біологія 11 клас
Конституція україни - (ст. 53 - кожен має право на освіту); закон україни про освіту - (ст. 6 - основні принципи освіти); закон україни про загальну середню освіту - (ст. 44 - матеріально - технічна база загальноосвітніх навчальних закладів); закон україни про місцеве самоврядування в україні - (ст. 32 - повноваження у сфері освіти, охорони здоров я, культури, фізкультури і спорту). Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту, академічний рівень. Вервес • видавництво. Генеза • рік видання. Минулого року ви ознайомилися з молекулярним, клітинним і організ мовим рівнями організації живої матерії, дізналися про хімічний склад і будову клітин, основні процеси пластичного та енергетичного обмінів, особливості будови багатоклітинних організмів, механізми регуляції їхніх життєвих процесів тощо. Ви навчилися проводити деякі біохімічні досліди та мікроскопічні досліджен ія, розв’язувати задачі з молекулярної біології. В 11 - му класі ви завершуєте вивчення курсу біології, ви узагальните свої знппня про основні способи розмноження живих істот, дізнаєтеся про спадковість і мінливість організмів, основні закони генетики. Опануєте надорганізмові рівні організації живої матерії (популяційно - видовий, еко - системний та біосферний). Ми впевнені, що ви усвідомите, чому так важлива зберігати видове різноманіття живих істот нашої планети, вивчати та не порушувати закони живої природи. Завдяки розвитку екологічного мислення ви зможете використовувати набуті знання у повсякденній діяльності. Сподіваємося, вам буде цікаво дізнатися про досягнення біотехнології, генної та клітинної інженерії, адже від їхнього розвитку залежить розв’язавня нагальних проблем людства. Забезпечення продовольством, розроблення нових лікарських препаратів, заходів охорони навколишнього природного середовища, збільшення тривалості життя людини. Дуже важливо, щоб наука про життя стала невід’ємною частиною світогляду кожного з вас, незалежно від обраної спеціальності. Так, майбутнім менеджеру, будівельнику, технологу, меліоратору біологічні знання необхідні так само, як лікарю чп агроному, щоб уявляти наслідки своєї професійної діяльності для природи і людини. Представникам гуманітарних спеціальностей та релігійним діячам вони цікаві як складова загальнокультурної спадщини. Лабораторні та практичні роботи допоможуть вам глибше опанувати теоретичний матеріал і набути початкових практичних умінь у різних галузях біології. Короткі інструкції щодо їх виконання вміщено в підручнику після відповідних тем. Підручник, окрім обов’язкових даних для рівня стандарту, містить матеріали, вивчення яких передбачено програмою для учнів, які опановують біологію на академічному рівні. Ці матеріали виділено в тексті. Гдз англійська мова 11 клас (11 - й рік навчання, рівень стандарту) карпюк 2019 гдз англійська мова 11 клас (11 - й рік навчання, профільний рівень) калініна 2019 гдз англійська мова 11 клас (11 - й рік навчання, профільний рівень) морська л. 2019 гдз німецька мова 11 клас (7 - й рік навчання, рівень стандарту) сотникова 2019 гдз німецька мова 11 клас (7 - й рік навчання, рівень стандарту) басай 2019 гдз українська мова 11 клас (рівень стандарту) авраменко 2019 гдз українська мова 11 клас (профільний рівень) ворон а. 2019 гдз українська мова 11 клас (рівень стандарту) заболотний 2019 гдз українська мова 11 клас (рівень стандарту) глазова 2019 гдз інформатика 11 клас (профільний рівень) руденко 2019 гдз хімія 11 клас (рівень стандарту) попель 2019 гдз хімія 11 клас (рівень стандарту) ярошенко 2019 гдз хімія 11 клас (рівень стандарту) савчин 2019 гдз хімія 11 клас (рівень стандарту) григорович 2019 гдз хімія 11 клас (рівень стандарту) лашевська 2019 гдз фізика 11 клас (рівень стандарту) бар яхтар 2019 гдз фізика 11 клас (профільний рівень) засєкіна 2019 гдз фізика і астрономія 11 клас (рівень стандарту) сиротюк 2019 гдз математика 11 клас (рівень стандарту) бевз 2019 гдз математика 11 клас (рівень стандарту) істер о. Підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти. (рівень стандарту) • автор. Соняшник • рік видання. Як і раніше, на сторінках книги ви знайдете пояснення актуальних уявлень щодо функціонування живої природи. Також у текстах вам варто віднайти відповідь на питання. Як я можу застосувати набуті знання й уміння в житті. Відповідь на нього потрібно дати якомога швидше, оскільки ваш учитель чи вчителька біології можуть бути останніми професійними біологами чи біологинями в житті. Тож отримайте від них те, що вам необхідно для здорового й щасливого існування та цивілізованої взаємодії з довкіллям. Вона присвячена пристосуванням організмів до умов середовища, їхньому формуванню на різних рівнях організації живої природи, а також способам співіснування організмів між собою. із їхньою допомогою ви усвідомите значення екології в сучасному світі й навчитеся так взаємодіяти з природою, щоб отримувати від неї максимум користі й водночас не завдавати шкоди. Тут ви дізнаєтесь про проблеми довкілля в україні і світі, намагатиметесь укласти шляхи їх подолання й недопущення, зможете надихнутися ідеєю сталого розвитку.
Як прожити довге й здорове життя. Як досягти успіху й не втратити його через проблеми зі здоров’ям. Як допомогти власній родині — батькам і майбутнім дітям — бути щасливими й самодостатніми. Ви також усвідомите, наскільки важливим є контроль над розповсюдженням інфекційних агентів, станом навколишнього середовища й виробництвом різної продукції в збереженні здоров’я людства. Тут ви не тільки усвідомите важливість і необхідність розвитку біології, ай, можливо, знайдете свій шлях у житті в царинах медицини, селекції чи біотехнології, бо він є одним із найперспективніших сьогодні. Завдання, уміщені після параграфів, справді не варто оминати. Завдяки ним ви навчатиметесь мислити критично, а це вміння є надважливим на шляху до успіху в сучасному світі. А вам, наші дорогі колеги й колежанки, ми пропонуємо зручний методичний апарат підручника, цікаві питання й ідеї проектів, що спрямовані на формування в учнівства ключових життєвих і предметної компетентностей, критичного мислення й життєвих умінь. Авторський колектив висловлює щиру подяку своїм учителям і вчителькам, учням і ученицям. Думки про вас не залишали нас у процесі написання підручника. Ми мали чітку внутрішню настанову на те, щоб виправдати сподівання тих, хто нас учив, і бути цікавими й корисними для тих, кого вчимо ми. Соболь • видавництво. Абетка • рік видання. Можна спокійно спостерігати, як маршрутне таксі викидає клуби смердючого диму, спокійно слухати повідомлення про загибель лебедів від забруднення озера нафтопродуктами, спокійно дивитися на вирубані карпатські полонини і порожні пляшки в лісі під час грибного полювання. А можна щось робити відповідно до своїх сил і можливостей. Ви завершуєте шкільне навчання і вступаєте в життя, яке гостро потребує доброго ставлення до інших людей та природи. Ви зрозумієте необхідність пізнання живої природи, її найзагальніші закономірності функціонування та збереження за умов екологічної кризи. Зміст підручника ґрунтується на засадах продуктивного вивчення біології із застосуванням компетентнісного підходу.
Книжка допоможе вам не лише в здобутті теоретичних знань, а й у продуктивній і творчій діяльності та формуванні ставлення до навколишнього світу.
Крім того, подано завдання, кольорові ілюстрації, відомості про живу природу, що є потужним стимулом до діяльності. Великими літерами синього кольору виділено основні поняття, що організовують найважливішу інформацію, а малими синіми літерами - ключові терміни, що узагальнюють певну частину інформації. Основні поняття й ключові терміни є обов язковими для запам ятовування на відміну від понять, поданих курсивом. ілюстративний апарат підручника містить малюнки, рисунки, світлини, таблиці, схеми тощо. Цей матеріал слугуватиме зміцненню, поглибленню, розширенню знань шляхом самостійного виконання завдань та створення власних освітніх продуктів. Для формування практичних й дослідницьких умінь подано самостійні та практичні роботи, дослідницькі завдання. > нань, емоційно - оцінних норм щодо природи, життя, науки, суспільства та власного здоров я. Вони подаються з поступовим ускладненням та із зазначенням рівня їхньої складності й оцінки в балах. Щиро зичимо вам успіхів у навчанні й добрих справ у житті. Згідно з програмою з біології для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів, рівень стандарту, 2012 – 2013. На тиждень, разом 52 год із них 4 год. Розмноження організмів (3 год. Нестатеве розмноження організмів. Статеве розмноження організмів. Будова і утворення статевих клітин. Лабораторна робота № 1 “будова статевих клітин” тема 5. Закономірності спадковості (6 год. Основні поняття генетики. Методи генетичних досліджень. Менделя, їх статистичний характер і цитологічні основи. Практична робота № 1. Розв’язування типових задач з генетики (моно - і дигібридне схрещування 8 хромосомна теорія спадковості. Зчеплене успадкування. Позаядерна спадковість. Тематичне оцінювання тема 6. Закономірності мінливості (4год. Комбінативна мінливість. Мутаційна мінливість. Модифікаційна мінливість. Лабораторна робота № 2 “вивчення мінливості у рослин. Побудова варіаційного ряду і варіаційної кривої” тема 7. Генотип як цілісна система (5 год. Основні закономірності функціонування генів у про - й еукаріотів. Роль генотипу й середовища у формування фенотипу.
Химерні та трансгенні організми. Генетичні основи селекції організмів. 19 генетичні основи селекції 20 контрольна робота №1 тема 8. індивідуальний розвиток організмів (9год. 22 індивідуальний розвиток живих організмів 23 вплив генотипу та факторів зовнішнього середовища на розвиток організмів. 24 регенерація і клонування 25 діагностування вад розвитку людини та їх корегування. 26 життєвий цикл у рослин і тварин. 28 гомеостаз індивідуального розвитку 29 корекція вад розвитку людини. Потоки речовин та енергії, ланцюги живлення 31. Практична робота №2 розвязування задач з екології 32. Динаміка і продуктивність екосистем 33. Загальна характеристика біосфери. Вернадського про біосферу.
Роль живих організмів у біосфері. Вплив діяльності людини на стан біосфери 35 збереження біорізноманіття живих організмів. Основи еволюційного вчення 36 основи еволюційного вчення. Становлення еволюційних поглядів. 37 синтетична теорія еволюції 38 вид. Адаптації як результат еволюційного процесу.
40 сучасні уявлення про фактори еволюції. Біологічний прогрес і регрес. Практична робота №3 порівняння природного і штучного добору тематичне оцінювання. Тема історичний розвиток і різноманітність органічного світу 43 гіпотези походження життя на землі. 44 еволюція прокаріотів. 45 поява основних груп організмів на землі. Формування наземних екосистем. 46 історичний розвиток органічного світу та його різноманітність. 47 історичний розвиток органічного світу та його різноманітність 48 історичний розвиток органічного світу та його різноманітність 49 контрольна робота №2 50 узагальнення курсу.
Структурні рівні організації живого. Основні властивості живих систем. 51 можливості й перспективи застосування досягнень біології у забезпеченні існування людства.
Коментарі
Дописати коментар