атлас з всесвітньої історії 9 клас
Всесвітня історія 9 клас полянський 2017. європа в час французької революції та наполеонівських воєн. європа й америка в добу революцій та національного об’єднання (1815–1870) розділ iii. Модернізація країн європи й америки в останній третині хіх – на початку хх ст. Міжнародні відносини (друга половина хіх — початок хх ст. Розвиток культури й повсякденне життя наприкінці xviii — на початку хх ст. ) на засадах компетентнісного підходу, який використовують у багатьох країнах світу.
У сучасному динамічному й комп’ютеризованому світі вже недостатньо засвоїти тільки певний обсяг знань. Завдання школи — допомогти вам підготуватися до майбутнього дорослого життя, набути потрібних умінь і навичок, вибрати майбутню професію, знайти місце в суспільстві. Компетентність у будь - якій справі означає поєднання знань, умінь і практичних навичок, а також морально - етичних цінностей і громадянських якостей. Компетентнісний підхід полегшить вам на нинішньому етапі навчальну, а в майбутньому й професійну діяльність. Компетентність включає обізнаність, комунікацію, самовираження, ініціативність і практичність, роботу з цифровими носіями, соціальні й громадські навички, а також уміння вчитися. Завдяки компетентнісному підходу ви ввійдете в доросле життя з міцним запасом знань, зможете застосувати на практиці свої вміння, з’ясуєте, які завдання здатні виконувати. Підручник складається зі вступу та п’яти розділів, які поділені на параграфи. Кожен розділ починається з блоку інформації про те, яких навичок ви набудете, опрацювавши навчальний матеріал. Важливе місце в підручнику належить поняттям — історичним термінам і визначенням, які вам, можливо, трапляються вперше, обов’язковість знання, розуміння й застосування яких передбачено навчальною програмою й вимогами до зовнішнього незалежного оцінювання. Для зручності опрацювання змісту того чи того параграфа пояснення понять подано не наприкінці підручника, а безпосередньо в тексті як словник. У багатьох випадках наведено суперечливі, а часто й протилежні погляди на ті самі явища, події чи історичних осіб. До висловлювань подано запитання й завдання. Це не повинно вас насторожувати. Навпаки, ви можете розмірковувати, аналізувати, шукати нестандартних рішень для нетипових ситуацій. У житті кожного з нас нерідко виникає проблема пошуку оптимального рішення. У ситуації, коли можливі різні оцінки й трактування подій минулого, ви робитимете власні висновки й матимете нагоду перевірити свої навички критичного оцінювання історичних джерел. У підручнику є чимало історичних карт, які допоможуть географічно уявити описувані події, а також краще засвоїти історичні факти. Наведені таблиці, схеми, графіки й діаграми містять статистичний матеріал, який не обов’язковий для запам’ятовування. Він допоможе вам виробити навички аналізування різноманітних даних, дійти на їх основі висновків і зробити узагальнення. Також ці матеріали можуть стати джерелом додаткових аргументів на підтвердження або спростування певних оцінок чи поглядів. Фотографії, малюнки, зокрема й карикатури, є самостійним джерелом історичної інформації, що ілюструють і доповнюють авторський текст. До них також подано запитання й завдання проблемно - пошукового характеру.
У підручнику розкрито місце й роль відомих історичних постатей, а також пересічної людини у вирі історичних подій. Найважливіші факти, події, дати й імена позначено в тексті іншим шрифтом. Запитання та завдання наприкінці параграфа — різні за рівнем складності. Від простих (на знання хронології, застосування історичних понять, уміння відтворити історичні факти тощо) до складних, спрямованих на виявлення вашого вміння аналізувати суперечливі факти, події та інформацію, працювати з історичними джерелами. Також у підручнику вміщено матеріали до практичних занять, у яких використано, зокрема, уривки з історичних джерел та ілюстративний матеріал. Поставлені запитання спонукатимуть вас замислитися над тими чи іншими подіями, теоріями та явищами, порівняти їх, систематизувати й узагальнити.
Коментарі
Дописати коментар