біологія 9 клас алла степанюк fb2
Підручник для 9 класу.
Біологічні науки, що вивчають організм людини §2. Походження людини §3. Соціальне та культурне успадкування §4. Особливості виду людина розумна (homo sapiens) тема 1. Організм людини як біологічна система §5. Поняття про біологічні системи §6. Особливості будови клітин організму людини §7. Характеристика тканин організму людини §8. Анатомо - фізіологічні системи органів людини §9. Регуляторні системи організму людини тема 2. Будова і функції опорно - рухової системи. Кісткова і хрящова тканини §11. Будова і розвиток кісток. З’єднання кісток §12. Будова скелета людини §13. Будова і функції скелетних м язів §14. Механізм скорочення м язів §15. Внутрішнє середовище організму людини §17. Транспортування газів кров ю §19. Системи abo та резус (rh) §20. Будова та властивості лейкоцитів. Захисні функції крові. Порушення роботи імунної системи §22. Згортання крові тема 4. Кровообіг і лімфо обіг §23. Рух крові по судинах. Швидкість руху крові по судинах. Перша допомога при кровотечах §28. Хвороби системи кровообігу та їх профілактика тема 5. Будова і функції органів дихання §30. Голосовий апарат людини §31. Газообмін у легенях і тканинах §32. Регуляція дихання §33. Хвороби органів дихання та їх профілактика тема 6. Харчування і травлення §34. Енергетичні потреби організму.
Обмін речовин та енергії §35. Типи поживних речовин. Харчування і здоров’я §37. Будова та функції органів травлення. Травлення в ротовій - порожнині. Травлення в шлунку §40. Травлення в тонкому кишечнику.
Функції товстого кишечнику тема 7. Підтримка температури тіла. Теплопродукція і тепловіддача §42. Будова і функції шкіри тема 8. Будова і функції сечовидільної системи §44. Регуляція кількості води в організмі тема 9. Ендокринна регуляція функцій організму людини §46. Принципи робоче ендокринної системи. Залози, внутрішньої секреції §48. Залози внутрішньої секреції (продовження) §49. Ендокринна функцій залоз мішаної секреції §50. Гіпоталамо - гіпофізарна система тема 10. Розмноження та розвиток людини §51. Етапи онтогенезу людини. Генетичне визначення статі §52. Формування статевих ознак §53. Будова статевих органів §54. Розвиток статевих клітин. Менструальний цикл §55. Ембріональний розвиток. Функції плаценти §57. Постембріональний розвиток людини §59. Захворювання, що передаються статевим шляхом тема 11. Нервова регуляція функцій організму людини §60. Загальна будова нервової системи §61. Центральна і периферична нервова система людини §62. Регуляція рухової активності. Будова і функції головного мозку.
Підкіркові ядра головного мозку §65. Кора головного мозку і довільні рухи людини §66. Регуляція роботи внутрішніх органів. Вегетативна нервова система §67. Взаємодія регуляторних систем організму тема 12. Сприйняття інформації нервовою системою. Сенсорні системи §68. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Будова аналізаторів §69. Загальна характеристика сенсорних систем §70. Зорова сенсорна система. Сприйняття світла, кольору, простору §72. Порушення зору та їх профілактика §73. Слухова сенсорна система. Сенсорні системи смаку і нюху §75. Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Формування поведінки і психіки людини §76. Рівні сприйняття інформації §77. Роль ретикулярної формації мозку в сприйнятті інформації §78. Поведінка людини §81. Структура інстинктивної поведінки, її модифікації §82. Утворення умовних рефлексі §83. Гальмування умовних рефлексів §84 види навчання §85. індивідуальні особливості пам’яті тема 14. Мислення і свідомість §87. Роль кори великих півкуль у мисленні. Функціональна - асиметрія мозку §90. Психічні процеси, що лежать в основі пізнання людиною навколишнього світу §91. Мотивації та емоції §92. індивідуальні особливості поведінки людини. Життєдіяльність організму людини забезпечується завдяки злагодженій роботі близько 250 видів клітин різної спеціалізації. Попри відмінності між різними видами клітин, вони мають певні спільні ознаки. 1) відокремлена від середовища, що її оточує, плазматичною мембраною. Через мембрану речовини транспортуються до клітини і з неї. Організм людини як біологічна система. Хімічний склад організму людини. Організм людини — відкрита біологічна система. Навіть прості спостереження за власним організмом можуть бути джерелом важливих біологічних знань. Простежте за змінами вашого організму від народження дотепер. Ви дізнаєтеся, що ваш зріст збільшився в 3 - 3, 5 рази, а вага — приблизно в 15 разів. Змінюються й пропорції вашого тіла. Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму.
Функції, що підтримують цілісність організму.
Організм людини — це одна з найскладніших біологічних систем, що існує на основі взаємодії із зовнішнім середовищем, обмінюючись із ним речовиною, енергією та інформацією. Ця система складається із систем різних рівнів структурної організації. Клітин, тканин, органів, систем органів. Репродуктивне здоров’я. Захворювання, що передаються статевим шляхом. Репродуктивне здоров’я — одна з важливих складова загального здоров’я людини. За означенням вооз — це стан повного фізичного, розумового та соціального добробуту, що означає можливість задовільного та безпечного сексуального життя, здатність до зачаття і народження дітей та право на планування сім’ї. Постембріональний розвиток людини. Від народження до смерті в організмі людини відбуваються процеси росту, розвитку, оновлення клітин, інтенсивність яких у різні періоди життя людини неоднакова. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. індивідуальний розвиток людини. З розмноженням тісно поєднаний процес індивідуального розвитку людини, який передбачає взаємопов’язані кількісні та якісні перетворення організму.
Щомісяця у статевозрілої жінки зазвичай дозріває один фолікул. Збільшуючись, він випинається над поверхнею яєчника. Оболонка фолікула стає тонкою, міхурець розривається і яйцеклітина потрапляє в черевну порожнину.
Будова та функції репродуктивної системи. У кожної нормальної людини є дарована природою потреба в продовженні роду.
Однак, на відміну від тварин, у людини прояв цієї потреби, спрямований на її задоволення, втрачає свій винятково біологічний характер і набуває великого соціального змісту та значення. Порушення роботи імунної системи. Конституція україни - (ст. 53 - кожен має право на освіту); закон україни про освіту - (ст. 6 - основні принципи освіти); закон україни про загальну середню освіту - (ст. 44 - матеріально - технічна база загальноосвітніх навчальних закладів); закон україни про місцеве самоврядування в україні - (ст. 32 - повноваження у сфері освіти, охорони здоров я, культури, фізкультури і спорту). Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Чернінський • видавництво. Школяр • рік видання. Щоб успішно опанувати навчальний матеріал, вам потрібно пригадати раніше набуті знання щодо будови та життєдіяльності основних груп організмів. Адже в цьому навчальному році підручник поведе вас шляхом пізнання властивостей живого. Ви вже знаєте, що підручник - не книжка для читання. Дуже важливо вміти працювати з ним. Виділяти та запам’ятовувати головне, швидко знаходити потрібну інформацію. А для цього необхідно знати, як побудовано саме цю книжку.
Отже, спочатку погортайте сторінки підручника, ознайомтеся з його структурою. Щоб підручником було зручно користуватися, кожен параграф розпочинається на непарній сторінці, а закінчується - на парній. Схеми, таблиці, фотографії розміщено в нижній частині тієї самої сторінки, де на них є посилання в тексті параграфа. Там же до них пропонуються завдання - це дасть вам змогу ретельно опрацьовувати частину змісту параграфа одразу під час його вивчення. Ви будете покроково сприймати інформацію, аналізувати її, узагальнювати щойно набуті знання, а значить, краще підготуєтеся до подальшої роботи над новим матеріалом. Кожне завдання має відповідне позначення залежно від того, який вид роботи пропонується виконати. Вони допоможуть вам повторити основні поняття параграфа в цілому, учитися порівнювати, аналізувати, узагальнювати інформацію, виносити судження, робити висновки. Виконуючи лабораторні дослідження, лабораторні та практичні роботи, ви матимете змогу практично застосовувати набуті знання, розвивати свою дослідницьку інтуїцію. Це стане вам у пригоді під час підготовки до державної підсумкової атестації та складання зовнішнього незалежного оцінювання. Завдання з відкритою відповіддю спонукатимуть до роздумів над складними або проблемними питаннями. є в підручнику й додаткова інформація. Сподіваємося, вона буде для вас справді цікавою. і шкільний підручник - лише своєрідний дороговказ у світі знань про неї. А факти, закони, гіпотези й теорії надто численні, щоб умістити їх на сторінках підручника. Тож радимо вам користуватися додатковою літературою та інтернет - ресурсами - джерелами, які дадуть вам змогу розширювати межі відомого, поповнювати скарбницю власних знань, знаходити відповіді на найрізноманітніші та найскладніші запитання. Бесплатная школьная бибилиотека – учебники в электронном виде найти быстро украина. Школьный атлас - определитель высших растений, новиков, габарнов, 5 класс на русском языке.
Учебное пособие предмет. Школьный атлас - определитель высших растений клас навчання. Новиков, габарнов формат. Учебник для школ с русским языком обучения читати далі. Человек анатомия физиология гигиена, тсузмер а. М 8 класс на русском языке.
Человек анатомия физиология гигиена клас навчання. Общая биология, полянский, 9 - 10 класс на русском языке.
Общая биология клас навчання. Общая биология, беляев - рубинский, 10 - 11 класс на русском языке.
Беляев - рубинский формат. Ботаника морфология и анатомия растений для вузов, васильцев, вид. Ботаника морфология и анатомия растений для вузов клас навчання. 1998 учебник для школ с русским языком обучения читати далі. Биология, корчагина, 6 - 7 класс на русском языке.
Биология клас навчання. Ботаника для техникумов, хражановский, вид. Ботаника для техникумов клас навчання. 1988 учебник для школ с русским языком обучения читати далі. Ботаника, корчагина, 5 - 6 класс на русском языке.
Ботаника клас навчання. Талгіна, 10 клас українською мовою. Учбовий посібник предмет. 4 mb підручник для шкіл з українською мовою навчання. Пономарева, 10 класс на русском языке.
4 mb учебник для школ с русским языком обучения читати далі. Кучеренко, 10 класс на русском языке.
9 mb учебник для школ с русским языком обучения читати далі. Талгіна, 10 клас українською мовою 2010. 3 mb підручник для шкіл з українською мовою навчання. 2 mb підручник для шкіл з українською мовою навчання. Балан, 10 клас українською мовою. Кучеренко, 10 клас українською мовою. 7 mb підручник для шкіл з українською мовою навчання. Биология серебряков, 8 класс на русском языке.
Биология базанова, 8 класс на русском языке.
2008 підручник для шкіл з українською мовою навчання. Підручник для шкіл з українською мовою навчання. 2011 підручник для шкіл з українською мовою навчання. Биология 9 класс страшко. Биология 9 класс матяш. ) биология 6 - 7 класс в. Учебная литература издательство. Изначально компьютерное (ebook) описание.
Згідно з програмою міністерства освіти і науки україни (наказ no 306 від 20. Наук, доцент кафедри генетики і цитології хну ім. Цуканова, вчитель вищої категорії, вчитель біології клучино - башкирівської гімназії м. Чугуєва, харківська обл. Дифференциальная диагностика гельминтозов по морфологической структуре яиц и личинок возбудителей. Rar - получить книгу по медицине.
Безопасность работы с микроорганизмами третьей и четвертой групп патогенности и гельминтами санитарные правила. Биологические мембраны - структурная организация, функции, модификация физико - химическими агентами артюхов наквасина. Биология в экзаменационных вопросах и ответах для абитуриентов, репетиторов, учителей лемеза. Использование эвм в молекулярной биологии. Введение в теорию генетических текстов в. Исследование биологических макромолекул электрофокусированием, иммуноэлектрофорезом и радиоизотопными методами остерман. Методические рекомендации по молекулярно - генетическим основам микробиологии для студентов химико - технологического факультета лхфи. Многоязычный словарь медико - биологических терминов и понятий (русский, английский, немецкий, французский язык) дацкевич ю. Подготовка биологического материала для молекулярно - генетических идентификационных исследований при массовом поступлении неопознанных тел под ред иванова. Профилактика протозойных и вирусных инфекций, кандидомикозов, кишечных гельминтозов огулов а. Электромагнитные поля в биосфере (в двух томах). Электромагнитные поля в атмосфере земли и их биологическое значение фокин.
Коментарі
Дописати коментар