українська література 10 клас авраменко пахаренко

українська література 10 клас авраменко пахаренко

Конституція україни - (ст. 53 - кожен має право на освіту); закон україни про освіту - (ст. 6 - основні принципи освіти); закон україни про загальну середню освіту - (ст. 44 - матеріально - технічна база загальноосвітніх навчальних закладів); закон україни про місцеве самоврядування в україні - (ст. 32 - повноваження у сфері освіти, охорони здоров я, культури, фізкультури і спорту). Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів. (рівень стандарту, академічний рівень). Пахаренко • видавництво. Грамота • рік видання. Сучасні підручники якісно відрізняються від тих, за якими вчилися ваші попередники, вони мають нову форму й наповнені новим змістом. Отож радимо насамперед ознайомитися з особливостями нашого підручника. Сподіваємося, ця інформація допоможе вам якнайкраще засвоїти перегачений програмою навчальний матеріал. Як і в підручнику 9 класу, ми застосовуємо діалогічний підхід до вивчення літератури, тобто пропонуємо вам не просто заучувати готові відомості, а постійно вести бесіду з письменниками та прихильно й критично налаштованими до них читачами, виробляти власну оцінку їхньої творчості, пізнавати секрети майстерності, вчитися дискутувати, самостійно аналізувати твори. У книжці висвітлено два культурно - історичні періоди й відповідні їм мистецькі напрями — реалізм і ранній модфнізм (з низкою течій). — огляд його творчості (з більш детальним аналізом творів, рекомендованих чинною програмою для обов’язкового текстуального вивчення); як відомо, навчальний матеріал засвоюється більш усвідомлено й міцно, коли для його сприйняття пропонують не один вид роботи (скажімо, лише читання тексту статті підручника), а кілька форм навчання, які покликані розвивати критичне ставлення до суспільно - історичних і мистецьких явищ, а в результаті - сформувати свою позицію щодо них. З огляду на це ми ввели в підручник кілька рубрик, кожна з яких виконує свою роль. Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. (рівень стандарту) • автор. На літературу значною мірою впливають історичні обставини. Наше красне письменство другої половини xix ст. Поставало в умовах колоніального поневолення українських земель, які захопили російська й австро - угорська імперії. Переслідування національних тенденцій зумовило специфіку української літератури. Найважливішою своєю метою письменники вважали пробудження й збереження в душах земляків національної свідомості, людяності, співчуття до знедолених, прагнення будувати вільне й справедливе суспільство. Під впливом різних культур поширеним явищем у той час була денаціоналізація, тобто втрата національних особливостей (мови, культури та ін. Селянство дотримувалося прадідівських звичаїв, традицій, а найголовніше - зберігало рідну мову.

Отож основним об’єктом зображення й адресатом у літературі стає саме селянство. Таке письменство назвали народницьким, або просвітянським. До найяскравіших представників цієї течії належать і. Нечуй - левицький, панас мирний, . Однак не тільки політична ситуація мала вплив на розвиток мистецтва слова. Відбулися якісні зміни насамперед у раціональній сфері людської свідомості. Саме тоді почала втрачати свої позиції механіка, наставав час електричної енергії. Науковці відкрили суттєві закони в галузі хімії й біології, а технічна думка збагатилася численними інженерними винаходами. Усі ці відкриття сприяли науково - технічній революції. Вона, без сумніву, не давала людині спокою, інтенсивно будила уяву та фантазію у творчих особистостей. На хвилі цих вражень у 1857 р. З’явився запис у щоденнику т. Шевченка, сповнений захоплення від винаходу р. Ваттом парового двигуна. Дитя в скорім часі пожере батоги, престоли й корони, а дипломатами й поміщиками тільки закусить. Уже через два десятиліття після того винахідник із чернігівщини м. Кибальчич мудруватиме над кресленням апарата для польотів у космос, а м. Склодовська - кюрі відкриє один із радіоактивних елементів — полоній. Усе це змінювало картину світу, спонукало дошукуватися першопричин буття. Ці нові віяння приваблювали й літературу.

Адже вона — одна з найдосконаліших форм пізнання світу.

У цей період у красному письменстві утвердився новий напрям — реалізм, а на межі століть заявив про себе ще новіший — модернізм. З творчістю письменників - реалістів і модерністів ви й ознайомитеся в 10 класі. Михайло коцюбинський. У яких епізодах цього твору яскраво виразне імпресіоністичне звучання. Неоромантизм — один із напрямів модернізму.

Його не слід ототожнювати з романтизмом початку хіх століття, хоча спорідненість обох напрямів важко заперечити. їх поєднує увага до незвичайних особистостей, сильних пристрастей, до всього загадкового й фантастичного. Прикладом неоромантичного підходу до дійсності є повість м. Письменник розповів незвичайну історію щирого й вірного кохання на тлі вічних метаморфоз загадкової й могутньої природи. Вони символізують добрі й злі начала і в природі, і в людському існуванні, відтак втручаються в життя людей, впливають на їхню долю. Як і мольфари, відьми, знахарі. Такі образи надають повісті таємничості та загадковості, завдяки ним твір нагадує казку.

У творі поетизуються такі стихії, як вогонь і вода, котрі також запозичені з давніх міфів і легенд. Так, вогонь - ватра символізує очищення, живу силу.

Також у повісті наявні риси імпресіонізму саме у відтворенні мінливих душевних переживань героїв та в змалюванні природи. «зелені гори, убравшись у білі гуглі, прислухались чуйно, як дзвеніло на небі золото зір, мороз блискав срібним мечем, потинаючи згуки в повітрі, а іван простягав руку у сю скуту зимою безлюдність і кликав на тайну вечерю до себе всіх чорнокнижників, мольфарів, планетників всяких, вовків лісових та ведмедів. Він кликав бурю, щоб була ласкава прийти до нього на ситі страви, на палені горілки, на вечерю святу, - — але вони не були ласкаві і ніхто не приходив, хоч іван спрошував тричі. імпресіонізм коцюбинського слід розуміти як особливий стиль, близький до реалістичного напряму розвитку літератури. Письменник виробляє і свої специфічні засоби зображення. Напівтони, надзвичайність функції світлотіні — ось що відзначає пейзаж м. Коцюбинського - імпресіоніста. ісмаїл гаспринський (1851 - 1914) (ісмаїл - бей мустафа алі - оглу гаспрали) народився 8 (20) березня 1851 р. Авджікої, що недалеко від бахчисарая (тепер цього села немає. Під час другої світової війни нацисти спалили його за допомогу місцевих жителів партизанам) у сім ї прапорщика царської армії мустафи - алі - оглу.

Початкову освіту хлопець здобув удома, потім була сільська мусульманська школа - мектебе, сімферопольська чоловіча гімназія та воронезький кадетський корпус. ісмаїл навчався в московській військовій гімназії. До такого престижного закладу він зміг потрапити тому, що батько перебував на державній службі й належав до роду кримських мурз (тобто князів), прирівняних до російського дворянства. Але військова кар єра не захопила юнака. У 17 років він перериває навчання в гімназії, повертається до криму й стає народним учителем — викладає російську словесність у медресе (у мусульманському світі так називають школи) у бахчисараї, потім — поблизу ялти. Незабаром молодий учитель з метою розширення свого кругозору й самоосвіти їде до франції. У парижі йому вдається влаштуватися перекладачем у рекламне агентство, а у вільний час відвідувати лекції в сорбонні. Потім подорожував країнами сходу, майже рік прожив у стамбулі. Тут вивчав державну систему освіти, видавничу справу, історію, якісно поглибив своє пізнання ісламу, тюркської культури та духовності. Яскраві враження від мандрів стануть пізніше основою сюжетів творів митця. Повернувшись із туреччини, ісмаїл - мурза активно включається в громадсько - політичне життя бахчисарая. Його обирають міським головою. Самовіддано працюючи для рідної громади, освічений та прогресивний голова зумів утричі збільшити міський бюджет, домігся від імперських властей підвищення квоти для мусульман в органах самоврядування. Гаспринський не обмежується цими успіхами. Він розробляє багаторівневу дієву систему трансформування мусульманського суспільства — т. Основні ідеї цієї стратегії. • реформування освіти мусульман відповідно до передових європейських стандартів; • створення єдиної тюркської літературної мови; • видавничо - просвітницька діяльність; • посилення громадянської активності та покращення становища жінки - мусульманки; • створення доброчинних товариств; • зміцнення зв язків між тюрко - мусульманськими народами. Після тривалої боротьби 1883 р. Тривалий час ця газета була єдиним тюркомовним періодичним виданням у російській імперії та проіснувала майже 35 років, до 1918 р коли її знищив новий комуністичний режим. Гаспринський прагнув до об єднання тюркських народів російської імперії на засадах утвердження єдиної літературної мови. Для цього намагався здійснити мовну реформу.

Реформування просвітник пропонував провести на основі модернізованої версії кримськотатарської мови. Також великих зусиль і. Гаспринський докладав до реформування освіти. Він розробив і випробував 1884 р. У бахчисарайській школі новий метод навчання. Суть методу — осмислене засвоєння предметів (замість механічного зазубрювання напам ять малозрозумілих текстів), навчання рідними мовами (що не виключало вивчення арабської та європейських мов). Завдяки оновленій школі на початку xx ст. Зароджується нова генерація кримськотатарських інтелектуалів, які були по - європейськи освічені, але не втратили мусульманської ідентичності. Гаспринський сповідував ліберальні погляди, принципи прогресивного розвитку суспільства, дружби тюркських і слов янських народів, конфесійної терпимості та співпраці мусульман і християн, відхиляв радикальні соціалістичні доктрини. Його переконання надихали багатьох мислителів сходу.

«наша релігія вчить, що добро можна творити трояко. Працею, словом і милостинею, — і те, і друге, і третє однаково бажані богу й шляхетні. Перетворився на загальнонаціональну маніфестацію та закріпив за і. Реалізацією ідей тюрко - ісламської солідарності стали перші мусульманські з їзди 1905 - 1906 рр на яких головував ісмаїл - бей. За їхньою ініціативою було створено союз мусульман росії, що переріс у політичну партію, яка обстоювала ідеологію пантюркізму.

Незважаючи на виразно мирний, ліберальний характер, діяльність і. Гаспринського та його соратників усе одно викликала значні підозри й ворожість імперської влади. ісмаїл - бей не обмежувався тільки просвітництвом і громадськими справами. Він став класиком кримськотатарської літератури. Він став засновником багатьох літературних і публіцистичних жанрів у письменстві не тільки кримських татар, а й інших тюркомовних народів. Увесь мусульманський світ високо цінував працю подвижника. Гаспринського й передові європейці. Гаспринський помер 11 вересня 1914 р. Його справу гідно продовжили соратники й численні учні. Після падіння царату 1917 р. Вони проголосили кримську народну республіку.

Це була перша у світі демократична мусульманська республіка. Але проіснувала вона недовго — окупувавши крим 1918 р більшовики потопили татарське відродження в крові. Потім був моторошний голодомор 1921 - 1923 рр масові репресії 1930 - х років. Під забороною опинилися й ім я та спадщина і. Тяжкі страждання кримчанам принесла нацистська окупація 1941 р. Та ще страшніше було попереду.

За наказом сталіна весь кримськотатарський народ (майже 200 тис. ) був цілком безпідставно звинувачений у зраді й депортований з рідної землі в середню азію. За кілька років від голоду і хвороб у каторжних умовах заслання загинуло майже 46 % виселених. Так російський комуністичний режим здійснив акти геноциду проти обох корінних народів нашої держави. — проти українського, а 1944 р. — проти кримськотатарського. Ознайомтесь із цими творами й поділіться своїми враженнями та думками з однокласниками. Лише з розпадом радянського союзу татари отримали змогу повертатися на рідну землю. Було дуже складно домагатися повернення загарбаних земель, відновлювати зруйновані житла. і все ж татари обжилися. До речі, послідовно виступали за територіальну цілісність україни на противагу проросійському сепаратистському рухові в криму.

Поступово відновили національні школи, історичні пам ятки, традиції, ушанування видатних діячів своєї культури, насамперед і. Було перевидано його твори. У сімферополі та бахчисараї встановлено пам ятники відомому просвітникові. Його ім ям названі кримськотатарська бібліотека (сімферополь), вулиці, школа. У бахчисараї відкрили музей і. Також у херсоні одну з вулиць названо його іменем. Цей багатостраждальний народ знову зазнав горя — нова російська окупація. Рятуючись від загарбників, тисячі татар виїхали на материкову україну.

Але більшість народу залишилася на рідній землі. Нині кримчани терплять жорстокі переслідування й борються за свободу батьківщини, за її повернення в українську родину.

Визначення історичних пісень. історичні пісні — це народні ліро - епічні твори про важливі історичні події та реальних історичних осіб. Століття виникнення історичних пісень. Xv - xvi ст коли постійно загрожували грабіжницькі набіги татар із кримського ханства. Часи, змальовані в прочитаних піснях. Xv - xvi століттях на землю українців нападали татари із кримського ханства, тому мешканці українських сіл і міст покидали свій дім і вирушали за дніпрові пороги. Боротьба проти татаро - монгольських нападників перетворила хліборобів і ремісників на воїнів - козаків, які будували укріплення із січених дерев’яних колод. Згодом утворилася запорозька січ — суспільно - політична й військово - адміністративна організація українського козацтва. Розкрийте значення слів орда, ґринджоли, ружина, бурлака. Орда - незліченна кількість. Бурлака - людина без постійної роботи і постійного місця проживання. Усім піднятися на захист своєї землі від нападників. Провідний мотив (від італ. Бути гідними захисниками своєї землі. На мою думку, оповідач прихильний до персонажів (хлопці - молодці), захоплюється їхньою мужністю (орли вилітали, орел по степу літає), їхня боротьба дуже важлива, як світло для планети (над степом та сонечко. То військо та славне запорозьке), і вдень, і вночі захисники боронять землю (над степом та сонечко. Сяє, місяць в степу, ой, зіходжає). Усно опишіть картину і. Що то орли та із січі вилітали, — аж то військо та славне запорозьке.

Що то місяць в степу, ой, зіходжає, — аж то козак сірко. Ниже приведен список учебников, по которым наши учителя рекомендуют заниматься. Все указанные учебники присутствуют в списке рекомендованных мон украины. К учебникам приведены ссылки, по которым вы можете перейти на сайты, где они в открытом доступе.

Онлайн - школа альтернатива не несет ответственности за содержание сторонних ресурсов и напоминает о соблюдении авторских прав. Обратите внимание, что указанные ссылки являются внешними, и поэтому некоторые из них могут не работать, если поменялся адрес страницы. Если вы обнаружили, что не работает какая - то из ссылок, то просим сообщать об этом в техподдержку.

Кроме того, в некоторых классах предлагается список рабочих тетрадей, которые необходимо купить, т. По ним учителя задают часть домашних заданий. Освіти (у 2 - х частинах). Англійська мова зі смайликом. – видавництво астон, тернопіль - 2018. Робочий зошит до підручника вашуленко о. Навчальна книга – богдан, 2019. До підручника оксани вашуленко. О літературне читання. 5 - ий рік навчання, 5 кл підручник для закладів загальної середньої освіти. 2 - е вид випревлене і доопрацьоване.

“ видавництво астон”, 2018. 2 - е, доопрацьоване відповідно до чинної навчальної програми — к. ) фізика фізика 7 клас. ) фізика фізика 8 клас. Англійська мова англійська мова. історія україни власов в. Всесвітня історія д’ячков с. – кам’янець - подільський. Для 8 класу загальноосвіт. інформатика інформатика. Підручник для 8 - го кл. ) фізика фізика 9 клас. історія україни гісем о. Для 9 класу загальноосвіт. Правознавство ремех т. Основи правознавства. Бар’яхтар божинова, ф. Підручник для загальноосвіт. Художня культура масол л. Видавничий дім весна, 2018. Зошит для лабораторних робіт і фізичного практикуму (за навчальною програмою авторського колективу під керівництвом о. (11 - й рік навчання, профільний рівень) english.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

моя милая сноха оксаночка эпизод 5

металорізальні верстати підручник

фифа 14 с обновлением 2021

книга фізика 7 клас таблиці

learningzone ответы на тесты kfc

plotcalc для coreldraw x6 64-bit