оформлення журнал з техніки безпеки на уроках фізкультури

оформлення журнал з техніки безпеки на уроках фізкультури

• при поганому самопочутті, потертостях, пошкодженнях, запамороченнях, болях в серці, печінці, шлунково - кишкових розладах терміново звертатись до викладача. • у разі появи больових відчуттів у суглобах рук, почервоніння або потертості шкіри на долонях і поганого самопочуття припинити заняття і сповістити про це викладача; • у разі виникнення пожежі у спортзалі негайно припинити заняття і вивести учнів із залу, сповістити про пожежу адміністрацію і відповідальні органи, а самому вчителю безпосередньо почати ліквідацію пожежі; • якщо учень отримав травму, треба негайно надати йому першу медичну допомогу, сповістити про нещасний випадок адміністрацію навчального закладу і батьків, і, у разі необхідності, відвезти потерпілого до лікарні. • ретельно вимити руки і обличчя з милом. Під час занять з легкої атлетики. • бігові доріжки мають бути спеціально обладнані, не мати бугрів, ям, слизького ґрунту, бігова доріжка має продовжуватись не менш як на 15 - 20 м за лінію фінішу; • ями для стрибків у довжину мають бути заповнені піском, розпушеним на глибину 20 - 40 см. Пісок має бути чистим, розрівняним. Довжина секторів для приземлення спортивних приладів має бути не менш як 60 м. Можливе отримання травм під час занять. • бігова доріжка має продовжуватись не менш як на 15 - 20 м за лінію фінішу; • можливі зіткнення команд, пов’язані з несподіваною зупинкою учнів; • у разі поганого самопочуття учень повинен припинити заняття; • якщо учень отримав травму, треба негайно надати йому першу медичну допомогу, сповістити про нещасний випадок адміністрацію навчального закладу і батьків, і, у разі необхідності, відвезти потерпілого до лікарні. Відповідно до вимог “типового положення про навчання з питань охорони праці” у навчальному закладі з учнями проводять такі інструктажі з охорони праці. Вступний – на початку занять (коли учні вперше прийшли в кабінет фізики, хімії, біології, інформатики, шкільні майстерні, кабінет допризовної підготовки, спортзал), а також при переході з однієї школи в іншу.

Первинний інструктаж проводиться на початку занять у кожному кабінеті, лабораторії, де навчальний процес, пов’язаний з небезпечними або шкідливими хімічними, фізичними, біологічними факторами, у гуртках, перед уроками трудового навчання, фізкультури, перед спортивними змаганнями, вправами на спортивних снарядах, при проведенні заходів за межами території навчального закладу, а також перед виконанням кожного навчального завдання, пов’язаного з використанням різних механізмів, інструментів, матеріалів тощо. Первинний інструктаж на робочому місці, позаплановий та цільовий інструктаж проводиться з учнями в процесі навчання. Цільовий інструктаж проводиться з учнями при організації і проведенні масових позашкільних заходів (екскурсії, туристичні походи, спортивні заходи, тощо). Первинний, позаплановий з конкретної теми, лабораторної роботи. Таких записів може бути декілька, в залежності від кількості спланованих тем і програмового матеріалу.

Якщо у день проведення інструктажу хтось із учнів був відсутнім, то з такими учнями проводиться інструктаж, тоді, коли вони присутні на уроці, ставиться дата проведення інструктажу та підпис вчителя навпроти підпису учня. Загальні відомості про навчальний заклад, його кабінети, лабораторії, гуртки, майстерні. Розташування кабінетів, лабораторій, спортивного залу, медпункту тощо. Загальні правила поведінки під час проведення навчально - виховного процесу на території навчального закладу.

Обставини та причини окремих, найбільш характерних нещасних випадків, що сталися в навчальному закладі. Безпека дорожнього руху.

Причини, що приводять до травм в побуті. Дії учнів у разі виникнення надзвичайних ситуацій. Нещасного випадку, пожежі, виявлення отруйних та вибухонебезпечних речовин чи предметів у навчальному закладі. Правила надання першої допомоги у разі нещасних випадків, надзвичайних подій тощо. Вікова група, років висота пластини, см ширина леза, см довжина черенка, см діаметр черенка, см 8 - 10 9 - 10 10 110 2, 3 11 - 13 9 - 10 12 120 2, 3 14 - 16 9 - 10 14 130 2, 5. Граничні норми діють по всій україні і поширюються на всі підприємства, установи, організації, учбові заклади, а також на юридичних та фізичних осіб, які використовують працю підлітків від 14 до 18 років. Підлітків забороняється призначати на роботи, які пов’язані виключно з підійманням, утриманням або переміщенням важких речей. До роботи, що потребує підіймання, утримання або переміщення важких речей допускаються підлітки, які не мають медичних протипоказань, що засвідчено відповідним лікарським свідоцтвом. До тривалої роботи по підійманню та переміщенню важких речей підлітки до 15 років не допускаються. Роботодавець повинен забезпечити обов’язкове проходження працюючими у нього підлітками попереднього та наступних періодичних медичних оглядів. Загальна тривалість робочого часу не повинна перевищувати 24 години на тиждень для підлітків 14 - 15 років та 36 годин – для під­літків 16 - 17 років. Обов’язковим повинен бути рівномірний розподіл тижневого робочого часу за днями п’яти - або шестиденного тижня. Вага окремого вантажу та сумарна вага вантажу, який повинен підіймати та переміщувати підліток, не повинна перевищувати граничних норм, за­значених у таблицях 1 і 2. Короткочасна робота – 1 - 2 підняття та переміщення вантажу; тривала – більше ніж 2 підняття та переміщення протягом 1 год. Робочого часу, зазначеного у п. Календарний вік визначається як число повних років, що відра­ховуються від дати народження. У вагу вантажу включається вага тари і упаковки. Докладене м’язове зусилля при утриманні або переміщенні вантажу з використанням засобів малої механізації не повинно перевищувати граничної норми ваги вантажу, його тривалість – не більше 3 хв подальший відпочинок – не менше 2 хв. Сумарна вага вантажу дорівнює добутку ваги вантажу на кількість його підйомів (переміщень). Рівнем робочої поверхні вважається робочий рівень стола, верста­та, конвеєра та ін. Висота піднімання не повинна перевищувати 1 м. Відстань переміщення вантажу вручну не повинна перевищувати 5 м. Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці. Затверджене наказом державного комітету україни з нагляду за охороною праці № 15 від 26. Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально - виховного процесу в установах і закладах освіти № 563 від 01. Положення про розробку інструкцій з охорони праці № 9 від 29 січня 1998 р. Охорона праці в школі. Как научить детей плавать. Необхідні документи в кабінеті фізичної культури. Календарний план на семестр. План роботи шкільного колективу фізкультури. Склад шкільного колективу фізкультури і розподіл обов`язків між його членами. Список учнів, які за станом здоров`я віднесені до основної, підготовчої та спеціальної медичної груп. Положення про шкільну спартакіаду з видів спорту.

Зведена таблиця результатів спартакіади. Календарний план фізкультурно - оздоровчих заходів. Розклад занять спортивних секцій. Папка протоколів про проведення змагань із видів спорту.

Таблиця рекордів школи. Стінгазети, фотостенди, фотомонтажі. Тести лекцій чи бесід на теми. „здоров`я – це щастя і його потрібно берегти з дитинства”, „рух – основа життя і розвитку” тощо. Акт прийому спортивного залу (кімнати). № 1 інструкції з охорони праці. Під час занять легкою атлетикою № 2 під час занять спортивними іграми № 3 під час занять гімнастикою № 4 під час занять лижною підготовкою (ковзанами) № 5 під час занять плаванням № 6 при проведенні спортивно - масових заходів № 7 5. Правила надання першої допомоги при одержанні травм. Правила рятування та надання допомоги потопаючому.

Витяг із закону україни „про охорону праці”. Орієнтовний перелік питань вступного інструктажу для учнів. Положення про адміністративно - громадський контроль. Граничні норми піднімання і переміщення важких речей неповнолітніми. Оптимальні розміри основного інвентарю для учнів різних вікових груп. Методика навчання плавання. Аналіз матеріалів медичного обстеження дітей, розподіл з навчальними групами (основна, підготовча, спеціальна медична група). Висвітлення в річному плані роботи школи проблеми оновлення змісту шкільного курсу „фізична культура і здоров`я”. Стан внутрішньошкільного контролю за викладанням предмета (накази, матеріали відвіданих уроків, фізкультурно - оздоровчих заходів, позакласної та спортивно - масової роботи зі школярами різних вікових груп). Планування навчальної, позакласної, спортивно - масової роботи. Якість проведення уроків (оновлення змісту, диференціація, формування навичок фізичного самовдосконалення, використання народознавства – 10 – 15 хв. Рівень фізичної підготовки дітей. Знання теоретичного матеріалу, опитування, анкетування, письмове тестування тощо. Якість проведення фізкультурно - оздоровчих заходів. Фізкультурні хвилинки у 1 – 9 - х класах. Активний відпочинок під час перерв. Фізкультпаузи і години фізкультури в гпд. Якість проведення позакласної і спортивно - масової роботи. Робота секцій, охоплення дітей. Матеріали проведення спортивно - масової роботи (планування, сценарії плани співбесід з дітьми, зведені таблиці тощо). Залучення дітей початкових класів до спортивного життя школи. Огляди, конкурси, спортивні свята, „дні здоров`я”, фестивалі, народні. Виконання програми класних і загально шкільних змагань „старти надій” серед молодших школярів. Участь фахівців у роботі методичного об`єднання. Залучення вчителів фізкультури до роботи з класоводами, класними керівниками, вихователями гпд (семінари - практикуми, інструктивно - методичні наради, консультації тощо). Робота з молодими фахівцями (наставництво, стажування, уроки - звіти тощо). Залучення їх до внутрішньошкільних педчитань, конференцій, тижнів передового педагогічного досвіду тощо. Робота з батьками стосовно проблем фізичного самовдосконалення дітей. Загальні положення інструкції з охорони праці на заняттях з футболу.

інструкція з охорони праці для учнів під час проведення занять з футболу на уроках фізичної культури розроблена у відповідності до закону україни про охорону праці (постанова вр україни від 14. 1992 № 2694 - xii) в редакції від 20. 2005 № 15 в редакції від 30 січня 2017 року № 140. Дана інструкція з охорони праці розроблена для учнів загальноосвітніх шкіл, що виконують на уроках фізичної культури різні вправи по футболу і беруть участь безпосередньо в самій грі. А) технічна підготовка. Б) тактична підготовка. До уроків з футболу допускаються учні основної медичної групи, які вивчили інструкцію. Заняття проводяться на стадіоні і у спортивному залі. Учні займаються на уроці в спортивній формі і взутті встановленого зразка з урахуванням всіх санітарно - гігієнічних вимог і норм. Учні, які не допущені до занять, через відсутність належної спортивної форми, хвороби, погане самопочуття і ін мають бути присутні на уроці. Урок починається і закінчується за дзвінком відповідно до розкладу.

На перерві учні переодягаються в роздягальнях в належну спортивну форму.

У роздягальнях дотримується чистота і порядок. Кожен клас складає свої речі окремо від іншого. Урок починається за дзвінком з шикування. На уроках з футболу учні виконують програмні вправи і здають навчальні нормативи, згідно з якими отримують поточні, підсумкові і четвертні оцінки. Без дозволу вчителя забороняється брати і кидати м ячі; обов язково виконувати загальну і спеціальну розминки; при виконанні вправ з м ячами, м ячі передавати точно, не різко, по команді вчителя фізкультури зупиняти м яч ногою; під час роботи з м ячами бути уважним, зібраним, виконувати команди і розпорядження вчителя фізкультури; під час навчальної гри дотримуватися правил, вести себе коректно по відношенню до суперника; учням опановувати основними прийомами поводження з м ячем на місці і в русі в полегшених умовах і при обліку основних тактичних правил; під час технічного тренування учень повинен приділяти однакову увагу розминці і розвитку обох ніг; учням займатися тільки на добре підготовленому полі. За воротами та в 10 метрах від поля не повинні знаходитися сторонні особи. На уроках з футболу учні опановують методами самоконтролю. При поганому самопочутті на уроці фізкультури учень повинен припинити заняття, повідомити вчителя і звернутися в медпункт школи. За командою вчителя фізкультури, учні організовано будуються в шеренгу.

Після підведення підсумків, повідомлення оцінок, домашнього завдання, учні ладом залишають спортивний майданчик і розходяться по роздягальнях, уникаючи зіткнень. Не курити в спортивних приміщеннях, роздягальнях, тренажерній кімнаті, хореографічній кімнаті. Не приносити отруйні речовини і не розпорошувати їх в роздягальнях, спортивних приміщеннях, на території школи; не приносити вибухонебезпечні речовини; не йти самовільно з уроку; не залишатися роздягальнях на час уроку; в разі аварійної ситуації, слідувати вказівкам вчителя фізичної культури. Завершальні положення інструкції. Перевірка і перегляд інструкції з охорони праці на заняттях з футболу повинна здійснюватися не рідше одного разу на 5 років. Відповідальність за своєчасне внесення змін і доповнень, а також перегляд даної інструкції покладається на відповідального за охорону праці співробітника загальноосвітнього навчального закладу.

Загальні положення інструкції. інструкція з охорони праці для учнів під час проведення занять з фізичної культури розроблена у відповідності до закону україни про охорону праці (постанова вр україни від 14. Дана інструкція з охорони праці для учнів на уроках фізкультури розроблена з метою збереження здоров я школярів у спортивній залі (спортивному майданчику) школи та запобігання травмуванню. Учні протягом навчального року займаються відповідно програми з фізичного виховання для загальноосвітньої школи. I, iv чверть - легка атлетика - місце занять. Футбольні стадіони, бігова доріжка (довжиною 200 м), баскетбольний та два волейбольні майданчики; ii, iii чверть - спортивні ігри, гімнастика - місце занять. Спортивний зал, тренажерна кімната, хореографічний клас. Учні спеціальної медичної групи, на підставі довідок лкк, займаються в групах лікувальної фізкультури згідно з розкладом. Під час занять учні перебувають на уроці в спортивній формі і взутті встановленого зразка з урахуванням всіх санітарно - гігієнічних норм і правил. Заходити до роздягальні тільки з дозволу вчителя, не кваплячись, спокійно. Переодягатися спокійно. Одягнути спортивний одяг і взуття. Зняти з себе ключі, прикраси, предмети, які можуть привести до травмування. Особисті речі скласти у роздягальні. Входити до спортивного залу тільки з дозволу вчителя. На спортивний майданчик йти тільки за вчителем. Під час пересування не штовхатися, не випереджати один одного. Допомогти перенести спортивний інвентар тільки з дозволу вчителя. Покласти інвентар у відповідності з вимогами. Граблі вниз зубцями, м’ячі, естафетні палички на місце, вказане вчителем. В разі погіршення стану здоров`я повідомити про це вчителя. На майданчику шикуватися на місці, вказаному вчителем, і чекати його вказівок. Не можна самостійно пересуватися по майданчику, самостійно виконувати вправи з інструментами, на спортивних снарядах тощо. Учні, звільнені від занять, повинні зайняти місце, вказане учителем. Звільнені від занять повинні уважно стежити за грою, щоб уникнути удару м’ячем чи зіткнення із гравцями. На перерві учні переодягаються в автономних роздягальнях (чоловічій, жіночій). Перед початком уроку необхідно зняти годинник, шпильки, кільця та інші прикраси, причесати волосся так, щоб вони не заважали на занятті. Учні, які не готові до уроку через хворобу, або іншої причини, присутні на занятті у змінному взутті (якщо урок проводиться в залі). Учні, які прийшли на урок після хвороби, допускаються до занять тільки з дозволу лікаря. Вчитель фізкультури повідомляє учням щодо безпечної організації занять, про прийоми і методи безпечного виконання вправ, про правила використання спеціального спортивного обладнання, інвентарю. Учитель фізкультури попереджає про можливі небезпечні і неправильні способи виконання завдань, які заборонено застосовувати на уроках фізкультури. Учитель фізичної культури перед заняттями нагадує учням правила поводження зі спортивним інвентарем. М ячами, скакалками, гімнастичними палицями, обручами, гранатами для метання. Учитель фізичної культури нагадує учням про правильну експлуатацію тренажерних верстатів і спортивних снарядів. На уроках фізичної культури учні виконують програмні вправи і здають навчальні нормативи, згідно з якими отримують поточні, підсумкові і четвертні оцінки. У підготовчій частині уроку учні отримують відомості щодо безпечної організації занять, про прийоми і методи безпечного виконання вправ, спортивних завдань. Не починати заняття без дозволу вчителя; не починати заняття без розминки; не виконувати вправи на несправних снарядах; не виконувати вправи без страховки; не заходити в спортивний зал без спортивного взуття; не вживати жувальну гумку на уроці; не носити на уроках фізкультури ланцюжки, обручки та годинники; не штовхати у спину учня, що біжить попереду; не підсідати під гравця, що вистрибує. Не робити підніжки, не чіплятися за форму інших учнів; не переносити важкі прилади без дозволу вчителя; не змінювати висоту приладів без дозволу вчителя; не переходити від приладу до приладу без дозволу вчителя; не залишати самовільно місце занять; не виконувати інші дії без дозволу вчителя; дотримуватися правил і норм поведінки; не порушувати вимог дисципліни учнів в школі (не курити в спортивних приміщеннях і на спортмайданчиках, не приносити вибухонебезпечні й отруйні речовини). Протягом уроку учні навчаються прийомам і методам страховки і самостраховки при виконанні вправ. Перед виконанням складних вправ необхідно виконувати підготовчі, підвідні, спеціальні вправи. У разі перевтоми або поганого самопочуття, учень повинен припинити заняття і попередньо повідомивши вчителя фізкультури, звернеться до медичного пункту школи. Спортивні майданчики повинні мати покриття із рівною і неслизькою поверхнею яка не має механічних включень, що призводять до травмувань. Під час занять, тренувань і змагань учні мають виконувати вказівки вчителя, тренера, судді, дотримуватись встановлених правил і послідовність занять, поступово додавати навантаження на м язи з метою запобігання травмувань. Перед початком гри слід відпрацювати техніку ударів і ловлення м яча, правильну стійку і падіння під час приймання м яча, персональний захист. Одяг учнів, якi займаються спортивними іграми, має бути легким, не заважати руху, взуття у гравців – гандболістів, баскетболістів – на гнучкій підошві, у футболістів – на жорсткій підошві. Гравцям не слід носити на собі будь - які предмети, небезпечні для себе та інших гравців. Учням, що грають у футбол, слід мати індивідуальні захисні засоби. Захисні щитки під гетри, воротарям – рукавички. На майданчику для гри в гандбол мати безпечну зону в 1 м вздовж бокових ліній і не менш, як 2 м за лицевими лініями. Кільця для гри у баскетбол слід закріпляти на висоті 3, 05 м від підлоги спортзалу.

Гімнастичні прилади не повинні мати у складальних одиницях і з’єднаннях люфтів, коливань, прогинів. Деталі скріплень мають бути надійно закручені. Робоча поверхня перекладини, брусів повинна бути гладенькою. Пластини для скріплення гаків розтяжок повинні бути щільно прикручені до підлоги і заглиблені врівень з пологою. Гімнастичні мати повинні впритул укладатися навколо гімнастичного приладу так, щоб вони перекривали площу зіскоку та можливого зриву або падіння. Гімнастичний місток має бути побитий гумою, щоб запобігти ковзанню під час відштовхування. Бігові доріжки повинні бути спеціально обладнані, не мати бугрів, ям, слизького ґрунту, бігова доріжка повинна продовжуватись не менш, як на 15 – 20 м за лінію фінішу.

Ями для стрибків у довжину мають бути заповнені піском, розпушеним на глибину 20 - 40 см. Пісок повинен бути чистим, розрівняним. Перед кожним стрибком пісок слід розрихлювати і вирівнювати; 3. Довжина секторів для приземлення спортивних приладів повинна бути не менш, як 60 м. Урок закінчується шикуванням, на якому оголошуються його підсумки, повідомляються оцінки, домашнє завдання. Учні організовано залишають спортивний зал або спортивний майданчик і розходяться по роздягальнях. Під час одягнення необхідно бути охайним, не штовхатись. Черговий по класу прибирає роздягальню і передає її вчителю фізичного виховання. Кожному учню після занять у спортзалі необхідно ретельно вимити руки та обличчя з милом. При виявленні фактів загрози життю і здоров ю працівників та учнів (захворюванні, травмі, нещасний випадок), учитель фізичної культури відразу доповідає в медичну службу школи, черговому адміністратору, директору школи. Не курити в спортивних приміщеннях, роздягальнях, на території школи; не приносити отруйні речовини і не розпорошувати їх в роздягальнях, спортивних приміщеннях, на території школи; не приносити вибухонебезпечні речовини. Повідомити адміністрації, директору; повідомити пожежну охорону (тел. 101); вжити заходів щодо евакуації учнів з приміщення; відключити електромережу.

Вимоги щодо надання першої допомоги учням під час уроків фізкультури. А) зменшити рухливість уламків, в місці перелому - накласти шину.

При відкритих переломах - зупинити кровотечу, покласти стерильну пов язку і шину.

При переломах хребта - транспортування на животі з підкладеним під груди валиком. А) негайно припинити дію електричного струму, вимкнувши рубильник, знявши з постраждалого дроти сухою ганчіркою. Той, хто надає допомогу повинен забезпечити себе, обернувши руки сухою тканиною, вставши на суху дошку або товсту гуму.

Б) на місце опіку накласти суху пов язку; в) тепле пиття; г) при розладі або зупинці дихання потерпілому проводити штучне дихання. А) накласти холодний компрес; б) зробити тугу пов язку.

А) покласти потерпілого на спину з дещо закинутою назад головою і піднятими нижніми кінцівками; б) забезпечити доступ свіжого повітря; в) розстебнути комір, пояс, одяг; г) дати понюхати нашатирний спирт; д) коли хворий прийде до тями - гаряче питво. А) загасити полум я, накинувши на потерпілого ковдру, килим і т. Д щільно притиснувши його до тіла; б) розрізати одяг; в) помістити обпалену поверхню під струмінь холодної води; г) провести обробку обпаленої поверхні - компрес з серветок, змочених спиртом, горілкою і т д) зігрівання постраждалого, питво гарячого чаю. А) дати випити кілька склянок слабкого розчину марганцевокислого калію; б) викликати штучну блювоту; в) дати проносне; г) обкласти грілками, дати гарячий чай. А) укласти на спину з підведеною на подушці головою; б) на голову покласти міхур з льодом. А) надати пошкодженої поверхні підняте положення; б) накласти пов язку, що давить; в) при кровотечі з великої артерії - попередньо придавити артерію пальцем вище місця поранення; г) накласти джгут. А) доступ свіжого повітря; б) закинути голову; в) холод на область перенісся; г) введення в ніздрю вати, змоченої розчином перекису водню. А) покласти на спину, підклавши в підколінну область згорток одягу і ковдри; б) покласти на живіт міхур з льодом. Перевірка і перегляд інструкції з охорони праці на заняттях з фізичної культури повинна здійснюватися не рідше одного разу на 5 років. інструкція з охорони праці для вчителя фізкультури. 008 - 01, затверджених постановою головного санітарного лікаря україни від 14. № 63 і погоджених міністерством освіти і науки україни від 05. Дана інструкція з охорони праці розроблена для вчителів фізкультури з урахуванням специфіки роботи школи в одну зміну, при наявності малого і великого спортивних залів, тренажерної кімнати, двох спортивних майданчиків, ямою для стрибків, двох спортивних роздягалень і двох підсобних приміщень. До виконання обов язків вчителя фізичної культури допускаються особи, які досягли 18 років, мають необхідну освіту, пройшли обов язковий попередній медичний огляд, вступний і первинний інструктажі з охорони праці і навчання з охорони праці, перевірку знань вимог охорони праці. Вчитель повинен мати медичну книжку з допуском до роботи і регулярно 1 раз на рік проходити профілактичний медичний огляд, кожні 6 місяців проходити повторні інструктажі з питань охорони праці. Робочим місцем вчителя фізкультури є спортивний зал, спортивний майданчик, тренажерний зал. Спортивні приміщення обладнані відповідно до вимог навчальних програм, норм з охорони праці. З волейбольною та баскетбольною розміткою для занять спортивними іграми з необхідним набором м ячів, відповідним стандартам; обладнання для занять гімнастикою (мати, паралельні бруси, два спортивних коня, поперечини, шведська стінка, канати, гімнастична колода, набір гімнастичних палиць, скакалок, обручів, спортивні містки). Тренерська кімната для роботи і відпочинку вчителів фізичної культури. Підсобні приміщення зі стелажами, пристосованими для зберігання і зручного використання спортивного інвентарю. Матеріально - технічна база сприяє вирішенню всіх навчально - виховних і оздоровчих завдань, що стоять перед вчителями фізичної культури. Заняття на повітрі (спортивних майданчиках, стадіоні) вчитель фізичної культури повинен проводити з урахуванням погодних умов, температурного режиму з відповідними вимогами до спортивної форми учнів при проведенні занять на повітрі. Під час навчального процесу вчитель фізкультури повинен знаходитися в спортивній формі і взутті встановленого зразка з урахуванням всіх санітарно - гігієнічних норм до спец. Одягу і приміщення, а також зобов язаний стежити за виконанням цих вимог учнями. Недостатнє освітлення робочої зони; ураження електричним струмом при дотику до струмоведучих частин електрообладнання та електроприладів з порушеною ізоляцією; опіки при роботі з нагрівальними приладами; підвищена психоемоційна напруга; значне голосове навантаження; статичне навантаження при незначному загальному м язовому руховому навантаженні; пожежонебезпека; висока щільність епідемічних контактів; травми і падіння внаслідок пустощів учнів; падіння на слизькій підлозі. Вчитель фізичної культури повинен знати правила та порядок дій при виникненні пожежі, іншої надзвичайної ситуації, вміти користуватися первинними засобами пожежогасіння, знати прийоми надання першої домедичної допомоги постраждалим при нещасному випадку, а також місце знаходження аптечки першої допомоги. У спортивних спорудах повинна бути аптечка (на відкритих спортивних майданчиках - переносна аптечка) з набором медикаментів, перев язувальних засобів і приладів, та інструкція щодо надання першої домедичної допомоги в разі травм та пошкоджень. Вчитель фізичної культури закладу загальної середньої освіти повинен пройти навчання і мати навички надання першої домедичної допомоги постраждалим. Не допускається виконувати роботу, перебуваючи у стані алкогольного сп яніння або у стані, викликаному вживанням наркотичних речовин, психотропних, токсичних або інших одурманюючих речовин, а також розпивати спиртні напої, вживати наркотичні засоби, психотропні, токсичні чи інші одурманюючі речовини на робочому місці або на території школи. Вчитель фізичної культури несе відповідальність за безпечне проведення навчання та охорону життя і здоров’я учнів під час навчально - виховного процесу, стежить за справністю, надійністю установлення і закріплення спортивного обладнання, організовує і своєчасно проводить випробування спортінвентарю, а також несе відповідальність за порушення вимог цієї інструкції. Вчитель фізкультури, який допустив невиконання чи порушення цієї інструкції з охорони праці, притягується до дисциплінарної відповідальності згідно зі статутом, правилами внутрішнього трудового розпорядку, чинним законодавством україни і, при необхідності, проходить позачергову перевірку знань встановлених норм і правил охорони праці. Перед початком роботи вчитель фізкультури повинен надіти спеціальний спортивний одяг (спортивний костюм) та спортивне взуття. Проводити заняття без спортивного одягу та спортивного взуття не дозволяється. Перед початком занять вчитель фізичної культури повинен перевірити готовність і справність спортивного інвентарю та обладнання з урахуванням вимог до проведення уроку з тих чи інших видів спортивних занять. У разі виявлення несправностей, що несуть загрозу безпеці учнів, даний снаряд повинен бути виключений з комплексу занять і, по можливості, замінений іншими снарядами або вправами. Про виявлені несправності, вчитель фізкультури повинен доповісти черговому адміністратору та заступнику директора з навчально - виховної роботи. Включити повністю освітлення у спортивному залі і переконатися в справній роботі всіх світильників. Оптимальний рівень штучного освітлення спортивного залу складає 400 лк на рівні підлоги. Перевірити надійність захисних сіток на освітлювальній арматурі, вікнах та опалювальних приладах. Встановлені світильники повинні бути надійно підвішені до стелі і в своїй конструкції мати світлорозсіювальну арматуру; комутаційні коробки повинні бути закриті кришками, корпуса і кришки вимикачів і розеток не повинні мати тріщин і відколів, а також оголених контактів з метою попередження випадків електротравматизму; на всіх штепсельних розетках мають бути встановлені запобіжні заглушки і зроблені написи про величину напруги. Перевірити санітарний стан спортивного залу і провітрити його. Вікна у відкритому положенні фіксувати гачками, а фрамуги повинні мати обмежувачі. Провітрювання слід закінчити за 30 хв до приходу учнів. Переконатися, у тому що температура повітря в спортивному залі відповідає вимогам санітарних правил і становить в спортивному залі - 15 - 17. С, у роздягальнях при спортивному залі - 19 - 23. Перевірити стан підлоги в спортивному залі. Підлоги спортивних залів повинні бути пружними, без щілин і застругів, мати рівну, горизонтальну й неслизьку поверхню. Підлоги не повинні деформуватися від миття й до початку занять мають бути сухими й чистими. Під час занять спортивними іграми, необхідно перевірити вологість підлоги, накачування м ячів, натяг волейбольної сітки, кріплення баскетбольних щитів і правильність розмітки поля. Перед заняттями гімнастикою вчитель фізкультури перевіряє наявність матів, міцність кріплення спортивних снарядів, канатів, цілісність шведської стінки. Обладнання необхідно розміщувати так, щоб навколо кожного гімнастичного снаряда була безпечна зона. У тренажерному залі вчитель фізкультури перевіряє цілісність тросів на спортивних верстатах, змащування тертьових частин, наявність необхідних ваг, і кріплення штанги, наявність фіксатора ваги на тренажерах. На заняттях шейпінгом вчитель фізкультури завчасно перевіряє справність аудіо - і відеоапаратури, цілісність дзеркал і хореографічного верстата, наявність спортивних килимків. Заняття на повітрі і спортивних майданчиках проводити з урахуванням погодних умов і температурного режиму з відповідними вимогами до спортивної форми учнів при занятті на вулиці. Сухість бігової доріжки, футбольного поля, спортивних снарядів; виключення попадання сторонніх предметів, здатних нанести травму, в стрибкову яму, на футбольне поле, спортивний майданчик, смугу перешкод (скла, каменів та ін. Перевірити наявність у спортивному залі аптечки (для проведення уроку на відкритому спортивному майданчику – переносної аптечки) з набором медикаментів, перев язувальних засобів і приладь для надання домедичної допомоги та інформацію про номер телефону і місцезнаходження найближчого медичного закладу, де можуть надати кваліфіковану медичну допомогу.

Перевірити наявність та термін придатності вогнегасників. При необхідності здати вогнегасники з простроченим терміном використання відповідальній особі і замінити на нові. У приміщеннях основних спортивних споруд закладу загальної середньої освіти на видному місці повинен бути розміщений план евакуації здобувачів освіти на випадок пожежі зі схемою виведення учасників навчально - виховного процесу з території та усіх приміщень і місць проведення занять з фізичної культури. Перевірити евакуаційні виходи зі спортивного залу.

Двері евакуаційних виходів у спортивних залах дозволяється замикати тільки зсередини за допомогою засувок, гачків або засувів, що легко відкриваються. Не дозволяється забивати наглухо або захаращувати двері запасних виходів із спортивного залу.

Підготувати необхідні для проведення уроку фізкультури матеріали, спортивні прилади. При виявленні пошкодження приладів і обладнання, вчитель фізичної культури зобов язаний терміново доповісти відповідальному з охорони праці, заступнику директора з агч, а при його відсутності - черговому адміністратору закладу загальної середньої освіти. Не слід приступати до роботи, якщо виявлені невідповідності робочих місць вчителя фізкультури або учнів встановленим в даному розділі вимогам, а також при неможливості здійснити зазначені вище підготовчі до роботи дії. На початку кожного уроку з фізичної культури вчитель повинен ознайомити учнів з правилами поведінки в спортивному залі і на майданчику.

Вчитель фізичного виховання чітко ставить завдання на урок, навчає учнів безпечним прийомам виконання фізичних вправ і стежить за їх правильним виконанням, виключаючи конфліктні ситуації під час уроків, можливість зіткнення учнів один з одним під час розминки, спортивних ігор, перестроювань. Вчитель фізичної культури стежить, щоб учні на уроках були в спортивній формі і спортивному взутті, виконували вимоги особистої гігієни. Під час уроку вчителю фізичної культури забороняється користуватися мобільним телефоном, відволікатись на розмови з іншими працівниками або батьками учнів. Не допускається присутність сторонніх осіб під час проведення навчального процесу з фізичної культури в спортивному залі або на спортивному майданчику.

При пересуванні слід звертати увагу на нерівності і слизькі місця на території і в приміщеннях навчального закладу, обходити їх і остерігатися падіння. Під час ходьби бути уважним і контролювати зміну навколишнього оточення; ходити по коридорах і сходових маршах, дотримуючись правого боку; при пересуванні по сходових прольотах слід дотримуватись обережності і уважності, не перестрибувати через сходинки, не переважуватися через перила, ходити обережно і не поспішаючи; не проходити ближче 1, 5 метра від стін будівлі освітнього закладу.

Заборонено приховування фактів травмування учнів і працівників. При виникненні несправностей в роботі електроприладів припинити роботу і знеструмити їх, повідомити про це заступника директора з адміністративно - господарської частини (завгоспа) навчального закладу.

Не використовувати в приміщеннях тренерської кімнати, спортивних залах, роздягальнях електронагрівальні прилади. Кип ятильники, плитки, електрочайники, плойки, не сертифіковані подовжувачі і т. Після закінчення занять зібрати спортінвентар, скласти його у відведеному місці. Вивести дітей до роздягальні із спортивного майданчику чи із спортивного залу.

Після закінчення роботи вчитель стежить за якістю вологого прибирання спортивного залу, спортивних снарядів. Прибирання спортивного залу повинно проводитися після кожного уроку і після закінчення уроків, занять секцій. Провітрити спортивний зал. Закрити вікна, вимити руки і перекрити воду.

Перевірити наявність первинних засобів пожежогасіння. При закінченні терміну експлуатації вогнегасника передати його особі, відповідальній за пожежну безпеку в школі, для подальшої перезарядки. Встановити в приміщенні новий вогнегасник. Про всі недоліки, помічені під час роботи, доповісти заступнику директора з адміністративно - господарської частини навчального закладу (при відсутності – іншій посадовій особі). Не допускається приступати до виконання роботи у разі поганого самопочуття або раптової хвороби. У разі отримання травми вчитель фізичної культури зобов язаний припинити роботу, покликати на допомогу, скористатися аптечкою першої допомоги, повідомити директора школи (при відсутності - іншу посадову особу) і звернутися до медичного пункту.

При отриманні травми іншим працівником необхідно надати йому першу допомогу.

При необхідності, викликати швидку медичну допомогу за телефоном 103 і повідомити про факт травмування директору закладу загальної середньої освіти. Забезпечити до початку розслідування збереження обстановки на місці події, а якщо це неможливо (існує загроза життю і здоров ю оточуючих) - фіксування обстановки шляхом складання схеми, протоколу, фотографування або іншим методом. У разі появи задимлення або загоряння негайно припинити роботу, відключити у щитку відповідне електрообладнання, евакуювати дітей зі спортивного залу до безпечного місця, сповістити голосом про пожежу і вручну задіяти автоматичну пожежну сигналізацію (апс), викликати пожежну охорону за телефоном 101, повідомити безпосередньо директору школи (при відсутності - іншій посадовій особі). При відсутності явної загрози життю вжити заходів до ліквідації пожежі за допомогою первинних засобів пожежогасіння. При використанні вогнегасників не можна направляти в бік людей струмінь вуглекислоти і порошку.

При користуванні вуглекислотним вогнегасником, щоб уникнути обмороження не братися рукою за розтруб вогнегасника. При загорянні електроустаткування для його гасіння слід застосовувати тільки вуглекислотні або порошкові вогнегасники. При аварії (прориві) в системі опалення або водопостачання необхідно вивести дітей зі спортивного залу, повідомити про те, що сталося заступнику директора з адміністративно - господарської частини (завгоспу) закладу загальної середньої освіти. Учитель фізкультури зобов язаний сповістити безпосередньо директора закладу загальної середньої освіти (при відсутності, іншу посадову особу) про будь - яку ситуацію, яка загрожує життю і здоров ю учнів та працівників школи, заступника директора з адміністративно - господарської частини – про несправність електрообладнання, меблів, спортивних знарядь, систем водопроводу, опалення і каналізації, а також засобів пожежогасіння. У разі загрози або виникнення осередку небезпечного впливу техногенного характеру, слід керуватися відповідними інструкціями про порядок дій та планом евакуації. У разі погіршення погодних умов (пориви вітру, дощ, град, блискавка) під час проведення уроку фізкультури на відкритому спортивному майданчику, слід припинити урок і негайно завести учнів в приміщення школи. Суворо дотримуватися вимог раціональної методики навчання. Поступовість у дозуванні навантаження; послідовність в оволодінні руховими навичками; індивідуальний підхід; правильний особистий показ вправ; контроль за правильністю виконання вправ учнями. До уроків допускати учнів, що пройшли медичний огляд, тільки за дозволом лікаря. За висновками медичного огляду та на основі тестування, вивчати рівень фізичної підготовленості, на підставі чого планувати обсяг інтенсивності та моторну щільність уроків. Не дозволяти учням виконувати вправи, до виконання яких вони не підготовлені. Забезпечити своєчасне та надійне страхування, особливо під час занять гімнастикою та акробатикою навчати учнів страховки і самостраховки. Приходити першим і залишати останнім місця занять. Враховувати самопочуття учнів пі час проведення уроків. Припиняти уроки (змагання) за несприятливих умов. Підтримувати дисципліну, домагатися чіткого виконання своїх вимог учнями. Перевіряти, чи відповідає спортивний одяг та взуття особливостям виду спорту та погодним умовам. Вимагати довідки від лікаря в учня, який прийшов на урок після хвороби. Знати і дотримуватися норм температури повітря, вологості та освітлення. При проведенні спортивних змагань суворо дотримуватися правил. У разі потреби чи нещасних випадків забезпечити першу долі карську допомогу.

Завантаженість спортивного залу під час проведення уроків повинна встановлюватися в розрахунку 0, 7 м 2 на одного учня. Підлога повинна бути пружною, мати рівну неслизьку поверхню, помальована фарою, чистою і сухою. Стіни повинні бути рівними, помальованими у світлі тони. Вентиляція критих спортивних споруд повинна здійснюватися природним способом через вікна, а також за допомогою спеціальних вентиляційних систем. В спортивному залі повинно бути не менше двох дверей. Замикатися двері повинні тільки врізними замками, які легко відчиняються. Світильники повинні бути закриті спеціальною захисною арматурою. Вікна повинні бути захищені захисними решітками легких конструкцій або сітками із капронових (бавовняних) ниток. Вологе прибирання повинно здійснюватися не менше, ніж двічі на день (до початку та після закінчення уроків). На уроці фізичної культури повинен знаходитися лише той інвентар, який потрібен для даного уроку.

Перед початком кожного навчального року спортивні зали повинні бути перевірені спеціальною комісією з представників міського відділу освіти, санітарно - епідеміологічної станції, профспілки, директора школи і вчителя фізичної культури на предмет придатності їх до проведення уроків з фізичної культури та позакласних фізкультурно - оздоровчих та спортивно - масових заходів. За наслідками перевірки комісією складається акт - дозвіл. До забитого місця прикладається щось холодне (лід, зригування хлоретилом, вологий рушник або носова хусточка, змочені холодною водою). Після цього накладають пов’язку.

При вивихах не дозволяються будь - які спроби вправити суглоб. Потерпілого необхідно негайно відправити до лікарні. При вивихах у суглобах рук, потерпілого транспортують у сидячому положенні, підвісивши руку на хустці, шарфі, бинті. При вивиху ноги, потерпілого транспортують у лежачому положенні, наклавши шину.

При закритих переломах застосовують холод та забезпечують нерухомість ураженої частини тіла, наклавши шину, пов’язку.

При переломі стегна шину накладають так, щоб забезпечити нерухомість у позастегновому, колінному та гомілковостопному суглобах. При переломі плеча, шина забезпечує нерухомість плечового і ліктьового суглобів, а зігнуту у ліктьовому суглобі руку фіксують на хустці, шарфі, бинті. При переломі передпліччя, фіксують ліктьовий і променево - зап’ясний суглоби. При підозрі перелому шийного відділу хребта потерпілого не можна рухати до прибуття спеціальної допомоги. Приміщення спортивних залів, розміщені в них обладнання повинні задовольняти вимогам будівельних норм. Відповідно до дсанпін 5. Заповнювати зал понад установлену норму забороняється. Підлоги у спортивних залах повинні бути пружними, без щілин і застругів, мати рівну горизонтальну й неслизьку поверхню. Матеріали, що використовуються для обладнання і оздоблення спортивних залів, повинні відповідати вимогам чинних документів, узгоджених з міністерством охорони здоров’я україни. Підлоги не повинні деформуватися від миття і до початку занять мають бути сухими і чистими. Стіни спортивних залів повинні бути рівними, чистими, гладенькими, пофарбованими у світлі тони на всю висоту панелей фарбами, що дають змогу легко виконувати вологе прибирання приміщення. Пофарбування має бути стійким проти ударів м’яча, не обсипатися і не забруднювати у разі доторкування до стін. Стеля залу повинна мати пофарбування, що не осипається, стійка проти ударів м’яча. На вікнах спортивних залів та світильниках слід встановлювати захисну огорожу від ударів м’яча; вікна повинні мати фрамуги, що можна відчинити, стоячи на підлозі. Приміщення горища спортивного залу потрібно утримувати в чистоті і замикати на замок. Ключі від приміщень горища повинні зберігатися у певному місці, доступному для одержання їх у будь - який час доби. У приміщеннях горища не дозволяється влаштовувати склади спортивного інвентарю та навчального обладнання. Коефіцієнт природної освітленості спортивних залів, який показує, у скільки разів освітленість у приміщенні менше освітленості ззовні будівлі, повинен бути не нижчий за 1, 5 %. Як джерело світла для залів, треба використовувати або люмінесцентні світильники типу стельових плафонів, що мають безшумні пускорегулювальні апарати або світильники з лампами розжарювання повністю відбитого чи переважно відбитого світлорозподілу; при цьому використовувати світильники із захисними кутами не менше як 30 0 не дозволяється. Вентиляція спортивних споруд повинна здійснюватися природним наскрізним способом провітрювання залу через вікна та фрамуги, а також за допомогою спеціальних вентиляційних припливно - витяжних пристроїв. На одну людину і температуру повітря не нижчу за 15 0 с відповідно до дсанпін 5. Електрична мережа, що забезпечує спортивний зал електроенергією, повинна бути обладнана рубильниками або двополюсними вимикачами відповідно до днаоп 0. Рубильники повинні встановлюватися поза приміщенням – у коридорі, на сходовій площадці, тощо. На всіх штепсельних розетках мають бути встановлені запобіжні заглушки і зроблені написи про величину напруги. У приміщеннях основних спортивних споруд на видному місці повинен бути розміщений план евакуації учнів на випадок пожежі згідно з напб в. У ньому має передбачено виведення дітей з території та усіх приміщень і місць проведення занять фізкультурою і спортом, в тому числі з усіх допоміжних приміщень. Двері евакуаційних виходів у спортивних залах дозволяється замикати тільки із середини за допомогою засувок, крючків або засувів, що легко відмикаються. Відповідно до напб в. Норми штучної освітленості в закритих спортивних спорудах під час занять фізичною культурою в загальноосвітніх навчальних закладах. Усі спортивні прилади та обладнання, які використовуються під час проведення занять з фізичної культури і спорту згідно з навчальними програмами та типовими переліками навчально - наочних посібників та технічних засобів навчання для навчальних закладів, затвердженими міністерством освіти і науки україни, повинні бути справними і надійно закріпленими. Гімнастичні прилади не повинні мати у складальних одиницях і з’єднаннях люфтів, коливань, прогинів; деталі кріплення (гайки, гвинти) мають бути надійно закручені. Жердини брусів перед початком навчального року, треба перевіряти по всій довжині. У разі виявлення тріщини, жердину необхідно замінити. Пластини для кріплення гаків, розтяжок перекладини повинні бути щільно пригвинчені до підлоги і заглиблені врівень з підлогою. Перед виконанням вправ на перекладині та після їх закінчення, необхідно протирати сухою тканиною гриф перекладини і зачищати наждачним полотном у разі необхідності. Колода гімнастична не повинна мати тріщин і задирок на брусі, помітного викривлення. Опори гімнастичного козла повинні бути міцно закріплені в коробках корпусу.

Під час висування ніжки козла повинні вільно встановлюватися і міцно закріплюватися в заданому положенні. Місток гімнастичний має бути підбитий гумою, щоб запобігти ковзанню під час відштовхування. Набивні м’ячі використовують за номерами відповідно до віку і фізичної підготовленості учнів. Маса і розміри спортивних приладів для метання повинні відповідати віку й статі учня відповідно до правил змагань з легкої атлетики, затверджених федерацією легкої атлетики. Для стрибків у висоту допускається використання стояків будь - якого типу за умови їх достатньої жорсткості. Планка має бути виготовлена з деревини, металу чи іншого матеріалу з круглим поперечним перерізом. Лижний інвентар необхідно підбирати відповідно до зросто - вікових даних учнів і у відповідності з правилами проведення змагань з лижного спорту, затвердженими федерацією лижного спорту україни. Поверхня лиж має бути без перекосів і бічних викривлень, тріщин, задирок і відколів. Палиці повинні бути легкими, міцними і зручними, мати петлі для захвату руками, вістря для опору й обмежувальне кільце.

Стояки, які прикріплюють сітку для гри у волейбол до поверхні ігрового поля, не повинні мати пристроїв, небезпечних для гравців. Ворота для гри у футбол, гандбол мають бути жорстко прикріплені. Граничні норми діють по всій україні і поширюються на всі підприємства, установи, організації, навчальні заклади, а також на юридичних та фізичних осіб, які використовують працю підлітків від 14 до 18 років. Підлітків забороняється призначати на роботи, які пов’язані виключно з підніманням, утриманням або переміщенням важких речей. До роботи, що потребує піднімання, утримання або переміщення важких речей, допускаються підлітки, які не мають медичних протипоказань, що засвідчено відповідним лікарським свідоцтвом. До тривалої роботи по підніманню та переміщенню важких речей підлітки до 15 років не допускаються. Загальна тривалість робочого часу підлітків не повинна перевищувати 24 години на тиждень для підлітків 14 - 15 років та 36 годин – для підлітків 16 - 17 років. Вага окремого вантажу та вага сумарного вантажу, який повинен піднімати та переміщувати підліток, не повинна перевищувати граничних норм, зазначених у таблицях. Календарний вік учня граничні норми ваги, вантажу (кг) короткочасна робота тривала робота юнаки дівчата юнаки дівчата 14 років 5 2, 5 ———— ————— 15 років 12 6 8, 4 4, 4 16 років 14 7 11, 2 5, 6 17 років 16 8 12, 6 6, 3. Короткочасна робота – 1 - 2 піднімання та переміщення вантажу; тривала – більше, ніж 2 піднімання та переміщення протягом 1 год. Календарний вік визначається як число повних років, що відраховується від дати народження. У вагу вантажу включається ваги, тари і упаковки. Докладне м’язове зусилля при утриманні або переміщенні вантажу з використанням засобів малої механізації не повинно перевищувати граничної норми ваги вантажу, його тривалість – не більше 3 хв. З наступним відпочинком – не менше 2 хв. Календарний вік учня сумарна вага вантажів (кг), що піднімається (переміщується) при виконанні роботи з рівня робочої поверхні з підлоги юнаки дівчата юнаки дівчата 14 років 10 5 7 3, 5 15 років 48 12 24 6 16 років 160 40 80 20 17 років 272 72 130 32. Рівнем робочої поверхні вважається робочий рівень стола, верстата, конвеєра і ін. Відстань переміщень вантажу вручну не повинна перевищувати 5 м. Палки повинні бути легкими, міцними і зручними, мати петлі для захвату руками, вістря для опори і обмежувальне кільце; поверхня лиж не повинна мати перекосів і бічних викривлень, тріщин, задирок і відколів, ковзна поверхня має бути просмолена і змащена спеціальною маззю відповідно до погодних умов. Місце проведення занять з лижної підготовки – профіль схилів, рельєф місцевості, дистанцію та умови проведення, треба ретельно вибирати відповідно до вікових особливостей і фізичної підготовки учнів. Навчальний майданчик для початкового навчання катання на лижах повинен бути захищений від вітру, мати ухил не більше як 15 0. Розмір майданчика вибирають з таким розрахунком, щоб постійна дистанція між лижниками була не менше, ніж 10 м. Навчальний і тренувальний схили повинні мати ущільнений сніг без будь - яких схованих під ним каменів, пеньків, дерев, глибоких ям і вибоїн, що утворюють трампліни. Схил не повинен мати обледенінь та оголених ділянок землі. Катки зі штучним льодовим покриттям повинні мати товщину льоду не менше, ніж 15 см. Ухил повинен бути не більше, ніж 1 0. Товщина льоду на природному водоймищі, обладнаному для катання на ковзанах, повинна бути не менша за 25 см. Катки і ковзанярські доріжки повинні мати рівну поверхню, без тріщин і вибоїв. Усі пошкодження поверхні льоду, що виникають, негайно огороджуються. На катках і ковзанярських доріжках на одного учня має припадати не менше як 8 м 2 площі. Одержавши інвентар, перевірте його справність і підганяйте кріплення лиж до черевиків у приміщенні школи. Перед заняттям з лижної підготовки або ковзанярського спорту при морозі (температурі – 10 0 с) або сильному вітрі, одягніть теплу білизну, труси чи плавки. Якщо їх не має, закладіть у штани складений трикутником папір; дівчаткам необхідно одягати бюстгальтери або закрити ділянку грудей папером; надягніть шерстяні шкарпетки; вуха закрийте шапкою чи навушниками, на руки обов’язково надягніть рукавиці. Підбирайте взуття за розміром ноги і стежте, щоб воно було сухим. Одягайте сухі шкарпетки, пальці ніг (під час сильних морозів) обгортайте газетним папером. Перед виходом зі школи до місця занять учитель повинен пояснити правила переміщення з лижами в умовах, які можуть бути на шляху переміщення, – руху у строю з лижами і т. Під час переміщення до місця занять і назад повинні бути спеціально призначені учні, які ведуть і замикають колону.

Групу учнів з лижами дозволяється водити тільки по тротуару або лівому узбіччю дороги, не більше, ніж у два ряди. Попереду і позаду колони повинні бути супроводжуючі. Вони повинні мати червоні прапорці. Стежте за товаришами і в разі появи ознак обмороження (побіління шкіри, втрати чутливості відкритих частин тіла, вух, носа, щік) негайно розтирайте поверхню тіла поряд з обмороженим місцем до порозовіння, після чого злегка розтирайте безпосередньо обморожене місце.

Щоб уникнути потертостей, не ходіть на лижах, не катайтеся на ковзанах у тісному або занадто вільному взутті. Відчувши біль, послабте лижні кріплення, розшнуруйте черевики і, діставши дозвіл вчителя, спокійно йдіть до школи. Якщо під час занять ви з якихось причин зійшли з дистанції, обов’язково попередьте вчителя (особисто або через товариша). Якщо учень втомився або погіршилось в нього самопочуття, його треба відправити в школу тільки у супроводі дорослого або старшого товариша. Спускатися з гір можна тільки з дозволу, відповідно до черги або за сигналом вчителя. Між лижниками, які спускаються, необхідно дотримуватися таких інтервалів часу, які виключають будь - яку можливість наїзду лижників один на одного. Заходити на каток, розміщений на природному водоймищі, можна тільки по прокладених стежках; забороняється збиратися на льоду великими групами. Під час руху по ковзанярській доріжці забороняється різко зупинятися, я також відпочивати, стоячи на біговій доріжці. Під час навчання на льоду новачків, потрібно страхувати кожного, хто виконує самостійні рухи, використовуючи для цього бар’єри, поручні, жердини. Слухайте уважно пояснення вчителя, витримуйте інтервал під час руху на лижах на дистанції 3 - 4 м, під час спусків не менше як на 30 м. Під час спусків не виставляйте лижні палки вперед, не зупиняйтеся біля підніжжя гори, пам’ятайте, що за вами їде товариш. На катках загального користування, щоб уникнути зіткнень, катайтеся тільки проти руху стрілки годинника, не перебувайте на льоду без ковзанів. Підходити до ополонок, кататися біля них на ковзанах; ходити одиночно по льоду, а також збиратися на льоду великими групами; з’їжджати на лижах з крутих берегів прямо на лід. Перевірити самопочуття учнів. Очистити лижі (ковзани) від снігу, льоду і здати вчителеві. Очистити одяг і взуття, вимити руки і обличчя з милом. Якщо учень втомився, погіршилося самопочуття, вийшло з ладу спорядження – відправити в школу у супроводі дорослого чи старшого товариша. Підручні засоби штовхайте поперед себе і подавайте потерпілому за три - п’ять метрів від провалу.

Потім тягніть потерпілого на берег чи на міцну кригу.

Під час розучування і виконання найскладніших гімнастичних вправ на гімнастичних приладах (снарядах) необхідно застосувати відповідні методи і способи страхування залежно від підготовки учнів, висоти приладів (снарядів). Усі спортивні прилади (снаряди) й обладнання, встановлені в закритих або у відкритих місцях проведення занять, повинні бути повністю справними і надійно закріпленими. Основні розміри і методи випробувань гімнастичних приладів подано у додатку.

Гімнастичні прилади (снаряди) не повинні мати у складальних одиницях і з’єднаннях люфтів, коливань, прогинів; деталі кріплення (гайки, гвинти) повинні бути надійно закручені. Жердини брусів треба ремонтувати по всій довжині. Якщо виявиться тріщина, жердину необхідно замінити. При висуванні ноги козла повинні вільно встановлюватися і міцно закріплюватися в заданому положенні. Гімнастичні мати повинні впритул укладатися навколо гімнастичного приладу (снаряду) так, щоб вони перекривали площу зіскоку або передбачуваного зриву й падіння. Не виконуйте вправ на перекладинах (снарядах) з вологими долонями, якщо на них є свіжі мозолі, а також на забруднених приладах (снарядах). Перевірити надійність кріплення гімнастичних приладів. Пояснити учням де можуть бути зриви, і що потрібно зробити при невдалому виконанні вправ. Вибирати правильні способи і прийоми страхуванні та допомоги, враховуючи характер вправ, рівень фізичної і технічної підготовленості учня. Під час занять у гімнастичному залі, треба використовувати магнезію або каніфоль, які зберігаються у спеціальних укладках або ящиках, що виключають розпилювання. Під час занять на паралельних брусах ширину жердин установлюйте від індивідуальних даних учня. Ширина повинна приблизно дорівнювати довжині передпліччя. Змінюючи висоту брусів, послабивши гвинти, піднімайте одночасно обидва кінці кожної жердини; висовуйте ніжки в стрибкових приладах (снарядах) по черзі з кожного боку, нахиливши прилад (снаряд). Піднімаючи або опускаючи жердини брусів, тримайтеся за жердину, а не за її металеву опору.

Щоразу перед виконанням вправи перевіряйте, чи закріплені стопорні гвинти. Прибрати спортивні прилади (снаряди). Вивести організовано дітей із спортивного залу, провітрити приміщення. Після занять ретельно вимити руки з милом. Якщо з’явився біль у руках, почервоніння шкіри або натерті місця (водяні пухирі) на долонях, зверніться за порадою або допомогою до вчителя, лікаря, медичної сестри. При отриманні травми, погіршенні самопочуття негайно повідомити вчителя. Надати потерпілому першу медичну допомогу, повідомити шкільного лікаря (медсестру), а в разі необхідності викликати швидку медичну допомогу за телефоном 03. У випадку пожежі – викликати пожежну службу за телефоном 01. Вступний інструктаж проводиться. З усімапрацівниками, які приймаються на постійну або тимчасову роботу, незалежно від їх освіти, стажу роботи та посади; з працівниками інших організацій, які прибули на підприємство і беруть безпосередню участь у виробничому процесі або виконують інші роботи для підприємства;з учнями та студентами, які прибули на підприємство для проходження виробничої практики; у разі екскурсії на підприємство; з усіма вихованцями, учнями, студентами та іншими особами, які навчаються в сзо, пзо, птзо, взо, при оформленніабо зарахуванні до зо. ^ первинний інструктаж проводиться до початку роботи безпосередньо на робочому місці з працівником. Новоприйнятим (постійно чи тимчасово) на підприємство; який переводиться з одного цеху виробництва до іншого; який буде виконувати нову для нього роботу; відрядженим працівником, який бере безпосередню участь у виробничому процесі на підприємстві. Проводиться з вихованцями, учнями та студентами сзо, пзо, птзо, взо. На роботах з підвищеною небезпекою - 1 раз на 3 місяці; для решти робіт - 1 раз на 6 місяців. ^ позаплановий інструктаж проводиться. З працівниками на робочому місці або в кабінеті охорони праці. З вихованцями, учнями, студентами - в кабінетах, лабораторіях, майстерняхтощоприпорушенняхними вимог нормативних актів про охорону праці, що можуть призвести або призвели до травм, аварій, пожеж тощо. ^ цільовий інструктаж проводиться з працівниками. При виконанні разових робіт, не передбачених трудовою угодою; при ліквідації аварії, стихійного лиха; при проведенні робіт, на які оформлюютьсянаряд - допуск, розпорядження або інші документи. Проводиться з вихованцями, учнями, студентами зо в разі організації масових заходів (екскурсії, походи, спортивні заходи тощо). ^ порядок проведення інструктажів для працівників. Усі працівники, які приймаються напостійнучи тимчасову роботу і при подальшій роботі, повинні проходити на підприємстві навчання в формі інструктажів з питань охорони праці, подання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також з правил поведінки та дій при виникненні аварійних ситуацій, пожеж і стихійних лих. Вступний інструктаж проводиться в кабінеті охорони праці або в приміщенні, що спеціально для цього обладнано, з використанням сучаснихтехнічнихзасобів навчання, навчальних та наочних посібників за програмою, розробленою службою охорони праці з урахуваннямособливостей виробництва. Програма та тривалість інструктажу затверджується керівником підприємства. Орієнтовний перелікпитань для складання програми вступного інструктажу додається (додаток 6). Первинний інструктаж проводиться індивідуально або з групою осіб одного фаху за діючими на підприємстві інструкціями з охорони праці відповідно до виконуваних робіт, атакожз урахуванням вимог орієнтовногоперелікупитань первинного інструктажу.

Повторний інструктаж проводиться індивідуально з окремим працівником або з групою працівників, які виконують однотипні роботи, за обсягом і змістом переліку питань первинного інструктажу.

Позаплановий інструктаж проводиться індивідуально з окремим працівником або з групою працівників одного фаху.

Обсяг і зміст позапланового інструктажу визначаються в кожному окремому випадку залежно від причин і обставин, що спричинили потребу його проведення. Цільовий інструктаж проводиться індивідуальноз окремим працівником або з групою працівників. Обсяг і зміст цільового інструктажу визначаються в залежності від виду робіт, що ними виконуватимуться. Первинний, повторний, позаплановийі цільовий інструктажі проводить безпосередній керівник робіт (начальник виробництва, цеху, дільниці, майстер). Первинний, повторний, позаплановий і цільовий інструктажі завершуються перевіркою знань увиглядіусного опитування або за допомогою технічних засобів, а також перевіркою набутих навичок безпечних методів праці. Знання перевіряє особа, яка проводила інструктаж. При незадовільних результатах перевірки знань, уміньі навичокщодобезпечноговиконання робіт після первинного, повторного чи позапланового інструктажів для працівника на протязі 10 днів додатково проводиться інструктаж і повторна перевірка знань. При незадовільних результатах і повторної перевірки знань питання щодо працевлаштування працівника вирішується згідно з чинним законодавством. При незадовільних результатах перевірки знань після цільового інструктажу допуск до виконання робіт не надається. Повторна перевірка знань при цьому не дозволяється. Працівники, які суміщають професії (в тому числі працівники комплексних бригад), проходять інструктажі як з їх основних професій, так і з професій за сумісництвом. При цьому обов язкові підписи як того, кого інструктували, так і того, хто інструктував. Перелік професій та посад працівників, які звільняються відпервинного, повторного та позапланового інструктажів, затверджується керівником підприємства за узгодженням з державним інспектором по нагляду за охороною праці. До цього переліку можуть бути зараховані працівники, участь у виробничому процесіякихнепов язаназбезпосереднім обслуговуванням обладнання, застосуванням приладів та інструментів, збереженням або переробкою сировини, матеріалів тощо. Використана література.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

моя милая сноха оксаночка эпизод 5

металорізальні верстати підручник

фифа 14 с обновлением 2021

книга фізика 7 клас таблиці

learningzone ответы на тесты kfc

plotcalc для coreldraw x6 64-bit