види уроків з природи

види уроків з природи

Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Мама попросила дев ятикласницю оксану купити хліба якраз тоді, коли та була захоплена іншою справою. Оксана образилася на маму.

Вона сходила в магазин, але потім до кінця дня була в поганому настрої, нічого не робила, пізно лягла спати й довго не могла заснути. Що б ви порадили оксані. Можливо, вам іноді зауважували, що ви надмірно емоційні, тому що бачили, як на стадіоні ви радісно кричали «го - о - о - о - о - л. і коли емоції бувають зайвими. Так, емоція виникає саме тоді, коли нас щось хвилює. Емоція — це особливий стан, що виявляється в переживанні тих чи інших подій, але в тому разі, якщо ці події є для нас важливими, значущими. Емоції можуть бути викликані не тільки реальними подіями, але й уявними. Механізм виникнення емоцій тісно пов’язаний з потребами й мотивами. Усе, що сприяє задоволенню потреб і досягненню цілей, створює позитивні емоції. Натхнення, радість, інтерес. Ситуації, що перешкоджають реалізації потреб і цілей, спричиняють негативні емоції. Незадоволення, смуток, розачарування, тривогу.

Емоційні переживання супроводжують нас у повсякденному житті в процесі стосунків з іншими людьми, спілкуванні, пізнанні. існує навіть особлива сфера людської діяльності, що безпосередньо спрямована до емоцій і почуттів, — це мистецтво. Роль емоцій у житті людини складно переоцінити, оскільки вони виконують важливі функції. Регулювальна функція полягає в тому, що емоції беруть участь у мотивації поведінки людини, можуть спрямовувати й регулювати її. Утім, трапляються ситуації, коли емоції переважають над розумом. Емоції свідчать про психічний і фізичний стан людини. Завдяки емоціям ми краще розуміємо одне одного — це комунікативна функція емоцій. Захисна функція полягає в тому, що емоція є швидкою реакцією, яка може захистити людину в небезпечній ситуації. Виділяють такі види емоцій. Позитивні, нейтральні, негативні й амбівалентні. Емоційна амбівалентність (подвійність) виявляється в одночасних позитивних і негативних емоціях людини. Емоції — це особистісний стан людини, вони пов’язані з фізіологічними особливостями, певним життєвим досвідом, культурним рівнем та іншими характеристиками кожної людини. З огляду на це, іноді люди можуть не розуміти й не поділяти наших емоцій. Чому в одних людей осінь з її яскравими барвами, можливістю прогулятися осіннім парком викликає задоволення й натхнення, а інші сприймають осінь як пору згасання природи і відчувають пригніченість і самотність. Складіть перелік емоцій, які символізує кожний смайлик. Порівняйте свій перелік з тими, що склали ваші однокласники та однокласниці. Залежно від ситуації й індивідуальних особливостей емоції можуть по - різному впливати на поведінку людини. Наприклад, горе у слабкої людини може спричинити апатію й бездіяльність, а сильна людина буде шукати розраду в роботі й творчості. Треба враховувати, що негативні емоції, наприклад гнів, тривога, ненависть, заздрість тощо, мають шкідливий вплив на здоров’я, можуть призвести до депресій і неврозів. Тому не дозволяйте таким емоціям панувати над вами, намагайтеся якомога швидше перейти в позитивний емоційний стан. Знайдіть необхідну інформацію і дайте відповідь на запитання. Арістотель уважав, що емоції — це особлива форма пізнання світу.

Емоційна зрілість — це вміння керувати своїми емоціями та виявляти їх у тій формі, що прийнятна в суспільстві. Вона має велике значення для збереження здоров’я й досягнення професійного успіху.

Набуваючи життєвого досвіду, ми поступово стаємо емоційно врівноваженими, емоційно зрілими. Емоційно зріла людина спокійно сприймає критику, неупереджено оцінює свої позитивні й негативні риси. Вона не звинувачує у своїх невдачах усіх, окрім себе.

Емоційна зрілість дає можливість пристосуватися до змін, не впадати в розпач, якщо ваші плани руйнуються, спокійно йти назустріч чомусь новому.

Це особливо важливо, якщо людина вимушена змінювати місце проживання, роботу, професію. Можливо, ви пам ятаєте ситуацію, коли всі в класі сміялися, але потім не могли пригадати, чому саме.

Просто всім було дуже весело. Яку властивість людських емоцій відображає цей випадок. Чому підлітки сміються без видимої причини частіше, ніж дорослі. Емоційно зріла людина відкрита для спілкування, вона здатна приймати й любити людей такими, якими вони є, з усіма їхніми перевагами й недоліками. Емоційна зрілість дає змогу усвідомлювати свої емоції, розрізняти їх (що саме я відчуваю і чому), регулювати свій емоційний стан. Емоційна зрілість також дає можливість розділяти свої та чужі емоції, усвідомлювати вплив емоцій на себе й інших людей, правильно реагувати на емоції інших людей і виявляти свої. Знайдіть необхідну інформацію і виконайте завдання. Як ви сприймаєте критику.

Чи зачіпає ваше самолюбство, коли говорять про те, що ви щось робите неправильно. Які емоції у вас виникають у цьому разі. Проаналізуйте свої відповіді й зробіть висновок. Емоції— це особливий стан, що виявляється в переживанні тих чи інших значущих подій. Емоції виконують важливі функції. Регулювальну, комунікативну, захисну.

Психологи виділяють різні види емоцій. із віком людина стає емоційно зрілою, що має велике значення для збереження здоров’я та досягнення професійного успіху.

Перший урок, як не дивно, від дятла. Так, він б’ється головою об дерево, але робить це він дуже успішно. Він реалістичний – він не намагається розбити дерево навпіл одним ударом, як це хочуть зробити багато з нас, і він сфокусований – він не стукає в дерево з усіх боків. Він фокусовано б’є в одну і ту ж точку, повільно просуваючись до свого черв’ячка. Нам же потрібен не черв’як, а відразу змій, і знайти його ми хочемо не в щільному дереві, а лише присипаним листям на землі. Другий урок – від риби. Вона це робить не для того, щоб ускладнити собі життя, а для того, щоб більше води повз себе пропустити. Так повз неї в потоці води пропливає більше їжі і кисню. Так її життя стає в кілька разів багатшим. Ми ж, на відміну від риби, завжди намагаємося плисти за течією в потоці стагнації, і в результаті замість 30 років життєвого досвіду, ми створюємо однорічний життєвий досвід 30 разів. Ми не хочемо виходити з комфортної зони і потім дивуємося, чому в житті було так мало можливостей. Ми хочемо виграти лотерею життя, навіть не купуючи лотерейного квитка. Третій урок – від маленьких левенят. Маленькі левенята вміють вчитися. Вони вчаться у старших, більш досвідчених, левів. Там сидять вони не за підручниками і розмовами, а на ділі. Вони точно знають – щоб навчитися полювати, потрібно забруднити морду кров’ю. Ми ж боїмося навіть руки забруднити. Ми сідаємо за парти і дивимося на зайця, що стоїть біля дошки, який вчить нас полювати. Або закриваємося в будинку і вчимося самі, а коли приходить час полювання, ми не те що полювати не вміємо, ми боїмося навіть запаху крові. Четвертий урок (соціальний) – від собаки. У 21 столітті вже не важливо, що робиш ти, а важливо, на що ти мотивуєш інших людей. і прекрасний приклад дає собака. Собака перша віддає свої почуття і лише потім отримує натомість те, що їй потрібно. При цьому вона не змушує вас їй нічого віддавати, вона робить так, що ви самі хочете це зробити. П’ятий урок – від змії. і якщо їй щось не подобається, вона просто змінює шкіру і повзе далі без жалю. Дудник тетяна валентинівна вчитель природознавства та екології чернівецького багатопрофільного ліцею № 4. Отримати знання про охорону природи, ознайомитись з видами рослин і тварин, занесеними в червону книгу україни; формувати поняття про значення червоної книги, розвивати вміння пояснювати необхідність охорони природи, аналізувати матеріал і робити висновки - узагальнення, виховувати екологічну свідомість, відповідальність за свої вчинки. Підручник (природознавство. Підручник для 5 класу, о. Неправильне використання мінеральних добрив та засобів боротьби зі шкідниками призводить до забруднення (ґрунту). Танення багаторічної криги в полярних районах та горах є наслідком підвищення середньорічної (температури). Негативні зміни, що наступають у природі під впливом різних чинників називаються (екологічними) проблемами. Найбільшу небезпеку становлять забруднення, що спричинені аваріями на (атомних) електростанціях. Екологічно безпечні способи одержання електроенергії це сонячні (батареї). Небезпечні забруднення світового океану спричинюється аваріями на танкерах, що перевозять (нафту). Щоб шкідливі викиди не потрапляли в повітря, на підприємства та двигуни авто встановлюють (фільтри). Щоб зменшити негативний вплив на довкілля стічних вод, їх не зливають, а використовують (повторно). Візьміть червоні олівці або ручки іншого кольору, поміняйтесь зошитами з сусідом, перевіряємо. Питання оцінюють у 1, 5 бали. Підніміть руки, хто правильно виконав всі завдання (оцінка 12), а хто допустив одну помилку.

А сьогодні я поставлю у журнал оцінки тим учням, хто правильно виконав всі завдання. Прочитаймо уважно епіграф, в кінці уроку ми дізнаємось, як він стосується сьогоднішньої теми. А тепер ми подивимося відео фрагмент і. Будьте уважні, після перегляду я задам вам питання. Про яку рослину ми подивились фільм. (нарцис вузьколистий, занесений до червоної книги, росте у долині нарцисів біля м. Що ви знаєте про червону книгу.

(рідкісні і зниклі організми). А від кого ми охороняємо види. Сьогодні ми дізнаємось як людство охороняє природу, познайомимось з червоною книгою, заслухаємо доповіді ваших однокласників, будемо працювати у групах. А також спробуємо створити власну червону книгу.

Записуємо тему уроку.

З кожним роком зникає все більше видів рослин і тварин з лиця землі. А ми вже з вами знаємо, що зайвих видів у природі не буває, оскільки між організмами існує тісний зв’язок (ланцюги живлення). Перед людством постала проблема – як зберегти вразливі і зникаючі види. Треба охороняти природу.

Охорона природи почалась ще з 1948 року, коли був започаткований міжнародний союз охорони природи, який діє і по сьогоднішній день. Охорону природи здійснюють різними способами. Через державні закони, екологічну освіту, діяльність небайдужих людей (саджання дерев, чистка лісів, парків, збір сміття, підгодовування тварин). Але найкраще зберегти природу, підтримуючи її недоторканість. Тому людина створила природоохоронні території – заповідники, заказники, національні парки. А види, чисельність яких мала занесла до червоної книги. Структура червоної книги. Робота з підручником. Відкрийте підручники на ст. Червона книга – це документ, що містить відомості про сучасний стан рідкісних видів тварин, рослин і грибів. Перше видання міжнародної червоної книги з’явилось у 1963 році. Перша червона книга україни, присвячена нашій флорі та фауні, була видана у 1980 році. Вона містила опис 85 видів тварин і 151 видів рослин. Вийшло третє видання червоної книги україни в двох томах, один з яких я зараз тримаю у руках. В цих томах вже 542 види тварин та 826 видів рослин. (ще більше організмів опинились у небезпеці). А зараз – коротка розминка. Якщо ви вважаєте, що потрібно захищати зникаючі види, встаньте з - за парти. Якщо ви не кидаєте на землю сміття, топніть лівою ногою. Якщо ви не зриваєте першоцвітів, топніть правою ногою. Якщо ви вважаєте, що не можна вбивати тварин, поморгайте очима. Якщо ви вважаєте, що не можна вбивати птахів, підніміть праву руку.

Якщо ви вважаєте, що червона книга необхідна, підніміть ліву руку.

Якщо ви вважаєте, що потрібно годувати зимуючих птахів, опустіть руки. Якщо ви будете охороняти природу сядьте за парти. Тепер ми будемо працювати по групах, кожна пара учнів об’єднається в одну групу.

Ви отримаєте картку (аркуш а4), і згідно інструкції виконаєте в ній завдання протягом п’яти хвилин. Чотири групи, які першими виконають завдання, зачитають спільну роботу і отримають оцінку.

Роздивитись малюнок і прочитати опис об’єкту.

Написати назву виду, його родину.

Написати природоохоронний статус виду (вразливий, рідкісний). Записати коротко (1 - 2 речення) цікаву інформацію. Написати причину занесення до червоної книги. Вчитель слідкує за виконанням роботи, дає рекомендації. Учні працюють у групах. Після виконання завдань, по одному, учні з перших чотирьох груп зачитують інформацію з заповнених ними карток. Здають картки вчителю. П’ятеро з вас отримали завдання – заздалегідь підготувати інформацію на картці (аркуш а4) про один з червонокнижних вид нашого краю. Послухаємо уважно їх. Супровід – фото зі слайдів (європейський зубр, саламандра плямиста, горностай, білотка альпійська, лілія лісова, зозулені черевички). А тепер ми зберемо в червону папку картки, які ми зробили на уроці і ті, які ви підготували вдома. (власну червону книгу). Що таке червона книга. Чому види потрапляють до червоної книги. Що треба зробити, щоб зберегти природу для майбутніх поколінь. Наш урок добігає кінця. На початку уроку я зачитала вам епіграф. Давайте тепер подумаємо, як він стосувався теми нашого сьогоднішнього уроку.

Виконати завдання 1 - 4 усно, завдання 5 у зошиті. Творче завдання по бажанню. Бражник мертва голова. Метелик родини бражників. Один з 3 видів тропічного роду; єдиний вид роду у фауні україни. 20 століття майже на всій території україни був досить звичайним видом. Причини зміни чисельності. Хімічна обробка пасльонових культур (особливо картоплі), викорчовування чагарників і розорювання місць перебування. Зміни чисельності виду значною мірою пов’язані також з погодними умовами. Протягом року розвиваються 2 генерації. Літ імаго у травні – липні й вересні – жовтні. Метелики живляться соком дерев, іноді бджолиним медом. Активний у сутінках і вночі; може мігрувати, долаючи значні відстані. Самка відкладає по одному від 30 до 200 яєць на пасльонові (картопля, дурман, беладона тощо). Гусениці іноді живляться на інших рослинах (жасмин, бруслина, малина, бузок, повій). Лялечки зимують у ґрунті на глибині 15 – 20 см; чутливі до холоду, взимку часто гинуть. Занесено до червоної книги україни (2006), статус – рідкісний. Охороняється у заповідниках україни. Розмноження у неволі не проводилось. Перевірити й оцінити знання учнів з теми, розвивати самостійність мислення, вміння висловлювати власну точку зору, аргументувати свої відповіді, виховувати екологічну культуру.

Конкуренція та її види мета. Сформувати поняття “ринок”, “ринкова структура”, “конкуренція”, “види конкуренції, форми. Проблеми сучасного світу мета. Перевірити якість засвоєних знань, їх міцність, вміння практично їх застосувати під час монологічного. Оцінювання знань з теми “філософські думки” мета. Перевірити міцність знань учнів і вміння їх використовувати на практиці. Громадянські рухи та організаці ї мета. “державні інститути” та “громадянські організації”; розкрити. Суспільне життя людини мета. Розвивати вміння виступати з доповідями щодо певних проблем, робити висновки й аргументувати свою. Сучасні екологічні проблеми мета. Продовжити ознайомлення з поняттям “екологія”, дослідити сучасні екологічні проблеми, спираючись. істина та її критерії мета. Розкрити поняття “істина”, визначити його критерії; розвивати вміння аналізувати факти та робити. Політична еліта і народ мета. “політична партія”, “політика”. ідеали в житті людини мета. Розкрити суть понять “почуття”, “інтелект”, “воля”; показати важливість процесу.

Розкрити особливості сучасної філософії хіх - хх ст познайомити учнів із процесом формування сучасної. Культура особистості мета. Розкрити закономірності розвитку національного й загальнолюдського в культурі, взаємодію філософії. Продовжити знайомство учнів з основними тенденціями сучасної філософської думки; прищеплювати інтерес. Гроші, їх сутність і функції мета. Сформувати уявлення про гроші та їх функції; розкрити сутність грошей; познайомити з. Повнота життя й щастя мета. Розкрити ключові поняття; виховувати навички участі у проведенні диспуту; розвивати вміння аналізувати. Честь, совість та гідність людини мета. Розкрити суть понять. “честь”, “совість”, “людська гідність”, “порядність”; показати важливість процесу.

Виробництво та його фактори мета. Актуалізувати та систематизувати знання учнів про виробництво, розширити їхні уявлення про сутність. Сім’я як соціальна ланка суспільства мета. Актуалізувати та узагальнити знання учнів про поняття “сім’я”, розкрити ознаки сім’ї. Сформувати поняття “природа”; виховувати любов до природи, шанобливе ставлення до природних багатств; розвивати. Середньовічна філософія мета. Розкрити особливості середньовічної філософії, погляди видатних філософів даної епохи; виховувати шанобливе ставлення до надбань. Політична система суспільства мета. Сформувати поняття “політика”, “влада”; актуалізувати знання учнів щодо політичної системи. Суспільний характер свідомості мета. Сформувати поняття “суспільний характер свідомості”, розкрити взаємозв’язок суспільства і свідомості людини; розвивати вміння. Форма державного правління, форма державного устрою мета. Сформувати поняття “форма державного устрою”. Функції культури в житті людини й суспільства мета. “традиції”, “звичаї”. Сформувати поняття “простір” і “час” та розкрити їх особливості та взаємодію; розвивати вміння. Людина і космос мета. Сформувати уявлення людини про світ і космос та їх. Новітня українська філософія мета. Розкрити особливості сучасної світової філософії, погляди видатних сучасних філософів; виховувати. Виживання людини та людства мета. Сформувати поняття “демографічні проблеми”, розкрити процес демографічної проблеми людства. Особливості наукового світогляду мета. Розкрити поняття “науковий світогляд” і його особливості; виховувати в учнів повагу до різних. Поняття матеріального та ідеального світу мета. Сформувати поняття “матеріального” та “ідеального” світів та розкрити їх особливості; розвивати. Сенс людського життя мета. Сформувати поняття “сутність людини”, “сенс людського життя”, продовжувати виховувати повагу до. Контрольна робота мета. Перевірити й оцінити знання учнів з теми “економічне життя людини”; виховувати самостійність у здобутті знань. Проблема взаємодії душі й тіла мета. Розкрити сутність духовного життя суспільства, показати взаємодію. Суспільство як природно - соціальне явище мета. Сформувати поняття “суспільство”, розкрити процес формування суспільства; виховувати повагу людей до суспільства, розвивати. Поняття людського буття мета. Продовжити формування поняття “людське буття”; виховувати повагу до людей, відповідальність за діяльність. Закони філософії мета. Розкрити поняття “закон” і “закономірності”, познайомити учнів із законами філософії. Природознавство) мета. Ознайомити учнів з рослинним і тваринним світом африки; розвивати кругозір; вчити складати комп’ютерні презентації, розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати любов до природи. Розповідь учителя — різноманітною є природи африки. Рослини і тварини пристосувалися до умов життя в пустелях, тропічних лісах, безкраїх степах — саванах. Савани вкриті високою, до 4 м, травою. Особливо виділяється висока слонова трава. Серед трав поодинці або групами ростуть невисокі дерева. Типовим деревом саван, або візитною карткою, є баобаб. Баобаб краще пристосувався до тамтешніх умов. Його довгі корені глибоко проникають у землю, а незвичайна деревина заповнює товстючий стовбур, який просочується водою, створюючи її запас. Кора баобаба — дивне вогненепроникне пристосування проти пожеж, які нерідко трапляються у сухий сезон. У савані ростуть також мімоза і різні пальми. Африка — батьківщина цінних культур. Буряка, лука, капусти, кавуна, які поширилися по всьому світу.

Африканські какао, кава, цитрусові, банани, ананаси мають попит у багатьох країнах. Савана, покрита травою, є відмінною кормовою базою для значної кількості травоїдних копитних тварин. Найбільше серед них антилоп. Від карликових до великих, як гну.

Поряд з ними пасуться газелі й африканські дикі коні — смугасті зебри. Темні і світлі смужки на їхньому тілі допомагають маскуватися, розмиваючи контури тварин серед високих трав. Довгошиї жирафи об’їдають листя акацій. Жираф — найвища тварина на землі. Його ріст досягає 5 м. Природа нагородила цю тварину ще і надзвичайно тонким нюхом, слухом та гострим зором, щоб вижити у небезпечному світі саван. Найбільшими ж рослиноїдними тваринами саван є слони, буйволи, носороги, бегемоти. Африканський слон — велика тварина суші. Його зріст досягає 4 м, а маса — 5 тонн. Потужного буйвола з грізними, майже метровими рогами, вважають лютою і небезпечною твариною африки, якої побоюються навіть леви. Носорогів в африці живе два види — білий і чорний. Білий носоріг важить до 2 тонн, а чорний удвічі менше за нього. Носороги знаходяться на межі вимирання з причин браконьєрського полювання на них. Біля річок і озер водяться бегемоти. На суші вони здаються незграбними, проте у воді вільно плавають і легко ходять по дну водойм. У такої великої тварини, як бегемот, немає природних ворогів. Жоден з хижаків не може порівнятися із ним силою. Живуть у савані і дикі свині - бородавочники, і собакоголові мавпи — павіани і мандрили. У тропічних лісах зустрічаються людиноподібні мавпи — шимпанзе і горили. На рослиноїдних тварин полюють численні хижаки. Лев, леопард, гепард, гієна, шакал. Лева називають царем звірів за його силу, вміння успішно полювати і розкішну гриву.

Гепард — швидкий, як блискавка. Це найшвидша тварина на землі. Цікаво, що гепарди не такі сильні, як леви або леопарди, і легко приручаються. Численні в савані птахи. Серед них і найбільший птах на землі — африканський страус, і найменший — крихітна яскрава нектарниця, яка довгим тонким дзьобом дістає з квітів нектар. У річках ніл, конго, лімпопо та озерах живуть величезні крокодили, бегемоти. є ящірки, змії, черепахи, хамелеони. Цікаво, що буйвола, слона, носорога, лева і леопарда називають великою африканською п’ятіркою. Ці тварини стали символами у багатьох країнах африки. Наприклад, вони зображені на рандах — паперових грошах держави південна африка. Робота за підручником. Учитель пропонує учням показати на карті пустелю сахару й розповісти про неї. — що ви прочитали про рослинний світ сахари. — розкажіть за малюнком 55, що таке оазис. — як тварини пристосувалися до життя в сахарі. — що ви прочитали про вологі тропічні ліси. Розкажіть про них, використовуючи малюнок 56. — розкажіть за малюнком 57 про різноманітний тваринний світ тропічного лісу.

Що ви дізналися про рослинний і тваринний світ саван. Розкажіть за малюнками 58, 59. — які проблеми, пов’язані зі збереженням природи, існують в африці. — як люди дбають про охорону природи. — прочитайте і запам’ятайте висновки на. — якими словами ви збагатили на уроці свій словник. Рефлексія — назвіть представників рослинного світу африки. — назвіть представників тваринного світу африки.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

моя милая сноха оксаночка эпизод 5

металорізальні верстати підручник

фифа 14 с обновлением 2021

книга фізика 7 клас таблиці

learningzone ответы на тесты kfc

plotcalc для coreldraw x6 64-bit