контрактом, виплачується вихідна допо - мога в розмірі двомісячної заробітної плати. Члени сімей військовослужбовців мають переважне право на прийняття на роботу і на залишення на роботі під час скорочення чисельності або штату працівників, а також на влаштування їхніх дітей у дошкільні заклади. Матеріальне забезпечення та відпочинок військово - службовців строкової служби. Держава гарантує військо - вослужбовцям матеріальне та інше забезпечення в розмі - рах, що стимулюють зацікавленість громадян україни у військовій службі. Військовослужбовці одержують за державний рахунок, відповідно до посади і звання, грошове забезпечення, а також майно, житло, харчування. Час служби, відпочинку, нарядів, чергування вій - ськовослужбовцям строкової служби встановлюється відповідно до статутів збройних сил україни. Військовослужбовцям строкової служби за весь період військової служби надаються відпустки тривалістю. Солдатам і матросам — 20 діб, старшинам і сержантам — 25 діб, без урахування часу, потрібного для переїзду до місця проведення відпустки і назад. Пільги в галузі охорони здоров я. Передбачається створення необхідних санітарно - гігієнічних і побутових умов з урахуванням специфіки служби та економічної обстановки. Військовослужбовці забезпечуються безплат - ною кваліфікованою медичною допомогою у військово - медичних закладах або лікувально - профілактичних закладах міністерства охорони здоров я україни. Вона також мають право, за відповідних медичних показань, на безплатне санаторно - курортне лікування. Військовослужбовці, які стали інвалідами внаслідок бойових дій, а також учасники бойових дій прирівню - ються у правах до інвалідів та учасників великої вітчиз - няної війни. Лікувально - оздоровча робота з юнаками перед призовом в армію проводиться за місцем проживання, навчання або роботи органами та закладами охорони здоров я. За результатами медичного огляду юнакам призначається необхідне лікування. Права та пільги, передбачені житловим законодав - ством. Військовослужбовці строкової служби розміщу - ються в казармах (на кораблях) згідно з військовими ста - тутами. За ними зберігається житлове приміщення, яке вони займали до призову на службу.
Воїни строкової 26 військової служби не можуть бути виключені зі списків громадян, прийнятих на квартирний облік. Пільги в галузі освіти. Особи, призвані на строкову військову службу в період навчання, при звільненні зара - ховуються для продовження навчання до того самого нав - чального закладу, де вони навчалися до призову.
Військо - вослужбовці строкової служби можуть вступати тільки до військових навчальних закладів. Військовослужбовцям, допущеним до вступних екзаменів у вищі, військові навчальні заклади, надається для підготовки додаткова 30 - добова відпустка. інші пільги військовослужбовцям строкової служби. Військовослужбовці строкової служби звільняються від прибуткового оподаткування з усіх видів грошового забез - печення, яке вони одержують у своїй військовій частиш, а військові - будівельники — з отримуваної ними заробітної плати. Військовослужбовці строкової служби користуються правом безплатного проїзду міським пасажирським транспортом (всіма видами, за винятком таксі), авто - мобільним транспортом загального користування у сіль - ській місцевості, залізничним і водним транспортом при - міського сполучення, автобусами приміських сполучень. Військовослужбовці строкової служби мають право безплатно відправляти й одержувати листи. Безплатни - ми поштовими посилками відправляється особистий одяг юнаків, призваних на строкову військову службу.
Міжнародне військове співробітництво останніми роками активно розвивається міжнародне військове співробітництво країн з метою вдосконалення військової майстерності та обміну досвідом, а також участі в миротворчих місіях оон, які здійснюються на основі міжнародного права і спрямовані на боротьбу з міжнародним тероризмом, залагодження міжетнічних збройних конфліктів, що дедалі частіше спричиняють численні людські жертви і біди. Основні принципи між - народного права в галузі міжнародного військового спів - робітництва закріплено в статуті оон. Згідно з декларацією, прийнятою 25 - ю сесією гене - ральної асамблеї оон (1970 р. ) міжнародне право — це сукупність юридичних принципів і норм, що регулюють відносини між державами та іншими учасниками (суб єк - тами) міжнародного співтовариства. Сучасними принципами міжнародної безпеки є. Утвер - дження мирного співіснування як універсального принци - пу міждержавних відносин, забезпечення рівної безпеки для всіх держав, створення діючих гарантій безпеки у вій - ськовій, політичній, економічній і гуманітарній сферах, недопущення гонки озброєнь у космосі, припинення всіх випробувань ядерної зброї і повна її ліквідація; безумовна повага до суверенних прав кожного народу і прав людини; справедливе політичне врегулювання міжнародних криз і регіональних конфліктів; зміцнення довіри між держава - ми; вироблення ефективних методів запобігання міжна - родному тероризму; викорінювання геноциду, апартеїду і проповіді фашизму, заборона пропаганди війни; виклю - чення з міжнародної практики усіх форм дискримінації, відмова від економічних блокад і санкцій (без рекомен - дацій світового співтовариства), дотримання міжнародних договорів; встановлення порядку, що забезпечує рівну економічну безпеку всіх держав. Невід ємною її частиною є функціонування закріпленого статутом оон механіз - му колективної безпеки. Міжнародне гуманітарне право — це сукупність між - народних конвенційних і звичайних норм, що визначають правила ведення війни, а також закони, які регулюють відносини між воюючими державами. Воно покликане за - безпечувати гуманізацію засобів і методів ведення бойо - вих дій, зобов язує сторони гуманно і з повагою ставитися до цивільного населення та захопленого противника. Мирне співіснування як тип відносин між державами передбачає. Відмову від війни і застосування сили чи погро - зи силою як засобу розв язання спірних питань і вирішення їх шляхом переговорів; невтручання у внутрішні справи і врахування законних інтересів одна одної; право народів здійснювати вільний соціально - політичний вибір; повагу до суверенітету держав; співробітництво на основі повної рівноправності і взаємної вигоди; сумлінне виконання міжнародних договорів і зобов язань. Україна як правова, цивілізована держава, поважаючи і дотримуючись принципів і норм міжнародного права, бере активну участь у міжнародному військовому співро - 28 бітництві. Останніми роками військовослужбовці збройних сил та інших військових формувань україни брали участь у миротворчих місіях оон у сенегалі, районі косово, іраку, лівії, сьєрра - леоне, кот - д івуарі. Як зазначалось вище, рішення про використання ук - раїнських збройних формувань у складі миротворчих сил оон ухвалює президент україни як головнокомандувач збройних сил після того, як верховна рада дає на це згоду.
Військові кадри і військові навчальні заклади україни військові кадри — це кістяк, основа збройних сил і військових формувань україни. Вони об єднують воїнів строкової служби, забезпечують разом з ними високу боє - готовність військ. З цією метою організовується їх навчально - бойова діяльність, забезпечуються піклування про стан їхнього здоров я, створення нормальних умов служби. Військові інженери відповідають за утримання у високій бойовій готовності військової техніки і зброї, апаратури, приладів, за їх якісне обслуговування та пра - вильну експлуатацію, навчання молодших військових спеціалістів, воїнів. Так само діють спеціалісти тилової, інтендантської, медичної, топографічної, метрологічної, метеорологічної та інших служб. Управління кадрової політики та виховної роботи збройних сил і військових формувань україни займа - ються навчанням, військовою освітою, гуманітарною підготовкою, вихованням особового складу, організацією відпочинку й дозвілля військовослужбовців, наданням їм психологічної та юридичної допомоги, консультацій з різноманітних питань військової служби. Сьогодні в україні створено єдину систему військової освіти, інтегровану з державною освітою, що реалізує ступеневу систему навчання від початкової військової підготовки до оперативно - стратегічного рівня. Рівень вій - ськової освіти дає змогу фахівцям більшості військових спеціальностей після звільнення із збройних сил та інших військових формувань працювати в різних галузях народного господарства. Мережа військових навчальних закладів (станом на 01. ), в яких готують командирів і спеціалістів з усіх військово - облікових спеціальностей, включає. Науменко, директор департаменту військової освіти та науки міністерства оборони україни, генерал - майор. Полосков, старший вчитель допризовної підготовки вищої категорії загальноосвітньої школи № 13 м. Шовкопляс, вчитель допризовної підготовки вищої категорії середньої школи № 7 м. Миколаєва, методист, підполковник запасу.
Підручник (для навчальних закладів системи загальної середньої освіти), 10 - 11 клас. З проголошенням україни суверенною незалежною державою і створенням її збройних сил головною метою військової політики нашої країни стала гарантована національна безпека. Проблема національної безпеки є однією з ключових у розвитку будь - якого суспільства. Суспільна система, що нездатна забезпечити власну національну безпеку, завжди перебуває на межі ризику свого припинення. Сьогодні, коли на планеті функціонують понад 250 національних держав з різними традиціями, історичним досвідом, інтересами та амбіціями, проблема національної безпеки для кожної з них набуває доленосного значення. У цьому контексті не є винятком і україна. Національна безпека для україни — це надійна захищеність її конституційного ладу, суверенітету, територіальної цілісності і недоторканості кордонів, здатність виступати самостійним суб єктом на міжнародній арені. історичний досвід переконує, що національна безпека, як необхідна умова поступового прогресивного розвитку суспільства, може бути реальністю тільки за умови, коли забезпечення безпеки суспільства і держави стане справою кожного громадянина, у тому числі й вашою особистою справою. Мета предмета досягається глибоким та осмисленим вивченням матеріалу за декількома напрямками, які розподілені на 7 розділів, кожний з яких має свої завдання. Вивчаючи розділи підручника, ви повинні набути певних знань, вмінь та навичок. З нормативно - правовою базою створення збройних сил україни та інших військових формувань україни, основними напрямками міжнародного співробітництва збройних сил україни та їх участю у миротворчих місіях оон, нормами міжнародного гуманітарного права; знати основні історичні етапи розвитку українського війська, його призначення, організаційну структуру, озброєння і тактику ведення бойових дій, структуру збройних сил україни та інших військових формувань україни, їх призначення, напрями реформування та розвитку, основні права і свободи військовослужбовців, пов язані з проходженням військової служби; вміти. Проводити аналіз військово - політичної обстановки в україни та у світі. із загальними обов язками військовослужбовців, завданнями внутрішньої та вартової служби, повсякденною життєдіяльністю військ, з виконанням стройових прийомів зі зброєю та сигналами управління; знати. Звертатися до старших (начальників), виконувати правила військової ввічливості, діяти під час виконання наказів і військового привітання, правильно виконувати стройові прийоми без зброї та діях в строях відділення; отримати. Навички у виконанні обов язків днювального роти та чатового. Характерні риси загальновійськового бою, види вогню і маневру, обов язки солдата в бою, організацію механізованого відділення; вміти. Застосовувати способи пересування на полі бою, вибирати вогневу позицію та обладнувати її, виконувати обов язки спостерігача, застосовувати способи боротьби з танками та повітряними цілями противника, встановлювати протитанкові та протипіхотні міни, виявляти їх та долати мінні поля в проходах у складі відділення, визначати сторони горизонту за допомогою компаса, годинника, місцевих предметів, рухатися за вказаним магнітним азимутом, визначати способи саморегуляції під час екстремальних та стресових ситуацій; виконати. Встановлені нормативи та другу вправу з метання ручної протитанкової гранати. Призначення, бойові якості та загальну будову автомата калашникова та ручних осколкових гранат, правила ведення вогню по нерухомих цілях і цілях, що з являються; вміти. Готувати автомат до стрільби, виконувати прийоми і правила стрільби з автомату калашникова, вимірювати відстань до цілей за допомогою кутових величин і елементів зброї; виконати. Вправи стрільб з малокаліберної гвинтівки, метання ручних осколкових гранат, початкову вправу стрільби з автомата калашникова, встановлені програмою нормативи. Нормативи та вправи прикладної фізичної підготовки, особливості та заходи безпеки при їх виконанні; оволодіти. З організацією цивільної оборони навчального закладу; знати. Основи нормативно - правової бази цивільної оборони україни, вражаючі фактори зброї масового ураження, основи рятувальних та інших невідкладних робіт; вміти. Визначати основні ознаки припинення життєдіяльності людини, виконувати непрямий масаж серця та проведення штучної вентиляції легенів, користуватися шприц - тюбиком, накладати пов язки, шини з підручного матеріалу, надавати першу допомогу при кровотечах, переломах, утопленні, ураженні електрикою, опіках, відмороженнях, синдромі тривалого здавлювання, при отруєнні. Матеріал підручника розподілений на розділи, теми, які ви можете відшукати в змісті. Для того, щоб отримати знання та навички, вивчаючи курс, недостатньо читати тільки текст і параграфи, потрібно використовувати весь допоміжний матеріал, який міститься у підручнику.
Важливе місце в підручнику відводиться малюнкам, схемам, фотографіям, які допоможуть скласти уявлення про той чи інший об єкт, ту чи іншу подію або явище.
У кінці кожної теми містяться питання для закріплення знань, відповіді на які ви зможете дати після його опрацювання. Важливі твердження, факти, поняття, терміни, на які необхідно звернути увагу, виділяються іншим шрифтом. В додатках підручника розкриті тактико - технічні характеристики головних зразків сучасної стрілецької зброї та бронетехніки збройних сил україни та деяких армій іноземних держав, надаються зразки форми одягу, погонів, емблем та нарукавних знаків родів та видів військ збройних сил україни. Необхідність армії в сучасних умовах обумовлюється самим уявленням про державу, її сутністю та поглядами на забезпечення національної безпеки. Становлення сучасних збройних сил та інших військових формувань україни має свою історію, свої традиції, які передаються із покоління в покоління, і на цій основі виховується в учнів вірність своєму народові, любов до батьківщини, прагнення служити її інтересам, бути гідними нащадками і продовжувачами славних традицій. ^ нормативно - правова база з військових питань історія розвитку українського війська. Конституція україни та закони україни про призначення збройних сил та інших військових формувань україни україна, проголосивши 24 серпня 1991 року свою незалежність, прагне жити в мирі та дружбі з усіма державами світу.
Однак нині не виключена можливість виникнення воєнних конфліктів, що загрожуватимуть суверенітету нашої країни. Враховуючі необхідність забезпечення власної воєнної безпеки та оборони, підтримання міжнародної стабільності, україна має відповідні військові формування та правоохоронні органи держави, організація і порядок діяльності яких визначаються законом. Вони будуються і здійснюють свою діяльність на основі верховенства права, законності та гуманності, поваги до людини, її конституційних прав та свобод. Безпосереднє керівництво збройними силами україни здійснює міністр оборони україни. Цей день вважається святом — днем збройних сил україни. Центральним органом управління прикордонних військ є державний комітет у справах охорони державного кордону україни. Голова державного комітету є командувачем прикордонних військ україни. Служба безпеки україни підпорядкована президентові україни. ^ органи внутрішніх справ є одним із елементів системи правоохоронних органів україни. Керівництво органами внутрішніх справ здійснює міністерство внутрішніх справ україни — як центральний орган державної виконавчої влади. Міністр внутрішніх справ україни здійснює керівництво всією міліцією україни. Міліція — державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров я, права і свободи громадян, власність, природне середовище, інтереси суспільства і держави від протиправних посягань. На службу до міліції набирають громадян, здатних за своїми особистими, діловими й моральними якостями, освітнім рівнем, фізичною підготовкою і станом здоров я виконувати покладені на міліцію завдання. Не можуть бути прийняті на службу до міліції особи, які мали судимість за вчинення злочину.
Контроль за діяльністю міліції здійснюють кабінет міністрів україни та генеральний прокурор україни. Охорона та оборона важливих державних об єктів, виправно - трудових і лікувально - трудових установ, об єктів матеріально - технічного та військового забезпечення міністерства внутрішніх справ україни покладається на внутрішні війська. Збройні сили україни є основою військової організації держави. Державною програмою реформування та розвитку збройних сил україни передбачено мати у їхньому складі три види збройних сил. Сухопутні війська; повітряні сили; військово - морські сили україни; а також об єднання, з єднання, військові частини, військові навчальні заклади, установи та організації, що не належать до видів збройних сил україни. Кожний вид збройних сил україни має свої роди військ, що характеризуються певним призначенням, бойовими можливостями, військовою технікою, зброєю, кадровим складом тощо. ^ сухопутні війська (св) — призначені для відбиття ударів сухопутних угруповань противника, що вторглися (напали) на територію держави. До складу (св) входять такі роди військ. ^ повітряні сили (пс) — призначені для охорони повітряного простору держави, ураження з повітря об єктів противника, висадки повітряних десантів, перевезення військ та ведення повітряної розвідки. До пс входять роди авіації. Бомбардувальна, винищувальна, штурмова, розвідувальна, транспортна; зенітно - ракетні війська, радіотехнічні війська, авіація та спеціальні війська. ^ військово - морські сили (вмс) — призначені для нанесення ураження об єктам противника та сприяння сухопутним військам у веденні бойових дій на приморських напрямках. До складу вмс входять. Надводні і підводні сили, авіація військово - морських сил, берегові ракетно - артилерійські війська та морська піхота. Зміни характеру збройної боротьби, форм і способів застосування військ (сил) у сучасних воєнних конфліктах викликали потребу мати у складі збройних сил передові та основні сили оборони і стратегічні резерви. Керівництво військовою організацією держави загальне керівництво військовою організацією держави здійснює президент україни, який є одночасно ^ верховним головнокомандувачем збройних сил україни та головою ради національної безпеки і оборони україни. Він вживає необхідні заходи щодо забезпечення надійної обороноздатності держави і постійної бойової готовності військових формувань. В разі військового нападу (агресії) з боку іншої держави, керівництво збройними силами та іншими військовими формуваннями президент україни може здійснювати через ставку верховного головнокомандувача, робочим органом якої є генеральний штаб збройних сил україни. ^ верховна рада україни згідно конституції україни, за поданням президента україни, схвалює рішення про використання збройних сил україни та інших військових формувань у разі збройної агресії проти україни. ^ кабінет міністрів україни здійснює заходи щодо забезпечення обороноздатності і національної безпеки україни, громадського порядку, боротьби зі злочинністю. ^ рада національної безпеки і оборони україни є вищим державним органом колегіального керівництва питаннями оборони і безпеки. Конституція україни - (ст. 53 - кожен має право на освіту); закон україни про освіту - (ст. 6 - основні принципи освіти); закон україни про загальну середню освіту - (ст. 44 - матеріально - технічна база загальноосвітніх навчальних закладів); закон україни про місцеве самоврядування в україні - (ст. 32 - повноваження у сфері освіти, охорони здоров я, культури, фізкультури і спорту). Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень для дівчат основи медичних знань). Пригадуватимемо уже вивчене, оволодіватимемо новими знаннями, уміннями та навичками. Знання основних положень міжнародного гуманітарного права розширить ваш світогляд і за виникнення відповідної ситуації зробить вас юридично компетентними. Значну увагу приділятимемо наданню першої медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях та у повсякденному житті. Оволодівши цим навчальним матеріалом, ви отримаєте дуже потрібні знання та практичні навички, які ви зможете застосувати в майбутньому.
Особливу увагу автори підручника приділили основам профілактики інфекційних захворювань. Засвоєння цих знань дозволить вам уберегти себе, рідних та близьких від таких захворювань та їх тяжких наслідків. Структура підручника чітка й зрозуміла. Запитання на початку параграфа (вони надруковані курсивом) налаштують вас на засвоєння нового матеріалу.
У тексті підручника нові терміни виділено напівжирним кольоровим шрифтом. Слова або речення, які мають важливе значення, подано курсивом. Наприкінці кожного параграфа під рубрикою n. Запитання та завдання, запропоновані наприкінці параграфа, допоможуть ґрунтовно опрацювати матеріал. Вони згруповані за певним принципом і позначені піктограмами. Ці завдання передбачають роботу в групах. Вони навчають ефективно й злагоджено спілкуватися в команді, знаходити спільні рішення тощо. Узагальнення матеріалів здійснювалося шляхом перевірки календарно - тематичних, поурочних планів, записів у класному журналі, відвідування уроків, співбесід з учителем. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. (наказ міністерства освіти і науки україни від 30. Відвідані уроки показали, що вчитель боківець в. В основному дотримується програмних вимог курсу, впроваджує на заняттях статутні вимоги, відпрацьовує вміння подавати та виконувати статутні команди. Під час вивчення теоретичного матеріалу вчитель використовує елементи сучасних інноваційних педтехнологій, здійснює індивідуальний та диференційований підхід до навчання, використовує ікт. При проведенні занять здійснюється поточне оцінювання знань учнів, але проаналізувавши записи в класному журналі виявилося, що не завжди виставляються поточні оцінки. Організація і проведення навчально - польових занять планується директором школи. Для записів змісту тем та навчальних досягнень учнів на навчально - польових заняттях відведено окремі сторінки класного журналу.
Кількість занять співпадає з кількістю в програмі. З метою запобігання негативних процесів у духовній сфері особистості у школі проводиться робота щодо виховання у школярів почуття патріотизму, військового обов”язку перед батьківщиною. У річному плані школи внесено тематичні виховні години, уроки мужності, зустрічі з військовослужбовцями ато, конкурси на краще виконання віршів, пісень воєнної тематики. У жовтні проведено заходи до дня захисника україни та дня українського козацтва, у грудні були проведені заходи до святкування дня збройних сил україни. Заступнику директора з навчально - виховної роботи л. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Мигасюк володимир іванович. Сокальська зш і - ііі ступенів №2. Орієнтовний тематичний план 10 клас вивчення предмета юнаками (дівчатами за їх власним бажанням). Кількість годин на тиждень (1, 5 год). Орієнтовний тематичний план 10 - 11 класи вивчення предмета юнаками (дівчатами за їх власним бажанням). Кількість годин на тиждень (1, 5 год) автор мигасюк володимир іванович. Вивчення предмета юнаками (дівчатами за їх власним бажанням)кількість годин на тиждень (1, 5 год. Перспективи вступу україни в нато. Календарне планування 2019 - 2020. Додаток до листа міністерства освіти і науки україни від 11. Безпека людини, її життя і здоров’я визнаються в україні найвищою соціальною цінністю. Субота, 30 січня 202опубліковано. Поділ класів на групи юнаків та дівчат здійснюється незалежно від кількості учнів у класі. Проте, якщо у групі є менше 5 осіб, то учні цієї групи навчаються за індивідуальними навчальними планами. Дівчата за їх власним бажанням (у разі згоди батьків, опікунів або піклувальників) навчаються за програмою для групи юнаків. Електронні підручники. Наведіть курсор на зображення документа та зробіть подвійний клік. Нажмите, чтобы поделиться на twitter (открывается в новом окне). Нажмите здесь, чтобы поделиться контентом на facebook. (открывается в новом окне). Нажмите, чтобы поделиться на linkedin. Календарне планування 10 - 11 клас, навчання дівчат. Цікаві факти про тварин (щоб прослухати — завантажте файл). Пошук файлів (документів). Чернівці, 58010 телефони. 55 - 29 - 66, 57 - 32 - 84(факс) пошта. Лютий 2021 (8) січень 2021 (45) грудень 2020 (63) листопад 2020 (58) жовтень 2020 (73) вересень 2020 (59). Організація і проведення навчально - виховного процесу з допризовної підготовки в школі. Озброєння збройних сил україни. Методичні рекомендації щодо проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів з питань уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами. Календарно - тематичне планування з історії 6 - 11 класи 2020 - 2021. Календарно – тематичне планування предметів. Календарне відповідає вказаним підручникам. Залишити відповідь скасувати відповідь. Календарне планування з музики та образотворчого мистецтва. Календарно - тематичне планування для початкової школи. Календарне планування для 2 - 11 кл. Новини організація навчального процесу.
Використання бюджетних коштів за листопад 2020. Ми маємо пам ятати кожного. ) режим роботи школи 2020 - 202графік чергування 2020 - 202розклад дзвінків 2020 - 202розклад факультативів 2020 - 202розклад гуртків 2020 - 202календарне планування 10 клас 1. Календарне планування 10 клас 1, 5 години іі семестр. Календарне планування 11 клас 1, 5години іі семестр. Календарне планування 11 клас 1, 5 години іі семестр. Календарне планування 10 клас. Календарне планування 11 клас. 11 клас (2 рік навчання). Призначення та загальна будова, бойові властивості автомата. Предмет викладається на протязі трьох періодів – у 10 і 11 класах та під час навчально - польових зборів (занять у лікувально - оздоровчому закладі). У кожному періоді предмет вивчається юнаками та дівчатами окремо. Поділ класів на групи юнаків та дівчат здійснюється незалежно від кількості учнів у класі (але не менше ніж 5 осіб). Юнаки, які за станом здоров’я або релігійними поглядами звільнені від засвоєння основ військової справи, вивчають предмет за програмою для групи дівчат. Організаційною формою навчання предмету є урок. Однак, особливістю уроків з основ військової справи є їх військова тематика. Отже, урок є зовнішньою формою, тобто, оболонкою навчання, яка містить внутрішні, специфічні для військової справи форми. Такими формами у системі військової підготовки виступають теоретичні і практичні заняття, які в свою чергу також поділяються на різні види форм. Наприклад, практичні заняття проходять у формах тактико - стройового, тактичного заняття та інших. На основі визначених головної мети і завдань та відповідно до державного стандарту предмет вивчається за трьома змістовими лініями. Програму побудовано з урахуванням основних ліній державного стандарту та існуючої в україні системи військової підготовки. Розділи, з яких структурована програма, наближають її до програмного забезпечення предметів бойової підготовки в збройних силахукраїни. Для групи юнаків призначаються такі розділи. До змісту навчального матеріалу предмета включено нормативи, які рекомендовані для відпрацювання у ході занять. Якість виконання нормативів визначає рівень індивідуальної підготовки учнів. Протягом навчального року відпрацьовуються всі індивідуальні нормативи (додаток 6). Для позначення нормативів у програмі застосовуються такі скорочення. Топ –військова топографія. Морально - психологічна підготовка здійснюється в ході навчання з метою формування морально - психологічної готовності та спроможності учнів виконувати. Покладені на них завдання, переборювати труднощі та небезпеку у надзвичайних ситуаціях, витримувати навантаження. Для цього на заняттях та тренуваннях викладачами створюються відповідні умови. Розвитку емоційно - вольової сфери учнів сприяє насичення занять елементами незначної напруженості, раптовості, небезпеки і ризику з дотриманням вимог безпеки. Такі заняття доцільно супроводжувати використанням зорових та звукових ефектів (запис вибухів снарядів, бомб, інше). Програма складається із пояснювальної записки, основної частини і додатків. Основна частина програми предмета подає перелік розділів і тем та розрахунок годин на курс навчання юнаків і на курс навчання дівчат з різним потижневим навантаженням. Навчальний матеріал програми розподіляється по періодам навчання, окремо для групи юнаків і для групи дівчат. Програма кожного періоду складається з відповідних розділів і тематичного змісту, які подаються у формі таблиць. Основними колонками таблиць є. Програма для проведення навчально - польових зборів не залежить від потижневого навантаження і розрахована на 18 навчальних годин. Матеріал кожної теми поділений на групи навчальних питань, які окреслені об’єднуючим, як правило, одно - або двогодинним навчальним питанням, виділеним у змістовному тексті жирним шрифтом. При потижневому навантаженні 1 год навчальні питання програми надруковані звичайним шрифтом. Для потижневого навантаження по 1, 5 год – до змісту навчальних питань із звичайним шрифтом додаються навчальні питання, що виділені у тексті курсивом. Для навантаження по 2 год – до змісту навчальних питань із звичайним і курсивним шрифтом додаються навчальні питання, що виділені у тексті напівжирним курсивом. До основної частини програми також включено оцінювання навчальних досягнень учнів. Об’єктами оцінювання є якість знань, вміння та навички учнів. Слід також врахувати, що об’єктами оцінювання можуть бути. Самостійність при вирішенні тактичних і вогневих завдань, наданні першої медичної допомоги; досвід у військовому напрямку творчої діяльності учня, який концентрується на створення комп’ютерних моделей, моделювання бою сучасними графічно - інформаційними технологіями, виготовлення мішеней для імітації озброєння і військової техніки на обмеженій ділянці місцевості, макетів для занять за медичною тематикою тощо. Особливістю оцінювання є виставлення індивідуальних оцінок учню за періоди навчання (семестрових, річних, за навчально - польові збори та заняття у лікувально - оздоровчому закладі). Алгоритм оцінювання передбачає, що оцінки за навчально - польові збори та за заняття у лікувально - оздоровчому закладі матимуть вирішальне значення при виставленні індивідуальної оцінки за другий рік навчання з предмета. Викладення змісту навчального матеріалу передбачає поступове ускладнення та поглиблення теоретичних і практичних занять, засвоєння знань і набуття практичних умінь і навичок в ході занять на базі навчального закладу; закріплення рівня знань, умінь і навичок в ході навчально - польових зборів і занять у лікувально - оздоровчому закладі.
Коментарі
Дописати коментар