аудио вінграновський 5 клас сама собою річка ця тече
Художні описи природи як вияв патріотичних почуттів. Удосконалювати вміння вдумливо та виразно читати поезії, розвивати логічне мислення, уміння комунікативно доцільно висловлювати власні думки щодо змісту віршів; з давніх - давен людина усвідомлювала тісний зв язок із природою, розуміла свою залежність від неї. Природа викликала в людини найрізноманітніші почуття — від страху перед природними явищами такими, як вогонь, блискавка, грім тощо до захоплення красою навколишнього світу.
Побутує думка, що література, а зокрема поезія, виросла з любові до природи. Саме споглядання навколишнього світу допомагає творчій особистості осмислити себе, свої по - чуття, стан душі, сформувати розуміння прекрасного. Ще стародавні грецькі поети оживляли й міфологізували природу, використовуючи її картини в порівняннях та метафорах. іноді письменники можуть вдаватися до словотворення, тобто вигадувати нові слова для підкреслення якої характерної риси предмета чи явища. Такі слова називаються неологізмами. Частина з цих слів можуть стати загально - вживаними словами. інша частина неологізмів так і залишається авторськими новотворами. Поміркуйте, яку роль вони тут виконують. Який настрій у вас викликала поезія. Хто є ліричним героєм вірша. Яким він постає у вашій уяві. Порівняйте враження, які ви здобули під час прочитання обох творів. Яким змальовує дощ м. Назвіть засоби, за допомогою яких поет передає запахи природи. Які картини природи змальовано в цій поезії. Яке враження викликав у вас цей вірш. Хто є ліричним героєм твору.
Напишіть твір - мініатюру на тему «поезія м. Напишіть твір - мініатюру на тему «моя улюблена річка за віршем м. Напишіть твір - мініатюру на тему «мотиви лірики м. Вираження почуттів людини у віршах м. Подати відомості про миколу вінграновського, продовжувати роботу з поетичними творами, навчати коментувати художні образи природи; розвивальна. Удосконалювати вміння вдумливо та виразно читати поезії, розвивати логічне мислення, уміння комунікативно доцільно висловлювати власні думки щодо змісту віршів; виховна. Виховувати патріотизм. Згадуючи своє дитинство, письменник стверджував, що змалечку пам’ятав лише степ; скрізь, куди не глянь, — степ, степ і степ. А потім була війна, тяжкі повоєнні роки. Митець — ав - тор багатьох видань і поезії, і прози. У дитячу літературу м. Лауреат національної премії україни ім. Довженка, заслуже - ний діяч мистецтв. Які почуття й думки автора передає ця поезія. Випишіть із вірша всі дієслова. Визначте, скільки їх порівняно з іншими частинами мови. Знайдіть вислови, які вжито в переносному значенні. Пригадайте колискові зі свого дитинства. Чи подібні вони до поезії м. Які кольори наявні у вірші. Як ви гадаєте, чому автор обрав саме таку кольорову палітру.
Що свідчить про патріотичну спрямованість поезії. Які колискові ви знаєте.
(автор закликає дбати не лише про себе, а й про свій край, народ, україну, любити їх і робити все для їхнього розквіту). Що у вірші створює ліричний настрій, довірливий, інтимний тон викладу.
Маленька річечка, вузенька; доня) з якою метою автор використовує порівняння. Порівняйте, що є спільним і що відмінним у темах, художніх образах, художніх засобах, у вираженні почуттів цих віршів, заповнивши таблиці. Що вас вразило в поезії. Якою постає природа у вірші. Який художній засіб переважає у вірші. (персоніфікація) знайдіть у поезії нові слова, поясніть як ви їх розумієте.
(стежкояблука, бульбохата). Ознайомити учнів із матеріалом про життя та творчість м. Вінграновського; допомогти усвідомити красу та ідейно - художню цінність його поезій; розвивати навички виразного читання віршів; коментування художніх описів природи. Очікувані результати. Учні знають матеріал про письменника, уміють виразно читати вірші, пояснювати їхній зміст, визначати художні особливості, висловлювати про них власну думку.
Характеризування героїв оповідання гр. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку.
Але це не просто дощ, а хтось такий у кожусі, у кого пів - обличчя — день, а півобличчя — ніч, рука — крило, а в торбі — кінь. і хата вже не просто хата, а бульбохата, стежка — стежкояблуката. Він змусив замилуватися звичайними краєвидами як чарівною казкою, неповторністю, котра буває тільки раз у житті. і зробив це в такій досконалій поетичній формі, що не залишив нікого байдужим до своїх віршів. Про це ми з вами й поміркуємо сьогодні на уроці. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу розповідь учителя. Митець — автор багатьох видань і поезії, і прози. Довженка, заслужений діяч мистецтв. Запишіть відомі вам художні засоби, які автор використовує у вірші. Знайдіть спільне та відмінне у віршах м. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання завдання для всього класу.
Продовжувати роботу з творчістю м. Удосконалювати вміння переказувати текст, висловлювати власну думку з порушених питань, розвивати логічне мислення, спостережливість, уважність; ви пам ятаєте, що м. Вінграновському також довелося зазнати страждань на війні. і хоча тоді він був ще дитиною, він назавжди запам ятав лихоліття тієї доби. Уявіть, маленький хлопчик пережив голод, розруху, постійний страх смерті та страх за своїх батьків. Він щодня чекав на листи від батька, але боявся, що одного дня листоноша принесе похоронку, як приносила невтішні звістки до сусідських родин. У цей важкий час страждали не лише люди, але й тварини. Знайдіть та прочитайте епізод, у якому йдеться про пригоди миколки в місті. Знайдіть та прочитайте епізод, у якому.
Назвіть головних та другорядних персонажів твору.
Чому мати доручила маленькому хлопчикові таку важливу справу, як купівля корови. Чому первінка припала до душі миколці. Які пригоди трапилися з головним героєм, коли він повертався з базару.
Чому миколка не прогнав собаку.
Як до головного героя ставився дід рятушнек. Як зреагували собака та корова на повернення батька миколки. Де селяни взяли зерно для сівби. «батько випростався і підніс до очей пригорщу пшениці. Роздивився, понюхав, дав понюхати дідові, а дід ще й узяв зернину на зуб — і вони обнялися. Грошей у миколки на корову не вистачило. Під час дороги додому на хлопчика напали собаки. Під час дороги додому миколка б стрів пораненого собаку.
Первінку вдома не було б чим годувати. До чого виявляв хист микола. Художні описи природи як вияв патріотичних почуттів автора. Проаналізувати програмні ліричні твори; визначити елементи патріотизму автора в його віршах. Виховувати духовні цінності маленьких особистостей, прищеплювати любов до поезії. Розвивати творчу уяву, логічне мислення, виразне декламування віршів. Засвоєння нових знань і формування вмінь. Обладнання, наочність. Дидактичний матеріал. Забезпечення емоційної готовності до уроку 2. Перевірка домашнього завдання 3. Актуалізація опорних знань. Вступне слово вчителя — в одному з інтерв ю поет висловився так. «батьківщина і народ — це життя поета, його кров, його нерви, його любов, його надія. Батьківщина, земля, любов, люди — без цього поет не поет. Ліричний герой поезій вінграновського здатен розмовляти з природою. Але розмова ця відбувається на якомусь незнаному для інших людей вищому рівні. Він ніби розчиняється у всесвіті для того, щоб вловити, відчути і насолодитися невимовною гармонією природи. Він стає невід ємною часткою цієї гармонії. Природа — це джерело віри у вічне.
Людина, що живе, оточена красою природи, — і сама стає красивою. Вінграновського — явище глибоке, самобутнє й невичерпне, як саме життя. З неї постає людина з добрим серцем, чесна, порядна, щира, милосердна і талановита. Читання вірша учнями. Спогади героя про родину та батьківщину, 2. Любов до маленької безіменної річки як символу рідної домівки. Річка — символ рідного краю. Бесіда за прочитаним твором, чи сподобався вам вірш м. Які описи ви побачили у вірші. Як ліричний герой описує рідну хату.
Як описує автор річку.
3 чим порівнює річку.
Яке ставлення до річки в автора. Чи є у вас улюблена річка. Пізнання всесвіту для того, щоб уловити, відчути й насолодитися невимовною гармонією природи. Змалювання неймовірної сили дощу.
Зображення портрету дощу, пізнання його властивостей. Патріотичні почуття поета уособлюють образи природи. Власне, так і має бути, адже людина шукає у природі духовного спокою і порятунку.
Бесіда за прочитаним твором. Чи сподобався вам вірш м. Чому ліричний герой хоче пізнати властивості дощу.
Які враження охопили вас після прочитання поезії. Чи є у вірші загадкове зображення дощу.
Доведіть це рядками поезії, як ви гадаєте, що хотів сказати дощ ліричному герою. Які дії виконує дощ у вірші. Як у вірші зображена природа, тварини. Чи шукає ліричний герой спокій і порятунок. ) завдання для і групи. Вінграновського художні засоби (метафору, епітети, порівняння). Навчати учнів бачити, відчувати створені словами образи природи, використовувати засоби виразності під час читання текстів. Міміку, інтонацію; розширити поняття учнів про характерні ознаки осені в неживій і живій природі, вчити спостерігати за змінами в живій природі; - а запорукою успіху є усмішка. Тож передайте свою усмішку один одному, мені, поверніться до наших гостей, подаруйте їм. От ви скажіть, чим ви любите займатися у вільний час. (малювати, грати на комп’ютері, відпочивати в лісі, біля річки) ii повідомлення теми уроку.
Наші улюблені заняття ми сьогодні об’єднаємо в одне ціле.
А найголовніше здійснимо віртуальну подорож - екскурсію осінніми стежинами рідного краю. Сьогодні у нас в гостях є ще одна особа, але вона невидима, і саме вона допоможе здійснитися нашим планам. Ця невидима гостя – художниця, і малює вона без фарб, без пензликів. і в дарунок принесла вона нам картину свою. (на екрані осінній пейзаж повністю закритий осінніми кленовими листками) - молодці, ви дали вірні відповіді на запитання і ми маємо змогу побачити наш подарунок. Але чи не здається вам, що тут чогось не вистачає. так, дійсно, тут все чорно - біле, немає кольорів. А давайте ми його розфарбуємо, і допоможуть нам у цьому осінні кленові листочки, комп’ютер і наша праця. У нас є 7 листочків, 7 завдань. Виконавши почергово певне завдання, ми зможемо розфарбувати відповідну частинку пейзажу.
Вивчення нового матеріалу.
на партах у вас є картки із буквосполученнями приголосних і голосних. Кожен самостійно спочатку утворює склади. А потім, з сусідом по парті, по черзі, напівголосно називаєте новий утворений склад. Починає той, хто сидить зліва. а тепер ще пограємо гру.
З поданих складів вам потрібно утворити слова, використавши всі склади. У кого слово складеться – піднімає руку.
(до - не - чка, хма - ри - на - ми, ма - лень - ка, го - ро - ді, до - ло - ні. Ось послухайте, але коли будете слухати, підготуйте відповідь. «де саме протікає ця річка. Самостійно опрацювати текст, обговорити в групі, а пізніше один учень з групи, за вашим вибором, відповідатиме на поставлене вам запитання. ідучи в парк, чи в ліс на екскурсію згадуйте, що все, що нас оточує, все чим ми насолоджуємося, треба залишити неушкодженим, чистим, воно і дальше повинно радувати всіх, а не тільки одного. Чи згідні ви зі мною. Чи ви вірні друзі природи.
Коментарі
Дописати коментар