конспект першого уроку це наше і це моє
Це наше і це твоє мета. Організація класу - добрий день, діти, сідайте, будь ласка. Звучить пісня, а учні уважно її слухають та дивляться презентацію (слайди 1 - 9) проблемне завдання діти, ось ви прослухали пісню, побачили святково убраний наш клас, скажіть, будь ласка, а про що ми будемо говорити на першому уроці. Повідомлення теми і завдань уроку - правильно. Держава, в якій ми живемо 1. Місце, де ми народилися слово вчителя - наша держава називається україна. Це дуже миролюбива країна. Україна є великою європейською і світовою державою. її площа становить 603, 7 млн км кв, або 5, 7% площі європи і 0, 44% площі країн світу.
У країні проживає близько 50 млн чоловік, або 7% населення європи і майже 1% населення земної кулі. За територією україна посідає перше після російської федерації, за населенням — п яте місце з - поміж країн європи. Показ кордонів україни (слайд 10). Вона межує з такими країнами. Білорусією, румунією, словаччиною, угорщиною, польщею та росією. Столицею україни є місто київ. Про це сказано в статті 20 конституції україни. Перегляд ілюстрацій міста києва на дошці. Слово вчителя - до складу україни входить 24 області. Проблемне завдання - а в якій області ми живемо. (харківській) (слайд 13). А хто з вас був у харкові. Де саме, що цікавого ви там бачили. Слово вчителя - до складу харківської області входить 27 сільських районів та 17 міст. Як називається наш район. А що цікавого ви бачили в бурлуку.
Шевченку (слайд 14), історичний краєзнавчий музей. (створено краєзнавчий музей за рішенням великобурлуцької районної ради народних депутатів від 24 березня 1967 року.
На сьогодні музей підпорядковано сектору культури і туризму великобурлуцької райдержадміністрації. Спочатку музей розміщався в одній з кімнат при будинку піонерів по вулиці леніна. 18 травня 1982 року для відвідувачів було відкрито музей в приміщенні по вулиці радянській). А село, в якому ми з вами живемо називається… (нова олександрівка). А хто з вас може назвати вулицю та номер будинку, в якому ви живете.
Читання віршів учнями. Отже, держава, в якій ми живемо, називається… (україна), столицею україни є місто … (київ), ми живемо в …(харківській області, великобурлуцькому районі. Нова олександрівка), в селі є такі вулиці. … а це і є наша держава, україна. Наш національний костюм слово вчителя ми з вами сьогодні святково одягнені. А хто знає, як називається наш національний костюм. З давніх - давен вишиванка оберігає людину від злого та лихого та служить оберегом. Кожна вишивка про щось розповідає, щось символізує. Наприклад, червоний колір – символ кохання, чорний – розлуки тощо. Українці одягають вишиванки, і це свідчить про те, що вони є патріотами своєї держави, що вони є щирими українцями. (конституція україни). Так, це основний закон, за яким ми з вами живемо. Робота з конституцією україни стаття 10. Державною мовою в україні є українська мова. Проблемне завдання - про що це говорить. Так, це говорить про те, що ми з вами розмовляємо державною мовою вдома, в школі, в магазині, на підприємстві, у метро та скрізь, де є люди. Українською мовою видаються газети, журнали. Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території україни …… є об’єктами права власності українського народу.
(на пелюстках малюнки. Земля, повітря, луки, ліси, вода, корисні копалини). Робота з конституцією україни стаття 20. Державними символами україни є державний прапор україни, державний герб україни і державний гімн україни (слайди 15, 16). Читання віршів учнями прапор наш, як літо, в сонці майорить – по долині жито, по горі блакить. Прослуховування державного гімну україни. (1 хв 39 с) висновок. Таким чином, основним законом україни є … (конституція україни), державною мовою в україні є … (українська мова), державними символами україни є … (державний прапор україни, державний герб україни і державний гімн україни). Давайте уважно подивимося на екран і дізнаємося, що є народними символами україни. Без верби і калини немає україни барвінок (слайд 19). Слово вчителя - дуже любив свою землю, україну, весь український народ великий син україни – тарас григорович шевченко (слайд 22). Він написав дуже багато творів для дітей. Його творчість ми будемо вивчати протягом всього навчання в школі, починаючи з 1 класу.
Він писав про калину, вербу, тополю, сонце, небо, рушник, барвінок, тобто про все, що є у нас на україні. Ваші товариші хочуть прочитати віршики т. Розмальовка кетяга калини - а зараз ви розмалюєте кетяги калини. Робота із загадками чи добре ви запам’ятали, які рослини є народними символами україни я зараз перевірю, загадуючи вам загадки. Отже, верба, калина…. є народними символами україни. Українські народні пісні - наш народ склав дуже багато народних пісень (близько 200) і виконує їх під час роботи, коли сумно, коли весело тощо. А які українські народні пісні ви знаєте.
Хто з вас може заспівати українську пісню. (за бажанням учні співають пісню). Можна підготувати 1 пісню для прослуховування, якщо ніхто не захоче співати. Прослуховування пісні висновок. Наш народ дуже співучий, склав дуже багато українських народних пісень та любить їх співати. Перегляд фільму (4 хв 42) - а зараз ми подивимось відеоролик про нашу неньку - україну.
Уважно подивіться і дайте відповідь на таке запитання. Якою ви хочете бачити нашу батьківщину.
Підсумок заняття рефлексія - на партах у кожного з вас є конвертик зі смайликами. Роздивіться їх уважно і виберіть той, який відповідає вашому настрою після проведення уроку.
Скажіть, що саме не сподобалося на занятті. (у разі обрання смайлика зі смутком). Робота з прислів’ям україна – це наш дім, будем дружно жити в нім. Як ви його розумієте.
На цьому наше заняття закінчено. Перший урок 2020 - 2021 навчального року тема. «здоров’я – найцінніший скарб життя. Узагальнити знання учнів про здоров‘я; ознайомити з новими правилами поведінки в умовах карантину та пояснити їх; ознайомити з правилами респіраторної гігієни; виховувати почуття відповідальності за збереження свого здоров‘я. Ознайомити з новими правилами поведінки в умовах карантину та пояснити їх; встановити нові правила поведінки під час навчального процесу у зв’язку з умовами карантину; розвінчати міфи щодо covid - 19; ознайомити з правилами респіраторної гігієни; сприяти розвитку лідерської … читати далі. Перший урок 2020 “перейшли ми в 3 клас – незвичайний він у нас. Кожного року 1 вересня українська громадськість відзначає день знань. Перше вересня – це не просто дата нового навчального року у всій країні. Це початок нових кроків до успіхів і поразок, перешкод і перемог. Свято нового навчального року – це можливість домовитися з батьками, бабусями, дідусями, іншими родичами про створення єдиного виховного простору.
Дайте можливість батькам почуватися активними учасниками освітнього процесу.
Залучайте їх до підготовки, проведення та участі у всіх локаціях, довіряйте батькам, делегуйте частину обов’язків, дайте їм можливість на собі відчути всі принади вчительської праці. Це – наше і це – твоє. Формувати в учнів відчуття приналежності до україни, усвідомлення себе українцем, ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави. Розширити знання учнів про державні символи україни (герб, прапор, гімн). Вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом україни, висловлювати почуття гордості за свою батьківщину, бажання стати на її захист. Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені василя сухомлинського опублікував крокуємо разом. Доповнювати і поглиблювати знання учнів про україну, формувати уявлення про україну, як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною. Шановні батьки, я рада вас вітати з початком нового навчального року.
Хочу побажати дітям захоплюючих подорожей країною знань, а вам, батьки, міцного здоров’я, сімейного затишку.
Перелік мультфільмів. Це - наше і це - твоє. Перший урок в навчальному році — важлива подія для усіх учнів. Важливо, щоб початок нового навчального року налаштував здобувачів освіти на навчання, дав їм достатню мотивацію та корисні роздуми. Обираючи ту чи іншу тему, вчителі повинні орієнтуватись на вік школяра, враховувати актуальність проблематики. Так, для початкових — 1 - 4 - х класів, доречними стануть такі теми. “діти об’єднують україну”; “я люблю свою країну”; добре тим, хто вміє дружити”; “краса людини — її. Минулого року школярі розпочинали навчальний рік з це наше і це твоє. Цього року учні побачать серії нового сезону, ідеї для яких придумали самі діти у рамках всеукраїнського проекту це наше і це твоє. Проект це наше і це твоє - це яскраві та зрозумілі розповіді про геніальні винаходи, природні багатства, блискучі ідеї, що прославляють нашу країну на весь світ, - йдеться у листі міністерства освіти і науки україни. Мультсеріал це наше і це твоє є лауреатом премії кабінету міністрів україни імені лесі українки. Ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення української державності, культурними здобутками, національними цінностями та досягненнями україни в роки незалежності. Під час цього навчального року ми з вами познайомимося з мальовничими куточками нашої держави, полинемо в далеке історичне минуле і спробуємо зазирнути у майбутнє, відвідаємо багато цікавих місць та познайомимося зі славетними українцями, які відкрили ім я україни усьому світові, показали її багаті таланти та свободолюби вий дух. Формування ключових компетентностей. Організовувати своє робоче місце.
ось і знову прийшов навчальний рік праці і знань. Позаду літні канікули, попереду очікують навчання та нові завдання. Нехай у вас буде якомога більше добра і теплоти, успіхів і працьовитості, а новий навчальний рік назавжди запам’ятається як найкращий і найцікавіший. іактуалізація опорних знань. Оголошення теми і мети уроку.
Кожен народ, кожна людина має свої святині. Для нас, українців, найбільшою святинею є родина. Ознайомити учнів із найважливішими речами, без яких не може існувати жодна людина. Україна, рідний край, родина, друзі, мир, здоров’я і життя. Розширити і поглибити знання учнів про україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій. Розвивати в учнів критичне мислення, творчі здібності, мовлення та прагнення бути свідомим громадянином україни, її патріотом. Виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу, а також бажання оволодівати основами здорового способу життя, навичками безпечної для здоров’я поведінк. Хоча епідеміологічна ситуація в україні змінюється щодень, прем’єр - міністр обіцяє. Навчальний рік розпочнеться 1 вересня. Але перший дзвоник цьогоріч не буде таким безтурботним, як до пандемії covid - 19. Так, не буде традиційних лінійок, але святкування можна проводити в межах кожного класу та впровадити власний креативний формат. Положення про сертифікацію педагогічних працівників (зі змінами від 24. ) інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти. Збірник календарно - тематичних планувань для 1 класу (нуш) на 2020 - 2021. Збірник календарно - тематичних планувань для 2 класу (нуш) на 2020 - 2021. Первый урок 2020 - 2021 навчального року це твоє і це наше.
Виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість за приналежність до українського народу, повагу до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну.
Викликати прагнення бути справжнім патріотом рідної землі. і доки воно б’ється, доти живе людина. Через нього проходить сум і радість, біль і щастя. Серце може ненавидіти і любити. і якщо ненависть руйнує, убиває серце, то любов сповнює його життєдайною енергією й окрилює людину.
Що за розміром серце як кулачок. Підійміть кулачки й покажіть. Коли ми складемо всі наші кулачки, вийде одне велике серце нашого класу.
Наша держава – одна з найбільших країн у європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу.
і де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє україни. кожна країна, в якій живуть люди, має свої візитні картки. Вони неповторні, по них впізнають країну.
є вони і в нашої країни. Послухайте і відгадайте загадки. Цей колір найщасливіший. Дам вам гарну пораду, якщо у вас поганий настрій, намалюйте букет квітів і розфарбуйте в жовтий колір. Щоб відновити сили слід зробити бутерброд з медом. Жовтий колір підвищує тонус. Україна – одна з найбільших європейських держав. Знаходиться україна у центрі європи. Межує з росією, польщею, словаччиною, угорщиною, молдовою, румунією. із півдня україну омивають два моря. Площа країни 604 тисяч кв. На території україни проживає понад 110 національностей. Чисельність населення становить близько 43 млн. Карпати (говерла – найвища гора). Ось і добігає кінця наш урок. Любімо свою землю, випрошуймо у всевишнього ласки і благословення для свого народу.
Робімо все для того, щоб україна цвіла, мов калина; вірмо в те, що в україни. Щасливе й прекрасне майбутнє. Бо як кажуть в народі. Хай бог допомагає нам творити своє майбутнє своїм розумом, своїми руками і серцем. Ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення української державності, культурними здобутками, національними цінностями та досягненнями україни в роки незалежності; формувати усвідомлене відчуття приналежності до української громади, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу; розвивати бажання працювати задля ефективного зростання країни; виховувати повагу до державної символіки, історичних надбань, шанобливе ставлення до звичаїв, культурних традицій українців та представників інших національностей, котрі проживають в україні. (за можливості пропонується завчасно роздати дітям слова пісні, щоб на уроці увесь клас під відеосупровід виконав музичну композицію). — сьогодні, у цей святковий та урочистий день, коли школи знову привітно відчинили свої двері, коли тисячі дітей з усіх куточків нашої країни сіли за шкільні парти, ми з сумом та тугою вболіваємо серцем за всіх, хто поклав своє життя для нашого вільного майбутнього. Щоб без гуркоту гармат, пострілів та вибухів, щоб під синьо - жовтим стягом україни тисячі малят прийшли до храму науки, наші захисники, наші воїни, наші герої віддали найдорожче – свої життя. Давайте вшануємо їх хвилиною мовчання. — нещодавно наша держава відзначила знаменну дату.
25 - та річниця незалежності не була легкою, але всього за чверть століття україна багато здобула. Наші пам ятки архітектури відвідують європейці, нашу продукцію з радістю споживають у всьому світі, нашу вишиванку вважають витвором мистецтва та навіть створили на її честь свято. — а хто підкаже, коли відзначають всесвітній день вишиванки. Третього четверга травня уся україна майорить червоними та чорними, синіми та блакитними, зеленими та білими кольорами і дивний візерунок простирається від ужгорода до луганська, від чернігова до севастополя. Великі й малі, молоді та літні, чорняві й русяві – усі зодягаються у вишиванку.
Візерунки на вишитих сорочках та рушниках – не просто орнаменти – це прадавні обереги. Давайте уважно переглянемо невеличкий ролик. Можливо, чогось про вишиванку ми іще не знаємо. — що нового ви дізналися з відео. — а про що вже вам було відомо раніше.
— розгляньте зразки вишиваних візерунків, які є сьогодні в нашому класі. Які рослини ви впізнаєте у цій вишивці. — на вашу думку, чому на багатьох зразках є дуб та калина. Дуб та калина, а ще верба та тополя, житнє колосся та маковий цвіт (вчитель показує ілюстрації усіх рослин) – це все – рослинні символи україни. — вважалося, коли в родині народжується хлопчик, батько має посадити дуба, адже разом з молодим деревцем зростатиме і сила маленького хлопчика, він стане мужнім, кремезним та відважним. Дуб та калина – символи краси та сили. Саме тому, вишиваючи синові сорочку, а доньці весільний рушник, мати обов язково вишивала дубове листя та калинові кетяги – як побажання доброго здоров я, міцності родини та довгого і щасливого життя. Обереги – невід ємна частинка душі українського народу.
Та не лише сорочка й рушник були оберегами нашого народу.
Давайте переглянемо відеоролик і дізнаємося, які ж ще обереги славлять українців у всьому світі. — отже, які ще обереги характеризують українську націю. — на вашу думку, чому ляльку - мотанку виготовляють без голки і ножиць. Обмотуючи і обв язуючи ляльку - мотанку кольоровими нитками і стрічками, майстрині подумки бажали майбутньому власнику ляльки здоров я, любові, добра. Погляньте - но сюди – це український вінок. і кожна рослинка в нім – то знак. Волошки сині – символ чистоти, колосся в ньому – то мотив багатства, а маків цвіт – любові й доброти, ромашки білі – символ миру й щастя. Калини листя у вінок вплели, щоб про красу ми теж не забували. Краса обличчя – то не ж назавжди — краса душі – оце навіки з нами. Ткаченко) — ось який символічний у нас віночок. Що ж у ньому головне, на ваш погляд. Краса душі – то найважливіша людська риса, адже народна мудрість каже.
Добра душа – то повна криниця, а темна душа – криниця пуста. — кожен з вас – це невтомне дзвінке джерельце.
Кожен з вас дарує цьому світові і людям навколо часточку добра. Давайте ми вплетемо у наш віночок стрічечки і побажаємо один одному, усім українцям та людям світу чогось доброго. (учні прикріплюють паперові кольорові стрічки на символічний вінок. Прикріплюючи стрічку, кожен каже.
За умови малої наповнюваності класу доцільно використати вінок з живих квітів та зав язувати на ньому справжні стрічки). — без символів та оберегів важко уявити багатомільйонну українську родину, але ще важче уявити собі українців без пісень і танців. Але не лише ця пісня характеризує українську націю. Українці, як відомо, співоча нація, і без пісні не проходить жодна подія. Жваві та веселі, журливі та сумні мотиви споконвіку линули в височінь з українських земель. За наявності інструменту, доцільне учнівське виконання мелодії на вибір класовода чи муз. Керівника) завжди супроводжували вистави кобзарів. — перегляньмо відеоролик і дізнаємось ще щось цікавеньке про дух кобзарства. — ким ще, окрім співців, були кобзарі. — чому люди охоче збирались їх слухати. — звідки кобзарі здобували знання. — ми вже побачили, що співоча душа українського народу не може жити без пісні. А чи знаєте ви, що є один український музичний твір, композитора миколи леонтовича, слова якого перекладено більш ніж на 200 мов світу.
Чи знаєте ви що це за пісня. — не лише піснями славиться україна. Візитною карткою українського народного мистецтва є й танець. Чи знаєте ви його назву.
Давайте дізнаємось більше про нього. — що потрібно було для того, аби вправно виконати елементи танцю. — україна – велика країна. її кордони межують з сімома країнами світу, а південне узбережжя омивається аж двома морями. Пам ятаєте назву цих морів. — до речі, чорне море, яке в україні нині відвідують не лише українці, а й білоруси, румуни, поляки, молдавани, чехи не завжди так називалось. Давайте переглянемо ролик і дізнаємось, чому чорне море отримало таку назву.
— отже, чому чорне море саме так називається. Яку назву воно мало спочатку.
— наша країна славиться не лише морями, але річками й озерами, горами та рівнинами, родючими чорноземами, безмежними горами та пишними лісами. Все це багатство українці берегли тисячі років і з любов ю передавали з покоління в покоління, примножуючи та збагачуючи здобутки попередніх поколінь. і до наших часів збереглись історичні пам ятки, коштовності, предмети побуту, які можуть розповісти усьому світові про славетну історію нашого народу.
Пектораль чудово збереглася, більшість часу знаходиться в одному з музеїв києва і час від часу експонується у найвідоміших музеях світу.
— безумовно, багата наша батьківщина. Стільки цікавих місць, корисних природних ресурсів та неймовірно красивих культурних реліквій береже вона в собі. Бережіть свою батьківщину, любіть свій рідний край, бережіть природу, прикрасьте нашу країну своїми добрими вчинками, щоб і ваше ім я, ймення вашого роду звучало у віках лише з добрим словом. Шануйте батька й неньку, допоможіть другові у біді, подайте руку допомоги тому, хто цього потребує, і тоді здійметься україна з колін, розправить широкії крила і гордою птахою летітиме до волі, щастя та свободи. Вчіться невпинно, черпайте мудрість з книги і слава про видатних синів та дочок лунатиме на увесь світ. Відсьогодні дорога до знань поведе нас усіх новим, незвіданим, широким і дуже важливим шляхом. Ось і ще одні веселі канікули пролетіли на крилах теплого і ласкавого літа. і знову вересень, і шкільний дзвоник кличе вас до праці. Кожен наступний клас — це новий щабель вашого фізичного, розумового і морального зростання, яке не відбувається само собою, для цього потрібна праця мускулів, розуму, серця. Тож вітаючи вас, уже семикласників, із початком навчального року, я щиро бажаю, щоб ця праця не була для вас примусовою, хай вона приносить вам радість і хороші результати. У цьому допоможе усвідомлення високої мети, заради якої ви ходите в школу.
Стати справжньою людиною, особистістю, — ось ваша головна ціль. До неї ви йдете не один рік, крок за кроком і на кожній вищій сходинці все більше усвідомлюєте у чому суть справді людського. Чим більше людина знає й розуміє, тим більше питань ставить перед нею життя, тим вищий ідеал особистості, тим вимогливіша вона до себе.
Мине ще один рік — і ви станете на порозі юності, найпрекраснішої пори в житті людини. Якими ви вступите у цей чарівний світ, залежить від вас самих, від того, як успішно будете формувати своє я, вибудовувати храм своєї душі. Нагадаю те, про що ми не раз говорили у попередніх класах. Основним вихователем кожного з вас будете ви самі, адже без самовиховання неможливе втілення у життя високих ідеалів. У нас ще буде багато серйозних роздумів і розмов про ці ідеали. Сьогодні ж зупинимось на найважливішому з них. Цей ідеал багатьма людьми сьогодні потоптаний, знехтуваний, багато в ньому зневірились; немало й таких, у кого його, на жаль, і не було. Йдеться про патріотизм, любов до батьківщини, — глибоку, щиру, не на словах, а на ділі. Поняття батьківщини росте разом з вами, збагачується новим, усе глибшим змістом. Нещодавно для вас обмежувалось рідною хатою, де вперше пізнали любов та опіку мами і тата, ласку бабусі, мудрість дідуся, тепло родини. Проминуло раннє дитинство — і вже стежинка від хати повела вас до школи. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а батьківщина наша — україна, велика і прекрасна. Вам розповідала про неї перша вчителька. На уроках ви співали пісні й декламували вірші, знайомились з державною символікою, знаходили на карті її ріки, міста і гори, засвоювали мову, звичаї і традиції, читали оповідання з історії. Читаючи книги про минуле, ви захоплювались героїзмом і звитягою справжніх синів батьківщини, якими уславлена кожна епоха. і княжа доба, і козацька, віки неволі і часи визвольних змагань. Та чим дорослішаєте ви, тим все більше здатні аналізувати минуле й сучасне.
Чи не виникало у вас запитання, — чому доля нашого народу така трагічна. Прогорнімо сторінки історії — від найдавніших до новітніх часів. Чому не витримала татаро - монгольського іга руська держава. Вистояла б вона, якби була монолітною, єдиною. Та річ у тому, що вона розпалась на окремі князівства ще до нашестя татаро - монголів. А удільні князі дбали не про єдність і могутність держави руської, вони воювали між собою за землі, за владу.
Проглянемо сторінку з історії доби козацької. Якби всі полки пішли за гетьманом іваном мазепою, визволив би він україну від московського поневолення. Проте зрадники допомогли ворогам і перемогли московити. Руїнами, кров ю й пожежами, палями й шибеницями вибивали дух українства, усе загарбали й навіть назву нашу — русь — присвоїли собі. Для чого ми згадуємо про це сьогодні. Щоб осудити зрадників чи тих, які стояли осторонь, дбаючи про себе в той час, як треба було одностайно стати на захист волі вітчизни. Своєю зрадою вони вже зганьблені навіки, і судитиме їх найвищий суддя, як і всіх нас, минулих, сучасних і майбутніх. Але історію потрібно знати й не повторювати помилок предків. Щоб зберегти дім свій — треба бути господарем, щоб мати україну — треба бути українцями. Не малоросами, не хохлами, а українцями — синами і дочками україни. Україна — наш спільний дім. Тож маємо дбати всі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. Усі ми повинні усвідомити. Своє, рідне — не тільки хата й подвір я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море.
Якби кожен це пам ятав, — чи були б засмічені лісосмуги, ниви і шляхи, отруєні водоймища, понівечені насадження, понищені святині. Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, завтрашніх господарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі і людяні. Тож попри всі щоденні турботи пам ятайте про головне — вибудовуйте храм своєї душі, формуйте себе як людину, яку сотворив господь подібною собі. Приступаємо до навчального року — нового етапу нашої праці. В українців, як і всіх християн, є добра традиція. Новий день починати молитвою. Отож започаткуймо так новий навчальний рік. Помолимось до всевишнього, до матері божої, попросимо благословення на чесний труд. Помолимось за маму і тата, за родину, за мир у домі нашому, за здоров я і радість. Прости провини наші та провини батьків, дідів і прадідів наших. Змилосердися, господи, над нашими родинами, щоб були вони щасливими і здоровими. Благослови, боже, наше навчання, щоб зросли ми добрими і мудрими — батькам на радість, україні на користь, щоб у трудах щоденних збагачували і звеличували свій рід і народ. Дякуємо тобі за щастя учитися в рідній школі. Зміцни наш дух, даруй силу, терпіння, наполегливість, щоб ми навчилися жити за твоїми святими законами любові і милосердя. Дай сили нашим рукам, щоб могли ми добро творити, а злу протистояти. Молимо тебе, господи, змилосердись над нашим українським народом. Зітри кривду й неправду, що неволить його, а дай йому, предобрий, жити вільно на своїй землі, щоб не служив він нікому, тільки тобі, отцю й сотворителю, і прославляв тебе в словах і в ділах праведних. Матінко божа, наша заступнице й покровителько. Заступись за нашу багатостраждальну неньку україну, поможи їй вийти на шляхи волі й благоденства. Поверни додому наших матерів і батьків, братів і сестер, які блукають чужими краями. Зігрій, отче, нашу землю теплом своїм і зроси дощами, відверни усякі лиха і нещастя. Прийми, всевишній, нашу щиру молитву.
Про це повідомляє міністерство освіти і науки україни. Перегляд зазначених мультфільмів патріотичної спрямованості та їхнє обговорення разом із учнями на тему «чим може пишатись українець. Найдовший у світі музичний інструмент – наш. Трембіту придумали для зв’язку у горах, коли телефонів ще не було. А робили її зі смереки, в яку вдарила блискавка. Трембіта – рекордсменка, її внесено у книгу гіннеса. Вона завдовжки – 8 метрів, а важить лише півтора кілограми, як кіт. Він довжиною, як потяг метрополітену, а шириною як олімпійській стадіон. Він може перевезти 50 слонів або два кашалоти. Без солі не може прожити жодна людина. її видобувають по всьому світу, і в україні. Наші запаси солі найбільші в європі. А утворена соляна печера стала настільки велика, що в ній навіть літали на повітряній кулі. Нашої солі дуже багато. Якщо посипати нею всю планету, то вона вкриється сіллю наче сніжною ковдрою. Перша у світі гасова лампа – наша. Коли ще не було електричних ламп, люди користувалися свічками. їхнього світлам було замало аби ввечері гратися, малювати, читати. Наш винахідник придумав лампу, у яку заливалась рідина – гас. Вона була яскравою і швидко стала популярною у світі. Українська земля - найродючіша в світі, бо в нас знаходиться чверть всіх запасів чорнозему планети. Якщо правильно обробляти чорнозем, то на ньому виростає найбільша кількість врожаю. У давні часи, коли землі не обробляли, висота рослин була така висока, що не можна було побачити вершника на коні. В україні існує дивний степ, жодного разу не ораний, дикий. Хазяйнують там не люди, а тварини. Там вільно живуть тварини з усього світу.
Зебри з зубрами, дикі коні пржевальського, рідкісні рослини, птахи та комахи. Це найдавніша з відомих мелодій у світі. і вона звучить по всій планеті вже більше ста років. Одна з найдавніших мап у світі, знайдених на землі, наша. Це мапа на кістці мамонта. Був час, коли зовсім не існувало ні паперу, ні олівців. і щоб намалювати, наприклад мапу, потрібні були кістка великої тварини та камінь. Отаку мапу і знайшли в україні, у поселенні древніх мисливців. На ній було зображено річку, дерево та курінь. Перший рамковий вулик – наш. Вулик – це житло для бджіл, виготовлене людиною. Зовсім давно бджілки жили у гніздах, а щоб поласувати медом, доводилося завдавати їм шкоди. Перший рамковий вулик дав бджолярам можливість піклуватися про бджолину сім’ю, не заважаючи її важливим медовим справам. Сьогодні україна посідає 1 - ше місце у європі з виробництва меду.
Це такі сади, що співають. Задумували їх, щоб вирощувати смачні теплолюбні ягоди та фрукти. і несподівано помітили, коли вітер шелестить листям та дме у металевих трубах, вбудованих у тераси - звучить пісня. Отже фрукти зріють під чудовий супровід. Створюється враження, що знаходишся у дивовижному театрі просто неба. Важливий древній торговий шлях – наш. Шлях пов’язував північ та південь, проходив через 2 моря та 3 річки. Купці – люди, які возили товари, долали цю дорогу за місяць. і привозили додому фрукти, коштовності, прянощі та інші цікавинки.
Коментарі
Дописати коментар