мудра сова специфіка зображення тварин графічне зображення сови урок у 4 класі

мудра сова специфіка зображення тварин графічне зображення сови урок у 4 класі

- сьогодні до нас на урок завітала моя колега – вчителька з лісової школи тітонька сова. Вона дуже хоче перевірити, чи багато вже знають мої учні. Тітонька сова припасла для нас багато різних завдань. Готові до їх виконання. Якщо з поданих складів складемо слово, тоді ми дізнаємось, про що йтиме мова на уроці. (5 слайд) розповідь вчителя. Який чудовий світ оточує нас. Вони живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. Що ви запам’ятали з того, що я розповідала. Давайте у цьому переконаємось. Що ви про них знаєте.

Як їх назвати одним словом. Який вони мають вигляд. Що вони уміють робити. (звірі) тіло звірів вкрите густою шерстю, тому взимку вони не мерзнуть так, як ми. Вони швидко бігають, бо треба або рятуватись, або полювати. Вони самі не можуть знайти в природі їжу, житло, бо звикли до умов, які створила їм людина. Тітонька сова запитує. Робота з підручником. 23) знов тітонька сова кличе до гри. Це і наукова література, і художня, і довідкова. Всі ці книги ви можете взяти у бібліотеці. Вони допоможуть вам стати розумнішими, дізнатись про багато несподіваних речей. Закріплення набутих знань. як живеться звірям взимку.

Давайте пригостимо білочку грибочками. Чим більше ви згадаєте, що вивчали на уроці, тим більше буде грибочків у білочки. Привітайтеся з гостями. Усміхнімося один одному, нашим гостям, щоб урок пройшов у теплій дружній атмосфері, адже.

Повторення про рослини. я запрошую до дошки учнів. Наступне завдання від сови. Поки звучить пташиний спів – ваше завдання відшукати, розфарбувати і назвати. 1 ряд – птаха, (дятел) тітонька сова запитує. Готові домашні завдання. Готові домашні роботи справляться з усім. Життя в сучасному суспільстві схоже на вулик з бджолами — всі кудись поспішають, намагаються все встигнути та зробити якнайкраще.

От тільки виходить це не завжди вдало. Купа домашніх завдань не дає можливості зосередитися на чомусь одному та досконало зрозуміти тему, а гори конспектів, правил та аксіом вже не вміщаються в голову.

От тільки модерне життя вже давно придумало вирішення цієї проблеми — готові домашні завдання створені, аби допомогти тобі оволодіти потрібною темою якнайкраще та в стислі терміни. Вчителі чи батьки вже не будуть лаяти за невиконане домашнє завдання, бо оцінка за нього буде завжди відмінна. Портал gdz4you зробив доступ до всіх гдз ще комфортнішим, бо тут можна знайти їх онлайн, без реєстрації та ще безкоштовно. А ще ми постійно додаємо нові гдз чи вдосконалюємо вже наявні на сайті, аби полегшити життя тобі та друзям. Не треба носити щодня до школи десятки підручників. А щоб попіклуватися про твоє здоров’я та настрій, ми вирішили зробити навчання ще комфортнішим — завантажили на портал всі шкільні підручники та відкрили до них доступ абсолютно безкоштовно. Можеш не просто уявляти, що спина більше не болітиме від десятка тяжких підручників та такої ж кількості зошитів — тепер так і буде.

Завантаж потрібні собі на смартфон, планшет чи будь - який інший пристрій та носи їх з собою в кишені. Вони будуть також постійно доступні онлайн та без реєстрації — зручно, швидко, безкоштовно. Шкільні твори на всі випадки життя. А якщо раптом вчитель захоче від тебе витвору мистецтва у вигляді шкільного твору, а натхнення просто не приходить — пам’ятай. є gdz4you та тисячі готових шкільних творів з рідної мови чи української та зарубіжної літератури, написаних майстрами слова та схвалених шкільними вчителями. Ми щодня додаємо сюди нові твори, пишемо тексти на нові теми та постійно дослухаємося до порад своїх користувачів, аби зробити портал максимально зручним для щоденного проведення тут свого часу.

А для написання власних витворів мистецтва неабияк допоможуть скорочені твори з української та світової літератур, які ми розмістили на порталі безкоштовно. У них подано стислий зміст всіх творів зі шкільної програми — це значно зменшить час сидіння на книжками та зекономить твої сили для вивчення інших тем та дисциплін. Готові презентації проілюстують будь - яку тему.

Якщо ж тобі в стислі терміни потрібно підготувати шкільну презентацію, а що таке великий адронний колайдер або семантичні особливості слів ти зроду не чув, то наш портал зробив це за тебе.

Більше не потрібно витрачати купу часу та пошук світлин, зображень чи звичайної інформації, консультуватися зі спеціалістами чи будь - яким іншим способом витрачати час — gdz4you постійно працює над розробкою свіжих та актуальних презентацій з найкращим мультимедійним контентом та лише достовірними фактами. Ми завантажили на портал десятки тисяч авторських презентацій, до яких ти маєш безкоштовний доступ. Тож підготовка до уроків стане ще швидшою, ба більше — матимеш ще й час відпочити або ж краще підготуватися до складних тем з інших шкільних дисциплін. Ми постійно розвиваємося, аби значно спростити твоє життя та зробити його максимально комфортним, тож обережно — з порталом gdz4you ти швидко станеш відмінником. Батьки пишатимуться, а однокласники заздритимуть. Уроки малювання для дітей. Хочеш швидко й легко навчитися малювати веселих звірят, казкових героїв, улюблені іграшки, прекрасні пейзажі. Запасись кольоровими олівцями, фломастерами, фарбами та мольбертом — і до роботи. Уроки малювання для дітей, які представлені на сайті, під силу кожному.

Лінія за лінією, штрих за штрихом, крок за кроком — і ти досягнеш необхідного результату, про який раніше і не мріяв. Головне — уважно дотримуватись інструкцій і намагатися усе правильно відтворити. Малювання — це веселе і цікаве заняття, а уроки онлайн допоможуть тобі оволодіти цим мистецтвом за короткий строк, безкоштовно і у досить легкий спосіб. А як тільки ти вдосконалиш техніку малювання, то зможеш самостійно, без будь - чиєї допомоги і підказок, переносити на папір свої ідеї, фантазії та вигадані або ж реальні образи. Можливо, в тобі захований великий талант і потенціал художника, необхідно його тільки розкрити — а для цього й існує захопливе дитяче малювання на сайті пустунчика. Тільки прийми рішення, що хочеш зобразити сьогодні — машину, білочку, діда мороза зі снігуркою чи кумедного мультиплікаційного персонажа. А потім шукай інструкцію на сайті і тренуйся. Та, звичайно ж, покрокові уроки — це далеко не все, що може запропонувати тобі пустунчик. Адже тобі, без сумніву, цікаві різні оригінальні техніки малювання. Тому на порталі пустунчика ми вчимося малювати ще й на воді, за допомогою осіннього листя, штампами, мильними бульбашками та іншими цікавими способами. Тут ти напевне знайдеш урок, який припаде тобі до смаку і розкриє твої творчі здібності. Дивися, пробуй, експериментуй і розкривай свій талант. Невдовзі ти переконаєшся, яким захоплюючим і різноманітним буває малювання для дітей і як цікаво відтворювати на папері гру своєї уяви. Пустунчик нікому не дасть нудьгувати. Тут ти будеш удосконалювати свої знання і навички, не помічаючи, як швидко летить час. Наш детский сайт посвящен только раскраскам. Раскраски на любой вкус и для детей всех возрастов - раскраски из мультфильмов и раскраски из фильмов, раскраски из сказок, комиксов и передач. Раскраски для девочек и раскраски для мальчиков. И главное - их становится всё больше и больше.

Раскраски для печати на листах а4. На сайте есть как раскраски онлайн, так и раскраски доступные для скачивания и всё это - быстро. Распечатать раскраски можно не скачивая - прямо с сайта. Раскраски для детей быстро найти без регистрации можно у нас на сайте.

Онлайн раскраска любой картинки на компьютере или планшете.

Все раскраски онлайн раскрасить очень просто даже детям - попробуйте и убедитесь сами. Разукрашки отсортированы иногда они пересекаются. Так раскраски диснея можно встретить в разделе с раскрасками зарубежных мультфильмов. Или раздел с раскрасками цветов не повторяет, но перекликается с разделом раскрасок к 8 марта. Поэтому исследуйте сайт целиком и не забывайте пользоваться поиском по раскраскам. Чтобы доставить своим детям радость просто скачайте и распечатайте любую из понравившихся вам раскрасок. Это картинки раскраски предназначенные для раскрашивания карандашами и красками. На нашем сайте раскраски для детей распечатать очень просто и если вы попробуйте детям разрешить это сделать самостоятельно, то они справятся без труда. Регулярно мы публикуем видеоролики, где раскрашиваем детские раскраски - это достаточно увлекательное занятие отлично успокаивает нервы. И раз уж вы читаете этот текст и дошли до конца - хорошая мысль добавить этот сайт в избранное.

Наши последние поступления. Популярные раскраски. Раскраска, разукрашка, раскрашка – как только не называют черно - белую картинку, предназначенную для самостоятельного раскрашивания. И вариантов этой раскраски может быть великое множество. Даже техника и инструмент может быть различными. Карандаши, фломастеры, краски. Нужно всего - то лишь распечатать понравившиеся раскраски с нашего сайта и начать раскрашивать. Мы достаточно придирчиво отбираем раскраски для публикации на нашем сайте, ведь не каждый рисунок подходит для раскрашивания ребенком. Раскраски для самых маленьких, начинающих художников, должны отвечать ряду требований. На раскраске должен быть четко узнаваемый, знакомый образ. Это может быть игрушка, предмет обихода, животное или растение.

Контуры должны быть отчетливыми и замкнутыми. Линии толстыми и однородными. Ребенку должна нравится изначальная картинка, поэтому старайтесь выбирать раскраску вместе с ним. Выбирая совместно с ребенком раскраску необходимо учитывать его возраст. Совсем маленьким детям нужно предлагать большие картинки, где предмет раскрашивания занимает практически весь лист и на которых трудно будет сделать ошибку и выйти за пределы контура. Ребятам постарше подойдет более сложные раскраски с различными мелкими деталями. У нас есть из чего выбрать, например раскраски из мультфильмов. Учим цвета раскрашивая раскраски. Для ребенка раскрашивание белого листа с черным контуром сродни чуду.

Но волшебные изменения видны лишь в готовой раскрашенной раскраске.

Начиная раскрашивать картинки необходимо помогать ребенку - называть каждый цвет вслух и перечислять предметы, которые он знает, такого же цвета. Например, если вы раскрашиваете яблоко, то выбирайте зеленый цвет и вспомните про траву, возможно зелёную папину рубашку, машину и другие предметы, которые вас окружают. Чтобы дать волю детской фантазии используйте раскраски, где цвета могут быть произвольными, например раскраску пирамидка. Обучающие детские раскраски. Детские раскраски это не только развлечение, но и серьезная подготовка к школьному обучению. Мало того, что работая карандашом ребенок укрепляет и развивает мелкие мышцы кисти, раскраски сами по себе могут нести обучающий элемент. У нас на сайте есть раскраски с прописями, раскраски азбука, с цифрами. Такие раскраски выделены в специальный раздел обучающие раскраски. Математические раскраски для детей постарше, где нужны цвет зашифрован цифрой, которую надо вычислить, простые раскраски с буквами, цифрами для из изучения. Раскраски с правилами дорожного движения, прописи, азбуки и многое другое.

Раскраски для детей по возрасту.

Для детей 2 - 3 года малыш ещё совсем маленький, не знает и не умеет элементарных, на взрослый взгляд, вещей. Выбираем краски (акварель, гуашь), а не карандаши. Раскрашиваем пальчиками, ладошками, постепенно переходя на кусочки губки, ватные палочки, кисть. Самые простые раскраски на на два - три контура и такое же количество цветов. На выходе яркие рисунки за считанные минуты, огромная радость от того, чтоб всё получилось и желание продолжать дальше заниматься раскрашиванием. Мы подобрали для вас такие раскраски. Фломастеры лучше не использовать, т. Их яркость и цвет не зависят от нажима или штриховки. Раскраски выбираем посложнее, но без крайностей. Это могут быть предметы быта, цветы, птицы или животные.

Также можно обучаться, раскрашивая буквы и цифры. Научите ребенка правильно держать карандаш и не торопиться на штриховку.

На одну раскраску может потребоваться около получаса времени. Не забывайте их хвалить, но и указывать на недостатки. Помогайте им выбрать интересные сюжетные раскраски с большим количеством мелких деталей. Раскрашивать можно раскраски из мультфильмов, фильмов, знакомых передач. Чтобы поддерживать увлечении в раскрашивании покупайте хорошие наборы цветных карандашей, точилки, пеналы и другие приспособления. Оборудуйте рабочее место, которые в последствии станет местом учебы ребенка. Безусловно раскраски помогают детям развивать чувства прекрасного, фантазию и прививают любовь к рисованию. Раскраска - это первый шаг к самостоятельному рисунку.

Даже великие художники эпохи возрождения начинали с копирования чужих картин. Так же раскрашивая раскраски у ребенка развиваются мелкие мышцы кисти, упрочняются связки пальцев, повышается мелкая моторика – это тоже не вызывает сомнений. Выполнение уроков, определенных действий по заданию, последовательное раскрашивание успокаивает и тренирует усидчивость. Не даром даже взрослые люди практикуют раскрашивание в качестве антистресса, у на на сайте есть даже целый раздел с раскрасками - антистресс. Целеустремленность тоже является результатом работы по раскрашиванию, ведь только законченная картинка достойна похвалы и того, чтобы её повесили на выставку.

Раскраски учат аккуратности, терпению. Подготовка рабочего места для начала раскрашивания, содержание его в чистоте и порядке.

Карандаши всего заточены, лежат по порядку, на столе ничего лишнего. После окончания работ - необходимо всё убрать, разложить по местам. Помните - ребенку очень важно ваше признание.

Каждый рисунок нужно хвалить, а со временем отбирать лучшие и вывешивать их на холодильник или стену в коридоре.

Самые яркие и качественные картинки отбирайте вместе с ребенком. Пусть он сам скажет, почему один рисунок ему нравится больше, чем другой. Это научит его воспринимать критику и более самокритично относиться к своим работам. Нет пределу совершенству и всегда можно сделать чуть - чуть лучше.

Раздаривайте готовые раскраски родственникам и близким знакомым. Детские раскраски для девочек традиционно отделяют от раскрасок для мальчиков. Девчонки отдают предпочтение принцессам и цветам, мальчишки – машинам и самолетам. Но не сужайте круг интересов своего ребенка. Каждый ребенок должен попробовать себя в разных областях. Уж точно не стоит запрещать ребенку попробовать раскрасить то, что ему хочется - это абсолютно ничем ему не грозит. Как научить ребенка раскрашивать. Встречаются родители, которые дают ребенку раскраску и карандаши, а затем оставляют его одного, делай что хочешь. Может в чем - то они и правы, но нужно хотя бы научить его правильно держать в руках карандаш. Правильно – зажав между большим и средним пальцами, придерживая указательным сверху.

От грифеля карандаша должно быть не более 1, 5 - 2 см до пальцев, но и не меньше.

Это очень важно, так как если ребенок привыкнет держать карандаш неправильно, то потом ему будет очень сложно переучиваться. Таким образом вы изначально будете закладывать в нём хороший, разборчивый почерк. Дети любят всё повторять за своими родителями. Поэтому раскрашивать картинки необходимо родителям вместе с ребенком хотя бы на первых порах. Важно сразу, желательно на своем примере, показать следующие моменты. Раскрашивая раскраску важно не выходить за контуры; раскрашивать нужно все участки рисунка, не оставляя белого; цвет нужно стараться распределять равномерно или в зависимости от задумки; раскрашивать картинку нужно до конца, не бросать раскраску не закончив; раскрашивать только специальные раскраски, а не книжки, обои и окружающие предметы. Раскраски для детей онлайн. Как говорилось выше - раскраски это не просто развлечение, а инструмент, который призван научить ребенка цветам, умело их подбирать, сочетать. Кроме того в процессе раскрашивания формируется навык письма - рука подготавливается к правильному держанию ручки. Тренируются мелкие мышцы кисти, мелкая моторика. Повышается усидчивость и терпение.

При раскрашивании на компьютере всего этого нет. Поэтому, хотя у нас на сайте любую раскраску можно раскрасить онлайн, мы рекомендуем печатать и раскрашивать раскраски вручную, карандашами. Онлайн раскраски могут быть востребованы лишь в том случае, если у вас нет принтера и распечатать их негде.

Проте це не означає, що всі уроки проводяться наочними методами. При словесних методах наочність часто є лише ілюстрацією до слів учителя або засобом підсилення образності його розповіді. Та джерелом інформації все ж лишається слово вчителя — його розповідь, його пояснення. інша роль відводиться наочним посібникам під час проведення уроку наочними методами. Тут саме вони (досліди, живі об єкти, кінофільми, таблиці) стають джерелом інформації для учнів, а не слово вчителя. Розглядаючи посібники, що демонструються, самостійно чи за допомогою запитань учителя учні обдумують висновки, роблять узагальнення й умовиводи. В цьому особливість використання наочності при наочних методах. Правильно поставлене запитання, а далі й ціла система запитань, привертають увагу учнів до об єктів і дослідів, що демонструються, змушують їх цілеспрямовано й послідовно спостерігати, порівнювати, робити висновки й узагальнення. Наочність на уроках біології може бути натуральною (об`єкти природи живі й препаровані) і зображувальною (таблиці, схеми, муляжі, кінофільми). Найбільш доступними живими об єктами є рослини. їх демонструють на уроках ботаніки і загальної біології. Як правило, їх можна заготовити заздалегідь на ділянці, в природі, в живому куточку і вдома. Значна частина уроків ботаніки проводиться наочними методами. Монстері (вологі тропічні ліси бразілії), камелії (південний китай), алое (з пустині калахарі південної африки), кактусах (з пустинь мексіки), хвої сосни, листках коров яку та ін. їх утримують у клітках, сажках, а для демонстрування переносять на стіл. Такі посібники, як чучела та скелети, укріплюють на підставках і певним чином освітлюють; для контрастності ставлять білий або чорний екран. Аналогічно демонструють муляжі й моделі. Демонстрування дослідів або їхніх результатів на уроках проводять в усіх класах. Досліди можна проводити у різних варіантах, залежно від обладнання, й доручати різним учням. Учні зарисовують постановку досліду, записують висновки у зошити (наприклад, виділення кисню зеленими рослинами на світлі, виділення вуглекислого газу насінням, що проростає). На багатьох уроках ботаніки вчитель або учні демонструють заздалегідь проведений дослід, розповідаючи про умови, в яких його ставили, передусім формулюється запитання, яке має бути розв язане за допомогою досліду, і пропонується простежити за дослідом, порівняти досліджувану і контрольну рослини чи декілька варіантів і зробити висновок. Висновок уточнюється під час опитування учнів. Дослід схематично зображують у зошиті й підписують. Під час демонстрування дослідів, так само як і живих рослин, таблиць і кінофільму, за допомогою поставленого на початку запитання або кількох запитань учнів змушують зосередити увагу на побаченому, активно спостерігати, помічаючи явища або характерні ознаки, і робити із своїх спостережень висновки. У викладанні зоології, анатомії, фізіології та гігієни людини класичним прикладом є демонстрування досліду з жабою. У найпростішому вигляді його виконують у vii класі і більш детально — у viii класі. Демонстрування, як правило, супроводиться повідомленнями юних натуралістів про те, як вони проводили ці досліди. їхні повідомлення вчитель включає до викладу нового матеріалу як факти, із яких роблять висновки (індуктивна побудова уроку) або якими підтверджують раніш встановлене (дедуктивна побудова уроку). Демонстрування мікроскопічних об єктів застосовують у процесі викладання всіх біологічних курсів. Якщо в школі є лише 1—2 мікроскопи, вчитель, користуючись ними, не в змозі організувати практичної роботи. У цьому разі учні по черзі підходять до мікроскопа й розглядають підготовлений учителем препарат. Потім вони повертаються на свої місця і за вказівкою вчителя самі готують препарати, рисують те, що бачили у мікроскопі, читають за підручником. Учні й самі виготовляють мікроскопічні препарати, кращі з яких демонструють для всього класу.

Відповідаючи, учні повинні пізнавати ці об єкти під мікроскопом. Краще організувати роботу учнів з мікроскопами можна за допомогою інструктивних рисунків препаратів, виготовлених учителем і розміщених поряд із мікроскопом, а також таблиць на класній дошці. У викладанні біології використовують мікропроектор — прилад для демонстрування на екрані мікропрепаратів. Це дає змогу всім учням бачити, що демонструє вчитель. Щоб спостерігати гідр під час вивчення на уроці, добре мати їх на стеблах водяної рослини у склянках. Якщо дістати необхідну кількість гідр неможливо, практичну роботу замінюють демонструванням. Гідр та кількох дафній вміщують у проекційну кювету й за допомогою епідіаскопа проектують на екран. Весь клас має змогу спостерігати, як гідра щупальцями ловить дафній. Мікро - проектором, який можна виготовити самому, зручно показувати на екрані інфузорії, а також різні мікроскопічні препарати, виділення кисню елодеєю тощо. Навчити учнів поводитися з мікроскопом, особливо коли цих приладів мало, — складний і важкий процес. Тому вчителеві слід якомога частіше використовувати мікроскоп і не тільки при вивченні нового матеріалу, а й під час обліку знань. Багато хто з учителів на наступних уроках, опитуючи учнів, пропонує їм самостійно помістити готовий препарат під мікроскоп, приготувати препарат. Характерною особливістю таких уроків з фізіологічним змістом є проведення експериментів. Спостереження — це цілеспрямоване, безпосереднє, чуттєве сприйняття предметів і явищ природи. Експеримент — це вивчення процесів, які протікають в живих організмах у штучно створених умовах. Павлов писав, що спостереження збирає те, що йому пропонує природа, дослід бере у природи те, що він хоче.

і сила біологічного досліду величезна. На уроках біології з фізіологічним змістом експеримент є методом навчання; при цьому він може бути використаний як демонстрування або бути основою лабораторної роботи учнів. У навчальному процесі експеримент може бути використаний з дослідницькою та ілюстративною метою. Під час ілюстративного підходу джерелом знань є слово — пояснення вчителя — і підручник, а експеримент тільки підтверджує висловлені припущення. Дослідницький підхід у демонстраційному експерименті припускає постановку проблеми (формування гіпотези), пошуки шляхів її вирішення (розробка умов експерименту), демонстрування експерименту або його результатів і висновки (розкриття суті явища, що вивчається). Дослідницький підхід у лабораторному експерименті здійснюється аналогічно, проте учні самі проводять експеримент. Біологічний експеримент найчастіше є тривалим і не - завжди вкладається за часом у рамки уроку.

Щоб підсилити педагогічне значення демонстраційного експерименту і показати його цілісність за один урок, можливе використання прийому зближення початку і кінця досліду, його ходу і кінцевого результату.

Кінцеві результати можна показувати на попередньо закладеному досліді. Під час використання експерименту як методу пізнання важливо, щоб школярі засвоїли основні правила його проведення. Експеримент вимагає дотримання сталості всіх умов, окрім однієї, вплив якої на організм досліджується. Результати порівняння треба фіксувати у вигляді малюнків, таблиць, графіків тощо. Це дозволить закріпити дані спостережень, визначити причинно - наслідкові зв язки. Дикорослі рослини (паслін чорний, редька дика, ромашка аптечна, деревій звичайний) та культурні (жоржини, айстри, картопля, капуста). Забезпечення занять живим роздатковим і демонстраційним матеріалом істотно полегшується, якщо в школі є куточок живої природи. Зазвичай на таких уроках роботі з натуральними об єктами відводиться більша частина навчального часу, оскільки вона виконується па етапі вивчення нового матеріалу й має репродуктивний або пошуковий характер. Для успішного проведення цих уроків слід попередньо підготувати роздатковий матеріал та інструктивні картки, в яких зазначено тему лабораторної роботи, мету, обладнання й матеріали, хід роботи, а також завдання або запитання, що сприяють усвідомленому розумінню школярами об єктів вивчення. Натуральні предмети й технічні засоби для демонстраційного та лабораторного відтворення явищ природи, кількісного й якісного їх вивчення — це прилади, інструменти, лабораторне обладнання (приладдя), реактиви, матеріали. Вони необхідні для проведення спостережень і постановки дослідів, формування практичних умінь і навичок. • механічні (прилад для демонстрування всмоктування води коренем, прилад для спостереження за розвитком кореневої системи в рослин, прилад для визначення газообміну в насіння, респіратор тощо); проте багато з цих приладів рідко використовуються в навчально - виховному процесі з біології. Прилад для демонстрування всмоктування води коренем (пввк) застосовується під час вивчення теми «відділ покритонасінні. Цей механічний прилад складається з u - подібної скляної трубки, одне коліно якої широке, інше — вузьке.

В широкому коліні розміщується коренева система досліджуваної рослини, яка закріплюється за допомогою корка. Щоб стебло рослини було зручно просувати в корку, в ньому просвердлюють канал. Вузьке коліно призначене для показу зміни рівня води в приладі в міру всмоктування її коренем рослини. Щоб позначити початковий рівень води, на це коліно надягають гумове кільце.

Прилад складається з плоскостінної металевої посудини та підставки. Передній бік корпусу посудини засклений і для затінення закривається металевою засувкою, завдяки чому вдається запобігти відхиленню від скла коренів, що ростуть. У стінках корпусу зроблено маленькі отвори, крізь які в ґрунт може проникати повітря й стікати надлишкова вода після поливання. Внутрішня поздовжня скляна перегородка поділяє посудину навпіл. Досліди й спостереження за допомогою цього приладу проводяться учнями в позаурочний час. Результати обговорюються на уроці. Для організації роботи з приладом доцільно використовувати спеціальні картки - інструкції, що можуть містити. Опис конструкції приладу та загальну інструкцію щодо підготовки приладу до роботи; опис етапів проведення дослідів за допомогою даного приладу та оформлення результатів роботи. Заповніть прилад ґрунтом. Його потрібно насипати шарами й злегка ущільнювати. Верхній шар ґрунту має бути нижчий від краю корпусу при ладу на 1 - 2 см. Пркс, склянка з водою, грунт, насіння дводольної рослини (горох, квасоля тощо), насіння однодольної рослини (пшениця, ячмінь тощо). Завглибшки приблизно 2 см від верхнього краю ґрунту в лівій половині приладу розмістіть насіння дводольної рослини, а в правій — однодольної. Упродовж 20 днів регулярно спостерігайте за проростанням насіння й розвитком кореневих систем у рослин. Дані спостережень записуйте в зошиті. Завершивши спостереження, витягніть рослини з приладу, відмийте кореневі системи від ґрунту й зробіть гербарій. Якщо є потрібне обладнання, а також картки - інструкції, то учні можуть самостійно й цілеспрямовано проводити відповідні досліди та спостереження. Лупа — найпростіший оптичний збільшуваний прилад, який використовують для вивчення дрібних організмів або їхніх частин під чаї проведення самостійних і лабораторних робіт, на екскурсіях у природу тощо. Розрізняють лупи шкільні, екскурсійні та препарувальні. Лупи шкільна (збільшує в 7—10 разів) складається з двоопуклого збільшу вального скла (лінзи), вставленого в оправу з ручкою. Лупа екскурсій на подібна до лупи шкільної, але її оправа складається таким чином, що збільшувальне скло ховається в захисний футляр. Лупу препарувальну, що дає 10—20 - разове збільшення, використовують для розгляду натуральних об єктів. Уперше учні знайомляться з лупою під час практичної роботи «будова лупи й мікроскопа. Для її виконання можна використати таку інструктивну картку.

Поставте лупу препарувальним столиком від себе завдальшки приблизно 3—5 см від краю столу.

Рухати прилад під час роботи не слід. Дивлячись в окуляр, за допомогою дзеркала спрямуйте світло на об єкт. Світло має бути рівномірним. За дуже яскравого освітлення користуйтеся зворотною стороною дзеркала. Поворотом гвинта опустіть окуляр майже впритул до об єкта. У школах використовуються різні мікроскопи, але найпоширенішою є модель нм - 301. Цей мікроскоп має рухомий предметний столик і нерухомий тубус; об єктиви розміщені на револьверній головці, яка повертається й дає змогу швидко й легко замінювати їх; частина деталей (об єктиви, тримач дзеркала, затискачі для фіксації мікропрепаратів) незнімні. Мікроскоп нм - 301 за різних поєднань об єктивів та окулярів забезпечує 56—300 - разове збільшення. З будовою мікроскопа учні вперше знайомляться на практичній роботі «будова лупи й мікроскопа. Щоб не забруднити лінзи окуляра та об єктива, не торкайтеся пальцями їхньої поверхні. Якщо на них потрапив пил, треба обережно протерти їх чистою ватою, намотаною на дерев яну паличку й злегка змочену в чистому бензині чи ефірі. Самим розбирати об єктиви не можна. Закінчивши роботу з мікроскопом, підніміть тубусотримач (для уникнення випадкового стикання об єктива з препаратом) і накрийте мікроскоп чохлом або покладіть у футляр. Для ефективного проведення лабораторних робіт із біології можна використовувати сучасні цифрові мікроскопи. Найпростішим серед них є мікроскоп іntel pley qx3 (забезпечує 10 - , 60 - , 200 - разове збільшення). Робота з мікроскопом здійснюється за допомогою спеціальної комп ютерної програми. В одну поміщають добре розвинуті корені кукурудзи з невеликим стеблом. На дно цієї банки кладуть вологу марлю. Другу банку залишають порожньою. Обидві банки накривають корками або кришками. Одну до половини наповнюють перевареною водою, другу — водопровідною. Замість кришки можна використати компактний картон. У ньому роблять три отвори. В отвори кожної банки встромляють по три проростки квасолі таким чином, щоб корені знаходились у воді. У банку з перевареною водою наливають тонкий шар олії, щоб кисень з повітря не зміг проникнути у воду.

Через це корені проростків у першій банці позбавлено повітря. У другій банці корені проростків використовують повітря, яке знаходиться у воді. У дві однакові банки наливають розчин мінеральних солей; який приготовано на перевареній воді, у такому самому співвідношенні, як це роблять з водяними культурами (можна брати ґрунтову витяжку). У першій банці у корку є два отвори. Один для рослини, другий — для скляної трубки, через яку продувають повітря; у другій банці доступу повітря немає. Для досліду беруть дві банки з щільними кришками. Заповнюють їх наполовину водою. У першу банку наливають водопровідну воду, а в другу переварену.

У кожну банку поміщають по дві однакових гілочки традесканції. У банку з перевареною водою наливають тонкий шар олії, щоб у воду не змогло прогіркнути повітря. Через 8 днів у першій банці традесканція утворила корені, а в другій — майбутні корені тільки позначились. Нарізають великий листок або невеликий паросток пеларгонії з кількома листками і вміщують у склянку з водою. Цю склянку встановлюють на скло, а поруч ставлять ще одну з вапняною водою. Все це накривають ковпаком і ставлять у темну шафу на 4 дні. Для досліду використовуються листки пеларгонії і різні фігури сакса. На листок пеларгонії кріпляться фігури зі світлонепроникаючого паперу, рослину поливають і ставлять у світле місце на 2—3 дні. Потім зрізають листок з черенком, занурюють у пробірку з водою, доводять до кипіння. Воду зливають і наповнюють пробірку спиртом. Кип ятять на слабкому вогні 1—2 хвилини до повного знебарвлення листка. Спирт у пробірці стає зеленим. Учнів запитують, чому спирт має такий колір. Потім листок промивають у теплій воді, розправляють на чашці петрі, діють на нього розчином йоду.

Через півхвилини та частина листка, що була під папером, стане кольоровою. Пеларгонію спочатку тримають у темній шафі 2—3 дні. Перед уроком на листку закріплюють фігуру сакса і ставлять для освітлення під лампою браа на 40—50 хвилин. У другій частині уроку демонструють дослід у такій послідовності, як написано у попередньому варіанті. При цьому важливо підкреслити, що природне світло можна замінити штучним освітленням, що постійно використовується у теплицях, оранжереях, кімнатах тощо. У дві банки з широкими шийками вміщують по три однакових гілочки традесканції. На дно наливають воду таким чином, щоб нижня частина стебла була ледь занурена у воду (0, 5 см). Обидві банки щільно закривають кришками. Одну банку залишають на світлі, другу ставлять у темну шафу.

На дно банок, так само, як і в попередньому досліді, наливають шар води (0, 5 см) і поміщають у них листки примули з довгими черешками. Зверху банки закривають кришками, обгортають щільним чорним папером і залишають на світлі. Цей дослід може бути закладений на різну тривалість (4 дні, 2 дні, 2 год. Великий листок пеларгонії поміщають у колбу, не відрізаючи його від стебла. Колбу закріплюють у штативі й залишають на світлі. Також закладають дослід з дрібним листком пеларгонії. Краще, якщо листки будуть з однієї рослини. Можна поставити інші досліди, результати яких дозволять переконати школярів у тому, що кількість води, яку випаровують листки, залежить від розміру листкової пластинки, від кількості продихів, які знаходяться на нижній і верхній сторонах листкової пластинки. Відомо, що кількість продихів не однакова. У дві банки насипають однакову кількість насіння гороху, зволожують його. Одну банку залишають відкритою, другу закривають щільним корком. У банку насипають насіння гороху, яке вже наклюнулось, закривають корком з двома отворами. В один вставляють лійку, в другий — газовідвідну трубку, занурену в склянку з вапняною водою. У дві банки насипають насіння. В одну — квасолі, в другу — пшениці, зволожують його. Закривають банки корком з отвором, в отвір вставляють термометр. У третю банку (контрольну) насипають сухе насіння, закривають банку корком з отвором(вставляють туди термометр. У пробірку на дротику прикріплюють 3 насінини квасолі однакових розмірів. Першу — на дно пробірки, другу — на рівні води, третю — на рівні вінця пробірки. Протягом тижня проводяться спостереження. Закладається з метою визначення запасу поживних речовин для проростання насіння і подальшого росту проростків. Для досліду беруть набубнявіле насіння квасолі, гороху, пшениці тощо. Спостереження ведуть за розвитком зародка і проростка протягом тижня. Використання наочних методів, зокрема, демонстраційних дослідів, при вивченні шкільного курсу біології сприяє більш повному уявленню учнів про функціонування та життєдіяльність живих організмів. Оскільки рослинні організми найбільш доступні вчителю біології живі об`єкти він має можливість більш часто проводити демонстраційні досліди при вивченні розділу „рослини”. Для забезпечення проведення демонстраційних дослідів обов`язково повинно бути обладнання (прилади, мікроскопи, лупи) та живі рослини. В розділі „рослини” можна проводити досліди декількох видів, а саме.

Досліди, які з`ясовують фізіологічні процеси у коренях рослин, досліди, які з`ясовують фізіологічні процеси у листку, досліди, які з`ясовують фізіологічні процеси у насінні.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

моя милая сноха оксаночка эпизод 5

металорізальні верстати підручник

фифа 14 с обновлением 2021

книга фізика 7 клас таблиці

learningzone ответы на тесты kfc

plotcalc для coreldraw x6 64-bit