історія зарубіжної літератури xix століття давиденко г.й
Посібник складається із чотирьох розділів. ”, варіанти “робочої програми”, перелік художніх текстів для обов’язкового читання і вивчення напам’ять. У другому розділі студентам запропоновані лекційні матеріали з кожної теми, які передбачено робочою програмою. Після теми подаються питання для самоконтролю. Розділ третій - практичний курс, побудований як аналіз одного окремого твору.
Четвертий розділ – додатково – бібліографічний. У ньому подаються додаткові навчальні матеріали. Логічні схеми, ілюстрації, карти, словник термінів і понять, відповіді до тестів, бібліографія. Для стаціонару та заочної (дистанційної) форми навчання студентів внз в і - іv рівня акредитації. Пособие состоит из четырех разделов. В первом разделе дается учебная программа курса история зарубежной литературы xix - нач варианты рабочей программы, перечень художественных текстов для обязательного чтения и изучения наизусть. Во втором разделе студентам предложены лекционные материалы по каждой теме, предусмотренных рабочей программой. После темы подаются вопросы для самоконтроля. Раздел третий - практический курс, построенный как анализ одного отдельного произведения. Четвертый раздел - дополнительно - библиографический. В нем подаются дополнительные учебные материалы. Логические схемы, иллюстрации, карты, словарь терминов и понятий, ответы к тестам, библиография. Задача пособия - способствовать изучению и усвоению основных вопросов по теории и истории зарубежной литературы xix - нач. Для стационара и заочной (дистанционной) формы обучения студентов вузов в i - iv уровня аккредитации. Розглядаються вагомі творчі здобутки письменників хх - ххі ст. Воно передбачає вирішення. Місце технології в навчальному процес. Методи та прийоми інтерактивного навчання. Це знайшло відображення у настроях французьких діячів культури. У творах представників реалістичного напряму відобразилися роздуми про свій час і людину, а їх естетичні відкриття набули всесвітнього значення. Стрімкого розвитку в літературі в цей час набула проза, зокрема жанр роману.
Становлення французького реалістичного роману пов язане із творчістю стендаля і бальзака. Хоча самі письменники реалістами себе не називали, однак їхні теоретичні праці заклали підвалини естетики реалізму.
Сучасний тип роману склався ще у xviii столітті. Можливості цього жанру розкрили діячі просвітництва, зосередивши увагу на зображенні долі людини на тлі історичних подій. Проте вони не змогли розкрити глибоких внутрішніх зв язків між героями та дійсністю, у якій вони діяли. Найповніше вираження реалізм знайшов у жанрі соціального роману.
Широта проблематики, високий викривальний пафос, прагнення зберегти спостереження над явищами життя в монументальних художніх образах великої узагальнюючої сили. Письменники - реалісти не цурались історичного роману (саламбо г. Флобера), але в основному тематика їхніх творів - сьогоденне життя суспільства. Показовими у цьому плані були підзаголовки до романів ф. Стендаля червоне і чорне - хроніка xix ст г. Флобера пані боварі - провінційні звичаї, що свідчили про їхній соціальний характер. Демократизація героя - характерна ознака реалістичного роману.
Посилилася увага до внутрішнього світу людини. Аналіз і самоаналіз стали обов язковими ознаками реалістичного психологічного роману.
Однак психологічний аналіз раннього реалізму, так само як і у просвітителів, ще позначений раціоналізмом. Почуття визначалися за тими законами, що й думка. Одночасно розвивався і соціально - побутовий роман. Письменники - реалісти відходили від властивої романтикам однолінійності у зображенні героя, показували суперечливість людської особистості. Хоча інколи персонажі наділялися домінуючою рисою чи пристрастю, яка вступала в конфлікт із дійсністю чи гуманними ідеалами і рухала сюжет художнього твору.
Поняття позитивного героя вже не розумілося як ідеал особистості, йому притаманні й негативні риси, що дозволило розкрити реально характери героїв. Автори французького реалістичного роману зробили новий крок у напряму висвітлення життя людини, показавши залежність її від суспільних умов, визначивши найбільш характерні соціальні проблеми, створивши узагальнені і водночас індивідуальні характери. Перелік художніх текстів для обов’язкового читання і вивчення напам’ять. Естетика і поетика романтизму 1. Соціально - історичні передумови розвитку романтизму.
Основні етапи розвитку та течії романтизму.
Мистецтво і мода доби романтизму.
Німецький романтизм е.
Загальна характеристика німецького романтизму.
Характеристика творчості. Життєвий і творчий шлях г. Народно - пісенна основа віршів. Англійський романтизм. Особливості розвитку англійського романтизму.
Короткі відомості про життя і творчість п. Гармонія людини з природою — провідна тема лірики поета. Байрон — видатний англійський поет - романтик, фундатор епохи нової поезії. Скотт – засновник жанру історичного роману 1. Жанр історичного роману, його ознаки та особливості. Широка панорама життя середньовічної англії в історичних романах письменника. Французький романтизм. Гюго — видатний французький письменник - романтик. Особливості романтизму і новаторство в. Поетична та драматургічна спадщина письменника. Жорж санд – письменниця - феміністка 1. Життєвий шлях жорж санд. Витоки феміністичної теорії. Американський романтизм в. Загальна характеристика американського романтизму.
Новелістика американського письменника. Купер — майстер пригодницького роману.
Міф і художня творчість. Детективна література. По — засновник детективного жанру.
Поняття про детектив. Ознаки, структура, правила, види. Особливості інтелектуального детективу.
ідейно - художній аналіз новел е.
Конан - дойль — послідовник е.
Детективні твори письменника. їх загальна характеристика. історичні умови виникнення польського романтизму.
Життєвий і творчий шлях поета. Образи природи криму.
Проспер меріме — майстер реалістичної новели. Особливості новелістики. Французький реалістичний роман хіх ст. Життєвий шлях фредеріка стендаля. Новелістика французького письменника. Романтичні та реалістичні тенденції в романах стендаля. Творчість оноре де бальзака 1. Життєвий шлях письменника. Творчість гюстава флобера 1. Життєвий шлях французького письменника. 2 характеристика творчості. Творчий метод флобера. Англійський реалістичний роман. Автобіографічні мотиви романів. Майстерність теккерея - романіста. Американська поезія трансценденталізму.
Філософська течія трансценденталізму.
Витоки, характерні риси, представники. Уолт уїтмен — поет - трансценденталіст. Назва, побудова, провідні мотиви, образ ліричного героя. Бодлер – предтеча символізму 1. Символічний зміст поезій ш. Течії модернізму, їх характеристика. Поняття авангардизму.
Авангардистські течії у світовій літературі. Естетична програма символізму.
Символізм як літературна течія. Своєрідність творчого розвитку артюра рембо. Символізм у французькій літературі кін. Філософські символи драм м. Гі де мопассан – представник критичного реалізму 1. Новелістика гі де мопассана. Різновиди, ознаки, провідні теми. Загальна характеристика романістики гі де мопассана. Натуралізм у французькій літературі. Течія натуралізм, її характерні риси. Золя — теоретик натуралізму в художній літературі. Тематичне розмаїття романів е.
Практичні заняття заняття 1. Процес вивільнення людської свідомості з - під влади церковно - аскетичних догм. Пробудження третього стану у романі в. Поєднання комічного та жахливого у новелах е.
Правдивість зображення місцевого колориту і справжнього іспанського характеру в новелі п. Показ трагедії сучасної людини у побутовому злочині за романом ф. Конфлікт між мрією і реальністю в романі г. Гроші як рушійна сила і фатум суспільства у романі о. ідея згубності людської пихи заняття 13. Гуманістичні традиції та їх утілення у повісті ч. Діккенса «різдвяна пісня у прозі заняття 14. Пошуки нових засад і форм зображення світу й відтворення людських почуттів у творчості г. Аполлінера заняття 17. Відображення фізіологічних аспектів людського життя та його соціальної панорами у романі е.
Тематика самостійної роботи і методичні рекомендації до її виконання 3. Контрольна робота і методичні рекомендації до її написання 3. Тести, орієнтовні запитання до заліку та іспиту 3. Критерії оцінювання знань студентів 3. Для студентів заочної форми навчання. Складається з теми і орієнтовних питань, які потрібно розкрити. Питання розраховані на перевірку фактичних знань студентів з даного курсу.
Особливості романтизму.
Найвидатніші представники мистецтва романтизму.
іронічне зображення буржуазно - філістерського світу і сили грошей. Засоби характеристики негативних явищ. Роль фантастики, карикатури, гротеску та інших художніх засобів у створенні сатиричних образів (цахеса, князя пафнутія, барона протекстатуса фон мондштейна, професора моша терпіна) і ситуацій. Вивчення творчості е.
Місце ліро - епічної поеми у творчості байрона, її проблематика та ідейна спрямованість, романтичний пафос. Проблема особистості і її зіткнення із суспільством. Ставлення чайльд гарольда до визвольної боротьби народів. Узагальнюючий образ героя — народного борця. ідейно - художнє новаторство поеми. Лирическая поэзия байрона. Зарубежная литература. Тематична і проблематична своєрідність лірики байрона, риси байронізму.
ідейно - художнє новаторство поета. Принцип побудови сюжету за двома планами — історичний і особистий. Доля вигаданих героїв (айвенго, ровени, ребекки, рицаря храмовика, бріана де буагіль - бер) і історичних (річарда і). Місце народу і його ватажків. Засоби створення історичного і національного колориту, найбільш характерні прийоми художнього змалювання характерів і ситуацій. Відстоюйте свої знання, як лицар честь (урок — лицарський турнір за романом в. Розмаїття описів собору в романі як своєрідне втілення в камені генія і загального таланту народу.
Символ влади релігії над людьми. Собор — композиційний центр, навколо якого відбуваються дії і персонажі роману (есмеральда, клод фролло, квазімодо). Особливості романтизму і новаторство гюго. Відмінність історичного роману в. Антитеза як основний прийом побудови твору.
Ставлення клода фролло, феба і квазімодо до есмеральди — уособлення трьох типів кохання. Як вони побудовані, яку роль у портретній характеристиці відіграє гротеск, гіпербола, контраст, екзотична деталь, метафора, у чийому сприйнятті подається портрет, як портрет співвідноситься з особливостями характеру зображення героя, його соціальною належністю і моральним обліком. Образи літавора і римвіда. Особливості художнього враження патріотичної теми. Використання народних сказань, фрагментарність композиції, романтика характерів, прийоми контрастів, введення драматичних ситуацій і винятковість особливої долі гражини. Хід логічних роздумів над явищами звичайної реальності. Художні засоби, властиві стилю по - новеліста. Побудова сюжету оповідання. Місце в композиції оповідання образу леграна. Побудова ним ланцюга послідовних логічних роздумів, які допомагають вгадати місце, де сховано скарб. Роль оповідача в детективній лінії твору.
Місце золотого жука в композиції оповідання. Тематична і художня своєрідність оповідання. Основна проблематика книги. Своєрідність новаторської поетичної форми віршів. Особливості поетики уїтмена. Ораторські інтонації, запитування, відмова від рими; ритмічне розмаїття вірша. Провідні теми та мотиви збірки. Поэзия уолта уитмена. От уитмена до хемингуэя. Его жизнь и творчество. Поезія уолта уїтмена. Конфлікт зіткнення особистих і суспільних інтересів. Образи ваніни ваніні і п. Вирішення проблеми вибору між революцією і коханням. Місце антиклерикальних епізодів у центральному конфлікті роману.
Роль церковної кар єри ж. Сореля в його трагічному зіткненні з суспільною атмосферою франції, залежність долі молодого честолюбця від втручання в неї янсеніста пірара, роль церковників у історії кохання луїзи де регаль до жюльєна сореля. Створення типічних характерів представників церкви (єзуїт фрилер, абат шелан, ректор семінарії в безансоні пірар). Роль антиклерикальних епізодів і образів у вирішенні провідної теми і основної проблематики роману.
Значення образів луїзи де регаль і матільди де ла моль у розкритті конфлікту особистості з суспільством. Розкриття образу жюльєна сореля. Художні прийоми зображення образів основних героїв. Соціальне походження героя, відбиття його на характері і долі героя. Уявлення про щастя, засоби досягнення його, причини поразки. Важливі риси характеру.
Поєднання індивідуального і типічного в характері ж. Зміна духовного образу героя на різних етапах життя. Характеристика героїнь, виділення в їх поведінці та зовнішності типового. Проблема ідейного значення цього контрасту.
Художній прийом, використаний автором для зображення героїнь. Роль інтер єра, портрета і побутових деталей у створенні характерів. Гобсек — втілення влади золота. Вузлові моменти його життя. Деградація особистості. Любо — першооснова життя. Життя подружжя боварі в іонвілі. Соціальний образ і класова ієрархія всієї буржуазної франції. Суспільна атмосфера міста, роз єднання і егоїзм його мешканців. Соціально - психологічний аналіз образу аптекаря оме — типового представника провінційної верхівки, яка досягала успіхів. Ема боварі на фоні провінційного життя. Боварі в загальній структурі романа. Його подвійність — з одного боку, — представник ненависного автору буржуазно - міщанського середовища, а з іншого, має високі духовні якості. Контраст зіставлення чоловіка і дружини. Роль фінального розділу роману, його вплив на загальну композицію твору.
Літературна творчість г. Аполлінера у колі модерністських течій. Головне завдання напряму, визначальні риси, тенденції відображення життя. Визначити особливості світобачення поета. З ясувати, у чому полягає новаторство г. Аполлінер і розвиток французької європейської авангардистської поезії. Визначити філософсько - естетичні засади європейського символізму.
Розкрити характерні риси імпресіонізму в поезії п. Виклад естетичних поглядів поета на мистецтво слова. История зарубежной литературы 1917—1943 гг. Вітмен — визначний американський новатор поезії. Відображення філософської теорії трансценденталізму у поезіях в. Провідні мотиви поезій, творче кредо в. Основа збірки — філософська думка про природну рівність людей. Вітмена на подальший розвиток світової поезії. Поетичне мистецтво ш. Герой поета — дисгармонійна особистість без віри, ідеалів, із втраченим романтичним сприйняттям дійсності. Проблема взаємин краси і зла. Особливості індивідуального стилю ш. Засоби зображення, емоційне підґрунтя творів. Особливості зображення в них матеріальних речей та динамізму природного життя. Естетичні погляди поета. История зарубежной литературы конца хіх — начала хх века. Курс лекций под редакцией м. Теоретичні ідеї символізму с. Витоки та естетичні засади модернізму.
Широкий спектр літературних течій та їхніх художніх програм. Найвизначніші представники. Метерлінк і станіславський. Естетична основа натуралізму, його філософські засади та головні принципи. Спорідненість із реалізмом. Золя як теоретик і практик натуралізму.
Спонтанність і несподіваність образів, що виринають із підсвідомого. Поль елюар один із провідних поетів французького сюрреалізму.
Еволюція творчості митця. Ліричний характер його сюрреалістичної поезії. Перелік художніх текстів для обов язкового читання і вивчення напам ять. Естетика і поетика романтизму.
Скотт - засновник жанру історичного роману.
Жорж санд - письменниця - феміністка. Французький реалістичний роман xix ст. Творчість оноре де бальзака. Творчість гюстава флобера. Бодлер - предтеча символізму.
Гі де мопассан - представник критичного реалізму.
Гофман крихітка цахес на прізвисько ціннобер. Об єктивність зображення історичного процесу і соціальних відносин у романі вальтера скотта айвенго. Процес вивільнення людської свідомості з - під влади церковно - аскетичних догм. Гюго собор паризької богоматері. Засудження прагнення до збагачення як основної мети життя у казці натаніеля роторна золото царя мідаса. По (вбивство на вулиці морг, викрадений лист, золотий жук). Стендалья червоне і чорне.
Тема золота та її філософія у повісті оноре де бальзака гобсек. Де бальзака батько горіо. ідея згубності людської пихи. Діккенса різдвяна пісня у прозі. Динамізм оповіді та психологізм у зображенні персонажів у новелі гі де мопассана пампушка. Втілення принципів символістської драми у п єсі синій птах. Тематика самостійної роботи і методичні рекомендації до її виконання. Контрольна робота і методичні рекомендації до її написання. Тести, орієнтовні запитання до заліку та іспиту.
Критерії оцінювання знань студентів. Додаткові навчальні матеріали. Словник термінів і понять. Всі книги на даному сайті є власністю шановних авторів і призначені виключно для можливості ознайомлення перед придбанням друкованого видання. Всі матеріали електронної бібліотеки були одержані з відкритих джерел. Користувачі сайту зобов язуються шанобливо ставитися до авторських та інших виняткових прав на розміщені матеріали. Eironeia - притворство) - философско - эстетическая категория, раскрывающая ценностный смысл предметов и явлений в действительно. Holos - весь и kainos - новый) - современная эпоха (подразделение) последнего геологического периода антропогена (см. Квазизвёздный источник излучения) - интенсивные источники радиоизлучения на расстоянии в миллиарды световых лет от солнечно. Власть - возможность оказать воздействие на что - то и на кого - то. Власть тесно связана с господством и авторитетом. Вебер определил власть след. Libido - влечение, желание) - понятие, введенное в философскую, психологическую и психоаналитическую литературу фрейдом (фрейди. Уицилопочтли - (ацтек. ) - колибри - левша - верховный бог ацтеков, бог ясного голубого неба, утреннего солнца, войны и охоты, пок. Modulus - мера, образец, норма) в логике и методологии науки - аналог (схема, структура, знаковая система) опреде.
Rhizome - корневище) понятие, введенное ж. Гваттари в книге ризома. Введение (1976) для характеристики. ) любое место, где живут буддийские жрецы или аскеты; буддийский храм, обычно скальный храм или пещера. Монастырь, как мужской. Kanon - норма, правило) - система правил, норм, господствующая в иск - ве.
Исторический период или. Сергий - (страгородский иван николаевич, 1867 - 1944) - патриарх моск. Принял монашество в 1890. Д - одна из букв, встречающихся в разных алфавитах. Буква финикийского происхождения. В греческом алфавите имеет название дельта, в евр. Humour - причуда, нрав, настроение) - особый вид комического; специфическое переживание противоречивости воспринимаемого объекта. Гуйму - в древнекитайской мифологии богиня, порождающая демонов, бесов - гуй. Утром она рождает тысячу бесов, а вечером поедает их. ) слоноголовый бог мудрости, сын шивы. То же, что египетский тот - гермес и акубис или германубис (см. Легенда гласит, что он. Охарактеризуйте ставлення героїв (подружжя луазо, карре - ламадон, де бревіль, корнюде, черниці) до пампушки (за новелою гі де мопассана). Доведіть, аналізуючи роман г. Обміркуйте, як через сімейні відносини розкривається характер взаємин людей у буржуазному суспільстві (за романом ч. З останньої третини xix ст. У європейській, і насамперед у французькій, літературі поряд з реалістичним утверджується новий літературний напрям. Він постав як логічне продовження і водночас заперечення основних принципів реалістичного відображення життя. Його вважають визнаним майстром імпресіонізму, однак він став і зачинателем символізму у французькій поезії, хоча постійно заперечував свій зв язок із символістами. Своєю творчістю він визначив подальший розвиток лірики не тільки франції, а й усієї європи. У постаті письменника а. На думку дослідників, лебідь у однойменній поезії с. Малларме є символічним образом поета. У творчості якого поета образ поета також є символічним. Роман гі де мопассана, у якому розповідається про чоловіка, котрий досяг успіхів у кар єрі завдяки особливому ставленню до жінок. «скрудж був старий грішник — заздрісний, жадний, твердий, як кремінь, але ніяке кресало не могло викресати з нього благородної ікри. Розкрийте, за допомогою яких художніх засобів твориться портрет скруджа. Визначте, з якою метою ч. Діккенс наводить інтер єр контори і помешкання скруджа. Про які риси характеру власника свідчить його помешкання. Як вона сприяє створенню панорамної картини часу і суспільного життя франції доби реставрації. Розвивати гуманітарну культуру студентів, повагу до духовних надбань людства, творче сприйняття естетичної і духовної ваги текстів. Студенти повинні сприймати твір за законами естетичного мислення, розуміти його художню природу, опановувати технологію тематично - естетичного аналізу художнього твору.
Саме усний підхід до вивчення літературного твору і вміння аналізувати твір в єдності форми та змісту забезпечить формування знань і умінь студентів. Перевірка та встановлення досягнутого рівня знань та вмінь є важливою складовою навчального процесу.
З метою забезпечення ефективних вимірників якості навчальних досягнень та їх об єктивного оцінювання необхідно дотримуватися п ятибальної шкали оцінювання. При цьому обов язково мають враховуватися програмні вимоги до знань, умінь і навичок студентів. • студент володіє матеріалом та окремими навичками аналізу літературного твору, за допомогою викладача та студентів відтворює матеріал і наводить приклади з тексту; • студент володіє матеріалом і навичками аналізу літературного твору за поданим викладачем зразком, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних суджень; • студент володіє матеріалом, навичками текстуального аналізу на рівні цілісно - комплексного уявлення про певне літературне явище, під керівництвом викладача виправляє допущені помилки й добирає аргументи на підтвердження висловленого судження та висновку; • студент володіє матеріалом, навичками аналізу художнього твору, систематизує та узагальнює набуті знання, самостійно виправляє допущені помилки, добирає переконливі аргументи на підтвердження власного судження. • студент володіє матеріалом, виявляє початкові творчі здібності, самостійно оцінює окремі нові літературні явища, знаходить і виправляє допущені помилки, працює з різними джерелами інформації, систематизує та творчо використовує дібраний матеріал; • студент на високому рівні володіє матеріалом, висловлює свої думки, самостійно оцінює різноманітні явища культурного життя, виявляє власну позицію до них; • вільно володіє матеріалом та навичками текстуального аналізу літературного твору, виявляє особливі творчі здібності та здатність до оригінальних рішень, різноманітних навчальних завдань, до перенесення набутих знань та вмінь на нестандартні ситуації. Обов язковим є контроль за прочитанням студентами творів для обов язкового та додаткового (самостійного) читання. Ці результати будуть впливати на підсумкову оцінку.
«педагогіка і методика середньої освіти. Мова та література англійська.
Коментарі
Дописати коментар