усі уроки української літератури 8 клас
Українська культура першої половини xvii ст називати імена визначних діячів культури; розпізнавати та описувати визначні культурні пам’ятки; самостійно працювати з різними джерелами інформації і на основі їх робити висновки та узагальнення, на конкретних прикладах духовної культури розкривати характерні риси українського народу.
Які пам’ятки культури та імена визначних культурних діячів цього періоду ви можете назвати. Незважаючи на відсутність власної державності, в першій половині xvii ст. В україні відбувається бурхливий розвиток культурного життя і продовжується період національно - культурного відродження. Віддавна при церквах були початкові школи. Вчителювали у них дяки. Вони навчали учнів читання і письма церковнослов’янською мовою, елементів математики, співу.
Подібні школи були при монастирях. Продовжувала існувати домашня освіта. Під керівництвом бакалаврів (учителів) діти не лише оволодівали навичками читання і письма, а й вивчали грецьку мову і латину, знайомилися з філософією. Щоб іти в ногу з часом, потрібно було, поряд з вивченням церковнослов’янської та грецької мов, запровадити в навчання предмети, які викладалися в тогочасних середніх католицьких і протестантських школах польщі, а також країн західної європи. Граматику, риторику, діалектику, математику, геометрію, астрономію, музику.
На таких засадах в україні сформувався новий тип навчального закладу — слов’яно - греко - латинська школа. Першою такою школою була острозька, що виникла наприкінці 70 - х років xvi ст. Рівень викладання в братських школах був досить високим. Наприклад, у школі київського богоявленського братства працювали такі високоосвічені вчителі, як іван борецький — православний київський митрополит, письменник - полеміст і вчений мелетій смотрицький, відомий православний богослов захарія копистенський, білоруський друкар хома ієвлевич. Під впливом реформації і контрреформації наприкінці xvi — у першій половині xvii ст. В україні було відкрито чимало протестантських і єзуїтських шкіл. Подібні школи, які називалися колегіумами, мали єзуїти, зокрема, в кам’янці - подільському, вінниці, барі, новгороді - сіверському.
У першій половині xvii ст. До рівня вищих навчальних закладів наближалися єзуїтські колегіуми у львові, перемишлі, луцьку та інших містах. У них здобували освіту багато православних юнаків. Стали організовуватися уніатські (греко - католицькі) школи. У них вивчали грецьку, церковнослов’янську, латину, польську і руську мови, а також викладали математику та співи. Такі школи були відкриті в холмі, володимиру - волинському, шаргороді. Києво - печерську монастирську школу об’єднано з київською братською школою. Новий навчальний заклад став називатися колегіумом. Він переходив під опіку п. Згодом його було перейменовано в академію. Києво - могилянська академія була вищим навчальним закладом. Навчання там тривало 12 років, класів було вісім, а предметів, що викладалися, більше 30. Навчалося там понад 1000 учнів. Граматика, риторика, діалектика, арифметика, геометрія, астрономія, музика. Викладачі й учні мали змогу користуватися однією з найбільших на той час бібліотек петра могили. Студенти академії часто організовували наукові диспути, вистави, влаштовували різноманітні свята й вечори. Києво - могилянська академія тривалий час була єдиним вищим навчальним закладом для всіх станів україни. У чому полягало історичне значення відкриття києво - могилянської академії. Яку роль вона відіграла в національно - культурному розвитку нашого народу.
Тривалий час в україні для навчання читання й письма використовували богослужебні книги. З появою слов’яно - греко - латинських шкіл виникла потреба в спеціальній навчальній літературі. Він призначався для навчання церковнослов’янської грамоти. Буквар включав кириличну абетку з 45 букв. Для кращого запам’ятовування вона подавалася в стовпчик у прямому і зворотному порядках. У букварі наводилися двобуквені і трибуквені склади, елементарні відомості з граматики, а також тексти для читання. У вільні був надрукований буквар лаврентія зизанія. Церковнослов’янська граматика, яку підготували вчені, що працювали в острозі у місцевій школі і друкарні. її видала друкарня віденського братства. Зизанія, яка вийшла друком 1596 року у вільно. Смотрицького неодноразово перевидавалася навіть у xviii ст. Разом з букварем цього автора. Тут церковнослов’янські слова перекладалися і тлумачилися розмовною українською мовою. З друкарні києво - печерського монастиря. Створені в україні наприкінці xvi — на початку xvii ст. Перші шкільні підручники і посібники — букварі, граматики, словники — спрямовували в наукове русло розвиток освіти на українських землях. Склав її українець, студент сорбонни іван ужевич. В епіграфі до неї він записав. Прокоментуйте епіграф до цього видання. Визначався наявністю великої кількості різноманітних жанрів і був зумовлений поширенням в україні шкільної освіти і друкарства. Розвивалася також усна народна творчість. Твори з моральними повчаннями й тлумаченням святого письма. До талановитих проповідників першої половини xvii ст. Належав кирило транквіліон - ставровецький. Відомим проповідником був також п. У ній описані події, пов’язані з походом польського війська 1612 р. До цього жанру належали твори, автори яких пропонували політичні реформи або шляхи розв’язання політичних проблем. З проектами захисту європейських країн від турецько - татарської агресії виступав йосип верещинський. Він запропонував створити на лівобережній україні козацьку державу — задніпровське князівство. Северин (семерій) наливайко розробив проект поселення козаків у межиріччі південного бугу і дністра. Почала поширюватися на українських землях під впливом західноєвропейського відродження. Згодом виникає полемічна поезія. У ньому, зокрема, гостро засуджуються папа римський та уніати. Розвивалася також панегірична (хвалебна) поезія, у якій високим стилем прославлялися заслуги героїв перед вітчизною, церквою, суспільством. Характер панегірика мають «вірші на жалосний погреб. У зв’язку з кончиною славетного запорозького гетьмана. Виникає у слов’яно - греко - латинських школах як драматична вистава релігійного змісту для кращого засвоєння учнями латиномовних курсів. У шкільній драмі використовувалися біблійні сюжети і мотиви. Ця драма була надрукована у львові на початку 30 - х років xvii ст. Були написані острозький літопис, український хронограф, літописи волині й україни, літопис густинського монастиря. Русь зберігати свої прадавні закони уміє, з того шляху не звертає, що почала ним іти. Звичаї всі береже, що була переймала від сходу, віри, яку прийняла, держиться вірно й тепер. В римі, буває, не раз ті звичаї не до вподоби, и кидають гнівно громи часом вони на таке, що зберігають нащадки, старих заповітів не зрікшись, що простодушність людська переказала здавен. Дивно, одначе, як руси дотримують довгого посту, перед святами вони ходять тверезі завжди. Голод тамують у них не м’ясом, а їжею тою, 1. Поясніть назву твору с. Визначте його основну ідею. «року 1620 місяця березня 22 дня прибув з москви до києва святійший патріарх єрусалимський іменем феофан і зупинився в монастирі братському, і був прийнятий з великою честю духовними та світськими людьми. Того ж року, місяця вересня 3 дня, від’їжджаючи з києва, святійший патріарх. Поставив і висвятив на митрополію київську чоловіка гідного й чесного. Пригадайте, що таке літописи. Як вони створювалися. Про які історичні події йде мова в даному історичному джерелі. Як ці події вплинули на розвиток церковного та культурного життя в україні. Відповідь обґрунтуйте.
Розвиток театру 3 - я група. Розвиток архітектури. Юрій винничук “місце для дракона”. Дракон грицько – поет і християнин. Удосконалювати навички коментування сюжету, вміння переказувати найвагоміші епізоди, пояснювати підтекст твору, алегоричність образів дракона грицька, пустельника та князя; розвивати естетичні смаки учнів, уміння бачити красу і силу художнього слова; виховувати почуття людяності та чесності. (магічний реалізм – це течія реалізму, у якій органічно поєднуються елементи реального та фантастичного, побутового та міфічного, дійсного та уявного, таємничого. Магічний реалізм притаманний літературі латинської америки. Повість - казка, або казкова повість вирізняється тим, що в ній, як і в казці, багато вигадки та фантазії, але герої діють протягом тривалого часу.
Сьогодні ми будемо аналізувати сюжет казки, даватимемо оцінку вчинкам казкових персонажів, переказуватимемо та зачитуватимемо найважливіші цитати та епізоди. (слайд 5) для економії часу доцільним було б перевірити лише наявність цитатної характеристики в учнівських зошитах (взаємоперевірка, перевірка черговими учнями); саму цитатну характеристику учні використовуватимуть на подальших етапах уроку.
В творі є ось така цитата «князь люботинський куняв у кріслі, заколисаний мушиним дзижчанням, у сни занурений, наче у мутну, теплу воду, і снилися йому війни, переможні походи, руїни здобутих фортець, довгі вервечки полонених. Ніхто не хотів воювати, тому війна могла князю лише снитися) (ні, цілковита полуднева тиша призвела лише до ліні та нудьги, яка абсолютно не могла спонукати жителів люботина до пробудження відваги, мужності та прагнення бути лицарем) «спокій і затишок запанували в князівстві, и полудень став богом, якому хоч і молилися, проте жертву приносили зовсім маленьку, майже непомітну жертву, а в нагороду здобули нудьгу, котра, мов іржа меч, пороз’їдала душі люботинців, а що ті одвикли боронитися, запанувала вона безроздільно, викликаючи неймовірну лінь та розмореність. (князь мав доньку настасію, яку потрібно було вже видавати заміж, але за древнім звичаєм її руку отримає лише лицар, та ще й той, що зробить якийсь великий подвиг) (князь сам у цьому винен. Князевій радості не було меж. Господи, чим я віддячу тобі за ласку твою. – вклякнув під образами й помолився, а як устав з колін, то радість світилася в його очах, а плечі розправилися, наче й не згорблювалися ніколи. Хто переможе дракона – пошлюбить князівну і сяде на престолі. Бій з драконом – святе діло. Тут народ валом повалить. Проти цього лицарі не встоять. Я впевнений, що вони тільки - но цюю вість зачують, враз усі бенкети закинуть, за мечі візьмуться та жирок позганяють. Минуло вісім років, відколи він вилупився з яйця, що пролежало, може, із сотню літ у печері. Не було кому заопікуватися ним та навчити драконячого способу життя, бідолаха навіть не знав, чим повинен харчуватися, і їв собі травичку, листячко, різні там ягідки, дикі яблука й груші. Мені його безперервні військові походи впоперек горла стали. Воює, воює, а який із того мав хосен. Ані клаптика землі не зумів приточити до люботина. Я тебе не відраджую, але, хто хоч краплю мудрості зачерпне, довіку ситий не буде.
Від многої мудрості много скорбі, і хто примножує знання, примножує печаль. В князівстві буде оголошено, що дракон викрав князеву дочку настасію, і вона для правдивості посидить до бою декілька днів у печері, а найголовніше – дракон повинен піддатися у бою для конкретного лицаря – пана лавріна) (пан лаврін був великим лицарем, побував у багатьох походах, здійснив немало подвигів, але, окрім цього, його більше нічого не цікавило. «державні справи не для мене.
Я виріс у сідлі і в сідлі з мечем у руках волію постати перед богом. Як той святослав завойовник, що головою наклав у бою з печенігами. Затишне життя на перинах мене мало приваблює. Лицарю було шкода дракона. Тому дракона вбив лаврінів джура, що стояв збоку) (дракон убитий, новий князь знайдений, до того ж це саме той, кого вподобала молода князівна, але князь не знаходить собі спокою, його мучає совість. Він приходить час від часу на могилу дракона, якого похоронили біля пустельника, розмовляє з ними, наче із живими, і одного разу й сам помирає біля їхніх могил) – аякже.
Ти мені трупа давай, а тоді сиди. А хто бачив, як тебе було переможено. Гадаєш, всі такі дурні. Я через тебе, гевала, ночей не сплю, вже третій день п’ю. Так і зіп’юсь до дідькової мами. В тебе що – патріотичні почуття притуплені. Але я вже знаю, що зроблю. Заради князя, заради його доньки і заради люботина. – або якби князь був князем… і я – сама собою… і всі люди – людьми… а не драконами. Ах, я знаю, що зроблю. Зараз вийду до них в оцій чистенькій сукні. Ми в жодному випадку не повинні перед ними острамитися. Але й підтяти вас жоден з них не сміє. Цього ми дозволити не можемо. Герой мусить бути свій. Так би мовити, для історії і для прикладу.
– ну - у, нам ще й не таке відомо. Працюємо в поті чола… але, бачите, справа делікатна. Князь хоче, аби ви піддалися панові лавріну, князівна воліє його джуру.
А от я – єдина людина в цьому зачуханому князівстві, котра дивиться не поверхово, а вглиб. Цей пан лаврін мені не дуже до вподоби. Більшу частину життя пробув за межами краю. Хто й зна, які там вітри в голові у нього. Відшукати в тексті та виписати фразеологізми, приказки та прислів’я, пояснити їхній зміст. Підготуватися до написання твору - роздуму за основними проблемами казки. Розкрити глибину внутрішнього світу героїв, дослідити причини їхніх дій та вчинків, закріплювати вміння поглибленої роботи з текстом; виробляти навички характеризувати героїв; розвивати зв’язне мовлення, вміння робити висновки, висловлювати власну думку, навички виразного читання; виховувати прагнення свободи діяльності, почуття вірності у коханні, безкорисливості вчинків, жертовності. Кожна людина протягом свого життя робить багато вчинків. Добрих і необдуманих, хибних. Суть цих вчинків залежить від того, в яких обставинах опиняється людина, що спонукає її завдавати болю собі, оточуючим, інколи навіть ризикувати життям. Насамперед, не треба засуджувати людину, а спробувати зрозуміти, що спонукало її до цього, яка причина або мотив її дій. Щоб це зрозуміти, треба заглибитися у внутрішній світ, дослідити психологію вчинку.
Сьогодні ми побуваємо в ролі психологів, і спробуємо зрозуміти, що насправді керувало волею героїв оповідання м. «хай воно загориться без вогню й диму…втечу.
«…погладшав, вилюднів наче і виглядав не наймитом, а скоріш хазяїном. Остап утік від пана, бо не міг більше терпіти знущань. Соломія кохала остапа, а її віддали заміж за нелюба. Соломія втекла, бо її побив чоловік. Коли остап різав волосся, соломії було зовсім його не шкода. Разом із соломією та остапом втік іван котигорошко. Остапа на другому боці річки підстрелив москаль. Щоб переправитися до туреччини, соломія з остапом найняли човен. У плавнях соломія покинула остапа, бо він був її тягарем. Пожежа, від якої тікало все живе, то були палаючі плавні. У циганському виселку соломія разом із циганами ходила ворожити і красти. За час життя у циганів остап закохався в маріуцу.
Рятуючи остапа, соломія втопилась. Цитата коментар «серце в соломії упало, руки звисли безладно. Новий приплив енергії, шалена відвага пойняли її волю, і вона кинулась уперед, розхиляючи й ламаючи очерет зі сліпою завзятістю зраненого оленя. Вона має сильні руки, а до берега недалеко. і чоловік, і панщина, і життя моє безщасне.
Пропадай воно все пропадом. Піду і я в світ за очі. їй легше було б, коли б куля потрапила в неї. Вона від рота відриватиме кожен шматок, кожен шеляг складатиме на викуп. Вона ладна піти на видму смерть, коли цього треба. Чи не жаль тобі було обрізаного волосся. Що допомагало тобі переборювати труднощі. Чи не було у тебе сумнівів, що ти вчинила неправильно. Чи віддала б ти життя заради остапа. Що ти найбільше цінуєш у житті. Чи не жалко тобі було покидати рідну землю, домівку, рідних. Куди ти хотів податися. Чим мріяв займатися, будучи на волі. Чому ти залишився тут, на самотній полонині. Чому ти не розлучався з остапом та соломією. Що ставало тобі у пригоді у довгій і важкій блуканині по чужих краях. Чи подобається тобі соломія. Чи можеш ти віддати життя заради друзів. Прізвище остапа – мазур. Соломія була одружена з хурманом. Дід остапа – колишній кошовий. Соломія з остапом тікали в румунію. Прізвище івана – вернигора. Остап відрізав волосся соломії ножицями. Соломію назвали семеном. Соломія з остапом жили у євреїв. Соломія втопилася у річці прут. Найбільше у житті герої цінували волю. П’янить, убиває, кличе.
Веде, полонить, дарує. Воля – мрія мого життя. Воля дарує людині щастя. Як склалася б, на вашу думку, доля героїв, якби вони не втекли. Як ви розумієте вислів. Творча робота «які риси характеру, розкриті в образах головних героїв, я хотів (ла) б виховати в собі. Профіль — українська філологія. Запропоновані розробки містять елементи нестандартних підходів, інтерактивних методик. Урок № 1 читацький практикум. Читання як спосіб самореалізації особистості. Особистість, яка читає — тренд сьогодення. Література художня й нон - фікшн ………… 12. Урок № 2 стильові риси культурно - історичних епох. Загальна характеристика стилів та їхні прояви в літературі й інших видах мистецтва ……… 16. Урок № 3–4 українська література 1920–1930 років хх ст. — новий етап в історії національної культури. Суспільно - політичні умови її розвитку.
Різноманітність стильових манер … 20. В україні, яке залишило по собі високохудожні твори в літературі, філософії, живописі, музиці, кінематографії й театрі ……… 26. Урок № 6 авангардизм — напрям у мистецтві xx століття як прояв руйнуванням традиційних форм і канонів. Стильові течії авангардизму.
Футуризм, суперматизм, конструктивізм, дадаїзм, сюрреалізм, імажинізм, абстракціонізм, кубізм та інші. Урок № 7 життєвий і творчий шлях поета - футуриста м. Особливості версифікації та строфіки. Образ ліричного героя, який відчуває неспокій міста ……… 36. Образ ліричного героя, який відчуває неспокій міста … 44. Урок № 9–10 особливості модернізму в українській літературі 20–30. Зв’язок із модернізмом кінця хiх — поч. Проблема митця й влади, свободи творчості й тиску тоталітарної машини. Творчі пошуки модерністів і суспільно - політичні реалії післяреволюційної україни ……… 47. Тематика, проблематика, образна система творчості …… 56. Урок № 12 творчість м. Філософічність, афористичність його лірики. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність, життєлюбство. Жанр сонету у творчості митця. Краса природи, краса людини та її почуттів. Звернення до античних образів. Перекладацький доробок м. Рильського (оглядово) …… 66. Урок № 14 огляд життя й творчості письменника й літературного критика — о. Урок № 15 гуманістичний, життєствердний пафос поеми у прозі, його вселюдська значимість і всеохопність. Розгляд ідейно - художнього змісту окремих фрагментів твору, коментування їх … 73. Урок № 16 основні віхи життєвого й творчого шляху в. Урок № 17 iдея єдності людини з природою, яка дає їй сили, і яка оточує людину.
Міфологічні витоки уваги до природи. Урок № 18 творчий шлях аполітичного митця —. Заборона та визнання. Лемківська етнічна традиція як джерело художнього світу поета та авторського стилю. Особливості поетики мариністично - символічної поетичної мініатюри ………… 87. Урок № 20 читацький практикум. Комплексний аналіз поезії. Літературознавчий аналіз поетичного твору як одна з форм прочитання твору ……… 91. Урок № 21 творчість митців політичних - емігрантів. Життєвий і творчий шлях письменника, літературного критика (оглядово). євген маланюк — поет - симфоніст. Утвердження державності україни — центральна ідея поетичного універсуму євгена маланюка ……… 95. Особливості жанру …… 105. Урок № 26 основні віхи життєвого і творчого шляху віктора домонтовича (петрова). Художньо - естетичне тяжіння митця до угрупування неокласиків. Домонтович — один із фундаторів інтелектуальної урбаністичної прози в українській літературі. Урок № 27 зіна тихменєва як представниця національної еліти, утілення нового способу життя, переконань, уявлень та прагнень. Філософічність повісті — розмірковування персонажів як текст у тексті …… 118. Композиційна особливість філософсько - інтелектуального роману — розгортання оповіді в різних часових і просторових вимірах ……… 123. Урок № 30 життєвий і творчий шлях митця. Хвильового в літературному й суспільному житті 1920. Хвильового в об’єднанні ваплiте; участь у літературній дискусії 1925–1928 рр. Проблема внутрішнього розколу людини між гуманізмом і фанатичною відданістю революції ……… 136. Символічність новели. Посвята новели …… 139. Урок № 33 розвиток мовлення. Висловлення власного ставлення до проблеми збереження високих загальнолюдських ідеалів, небезпеки їхньої втрати …… 143. Урок № 36 творча біографія ю. Романтичність світовідчуття й новаторство митця. Прототипи персонажів твору та їхнє неоромантичне представлення — то - ма - кі, режисер, сев, тайях; символічні образи міста, моря ……… 158. Урок № 40 життєвий і творчий шлях в. Підмогильного — типова доля безкомпромісного митця в тоталітарному суспільстві. Розвиток інтелектуально - психологічного роману.
Підмогильний - перекладач …… 164. Урок № 42 образ українського інтелігента степана радченка, вихідця із селян, еволюція його характеру, проблеми ствердження в міському середовищі. Морально - етичні колізії твору … 171. Урок № 45 образ марти висоцької. Форми художнього вираження героїні. Образи ліни, iрен, марії миколаївни та тетяни ничипорівни як носії патріархального світогляду.
Образ дмитра стайничого в контексті бінарних опозицій роману.
Франка), драматургії 1920–1930 рр. (від ідеологічних агіток до психологічної драми). європейський контекст творчих пошуків л. Експерсіонізм як естетична домінанта творчості митця ……… 195. Проблема готовності українського суспільства бути українським (на прикладі позиції, поведінки дійових осіб). Специфіка комедійного жанру.
Про серйозне легко, грайливо ………… 200. Урок № 52 розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації (мина, мокій, дядько тарас, тьотя мотя). Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння ……… 205. Проблема вибору людиною між мрією, покликом душі й дійсністю. Необарокова організація часу й простору в п’єсі; особливості композиції ……… 208. Урок № 54 християнські алюзії та способи їх драматургічного вирішення. Вибір мариною пари як конфлікт вірності поклику душі й ідеологічних переконань. Образ iлька юги як головного персонажа й коментатора подій ……… 211. Урок № 56 основні віхи життя й творчості iвана багряного, його громадянська позиція. Свобода особистості й свобода волі …… 220. Урок № 57 жанрові особливості. Динаміка сюжету, неоромантичність. Григорій многогрішний й майор нквс медвин та їхній морально - етичний двобій ……… 224. Урок № 58 символіка роману, ідея перемоги добра над злом. Популярність твору в повоєнній європі. Актуальність для нашого часу ……… 227. Урок № 59 читацький практикум. Щоденник письменника як свідчення епохи. Гончара як прояв екзистенційних пошуків митця хх століття ……… 230. Урок № 60 позакласне читання. Остап вишня (павло губенко). Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920. Урок № 61 трагічна й велична творча біографія о. Класик світового кінематографу, засновник поетичного кіно. Довженко — сценарист і режисер кіно. Кіноповість як новаторський жанр і спосіб прояву мистецьких пошуків митця …… 237. Автобіографічна основа твору, медитативна сповідальність оповіді. Поєднання минулого й сучасного. Два ліричні герої у творі. Малий сашко і зріла людина. Морально - етична проблематика кіноповісті …… 240. Особливості композиції, часопросторової організації твору.
Публіцистичні елементи оповіді та їхня роль ……… 244. Українські історичні пісні. Пісні марусі чурай урок № 1 вступ. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини ……………………………………………………………. 12 урок № 2 українські історичні пісні. Образи історичних осіб, лицарів - оборонців рідної землі, створені народною уявою………………………………………………………………… 34 урок № 5 пісні марусі чурай. 45 урок № 6 зв’язне мовлення. Письмова творча робота про українську історичну народну пісню …………………………………………………. 54 урок № 7 позакласне читання. Легенди про івана сірка…………. 74 урок № 9 тематична контрольна робота № 1. 81 українські народні думи. Проблема вибору героїні………………. Символ гріхопадіння і порятунку через усвідомлення покаяння ………………………. 101 урок № 14 позакласне читання. Давньоруська перлина українського ліро - епосу.
Образи руських князів у творі. Символічно - міфологічні мотиви у творі. Мова поеми ……………………………………………. Роль пейзажу в розгортанні сюжету.
Поетичність образу ярославни …………………………… 139 урок № 19 тематична контрольна робота м 2 …………………………………. Франко, леся українка) урок № 20 т. Поняття про філософську лірику, силабо - тонічне віршування ……………………………………………… 164 урок № 23 т. Короткі відомості про письменника. історична правда та художній вимисел утворі ………………………………………………………………………………. Постать українського мислителя xvii ст. і художній образ у творі ……………………. Проблема морального вибору людини, її втеча від неприйнятного бутгєвого світу …………………………………………………………………………………. 204 урок № 27 леся українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу.
Тема гармонійного єднання людини з природою …………………………………………… 222 урок № 29 леся українка. 227 урок № зо леся українка. ідея вільної творчості, вільнолюбства людини ……………………………………………………. 231 урок № 31 леся українка. Проблеми і мотиви твору …. Малкович) урок № 33 в. Патріотичний пафос поезій «любіть україну.
Вічна проблема життєвого вибору …. Філософія чину і мудрості ……………… 279 урок № 37 в. Щирість патріотичних почуттів ліричного героя …………………………………………………. Оптимізм, впевненість у правильності обраного шляху ………………………………………. 289 урок № 39 іван малкович. Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина………. 294 урок № 40 іван малкович. 298 урок № 41 позакласне читання. 304 урок № 42 тематична контрольна робота № 4. Малкович ………… 318 зміст 5 національна драма (і. Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи …………………… 333 урок № 45 і. Проблема влади грошей. Засоби сатиричного змалювання ……………………………………. Характеристика дійових осіб твору ………………………………………………………………………… 349 урок № 47 зв’язне мовлення. Контрольний твір - роздум за п’єсою і. Пригодницький, романтичний сюжет повісті ……………………………………………. Проблема волі людини та можливості її здобуття …………………………………… 380 урок № 50 м. Протест остапа і соломії проти кріпосницької наруги, будь - якого насильства над людиною ………………………………………………… 391 урок № 51 о. Події історичної доби xvi століття……………………………………………………………………… 406 урок № 52 о. Проблема кохання і служіння народові в повісті ……………………………………………………………. Незалежна вдача, щирість у стосунках з людьми, природний розум і врода роксоляни ………………………………………………………………………. Характеристика образу роксоляни ………………………………………………………………………. Проблема людини в суспільстві, її знеособлення …………………………………………. іронічна, алегорично - химерна проза сучасного прозаїка. Поєднання уявного з реальним у творі ………………………………………………………………………………. 525 урок № 60 тематична контрольна робота № 5. «національна драма (і. 538 український гумор і сатира (в. Гумор і сатира поета. Універсальність моделі тоталітарної держави ………………………………………………………. 551 урок № 63 зв’язне мовлення. Письмова робота за творчістю в. Самійленка …………………………………………………………………. Сучасний письменник - гуморист. Прихований зміст творів …………………………………………………. 567 урок № 66 зв’язне мовлення. Складання власної гумористичної оповіді ……………………………………………………………………………… 577 урок № 67 позакласне читання. 580 урок № 68 література рідного краю. Гумористичні твори м. Возіянова ……………………………………………………………………. 589 урок № 69 тематична контрольна робота № 6 «український гумор і сатира (в. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення…………………………………………………………………….
Коментарі
Дописати коментар