біологія підручник 8 класс запорожець н.в влащенко с.в х. ранок 2008 безкоштовно

біологія підручник 8 класс запорожець н.в влащенко с.в х. ранок 2008 безкоштовно

Ссавці на території україни. Ссавці дуже корисні для людини і природи. Вони корисні і сільському господарстві, наприклад корови, вівці, свині та багато інших. Кожна тварина унікальна, бо в неї, як і в людини, є свої звички і різна поведінка. Внутрішня будова ссавців дуже схожа на людську, наприклад у людиноподібних мавп. Вони є цінними тваринами, бо мають цінне хутро (рись, козуля, лисиця та інші). На сьогоднішній час відомо чотири тисячі триста шістдесять видів ссавців. Отже, ссавці це високоорганізовані тварини. Ссавцям притаманна найскладніша поведінка, вони здатні навчатися на основі утворення умовних рефлексів. Живородіння, вигодовування дитинчат молоком, високорозвинена нервова система, теплокровність дозволили тваринам цього класу широко розселитися по землі і зайняти на неї самі різні місця проживання. Тіло ссавців вкрите шерстю. Мають ссавці чотирикамерне серце, високоорганізовану, складну зовнішню і внутрішню будову, складний скелет. А також внутрішні органи, їхні пристосування. Усі ссавці вигодовують малят молоком. Молоко надзвичайно поживне й містить у собі всі потрібні для росту й розвитку маляти речовини. Воду, жири, білки, вуглеводи, вітаміни й мінеральні солі. Значить, білки, зайці, козулі та інші тварини є вважливими елементами природи, їхньою частинкою. Але люди їх вбивали заради хутра, м’яса настільки часто, що вони стали рідкісними тваринами. Серед них є і шкідники, і так звані санітари лісу або санітари природи, мирні тварини і хижаки. Спільними рисами для них всіх є легені, турбота про потомство та ін. Роль ссавців у природі визначається тим, що вони є важливою ланкою в зв’язках живлення між різними живими організмами. Рослиноїдні ссавці впливають на рослинний світ, особливо в сухих місцевостях — степах, напівпустелях і пустелях. Значення ссавців для людини дуже різноманітне.

В україні основними промисловими звірами є такі. Білка, соболь, ондатра, лисиця, песець, кріт. Заради м’яса й шкур полюють на лосів, диких північних оленів, диких свиней та деяких інших парнокопитних. Заєць - один з основних об’єктів спортивного полювання. Для збереження достатньої кількості цінних для людини звірів, а також рідкісних видів, яким загрожує зникнення, передбачено різні охоронні заходи. Наприклад, на промислових звірів можна полювати, лише керуючись строгими правилами, якими для кожної області й республіки визначаються строки полювання і допустима кількість упольованих тварин залежно від виду.

Нарешті, усі рідкісні тварини й ті, яким загрожує зникнення, занесено до червоної книги україні. Отже, їх потрібно захищати, бо їх залишилося не так уже й багато. Вони мають велике значення у житті людини та цілого світу.

Але люди свідомо вбивають їх. Так можна ж, піти в магазин і купити хутро, а не вбивати їх. Якщо так піде далі, то тоді ніяких ссавців не залишиться, і не тільки ссавців, а й інших тварин. Список використаної літератури. Ископаемые высшие позвоночные.

історичні зміни та використання фауни ссавців україни. Вид - во ан української рср, 1961. Наукові назви рядів ссавців. Збірник науково - технічних праць. Список ссавців україни. Види, відомі за останні два століття 8. Червоний список міжнародного союзу охорони природи. Українська радянська енциклопедія. Редакція уре, 1974 - 1985. Заєць білий в поліському заповіднику.

Праці теріологічної школи. Класифікація сучасних плацентарних ссавців (eutheria). Каталог млекопитающих ссср. Плиоцен — современность, 1981. Види ссавців світу 16. Безкоштовно скачати реферат ссавці на території україни в повному обсязі. Пошук рефератів за алфавітом. Средства защиты органов дыхания и правила ими пользования использование противогаза. Надеть сумку с против. Средства контрацепции совершенствованием женских противозачаточ¬ных средств в настоящее время занимаются мно¬гие группы ученых. Один из наиболее перспектив¬ных подходов — попытка создать вакцину против. Средства мультимедиа мультимедиа — это интерактивные системы, обеспечивающие работу с неподвижными изображениями и движущимся видео, анимированной компьютерной графикой и текстом, речью и высококачеств. Самая популярная программа доступа к ресурсам internet, ne. Средства создания web - приложений с появлением web - технологии компьютер начинают использовать совершенно новые слои населения земли. Можно выделить две наиболее характерные группы, находящиеся на разных социальных. Средство для создания презентаций power point в деловой жизни часто приходится сталкиваться с ситуацией, когда необходимо заинтересовать людей своими достижениями, привлечь внимание к деятельности фирмы, рассказать в доступной. Срср 1964 - 1991 роки як уже зазначалось, у 1985—1991 pp. Урср входила до складу союзу рср, який вважався згідно з конституційним законодавст¬вом федеративною державою. Насправді ж на початку перебудови. Срср у 1945 - 1985 роках після закінчення війни радянське керівництво повернулося до реалізації і до воєннго плану, а саме - зфвершити будівництво соціалізму і розпочати перехід до комунізу.

Ссавці у сучасній фауні налічується 4 - 4, 5 тис. Видів ссавців, або звірів. Вони становлять вищий клас хребетних, органи яких, особливо кора переднього мозку, досягли на сучасному етапі їхн. Ссср в годы нэпа проявляя определенную гибкость в хозяйственной политике, большевики не колеблясь укрепляли контроль правящей партии над политической стороной жизни общества. Здесь важнейшим инстру.

Ссср после хх съезда кпсс устранение наиболее одиозных фигур сталинского окружения из партийного руководства как бы снимало ответственность за преступления сталинизма с других партийных руководителей и с па. Стабільність банків і механізм її забезпечення банківська стабільність означає постійну здатність банку відповідати за своїми зобов’язаннями і забезпечувати прибутковість на рівні, достатньому для нормального функціонування. Ставлення дорослого населення до фізкультури і спорту вагомих успіхів у розвитку фізичної культури можна досягти лише за умови його надійного правового, програмового та нормативного забезпечення, що виражається у конкретних документах. Стадии проектирования сапр увеличение производительности труда разработчиков новых изделий, сокращение сроков проектирования, повышение качества разработки проектов — важнейшие проблемы, решение которых опре.

Сталинизм и детская литература западные политики и промышленники, развязавшие холодную войну, способствовали продлению существования консервативного режима власти в ссср. Сталинисты оправдывали свои жестокие дей. Сталинские репрессии некоторое количество жертв репрессий было освобождено и реабилитировано ещё в конце 1930 - х, после смещения с поста главы нквд ежова и его замены берией, а также в первые месяцы вел. Сталь и чугун стали подразделяются на два типа. Углеродистые стали содержат до 1, 5% углерода. Легированные стали содержат не только небольшие количества углерода, но также специально вводимые пр. Ранок 2008 безкоштовно реферат. Ранок 2008 безкоштовно методичні рекомендації щодо організації. Кількість навчальних годин визначена типовими навчальними планами для 12 - річної школи. Як і минулого навчального року пропедевтичний курс “природознавство” вивчатиметься у 5 та 6 класах по 1 годині на тиждень за навчальною програмою „природознавство 5 - 6 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів” (видавництво „перун”, 2005 р. ) суттєву допомогу усім учасникам навчального процесу нададуть р обочі зошити з друкованою основою для учнів 5 - 6 класів, які рекомендовані міністерством освіти і науки україни. Учні 7, 8 та 9 - х класів вивчають біологію за новою програмою (програма 12 - річної школи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Викладання біології у загальноосвітніх 10 - 11 - х класах забезпечується чинною навчальною програмою, яка рекомендована мону (київ, шкільний світ, 2001 рік). Регіональний методичний посібник “календарно - тематичне планування з біології. 6 - 11 класи” залишається у практичному використанні для організації навчального процесу у 10 - 11 - х класах – календарно - тематичне планування навчальної програми вчитель проводить у відповідних графах цього посібника. Звертаємо увагу на те, що резервні години, визначені навчальними програмами, можуть бути використані. Осмислення учнями навчального матеріалу; систематизації і узагальнення знань учнів з відповідної теми; виконання лабораторних і практичних робіт; самоконтролю знань і умінь; уроків контролю навчальних досягнень учнів. Міщук (за редакцією степанюк а. У спеціалізованих школах з поглибленим вивченням іноземних мов на вивчення біології у 9 - х класах відводиться 2, 5 год. На тиждень (наказ мон україни від 13. Ua) будуть розміщені додаткові рекомендації мону.

Міносвіти і науки звертає увагу на те, що зміст навчальної програми з біології для 9 - го класу покладено в основу державної підсумкової атестації з біології у 9 - х класах. Тому обсяг часу на вивчення біології має відповідати зазначеній вище кількості навчальних годин. 12 - річної школи має змістові та методичні особливості порівняно із попередньою. Клітина, тканина, організм. У першій темі розділу вивчаються тільки ввідні поняття про нервову, ендокринну та імунну регуляцію, що необхідно для вивчення функціональних систем організму і без чого неможливо сформувати в учнів поняття про функціонування організму людини як цілісної системи. У наступних темах поняття про організм людини як цілісну систему наповнюється конкретним змістом про функції та будову окремих органів та систем організму людини. Розпочинати вивчення системи органів потрібно з визначення її функцій, після чого вивчати будову окремих органів у зв’язку з функціями, які вони виконують. Теми „нервова регуляція функцій організму людини” та „сприйняття інформації нервовою системою. Сенсорні системи” завершують вивчення розділу „людина”. Тому доцільно теоретичні положення розкривати, вдаючись до прикладів з життя відомих людей, співпрацювати з психологами школи та використовувати загальноприйняті психодіагностичні методики, життєвий досвід учнів, міжпредметні зв’язки. Особлива роль навчального курсу біології для 9 класу полягає у формуванні здоров’язбережної компетентності. Зміст навчального курсу спрямований на формування переконань у необхідності відповідального ставлення до власного здоров’я, оволодіння знаннями про здоров’я, методи його формування, збереження та зміцнення, усвідомлення залежності процесів життєдіяльності і здоров’я людини від природних і соціальних факторів, формування готовності учнів використовувати набуті знання, уміння і способи діяльності у реальному житті для розв’язання практичних завдань. Звертаємо увагу вчителів на організацію діяльності учнів щодо формування практичних умінь, визначених програмою. Надання першої допомогу при ушкодженні опорно - рухової системи та кровотечах, застосування теоретичних знань для обґрунтування заходів попередження травм, профілактики захворювань, зокрема і таких, що передаються статевим шляхом та попередження віл - інфікування, дотримання правил особистої гігієни, режиму праці і відпочинку тощо. Вивчення цих питань необхідно здійснювати також на основі знань, здобутих учнями на уроках з основ здоров’я. Практичну частину програми становлять лабораторні та практичні роботи, які орієнтують учнів на активне пізнання властивостей організму людини, організацію самоспостережень. В усіх класах оцінювання практичних і лабораторних робіт учнів здійснюється 100% або вибірково в залежності від способу (демонстраційний, фронтальний, груповий, індивідуальний) і мети (мотиваційна, контролююча тощо) виконання. із упровадженням компетентнісного підходу до формування змісту та організації навчального процесу змінюються підходи до оцінювання результатів навчальних досягнень школярів як складової навчального процесу.

Оцінювання має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передусім передбачає врахування рівня досягнень учня, а не ступеня його невдач. Затверджені “ критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти” (наказ мону від 05. № 371) необхідно неухильно запроваджувати у практичну діяльність кожним педагогом. Допоміжним матеріалом для вчителів біології і природознавства може служити авторська схема викладення критеріїв, яка побудована на основі аналізу і структуризації їхнього змісту (регіональний посібник «нормативно - правова база організації сучасного навчально - виховного процесу.

Обов’язковим на уроках біології є наявність робочого зошита. Різновидність робочого зошита (звичайний або з друкованою основою) визначає вчитель і погоджує прийняте рішення з учнями до початку навчального року.

Варто використовувати тільки такі зошити з друкованою основою, які рекомендовані мону.

Оцінювання ведення зошита не проводиться. Контроль навчальних досягнень може проводитися різними формами (усний, письмовий, тестовий, самостійна робота) у робочих зошитах (аркушах паперу) – усі оцінки обліковуються як поточні. Обов’язковою вимогою для вчителя є дотримання норм об’єктивного оцінювання на основі чинних критеріїв. Зважаючи на розподіл навчального часу між темами, визначеними чинними програмами для 7 - 11 - х класів, доцільним є об’єднання тем, на вивчення яких визначено менше 6 годин, у змістові модулі, що підлягають тематичному оцінюванню. Проведення окремої тематичної атестації при здійсненні відповідного оцінювання не передбачається (наказ мон україни від 03. Відпрацювання пропущених учнем лабораторних, практичних, вважаємо недоцільним. Спосіб проведення лабораторної роботи оцінювання демонстрація не проводиться фронтальна робота (під керівництвом вчителя) не проводиться групова робота учнів вибіркове (30% учнів) індивідуальна робота учнів усіх учнів. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням біології (авт. Кучеренко), надрукованою у збірнику «програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням біології (авт. Практична спрямованість програм забезпечується збільшеною кількістю лабораторних і практичних робіт. Особливе місце у навчальному процесі відводиться дослідам, спостереженням, які рекомендується проводити не тільки на уроках, а й вдома, на екскурсіях, під час практики. Профільне навчання організується в старшій школі (10 - 1і кл. ), коли в учнів уже сформований стійкий інтерес до біологічної галузі знань. Програми для профільного навчання рекомендовані мону і видані окремою збіркою (педагогічна преса, 2004). Профіль 10 клас 11 клас природничий (біолого - хімічний, екологічний) 3 3 універсальний та технологічний 1 2 фізико - математичний 1 1 спортивний 2 2 філологічний, суспільно - гуманітарний, художньо - естетичний 1 1 курси за вибором не стільки поглиблюють знання, скільки розширюють їх, трансформують наукові знання у практичний досвід школяра. Це сприяє особистісній орієнтації навчання. Організація профільного навчання передбачає обов язкове вивчення курсу за вибором (спецкурсу) всіма учнями, який включається до розкладу.

Факультативні заняття, так само як і гуртки, є вільними щодо вибору та відвідування школярами і проводяться у позаурочний час. Курси за вибором (спецкурси) викладаються за програмами, які рекомендовані мону або вченою радою оіппо. Регіональні програми спецкурсів. Чернівці, 2005), які можуть бути використані у практичній діяльності. Профільне навчання здійснюється також за рахунок факультативних курсів, що обираються вчителем в залежності від того, яке спрямування надається профілю. Факультативні заняття є формою підтримки диференційованого навчання з біології. Згідно з інструкцією з ведення класного журналу учнів 5 - 11(12) - х класів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ мону віз 03. №496) усі предмети як інваріантної, так і варіативної складової робочих навчальних планів підлягають оцінюванню. Не підлягають обов’язковому оцінюванню навчальні досягнення учнів з факультативних, групових та індивідуальних занять, які фіксуються в окремому (спеціальному) журналі. Організацію навчально - виховного процесу необхідно проводити відповідно нормативно - правової бази мон україни, використовуючи регіональний посібник для вчителів біології (чоіппо, 2008). Свідоме навчання як необхідна умова успішного оволодіння навчальним матеріалом. Проблеми вивчення біології та можливі шляхи їх розв’язання. Складні питання шкільного курсу біології. Способи навчання та засвоєння знань. Мотивація навчання біології через використання парадоксальних явищ, нестандартних ситуацій. Методична система формування у школярів теоретичних знань. Актуальні проблеми роботи вчителя у класах поглибленого вивчення біології. Демонстраційне комп’ютерне моделювання як засіб інтенсифікації навчання основам біології. Контроль знань як фактор формування відповідального ставлення учнів до навчання. Узагальнення і систематизація знань при вивченні шкільного курсу біології. Методичні прийоми організації навчання біології у поєднанні з доступністю, індивідуалізацією та диференціацією. Резерви підвищення інтелектуальної активності учнів на уроках біології. Географія загальноосвітня цінність шкільного курсу географії полягає в тому, що при його вивченні майбутній громадянин знайомиться із реальним життям в оточуючому середовищі, з життям суспільства в усіх його проявах і зв’язках. Географічні знання і вміння дають просторове уявлення про земну поверхню та змогу усвідомлено орієнтуватися в соціально - економічних, суспільно - політичних і геоекологічних подіях у державі та світі. Сьогодні у сфері шкільної географічної освіти вчитель має передбачати насамперед поліпшення її якостей як пріоритетного напряму державної політики в галузі освіти; створення умов для особистісного розвитку та самореалізації кожного громадянина країни. Якісна підготовка до викладання географії має полягати у доборі навчальних планів і навчальних програм з обов’язкових географічних дисциплін та курсів за вибором, у створенні навчально - методичних комплексів з кожного географічного курсу, які включають до свого складу три види джерел навчальної інформації. Відповідно до листа міністерства освіти і науки україни від 20. 2004 року № 601 у частині оформлення навчальних кабінетів. Зокрема, на вхідних дверях кабінету має бути відповідний надпис з назвою кабінету.

У кабінеті мають бути розміщені постійні експозиції географічної тематики. Державна символіка; інструкція з безпеки праці, правил роботи кабінету; портрети видатних учених - географів, мандрівників, мореплавців; таблиці, прилади; політична карта світу, фізична карта світу, політико - адміністративна карта україни, фізична карта україни тощо. Кабінети мають бути обладнані також експозицією змінного характеру.

Виставка кращих робіт учнів; матеріали до теми наступних уроків, орієнтовні завдання державної атестації та незалежного оцінювання; додаткова інформація відповідно до навчальної програми; матеріали краєзнавчого характеру; результати експериментальної та дослідницької роботи; результати учнівських олімпіад, конкурсів, турнірів тощо. Матеріали мають оновлюватися при переході до вивчення нової теми. На сьогодні можна стверджувати, що вивчення географії в загальноосвітніх навчальних закладах непогано забезпечене методично. На високому рівні проходять всеукраїнські учнівські олімпіади, захисти наукових робіт у малій академії наук, велику популярність здобув всеукраїнський турнір юних географів та ін. Водночас робота з організації навчального процесу з географії потребує подальшого вдосконалення в контексті використання нових освітніх технологій, відбору та застосування різноманітних форм і методів навчання з метою забезпечення активного сприйняття та засвоєння учнями базових знань, умінь застосовувати набуті знання і навички в конкретних навчальних та життєвих ситуаціях. Особливу увагу вчителю необхідно приділяти при виборі методів навчання й саме тих, які будуть розвивати пізнавальну самостійність учнів. Дослідження і багаторічні спостереження показують, що реалізації ідей розвивального навчання сприяє діяльність, під час якої учні обов’язково включаються в активне засвоєння знань, застосовують засвоєне у нових ситуаціях, оволодівають новими способами виконання навчальних завдань, формують свої вміння та навички. Сьогодні уроки географії спрямовані на показ практичного значення цієї науки в житті людини, що на сьогодні одним із головних завдань фізичної та економічної географії є передбачення тих змін у природі, які можуть відбутися в результаті стихійних лих та нераціональної господарської діяльності людини. Передбачені програмою практичні роботи є обов’язковими до виконання всіма учнями, а їх перевірка та оцінювання здійснюється вчителем на власний розсуд – у всіх учнів чи вибірково. Обов’язковими для оцінювання у кожного учня є дві практичні роботи протягом семестру, що заздалегідь визначаються вчителем. Викладання географії у 6 - 9 класах буде вивчатися за новою програмою (нова програма. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Учні 10 класу вивчають географію за чинною навчальною програмою, яка рекомендована міністерством освіти і науки україни (київ. Шкільний світ, 2001 рік). Програма надає право вчителю творчо підходити до реалізації її змісту.

Враховуючи рівень підготовки школярів, їх інтереси і нахили, профіль школи, вчитель може запропонувати власну логіку вивчення матеріалу, з методичним обґрунтуванням доцільності внесених змін. Кількість годин, передбачених для вивчення тем, є орієнтовною і може бути зміненою у межах визначених годин. Календарно - тематичне планування з географії в 6 - 11 класах, що було надруковане у фахових виданнях, залишається у практичному використанні для організації навчального процесу.

Жупанський), краєзнавчим атласом, контурними картами, робочими зошитами для учнів з друкованою основою. Зміст навчального матеріалу повинен сприяти формуванню в учнів важливих практичних умінь і навичок. Необхідно систематизувати уміння учнів читати карти різного фізико - географічного змісту і міцно закріпити навички читання карт під час проведення практичних робіт; б) опис природи місцевості за картами здійснювати шляхом спільного аналізу карт різного змісту.

При складанні характеристики природних умов територій необхідно користуватися типовими планами; в) умінню і навичкам щодо організації та проведення спостережень у природі. Учні повинні вміти характеризувати погоду за день, тиждень, місяць, рік, робити прогнози на найближчий час, працювати з приладами, визначати мінерали й гірські породи за зовнішніми ознаками, виконувати зйомки місцевості тощо. Цьому курсу в 9 класі відводиться роль завершального для основної та пропедевтичного для старшої школи. Основну увагу в цьому курсі слід приділити вивченню господарської спеціалізації території україни, яка сформовувалася в результаті її специфічних фізико - географічних умов, тривалого історичного розвитку та розміщення населення. Цей курс є також початковим етапом економічної освіти школярів, сприяє їхній адаптації до життя в умовах ринкової економіки, тому програма містить питання про економічну систему україни, типи підприємств за формами власності, аналізуються складові економічного потенціалу країни. Програма передбачає виконання 10 - и практичних робіт. Курс спрямований на формування соціальної та поглиблення функціональної, інформаційної та ціннісно - смислової компетенцій. Особливістю курсу є і те, що для вивчення більшості навчальних тем потрібно нові статистичні дані, які з часом стають застарілими, тому рекомендується використовувати матеріал сайтів з інтернету.

Досить актуальними сьогодні є вміння використовувати додаткові джерела інформації. Зменшення годин на вивчення географії україни у 9 класі 12 - річної школи може ускладнити виконання завдань, які стоять перед вчителем, адже неодмінною умовою засвоєння знань з географії україни є знання про населення і господарство рідного краю. Завдяки такому підходу, спираючись на краєзнавчий принцип, вчитель дає наукові географічні поняття на основі вивчення своєї місцевості та допомагає наочно допомогти учневі у вивченні господарської діяльності населення рідного краю. Здобуті знання сприятимуть прищепленню учням любові до рідної землі, створять підґрунтя для того, щоб у подальшому учень орієнтувався на географічну освіту.

Вивчаючи економічний та соціальний навчальний матеріал про країни світу, десятикласники повинні використовувати статистичні матеріали, креслити графіки, діаграми, статево - вікові піраміди та ін. Методом синтезу і аналізу старшокласники повинні вміти пояснити основні закономірності розвитку економічних та соціальних явищ в країнах світу.

Виконання практичних робіт зі статистичним матеріалом сприятимуть розумінню учнями чинників і принципів розміщення виробництва у світі. Профільне навчання організовується в старшій школі (10 - 11 кл. ), коли в учнів уже сформований стійкий інтерес до географічної галузі знань. Програми для профільного навчання рекомендовані мон україни і видані окремою збіркою (географія, 10 - 11 класи. Програми для профільного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах. «програми для профільного навчання). У сучасній школі найбільш поширеними формами профільної диференціації є навчання географії в класах з поглибленим вивченням предмета та профільне навчання. Поглиблене вивчення географії організовується тільки за програмами, рекомендованими міністерством освіти і науки україни. Класи з поглибленим вивченням формуються в загальноосвітньому навчальному закладі наприкінці навчального року (орієнтовно у травні) за наявності кваліфікованих спеціалістів (учителів, викладачів), відповідного програмно - методичного та матеріально - технічного забезпечення. Рішення про формування класів з поглибленим вивченням предмета приймається педагогічною радою, враховуючи бажання учнів та батьків (або осіб, які їх заміняють) і після погодження з відповідним органом, управління освітою, якому підпорядкований навчальний заклад, затверджується наказом директора закладу.

Класи з поглибленим вивченням предмета формуються, як правило, у складі школи іі ступеня (8 - 9 класи) та ііі ступеня (8 - 12 класи) (див. Положення про класи з поглибленим вивченням у збірнику наказу мон україни № 11 - 12, 2009 рік). Відповідно до навчального плану вчителі працюють за новими навчальними програмами, посібниками, що мають відповідний гриф міністерства освіти і науки україни, самостійно добирають науково - методичну літературу, навчально - наочні посібники та обладнання; форми, методи і засоби навчання. У навчальному процесі поряд із традиційними широко використовуються інноваційні технології, дослідно - експериментальні та творчі види діяльності учнів. Зміст географічної освіти в профільних класах реалізується через курс загальної географії, що утворює інваріантну частину навчального плану, і курсів за вибором (спецкурсів), які є обов’язковою складовою варіативної частини. На допомогу вчителям географії видано авторські програми (в. Учитель забезпечує навчання всіх учнів класу, фіксуючи відпрацьований час на відведених сторінках класного журналу.

Актуальним залишається питання запровадження факультативного курсу з проблем підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання (зно). Програма такого факультативу набуває чинності тільки після затвердження її на засіданні рай(міськ)методоб’єднання вчителів географії. При виставленні тематичної оцінки з географії враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. Рекомендується виставляти три тематичних оцінки за семестр при 70 годинах навчальної програми з географії та дві - три – при 35 годинах. У 8 - 9 класах, де за програмою 52 навчальних години, також рекомендується виставляти три тематичних оцінки за семестр. Вчитель має право збільшити кількість тематичних оцінок з географії. Аналіз стану географічної освіти в області дозволяє намітити деякі напрямки організації методичної роботи за напрямком забезпечення якісної освіти. Серед них ми вважаємо за необхідне виділити наступні. Розробка і втілення у навчальний процес сучасних високоефективних технологій навчання. Удосконалення освітнього процесу з урахуванням компетентнісного підходу – навчити учнів застосовувати набуті знання й уміння в конкретних навчальних та життєвих ситуаціях. Формування індивідуального досвіду участі школяра в навчальному процесі, вміння, бажання організувати свою працю для досягнення успішного результату; оволодіння вміннями та навичками саморозвитку, самоаналізу, самоконтролю та самооцінки. Реалізація міжпредметного підходу при вивченні основних географічних курсів, що дозволить створити в учнів системну географічну картину світу.

Забезпечення особистісної спрямованості процесу навчання географії. Орієнтація на людину, її місце в географічному середовищі. Забезпечити обговорення результатів участі школярів україни у міжнародному порівняльному дослідженні якості природничо - математичної освіти timss на засіданні рай(міськ)методоб’єднання вчителів географії. У старшій школі економіка як базова дисципліна вивчається у 10 - х класах усіх профілів. З урахуванням профільного навчання у старшій школі є можливість застосовувати різні підходи до економічної освіти старшокласників. У школах, ліцеях, класах з поглибленим вивченням економіки, крім обов язкового, – курси за вибором з конкретних напрямів економіки. Варіанти навчальних програм залежать від концепції еконо­мічної освіти у конкретному знз та кількості годин, виділених на вивчення економіки. Так, для вивчення економіки лише у 10 кл. Економіка не вивчається) можна застосовувати два підходи. Перший (70 годин на рік) – навчальні програми. За редакцією ковальчук г. За редакцією радіонової і за редакцією крупської л за редакцією степаненко с. Другий (35 годин на рік) — навчальні програми. Вивчати економіку в 10 - 11 кл. Ранок 2008 безкоштовно. В останні роки дуже багато батьків змушені зіткнутися з такою не дуже приємною ситуацією, коли вони не можуть допомогти, навіть в незначній мірі, своїм дітям, при виконанні домашніх робіт. Втім, тільки деяким подібна ситуація може здатися дивною. Адже практично кожен новий навчальний рік ознаменовується тим, що шкільна програма піддається радикальним змінам. Таким чином, навантаження на учня стає досить сильним. Крім того, дуже часто вводяться деякі теми, які не надто зрозумілі як школярам, так і їх батькам. Але, при цьому, як відомо, домашні завдання абсолютно ніхто не скасовує. Причому, сучасним школярам, і особливо шестикласникам доводиться самостійно готувати вельми об ємні домашні завдання. і, для того, щоб несподівано не зіткнутися зі значним числом складнощів, варто придбати готові домашні завдання. Як відомо, найбільше складнощів виникає при вивченні таких предметів як рідна та англійська мови, а також математика. Наймати репетитора по кожному з даних предметів досить затратно. Тому, найкращим виходом з ситуації, що склалася для багатьох є саме готові домашні завдання для 6 класу по новій програмі 2019. Благо, сьогодні можна навіть не витрачати кошти на придбання гдз для 6 класу, а користуватися за допомогою нашого сайту, важливо розуміти, що застосування вже виконаних завдань може принести лише користь. Вельми поширена ситуація коли дитина не знаючи як виконувати те чи інше завдання просто запускає вивчення певної дисципліни. Звичайно, це загрожує не тільки отриманням поганих оцінок, але ще і певними складнощами як під час написання контрольних робіт та складання іспитів, так і під час вступу до вищого навчального закладу.

Використовуючи вирішені варіанти, ви запросто можете давати дитині додаткові завдання. Чомусь популярна думка про те, що збірки з уже виконаними завданнями є виключно прерогативою двієчників. і з кожним роком за додатковою допомогою до подібних видань звертається все більше число дітей, які хочуть не просто бездумно списати деякі приклади і вправи, а розібратися в них як слід і зміцнити свої знання виконанням інших завдань подібного типу.

Так що, не все так погано, як багатьом здається спочатку.

Учні 9 - х класів складатимуть державну підсумкову атестацію у закладі освіти в письмовій формі. Нагадаємо, що мон україни затвердило перелік навчальних предметів з яких проводитиметься дпа у 2021 році. На даній сторінці опубліковано збірники і відповіді дпа 2021 9 клас з таких предметів. Скачати відповіді ви можете у форматі pdf або переглянути в онлайн режимі. Опубліковано збірник підсумкові контрольні роботи математика 9 клас із серії “готуємось до дпа 2021 (2020, 2019, 2018)” за оновленою програмою. Автор березняк м, видавництво. Скачати відповіді до збірника дпа 2021 (2020) математика 9 клас, березняк нагадаємо, що на сайті ерудит. Нет усі збірники та відповіді до них доступні у форматі pdf (посилання … дпа 2021, 2020. Збірник завдань з математики 9 клас, мерзляк, гімназія. Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики у 9 класі, автори. “гімназія”, харків, 2021. Скачати pdf версію збірника ви можете у кінці сторінки. Скачати розв’язання до завдань дпа 2021, 2020 з математики, 9 клас, гімназія, харків переглянути збірник дпа 2021 математика, мерзляк, гімназія (дочекайтесь повної загрузки сторінки … дпа 2021, 2020. Дпа 2020, 2018, 2017 скачати збірник завдань з математики 9 клас, мерзляк, гімназія дані відповіді ви можете скачати у форматі pdf (посилання на скачування розміщене в кінці статті) або переглянути в онлайн режимі на даній сторінці. Збірник завдань для атестаційних письмових робіт з математики, 9 клас – генеза – істер. Збірник завдань для атестаційни письмових робіт з математики у 2021 (2020) році. Збірник дпа 2021 з математики призначено для підготовки та проведення дпа з математики в основній школі. Він містить 16 варіантів атестаційних робіт, з яких кожні чотири є однотипними. Зміст усіх завдань відповідає державних вимогам до результатів навчально - пізнавальної діяльності … дпа 2021 (2020). Відповіді до атестаційних письмових робіт з математики, 9 кл – істер – генеза. Посібник містить відповіді до завдань дпа 2021 з математики за збірником о. єргіна “збірник завдань для атестаційних письмових робіт з математики, 9 клас, видавництво. Відповіді дпа 2021, 2020 математика, генеза, істер автор. 2020 кількість варіантів. 16 варіантів видавництво. Українська скачати збірник завдань … дпа 2021 (2020). Відповіді до збірника завдань з математики 9 клас, бевз, освіта. Відповіді до збірника завдань державної підсумкової атестації дпа 2021 (2020) з математики у 9 класі, автор бевз, видавництво. Скачати збірник дпа 2021, (2020) математика 9 клас, бевз нагадаємо, що усі збірники та відповіді до них на сайті ерудит. Нет ви можете скачати безкоштовно у форматі pdf (посилання на скачування розміщене в кінці статті). Читати відповіді … дпа 2021 (2020). Збірник завдань з математики 9 клас, бевз, освіта. Опубліковано збірник завдань з математики для проведення державної підсумкової атестації дпа 2021 (2020) у 9 класі. Збірник містить 10 контрольних робіт у 2 варіантами. Кожна робота складається із трьої частин. Скачати відповіді до збірника завдань з математики 9 клас, бевз, освіта скачати збірник у форматі pdf (посилання на скачування розміщене в кінці сторінки) читати онлайн … дпа 2021 (2020). Збірник завдань історія україни, власов, генеза. Державна підсумкова атестація 2021 (2020) у 9 класі. Збірник завдань для підсумкових контрольних робіт історія україни. Скачати відповіді дпа 2021 (2020) історія україни, 9 клас, генеза на сайті ерудит. Нет усі збірники дпа 2021 (2020, 2019, 2018) ви можете безкоштовно скачати у форматі pdf (посилання на скачування розміщене в кінці статті). Відповіді до збірника завдань історія україни 9 клас, власов, генеза. Опубліковано відповіді до збірника завдань з історії україни, автор власов в. Генеза для учнів 9 класів дпа 2021 (2020). Скачати збірник завдань історія україни, власов, генеза, дпа 2021 (2020) нагадаємо, що на сайті ерудит. Нет усі збірники, відповіді до них ви можете не лише переглянути онлайн але і скачати у форматі pdf безкоштовно. Садовенко • видавництво. Світич • рік видання. Навчальний посібник для 9 класу закладів загальної середньої освіти з білоруською та російською мовами навчання. (білоруське видання, російською мовою) • автор. Філімонова, сунь сяоцинь • видавництво. Адукацыя і выхаванне • рік видання. Ais (livre 2) французька мова. Навчальний посібник для 8 класу закладів загальної середньої освіти з білоруською та російською мовами навчання. (білоруське видання, підвищений рівень) • автор. Поборцева • видавництво. Вышэйшая школа • рік видання. Ais (livre 1) французька мова. Ol (parte 2) іспанська мова. Навчальний посібник для 8 класу гімназій з білоруською та російською мовами навчання. (білоруське видання, підвищенний рівень) • автор. Пушкіна • видавництво. Видавничий центр бгу • рік видання. Ol (parte 1) іспанська мова. English (part 2) англійська мова. Навчальний посібник для 8 класу установ загальної середньої освіти з білоруською та російською мовами навчання. Бушуєва • видавництво. Навчальний посібник для 6 класу закладів загальної середньої освіти з білоруською та російською мовами навчання. (білоруське видання) • автор. Вадюшина • видавництво. Навчальний посібник для 6 класу закладів загальної середньої освіти з білоруською мовою навчання. Урбанович • видавництво. Навчальний посібник для 5 класу закладів загальної середньої освіти з білоруською та російською мовами навчання. Рекомендації щодо організації та проведення. іі етапу олімпіади іі етап всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури відбудеться 29 листопада 2014 року.

Початок виконання олімпіадних завдань – 10. Час виконання олімпіадних завдань учнями 7 класів – 3 астрономічні години, учнями 8 – 11 класів – 4 астрономічні години. Характеристика завдань. Олімпіадні завдання відповідають сучасним вимогам до вивчення української мови та літератури, орієнтовані на лінгвістичну компетентність учнів, їхній інтелектуальний потенціал, неординарність і креативність мислення. Завдання з української мови вибудовуватимуться в такому форматі. Творча робота, синтаксичний аналіз речення (9 – 11 класи), завдання з розгорнутою відповіддю на теоретичне питання, завдання відкритого типу на конструювання мовних одиниць, виправлення помилок, вибір нормативної форми, редагування речень, тлумачення фразеологізмів, тестові завдання тощо. Комплект олімпіадних завдань охоплює програмовий матеріал із різних розділів курсу за попередні роки навчання та теми, які учні повинні були опанувати до терміну проведення олімпіади відповідно до чинних навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова клас до теми (включно) 7 дієприкметник. 8 односкладні речення. 9 складнопідрядне речення. Оскільки в старших класах уже не вивчається нових мовних тем, а в 10 – 11 класах мова викладається за трьома рівнями (стандарту, академічним і профільним), то в 10 – 11 класах будуть запропоновані завдання за курс 5 – 9 класів. Українська література клас до теми (включно) 7 м. Наголошуємо, що завдання з української літератури для учнів 7 – 9 класів складено відповідно до програми для 12 - річної школи з українською мовою навчання (автор р. Це обумовлено орієнтацією на завдання іv етапу олімпіади. Для учнів 10 –11 класів завдання складатимуться відповідно до програми академічного рівня (як відомо, вона єдина для класів з українською і російською мовами навчання). «українська література, 10 – 12 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Поряд із кожним завданням подано орієнтовну максимальну кількість балів, яку учень може одержати за їх виконання. Звертаємо увагу, що завдання з української літератури для кожного класу мають спільну структуру.

Учням усіх класів необхідно написати твір на одну із запропонованих тем, письмово дати відповіді на запитання та виконати творче завдання. Нормативний, навчально - методичний і теоретичний аспекти. Оцінювання результатів виконання завдань з української мови здійснюється за критеріями, указаними безпосередньо в завданнях. При оцінюванні синтаксичного розбору складного речення слід користуватися схемою (стор. 92) та зразком повного синтаксичного розбору складного речення (стор. 288), поданими в цьому ж посібнику.

Звертаємо вашу увагу на те, що учням не дозволяється користуватися додатковою літературою (посібниками, довідниками, словниками, текстами художніх творів і статей тощо). Рекомендації щодо підвищення якості підготовки. Виявити філологічно обдарованих дітей, спланувати та проводити роботу з ними, ураховуючи нахили, здібності та зацікавленості. Особливу увагу слід приділити роботі з тими дітьми, які вже мають певні досягнення у всеукраїнській учнівській олімпіаді з української мови та літератури й різноманітних конкурсах з української мови та літератури, – цілеспрямовано готувати їх до участі у відповідних змаганнях. Спланувати науково - методичні заходи щодо вдосконалення навичок учителів української мови та літератури здійснення художньо - ідейного аналізу тексту та створення власного висловлення відповідно до структури, яка пропонується під час зно. Організувати обмін досвідом на районному (міському) рівні з питань роботи з філологічно обдарованими учнями. Налагодити співпрацю з науковими співробітниками вищих навчальних закладів. До складу журі іі (районного) етапу олімпіади включати найдосвідченіших фахівців, які б змогли об’єктивно підходити до визначення переможців, а відповідно якісніше формувати учнівські команди для участі в ііі (обласному) етапі. При підготовці учнів до участі в олімпіаді особливу увагу приділяти підвищенню рівня мовної культури школярів, зокрема володінню ними орфографічними, орфоепічними, лексичними, стилістичними нормами; визначенню лексичного та граматичного значення загальновживаних слів; вивченню термінологічного апарату з мови, редагуванню текстів, синтаксичному розбору речень і словосполучень. Приділити належну увагу художньо - ідейному аналізу ліричного твору, прищеплювати навички цього аналізу, надавати практичну допомогу учням. Поряд із цим слід систематично підвищувати власний рівень компетентності з цього питання. Оскільки з року в рік найскладнішими для учнів є завдання з теорії літератури та художньо - ідейний аналіз поезії, пропонуємо дотримуватися такого алгоритму підготовки школярів до виконання цих завдань. із семикласниками на період проведення олімпіади необхідно повторити відомості з теорії літератури та загальні тенденції розвитку літературного процесу, зосередивши увагу на таких поняттях. із восьмикласниками, окрім вищезазначеного, повторити ще й такі відомості. із дев’ятикласниками, окрім матеріалу, вивченого в 5 – 8 класах, поглибити знання про думу, історичну пісню, філософську лірику, силабо - тонічне віршування (види рим, римування, стопи, віршовий розмір, ямб, хорей, спондей, пірихій, дактиль, амфібрахій, анапест), драму, комедію, трагікомедію, антитезу, іронію. із десятикласниками, окрім вищевказаного, особливу увагу приділити формам зображення дійсності, змісту й формі художнього твору, його проблемам, видам пафосу, засобам творення образу людини, способам передачі змісту твору, художнім засобам і прийомам (метонімія, синекдоха, оксюморон, літота, епіфора, асонанс, алітерація, багатосполучниковість, безсполучниковість, паралелізм, градація, паронімія), системі віршування (силабічна, тонічна, силабо - тонічна), особливим різновидам віршових розмірів (олександрійський вірш і гекзаметр), основним стильовим течіям, методам та їх жанрам (бароко, класицизм, просвітительський реалізм, сентименталізм, романтизм, реалізм, критичний реалізм), літературним напрямам, системам, періодизації української літератури. З одинадцятикласниками, окрім вивченого в 5 - 10 класах, необхідно повторити ще й хронологічну канву українського літературного життя хіх – початку хх століть, поняття про літературний процес; повість, роман та їх різновиди; багатоголосся, лірику та її жанри, цикл, поетичний епос, терцину, драматичну поему, драму - феєрію, драматичний етюд, неоромантизм, натуралізм, психологізм, проблематику твору, модернізм, імпресіонізм, експресіонізм, символізм, неореалізм, художній стиль письменника, фемінізм, некролог, богему, сугестивність, пантеїзм, художній простір і художній час, художні деталі. З метою якісної підготовки учнів до іі етапу олімпіади рекомендуємо під час цього процесу використовувати таку навчально - методичну літературу.

Зодіак - еко, 2009; єрмоленко с. Грамота, 2009; заболотний о. Генеза, 2009; пентилюк м. Загальноосвітніх навч. Українська література. Рівень стандарту, академічний рівень.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

моя милая сноха оксаночка эпизод 5

металорізальні верстати підручник

фифа 14 с обновлением 2021

книга фізика 7 клас таблиці

learningzone ответы на тесты kfc

plotcalc для coreldraw x6 64-bit