механізм захисту прав людини у кримінальному провадженні доповідь

механізм захисту прав людини у кримінальному провадженні доповідь

Завдання кримінального судочинства та проблема підвищення ефективності судочинства. Соглашение об использовании материалов сайта. Просим использовать работы, опубликованные на сайте, исключительно в личных целях. Публикация материалов на других сайтах запрещена. Данная работа (и все другие) доступна для скачивания совершенно быстро. Мысленно можете поблагодарить ее автора и коллектив сайта. Отправить свою хорошую работу в базу знаний просто. Используйте форму, расположенную ниже.

Поняття і класифікація приводів і підстав до порушення кримінальної справи. Структура і ознаки приводівдо порушення кримінальної справи. Порядок порушення кримінальної справи. Нагляд прокурора за законністю порушення справи. Кримінально - процесуальний статус особи, інтересів якої стосується порушена кримінальна справа, та проблеми його визначення. Сутність, завдання і значення стадії порушення кримінальної справи. Керівна роль слідчого під час огляду місця події. Процесуальний порядок порушення або відмови у порушенні кримінальної справи. Прийом, реєстрація, розгляд і перевірка заяв про злочини. Доказове значення матеріалів, отриманих на стадії порушення кримінальної справи, організаційно - тактичні питання реалізації оперативно - розшукової інформації в стадії її порушення. Взаємна відповідальність держави й особи, як один з основних принципів правової держави. Закриття кримінальної справи за примиренням потерпілого і обвинуваченого та за умови дійового каяття. Поведінка потерпілого у випадку припинення справи. Теоретичні основи кримінального судочинства україни. Пограбування, побиття, зґвалтування, вбивство, завдання матеріальної та моральної шкоди – від неочікуваної зустрічі з криміналом не застрахований ніхто. Варто згадати хоча б випадок, що набув широкого розголосу, коли у потязі маріуполь - київ чоловік напав на жінку, побив її і намагався зґвалтувати. За відсутності такої згоди особа в разі необхідності може бути залучена до кримінального провадження як свідок. Слідчий або прокурор виносить вмотивовану постанову про відмову у визнанні потерпілим за наявності очевидних та достатніх підстав вважати, що заява, повідомлення про кримінальне правопорушення або заява про залучення до провадження як потерпілого подана особою, якій не завдано моральної, фізичної або майнової шкоди. Особа, якій відмовлено у визнанні потерпілою, може оскаржити таку постанову слідчому судді протягом десяти днів з моменту прийняття рішення, а якщо рішення слідчого чи прокурора оформлюється постановою, строк подання скарги починається з дня отримання особою її копії. Більше того їй вручається пам’ятка про процесуальні права та обов’язки. На всіх стадіях кримінального провадження потерпілий має право примиритися з підозрюваним, обвинуваченим і укласти угоду про примирення. Правоохоронних органів в частині подання заяви про вчинення щодо нього кримінального тощо; слідчого, зокрема з метою подання доказів, ознайомлення з матеріалами кримінального провадження, надання пояснень, показань або відмовитися їх давати та ін прокурора, наприклад, щодо оскарження дій чи бездіяльності слідчого та ін слідчого судді, суду з метою оскарження дій слідчого, прокурора, заявлення відводів, клопотань, оскарження судових рішень тощо. Якщо особі кримінальним правопорушенням завдано моральної, фізичної або майнової шкоди, вона в першу чергу має вчинити наступні дії. У разі невиконання слідчим вимог статті 220 кпк україни, необхідно звертатись до слідчого судді зі скаргою на бездіяльність слідчого щодо розгляду заяви про визнання потерпілим. Стаття 124 конституції україни та ст. Крім того, конституція україни гарантує незалежність і недоторканність суддів (ст. 126) та стверджує, що судді при здійсненні правосуддя незалежні і підкоряються лише закону (ст. Колоколов відмічає, що судова влада по­кликана стати непереборним бар єром на шляху свавілля органів слідства і оперативних служб 2. Фойницький не без підстав відзначав, що державне завдання судової влади - захист прав, законом дарованих, проти всіх їх порушників. Суд захищає права державні, суспільні й особисті. Проте основою всіх прав особи є її свобода. Отже, природно, що однією з найважливіших функцій судової влади визнається захист свободи особи. Самостійною і незалежною в зовнішньому відношенні судова влада може бути визнана лише там, де вона в змозі забезпечити дійсну безпеку особистій свободі проти посягань усякого роду 3. Вартовим усіх прав, захищених законом, називав судову владу с. Як слушно зазначила в. Розгляду в судовому засіданні. 3 цього моменту обвинувачений стає підсудним і його справа буде розглядатися в судовому засіданні, у якому вирішуватиметься питання щодо винуватості підсудного. При вирішенні суддею питання про призначення судового засідання закон передбачає коло питань, які вирішує на підставі матеріалів справи суддя, а саме.

У якнайповнішому вигляді загальний контроль здійснюється у стадії судового роз­гляду.

Обставини справи досліджуються й обговорюються судом і сторонами на підставі гласності, усності, безпосередності і змагальності. Суд може дослідити ті факти й обста­вини, які органи досудового розслідування визнали неістотними, дійти висновку про їх істотність з метою вирішення питання щодо винуватості і ступеня відповідальності підсудного. I, навпаки, суд може визнати неістотним те, що слідчий чи прокурор вважали істотним. Суд може розглянути ті докази, які були відкинуті під час досудового розслідування як недостовірні, і визнати їх достовірними та обґрунтувати ними свої висновки. Суд не може відмовитися від дослідження тієї чи іншої обставини чи доказу лише тому, що вони вже були досліджені під час досудового розслідування. Згідно з кримінально - процесуальним законом вирок суду може бути обґрунтований лише тими доказами, які були розглянуті в судовому засіданні (ст. Аналогічним чином судовий контроль за дотриманням прав і свобод учасників кримінального процесу здійснюється і на стадіях апеляційного, касаційного проваджен­ня, а також перегляду судових рішень у порядку виключного провадження. Таким чи­ном, для забезпечення виконання завдань кримінального судочинства суди вищої інстанції наділені повноваженнями з перевірки законності й обґрунтованості вироків, постанов, ухвал судів нижчої ланки. Метою перевірки є виявлення помилок, допущених при розгляді і вирішенні справи, і вжиття необхідних заходів зі скасування або зміни не­законного і необґрунтованого судового рішення. Завдання правосуддя вважається досягнутим лише за умови виконання рішення, яке є законним і обґрунтованим. На відміну від розглянутого загального порядку контролю за дотриманням прав і свобод громадян, попередній судовий контроль, передбачений ст. 29 - 31 конституції україни, є способом запобігання порушенням і необґрунтованим обмеженням конституційних прав і свобод особи. Він здійснюється судом лише за наявності мотивованого подання органу досудового розслідування про проведення певних слідчих дій. Як слушно зазначив а. Таку функцію повинен виконувати незалежний контрольний ор­ган, насамперед, суд 6. На даний час суд за вмотивованим поданням органу дізнання, слідчого, узгодженим з прокурором, або самого прокурора, приймає рішення. Про застосування запобіжного заходу у вигляді взяття під варту та продовження його строків (статті 165 2, 165 3); проведення обшуку житла чи іншого володіння особи (ст. 177 кпк), здійснення примусової виїмки з житла чи іншого володіння особи документів виконавчого провадження (ч. 178 кпк), виїмки документів, що становлять державну або банківську таємницю (ч 3 ст. 178 кпк); огляду житла чи іншого. 190 кпк); накладення арешту на кореспонденцію та її огляд і виїмка, зняття інформації з каналів зв язку (статті 187, 187 і кпк); поміщення обвинуваченого в медичний заклад для проведення стаціонарної судово - медичної або судово - психіатричної експертизи (ст. 205 кпк); на­кладення арешту на вклади підозрюваного чи обвинуваченого або осіб, які за законом несуть матеріальну відповідальність за його дії (ч. 126 кпк); усунення захисника від участі у справі (ч. У першому півріччі 2008 р. Кількість подань органів досудового слідства з різних питань, що надійшли на розгляд до судів, становила 86, 7 тис, з них розглянуто 86 тис, із них задоволено 79, 4 тис. У тому числі судами розглянуто 22, 1 тис. Подань про обрання запобіжного заходу у вигляді взяття під варту, з них задоволено 19, 2 тис. У кримінальних справах, порушених стосовно майже 3 тис. Обвинувачених, суди відмовили в задоволенні подань щодо взяття їх під варту.

В апеляційному порядку задо­волено 299 апеляцій на постанови про обрання запобіжного заходу у вигляді взяття під варту.

Про продовження строків тримання обвинувачених під вартою судами розгляну­то 5, 9 тис. Подань, задоволено 5, 6 тис. Судовий контроль створює умови також щодо реалізації громадянами їх права на оскарження від незаконних дій. Розгляд судом скарг певних суб єктів кримінального провадження на дії і рішення слідчого, органу дізнання, прокурора, що порушують, або обмежують їх права і свободи в ході досудового розслідування, є, на нашу думку, виключним контролем. 55 конституції україни кожному гарантується право на оскар­ження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Загалом за перше півріччя 2008 р. На розгляд судів надійшло 11, 4 тис. Скарг на дії органів досудового слідства та прокурорів. Суди розглянули 9, 9 тис. Таких скарг, задово­лено 3, 9 тис; у тому числі розглянуто 4, 1 тис. Скарг на постанови про відмову в порушенні кримінальної справи, з них задоволено 1, 8 тис. Водночас кількість розглянутих скарг на постанови про порушення кримінальної справи становила 4, 8 тис, з них задо­волено 1, 7 тис. Крім того, судами розглянуто 4, 2 тис. Скарг потерпілих про притягнення осіб до кримінальної відповідальності в порядку, передбаченому ст. Кримінальні справи порушено за 1, 6 тис. Скарг; відмовлено у задоволенні 555 скарг 9. Відповідно до чинного кпк україни в окремому провадженні (не чекаючи попереднього розгляду справи чи розгляду її по суті) можуть розглядатися судом лише такі скарги на дії та постанови органів дізнання, слідчого і прокурора. На постанову про відмову в порушенні кримінальної справи (ст. 99 і, 236 1 кпк); на постанову про порушення кримінальної справи в частині приводів та підстав прийнятого рішення (ст. 23 б 7 кпк); на затримання особи, підозрюваної у вчиненні злочину (ст. 106, 115 кпк); на поста­нову про закриття справи (ст. 215, 236 5 кпк); на постанову про відмову в застосуванні заходів безпеки або про їх скасування (ст. Маляренко зазначив, що відповідно до ст. Дізнання, слідчого та прокурора про визнання особи підозрюваною, обвинуваченою чи потерпілою, а також скарги на проведення певних слідчих дій, зокрема обшуку, виїмки, огляду, експертизи, накладення арешту на майно, ексгумацію трупа та ін. На нашу думку, відкладення перевірки законності й обґрунтованості дій, бездіяльності та рішень органів дізнання, слідчого і прокурора до попереднього розгляду спра­ви судом чи до розгляду її по суті в окремих випадках може завдати шкоди, яку потім неможливо буде відшкодувати, а права та свободи - відновити. У таких випадках контроль за діями та рішеннями органів дізнання, слідчого і прокурора з боку суду на стадії роз­гляду справи по суті не може вважатись ефективним засобом відновлення порушених прав. У зв язку з цим заінтересованим особам має бути забезпечена можливість звернення в суд ще під час розслідування справи. На сьогодні судовий контроль за досудовим розслідуванням викликає певну протидію з боку прокуратури та мвс. Керуючись доводами, що цей інститут запозичений з англо - американського процесу і не пов язаний з нашими традиціями, суд не може забезпечити постійного і оперативного контролю, судді не готові до цієї роботи і не впораються з нею, крім того судовий контроль порушує таємницю слідства і є неприпустимим покладати на суди ухвалення рішень про прослуховування телефонних переговорів і накладення арешту на поштово - телеграфну кореспонденцію. Отже, треба було б відновити прокурорський порядок видачі санкцій 10. На нашу думку, ці доводи є безпідставними, оскільки судовий контроль за досудо­вим розслідуванням існує не лише в країнах англо - американської системи права, айв багатьох інших цивілізованих країнах - австрії, італії, німеччині, франції, швейцарії та ін. Такий контроль передбачений ст. Переймати такий досвід зовсім не соромно, і це не протирічить національній традиції. Судовий контроль дійсно пов язаний з посиленням змагального початку на досудовому слідстві, і це робить наш процес ефективнішим і таким, що забезпечує надійніший за­хист прав його учасників. європейська конвенція (ст. 6) і практика європейського суду поширюють змагальність і на стадію досудового розслідування. Розмежувати наглядові функції прокуратури і суду нескладно. Суд контролює слідчі дії, проведення яких пов язане з обмеженням конституційних прав громадян, і в порядку ч. 55 конституції україни розглядає скарги на незаконні дії і рішення органів дізнання, слідства і прокурора. інші процесуальні дії є об єктом прокурорського нагляду.

Загалом практика свідчить про те, що застосування судового контролю за законністю й обґрунтованістю рішень та дій під час провадження розслідування в кримінальних спра­вах має позитивні результати. Судова система, на яку покладено додаткове навантаження, цілком справляється з функцією контролю при провадженні досудового розслідування. Судебный контроль в стадии предварительного расследования. Мго прайвесі юкрейн, 2001. 7 аналіз роботи судів загальної юрисдикції у i півріччі 2008 р. 9 аналіз роботи судів загальної юрисдикції у i півріччі 2008 р. Реформування кримінального процесу україни в контексті європейських стандартів. Теорія, історія і практика. Судова практика касаційного кримінального суду та великої палати верховного суду.

(далі — конвенція) та протоколах до неї. Однією з найбільш чутливих галузей правозастосування є здійснення кримінальних проваджень. європейський суд у своїй практиці постійно звертає увагу на систематичні порушення україною своїх зобов язань за конвенцією, що пов язані із застосуванням заходів забезпечення кримінального провадження в аспекті ст. Проаналізувавши практику єспл за 2019 р. У справах щодо україни, можемо виділити типові порушення ст. 5 конвенції, констатовані єспл у справах щодо україни. Слід зазначити, що враховуючи положення національного кримінального процесуального законодавства, значна кількість проблемних питань, пов язаних із застосуванням таких запобіжних заходів як тримання під вартою та домашній арешт, не потрапляють у поле зору касаційної інстанції. Водночас, у контексті належного застосування заходів забезпечення кримінального провадження, як приклад, можна навести достатньо цікаву судову практику касаційного кримінального суду у складі верховного суду (далі — ккс вс) щодо оскарження ухвал судів апеляційної інстанції, постановлених за результатами розгляду скарг на ухвали слідчих суддів. Насамперед, варто звернути увагу на постанову ккс вс від 23. Колегія суддів ккс вс зазначила, що процесуальним законом передбачено оскарження в апеляційному порядку ухвал слідчого судді про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою. При цьому законодавець не встановив будь - якої заборони на оскарження в апеляційному порядку такої ухвали слідчого судді в частині визначення розміру застави. Тож оскарження альтернативного запобіжного заходу, визначеного поряд з основним в ухвалі слідчого судді, не може розглядатися як оскарження окремої ухвали слідчого судді, що не підлягає апеляційному оскарженню. 196 кпк) під час вирішення питань, пов язаних з такими заходами. З огляду на зазначене, верховний суд не визнав підстав для відмови в апеляційному оскарженні ухвали, постановленої в порядку ч. Оскільки в переліку, передбаченому ст. 309 кпк, відсутня ухвала слідчого судді щодо скарги, поданої в порядку ст. 206 кпк, звернення до суду з апеляційною скаргою на таке рішення є підставою для відмови у відкритті апеляційного провадження. Не менш цікавою видається позиція, висловлена в ухвалі ккс вс від 24. В цій ухвалі верховний суд вказав, що відповідно до ст. 152 конституції україни, ст. Viii, закони, інші акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення конституційним судом рішення про їх неконституційність, якщо інше не встановлено рішенням, але не раніше дня його ухвалення. Враховуючи, що оскаржена ухвала була постановлена апеляційним судом до дня ухвалення конституційним судом україни рішення про неконституційність положень ч. 392 кпк, відсутні підстави вважати ухвалу апеляційного суду незаконною. Слід звернути увагу, що відповідно до сформованої практики, верховний суд застосовує запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, скасовуючи вирок або ухвалу апеляційного суду та призначаючи новий розгляд у суді апеляційної інстанції, в тих провадженнях, в яких запобіжний захід був обраний або продовжений судом першої інстанції, рішення якої не було скасоване (постанови від 23. Водночас існують випадки, коли верховний суд приймав рішення про залишення особи під вартою, скасовуючи ухвалу суду апеляційної інстанції та вирок суду першої інстанції, на підставі якого засуджений перебував під вартою до набрання чинності вироком (постанови від 26. Під варти з місця відбування покарання (постанови від 10. При цьому звільнення з. Під варти особи у зв язку зі скасуванням судового рішення, на підставі якого такий захід був застосований, повністю узгоджується з практикою великої палати верховного суду.

Зокрема, у постанові великої палати верховного суду від 21. Під варти у разі скасування вироку, на підставі якого особу позбавили свободи. Важливе місце в судовій практиці касаційного кримінального суду у складі верховного суду займає питання забезпечення змагальних засад на етапі відкриття матеріалів кримінального провадження. З цього приводу варто звернути увагу на такі правові висновки ккс вс. 290 кпк у частині надання доступу до матеріалів досудового розслідування, не є підставою для визнання доказів недопустимими. У постанові ккс вс від 23. 290 кпк з боку сторони обвинувачення (постанова ккс вс від 11. При цьому, як наголошується у постанові ккс вс від 17. Саме з цією метою кримінальним процесуальним законодавством запроваджена можливість перегляду судових рішень за виключними обставинами. 33 кпк україни, виключною компетенцією великої палати верховного суду є перегляд судових рішень у зв язку зі встановленням міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана україною, порушення україною міжнародних зобов язань у процесі вирішенні певної справи судом. Переважна кількість заяв про перегляд судових рішень у зв язку з виключними обставинами припадає саме на кримінальну юрисдикцію. При цьому на практиці одним з найбільш складних питань є визначення умов, у разі дотримання яких є можливим застосування такого заходу індивідуального характеру виконання судового рішення єспл як повторний перегляд кримінальної справи по суті. В окремих випадках вп вс робила висновок про можливість самостійної зміни судового рішення під час перегляду справи за виключними обставинами, зокрема, на підставі встановлення єспл порушень ст. 6 конвенції, пов язаних з недопустимістю доказової бази. Такі умови викладені у моїй збіжній окремій думці до постанови вп вс від 13. До них належать такі чинники. Головною організаційно - правовою гарантією в демократичній державі є суд, незалежний від будь - якого державного або партійного органу.

Вони взаємопов’язані і взаємообумовлені. 59 конституції україни); 7) конституційне закріплення права кожного на судовий захист (ч. У разі виникнення у процесі загального судочинства спору щодо конституційності норми закону, яка застосовується судом, провадження у справі зупиняється. За таких умов відкривається конституційне провадження у справі, і справа розглядається конституційним судом україни невідкладно. У рішенні конституційного суду україни визначається, норми якого закону є конституційними, а якого – неконституційними і нечинними. Підставою для конституційного подання щодо офіційного тлумачення конституції україни та законів україни є практична необхідність у з’ясуванні або роз’ясненні, офіційній інтерпретації положень конституції україни та законів україни. У резолютивній частині висновку конституційного суду україни офіційно тлумачаться положення конституції україни та законів україни, щодо яких було подано конституційне подання чи конституційне звернення. У разі якщо при тлумаченні закону україни (його окремих положень) було встановлено наявність ознак його невідповідності конституції україни, конституційний суд україни у цьому ж провадженні вирішує питання щодо неконституційності цього закону.

Уповноважений здійснює свою діяльність незалежно від інших державних органів та посадових осіб. Уповноважений призначається на посаду і звільняється з посади верховною радою україни таємним голосуванням шляхом подання бюлетенів. Уповноваженим може бути призначено громадянина україни, який на день обрання досяг сорока років, володіє державною мовою, має високі моральні якості, досвід правозахисної діяльності та протягом останніх п’яти років проживає в україні. Не може бути призначено уповноваженим особу, яка має судимість за вчинення злочину, якщо ця судимість не погашена та не знята в установленому законом порядку.

Уповноважений призначається строком на п’ять років, який починається з дня складення ним присяги на сесії верховної ради україни. 1) за зверненнями громадян україни, іноземців, осіб без громадянства чи їх представників; 2) за зверненнями народних депутатів україни; 3) за власною ініціативою. За наявності виняткових обставин цей строк може бути подовжений уповноваженим, але не більше ніж до двох років. Уповноважений не вивчає ті звернення, які розглядаються судами, зупиняє вже розпочатий розгляд, якщо заінтересована особа подала позов, заяву або скаргу до суду.

Повідомлення про прийняття звернення до розгляду або відмову у прийнятті звернення до розгляду надсилається в письмовій формі особі, яка його подала. Відмова у прийнятті звернення до розгляду повинна бути вмотивованою. Уповноваженим верховної ради україни було підготовлено шість таких доповідей’. За щорічною та спеціальною (спеціальними) доповідями уповноваженого верховна рада україни приймає постанову.

Щорічні та спеціальні доповіді разом з прийнятою постановою верховної ради україни публікуються в офіційних виданнях верховної ради україни. Йдеться передусім про перенаселеність камер, неналежні санітарно - гігієнічні умови, ненадання адекватної медичної допомоги, неналежне поводження з боку персоналу.

Лише протягом 2006 року за цими рішеннями з україни було стягнуто на відшкодування моральної та матеріальної шкоди, завданої позивачам, суму понад 9, 270 млн гри4. Було винесено 23 рішення. Кількість справ, розглянутих судом проти україни, збільшується, і така тенденція, за даними експертів, посилюватиметься. Але будь - які обмеження допустимі лише в передбачених конституцією випадках. Наприклад, відповідно до ст. Крім того, в конституціях досить часто передбачається можливість тимчасового обмеження прав і свобод в умовах воєнного або надзвичайного стану.

Так, відповідно до ч. 64 конституції україни в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27 - 29, 40, 47, 51, 52, 55 - 63 конституції україни. Порядок введення в україні надзвичайного стану визначається конституцією україни та законом україни “про правовий режим надзвичайного стану” від 16. 85 конституції україни до повноважень верховної ради україни належить затвердження протягом двох днів з моменту звернення президента україни указів про введення воєнного чи надзвичайного стану в україні або в окремих її місцевостях. Б закону україни “про правовий режим надзвичайного стану”). 7 зазначеного закону надзвичайний стан в україні може бути введено на строк не більше як 30 діб і не більше 60 діб в окремих її місцевостях. У разі необхідності надзвичайний стан може бути продовжений президентом україни, але не більш як на 30 діб. Указ президента україни про продовження дії надзвичайного стану набирає чинності після його затвердження верховною радою україни. 22 зазначеного закону строк застосування обмежень конституційних прав і свобод громадян не може перевищувати строку, на який вводиться надзвичайний стан. Дія режиму надзвичайного стану припиняється у зв’язку зі спливом максимально встановлених строків його застосування, а також у випадку видання указу президента україни про скасування надзвичайного стану.

32 закону україни “про правовий режим надзвичайного стану”). 1 закону україни “про правовий режим воєнного стану” від 06. Діяльність відповідних суб’єктів виражається в правових і організаційних заходах спрямованих - недопущення (припинення) у своїй діяльності незаконних обмежень і порушень прав, свобод та законних інтересів громадян (звільнення необґрунтовано заарештованого чи затриманого та ін. ); - притягнення особи, винної у вчиненні правопорушення, до відповідальності. Такими суб’єктами, на нашу думку, є. по - перше, це особи, яким безпосередньо або побічно завдано шкоду від злочину.

Свідки, власники приміщень, де провадиться обшук, виїмка, арешт майна, предметів, що вилучаються, документів тощо. Захист від злочину і захист від кримінального переслідування.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

моя милая сноха оксаночка эпизод 5

металорізальні верстати підручник

фифа 14 с обновлением 2021

книга фізика 7 клас таблиці

learningzone ответы на тесты kfc

plotcalc для coreldraw x6 64-bit