українська література 9 клас авраменко дмитренко
Конституція україни - (ст. 53 - кожен має право на освіту); закон україни про освіту - (ст. 6 - основні принципи освіти); закон україни про загальну середню освіту - (ст. 44 - матеріально - технічна база загальноосвітніх навчальних закладів); закон україни про місцеве самоврядування в україні - (ст. 32 - повноваження у сфері освіти, охорони здоров я, культури, фізкультури і спорту). Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Дмитренко • видавництво. Грамота • рік видання. Роль художньої літератури в житті нації й людини важко переоцінити. Першим нашим книгам майже тисяча років. Славетного київського князя ярослава народ нарік мудрим через його освіченість і любов до читання. Не випадково цей державний діяч особливу роль надавав книзі, адже в ній — мудрість поколінь, естетика і втіха. Відомо, що бібліотека ярослава мудрого, яку й досі не знайшли, налічувала сотні томів і вважалася справжнім скарбом не лише через те, що процес виготовлення кожного з них був складним і тривалим, а й тому, що наші пращури усвідомлювали. Книга — рушій поступу.
Промовистим щодо ролі художньої літератури та її творців є вислів остапа вишні. Справді, прихід у літературу т. Шевченка змінив хід історії україни. Його слово пробуджувало національну свідомість і гартувало людську гідність у мільйонів людей — від простих селян, багато з яких знали його вірші напам’ять, і, безумовно, до високоосвіченої інтелігенції. Літературі як виду мистецтва властиві ідейність, образність, емоційність. Художні образи та втілені в них ідеї не повторюють чи копіюють нашу дійсність у літературному творі; пишучи повість чи поему, майстер слова створює нову естетичну дійсність, що вбирає в себе свій час і є носієм загальнолюдських цінностей. Змальована письменником дійсність реалізується лише в особі читача, без якого вона мертва. Як же виявляється мистецька самобутність письменника у створюваному ним художньому світі. Кожен із майстрів слова послуговується різними мовними ресурсами для творення образів (зокрема, зорових). Тропи, синтаксичні фігури, віршована чи прозова форма тощо — унаслідок цього виникають різні образи, кожен із яких по - своєму красивий, естетично вартісний. Отже, ідейність, образність, емоційність здатні захоплювати читача, впливати на його виховання. Вивчаючи шкільний курс української літератури, ви маєте навчитися аналізувати художні твори різних епох, митців і стилів, що допоможе вам стати підготовленими читачами. У нас в ассортименте - 4 замечательных учебники ведущих киевских издательств, соответствующие программе изучения украинской литературы и имеют грифы министерства образования и науки украины, и 4 хрестоматии. В данном учебном году девятиклассников продолжат изучение устного народного творчества, древней и новой украинской литературы и литературы хх века. Выбирайте, пожалуйста, учебные пособия из данного списка. «неопалима купина украинского слова. «украинская литература. «украинская литература, 9 класс. Уважаемые покупатели, напоминаем вам, что по техническим причинам произведения украинской литературы и народного творчества входят к учебнику в сокращении, поэтому просто необходимо добавлять к ним еще и хрестоматию, в которой содержатся не только произведения в большем объеме, но и много нужного для учащихся учебного материала по разбору данных произведений. Выбирайте и заказывайте учебники и хрестоматии в неограниченном количестве.
А мы обеспечим скидки за опт, учителям и постоянным покупателям. Со всеми вопросами обращайтесь к нашим онлайн - консультантам по телефонам или письменно. Родинно - побутові пісні пісні про кохання теорія літератури. Поетика народної пісні українське весілля українські народні балади теорія літератури. Курйозний (фігурний) вірш драматургія шкільна драма інтермедія вертеп григорій сковорода. Передумови розвитку нової української літератури теорія літератури. Художня течія просвітництво, класицизм, реалізм іван котляревський теорія літератури. Силабо - тонічне віршування. Романтизм теорія літератури. Карикатура «і мертвим, і живим, і ненарождениим. Психологізм у літературному творі. Медитативна лірика «росли укупочці, зросли. Романтичний характер у художньому творі. З літератури xx ст іван липа притчі івана липи іван багряний теорія літератури. їхні почуття щирі, сповнені радості в очікуванні зустрічі, яка має відбутися ввечері. Хлопець називає свою кохану серденьком, рибонькою, дорогим кришталем, золотом, милою. Скільки естетики в щирих і ніжних почуттях закоханого парубка, який промовляє. «битиме мати, знатиму, за що. Пестлива лексика (близенько, серденько, рибонько), епітети (дорогий кришталю, бистрая річенька), підсилювальна частка ой, риторичні звертання поглиблюють ніжні почуття, якими сповнена пісня. Саме цей варіант пісні й став улюбленим для багатьох поколінь українців. Народні пісні — ліричні твори (до ліро - епічних належать історичні пісні). У них народ висловлює свою любов і смуток, захоплюється героями й засуджує ворогів, бажає щастя - долі й різних благ. Залежно від змісту пісень, часу й місця виконання, їх поділяють на календарно - обрядові, суспільно - побутові, історичні й родинно - побутові. Народні пісні мають своєрідну будову — поділяються накуплети(у віршах — строфи), здебільшого з двох або чотирьох рядків. Мелодія пісні однакова для всіх її куплетів. У народній пісні може бути приспів(або рефрен) — частина твору, що періодично повторюється. Також у пісні можуть повторюватися окремі рядки. Чому лірична героїня їх використовує, страждаючи через розлуку з коханим. Чи називають закохані одне одного серденьком, золотом і подібними словами в наш час. Чому мода на пестливі звертання не минає. Прокоментуйте слова м. Проілюструйте це висловлення прикладами з вивчених пісень. Розгляньте репродукції картин м. Які мотиви могли б мати уявні пісні, проілюстровані цими малярськими роботами. Вивчіть напам ять одну з пісень про кохання. Випишіть слова - символи з усіх вивчених пісень про кохання й поясніть їхнє значення (скористайтеся словником символів). У яких епізодах цього твору яскраво виразне імпресіоністичне звучання. Неоромантизм — один із напрямів модернізму.
Його не слід ототожнювати з романтизмом початку хіх століття, хоча спорідненість обох напрямів важко заперечити. їх поєднує увага до незвичайних особистостей, сильних пристрастей, до всього загадкового й фантастичного. Прикладом неоромантичного підходу до дійсності є повість м. Письменник розповів незвичайну історію щирого й вірного кохання на тлі вічних метаморфоз загадкової й могутньої природи. Вони символізують добрі й злі начала і в природі, і в людському існуванні, відтак втручаються в життя людей, впливають на їхню долю. Як і мольфари, відьми, знахарі. Такі образи надають повісті таємничості та загадковості, завдяки ним твір нагадує казку.
У творі поетизуються такі стихії, як вогонь і вода, котрі також запозичені з давніх міфів і легенд. Так, вогонь - ватра символізує очищення, живу силу.
Також у повісті наявні риси імпресіонізму саме у відтворенні мінливих душевних переживань героїв та в змалюванні природи. «зелені гори, убравшись у білі гуглі, прислухались чуйно, як дзвеніло на небі золото зір, мороз блискав срібним мечем, потинаючи згуки в повітрі, а іван простягав руку у сю скуту зимою безлюдність і кликав на тайну вечерю до себе всіх чорнокнижників, мольфарів, планетників всяких, вовків лісових та ведмедів. Він кликав бурю, щоб була ласкава прийти до нього на ситі страви, на палені горілки, на вечерю святу, - — але вони не були ласкаві і ніхто не приходив, хоч іван спрошував тричі. імпресіонізм коцюбинського слід розуміти як особливий стиль, близький до реалістичного напряму розвитку літератури. Письменник виробляє і свої специфічні засоби зображення. Напівтони, надзвичайність функції світлотіні — ось що відзначає пейзаж м. Коцюбинського - імпресіоніста.
Коментарі
Дописати коментар