зно українська література посвята творів
Зно онлайн 2016 року з української мови та літератури – пробний тест. Пам’ятайте, що в словах іншомовного походження не можна перевірити написання е - и жодним способом. Такі слова треба перевіряти за орфографічним словником і запам’ятовувати. Оскільки змоги скористатися словником під час тестування ви не матимете, треба заздалегідь запам’ятати правопис найуживаніших іншомовних слів. Правильно писати запропоновані в завданні слова треба так. М е д и цина, м е т е орит, л е йт е нант, пр е т е ндент. Повиключайте всі електроприлади у квартирі. Повністю виключати ручну працю, виключати з університету, виключати можливість втечі тощо. У наведеному словосполученні має бути слово вимикати. Повимикайте всі електроприлади у квартирі. Отже, це і є спільнокореневе слово з наведеним в основі завдання прикметником голий. Такі корені називаються омонімічними (пишуться й вимовляються однаково, але мають різне значення). У подібних завданнях зовнішнього незалежного оцінювання завжди пропонують поширені слова, у яких часто трапляються помилки в наголошуванні. Правильно вимовляти наведені слова треба так. Обр а нець (а не обран е ць), н е друг (а не недр у г), в і дгомін (а не відг о мін), пр и ятель (а не при я тель). У словосполученні перше вересня є іменник вересень і порядковий числівник перший. Словосполучення на позначення дат утворюються за зразком. ) (місяця) вересня; друге (число) (місяця) грудня тощо. Тобто числівник змінюється, а іменник - назва місяця лишається незмінним. Як відомо, прикладка – це різновид означення, яке, указуючи на ознаку предмета, дає йому іншу назву, виражається іменником і відповідає на питання який. Картина відкривалася справді чудова. З високої гори видно було все місто (двокрапка між частинами безсполучникового складного речення – помилок немає). Отже, правильна пунктуація цього речення має бути такою. Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе (кома між однорідними членами речення, кома перед відокремленою обставиною – помилок немає). Перегляньте ще раз увесь мікротекст, оскільки розуміння змісту попередніх речень дозволить вам дібрати відповідне за змістом слово. Степ – це великий безлісий, вкритий трав янистою рослинністю, рівнинний простір. Тож дієслова розташувався, спускався, вився не будуть тут доречними. Завдання перевіряє ваші знання фразеологічних багатств української мови, здатність аналізувати синонімічні зв’язки між фразеологізмами. Перемінитися на лиці – набути незадоволеного, часом нездорового і т. Виразу обличчя) у зв’язку з чим - небудь; переживати, нервуватися, червоніти, бліднути і т. Багрянец ь, чіткість, п’ятдесят, вагаєшся, скрин ь ці, ослінчик, хустинці, тітчин, харків’янин, русалчин, спитаєш, нен ь чин, радістю, ланцюг, різ ь бяр. Пам’ятайте, що в буквосполученнях - ньц - , - ньч - , - льк - , - льч - , - сьц - , - сьч - пишемо м’який знак лише тоді, якщо вони походять від - ньк - , - льк - , - ськ. Зауважте, більшість слів іншомовного походження – загальних назв треба писати без подвоєння. Окремі слова, де пишемо подвоєні літери, треба запам’ятати (ванна, брутто, тонна тощо). Написання деяких слів зумовлене власною назвою, від якої таке слово походить (марокканець – від марокко тощо). Також допомагає знання морфеміки (приміром, слово ірреальний пишемо з подвоєнням, бо знаємо, що до його складу входить префікс ір - і корінь реаль - ). У власних назвах подвоєння зберігається, якщо воно є в мові, з якої слово походить (голландія, таллінн, ассирія, ахіллес, жанна тощо). Префікс с - є (тобто літера с пишеться) перед літерами к, п, т, ф, х. Пригадаймо мнемонічну формулу.
С каламутити, с тесаний, з ціплені, с пекти, с фальсифіковані, з шивати, с калічений, с хрещений, з сушений, с пасувати, с формований, с трясти, с хотіти, с турбований, з читування. Батальйон, серйозний, сьомга, феєрверк, бойовий, бульйон, знайомство, каньйон, крайовий, курйозний, гостьовий, лосьйон, шампіньйон, чотирьох, сеньйор. Чотири вікна, півтора гектара, сто два кілометра (помилка, має бути сто два кілометри, оскільки після числівників два, три, чотири, двадцять два, двадцять три, двадцять чотири і так далі має стояти іменник у формі називного відмінка множини), одна друга центнера, п’ять десятих мікрона. Виконуючи це тестове завдання, пам’ятайте, що прикметники поділяють на дві групи відмінювання, залежно від того, на який приголосний закінчується їхня основа, – тверду та м’яку.
Пам’ятайте, що дієслова першої дієвідміни в особових закінченнях (крім 1 - ї особи однини і 3 - ї особи множини) мають - е - ( - є - ). Пишу, пишеш, пише, пишемо, пишете, пишуть. Дієслова другої дієвідміни в особових закінченнях (крім 1 - ї особи однини і 3 - ї особи множини) мають - и - ( - і, - ї - ). Біжу, біжиш, біжить, біжимо, біжите, біжать. Отже, від нас вимагають правильно записати ці дієслова у формі 1 - ї особи множини. Біж имо, крич имо, ход имо, пиш емо, говор имо. Уважно розглянувши наведені речення, доходимо висновку, що у варіантах а, б, г, д слово здавалося виступає присудком. У реченні кущ, здавалося, і зимою зеленіє, бо коли танули сніги, то на світ пробивалося його цупке зелене листя, не змучене холодом, не скалічене морозом треба поставити пропущені коми. Саме тут слово здавалося є вставним. Це завдання перевіряє ваші знання про відокремлену обставину, виражену дієприслівниковим зворотом, і вміння правильно будувати речення з такою обставиною. Чому турист, оплативши квитки, не може їх роздрукувати. – турист не може роздрукувати квитки (основна дія). Турист оплатив квитки (додаткова дія). У реченні в такого узгодження між діячем, основною дією та додатковою дією немає, оскільки основна дія виражена безособовим реченням (…вам сподобалося найбільше). Це речення побудовано некоректно. Правильно можна сказати, приміром, так. У якій країні з тих багатьох, де ви побували, вам сподобалося найбільше.
Сірі хмари насувалися все ближче, неначе накочувалися величезні хвилі (складнопідрядне речення з підрядною порівняльною частиною). Семен заплющив очі, (1) заколисаний тою чудовою тишею, (2) що буває виповнена всякими згуками. (3) і дзвінкою піснею жайворонка, (4) і дзижчанням польових мух, (5) і тихим(6) мелодійним шелестінням стиглого жита, (7) підрізаного серпами. Усі подані пояснення є коректними, окрім варіанта г. Коми 4 і 5 стоять між однорідними додатками, поєднаними повторюваним сполучником і. Завдання перевіряє вашу лексичну вправність, здатність розрізняти близькі за звучанням, але різні за значенням слова (пароніми), добирати слова - синоніми. Зазвичай автори таких завдань ускладнюють процес такого визначення добором слів, які, залежно від контексту, можуть належати до різних частин мови. Ти явилась мені – і здалося, (1)що світ помолодшав (2)навколо (3)на тисячу (4)літ. Слово що може бути займенником, сполучником або часткою. У нашому випадку воно не є членом речення, а слугує для приєднання підрядної частини складнопідрядного речення до головної. Слово навколо може бути прислівником або прийменником. У наведеному реченні воно відповідає на питання де.
Й виконує роль обставини місця. Слово на може бути прийменником, часткою чи вигуком. У пропонованому контексті воно вживається при словосполученні тисяча літ, тобто допомагає висловити вказівку на кількісну зміну чого - небудь в результаті певної дії (помолодшав на скільки. Слово літ (початкова форма літа) – це іменник, який уживається в такому значенні лише в множині. Означає роки, уживається переважно після числівників, тож через таке кількісне значення його часто плутають із числівниками. Поміж замком і ставом розкинулося передмістя (речення з однорідними обставинами, зайвий варіант у цьому завданні). Виконуючи це завдання, ви маєте продемонструвати свої знання щодо односкладних речень, уміння розрізняти односкладні речення різних видів. Хоча в тексті згадано біографічні факти про м. Як бачимо, микола леонтович « опановував вправу з мелодією, яка постійно повторюється, щоразу прикрашаючись витонченим аранжуванням. Придатною для вправ у поліфонії виявилася мелодія української щедрівки. У ній повторювалося три ноти. З цих рядків дізнаємося, що « хоровий колектив перебував у турне, коли на території україни було встановлено радянську владу.
Тут виявляється гордість автора. Читаємо про це, наприклад, у таких рядках. « “щедрик ” давно став невід’ємною частиною світової музичної культури. Класичну обробку цієї щедрівки виконують уславлені хори від америки до китаю. Відомо, що американці, які вперше полетіли в космос, узяли із собою записи світової музики, і з - поміж інших шедеврів у зоряному просторі побувала наша співаночка. Ролик, який засвідчив цю подію, знайшов численних поціновувачів серед користувачів інтернету.
Тут виявляється жаль автора. Ось як сказано про це в тексті. « проте більшість мешканців планети навіть не здогадується про пра давнє східнослов’янське походження цієї мелодії. Прикро, але навіть для багатьох українців стало відкриттям те, що понад сто років тому український композитор микола леонтович, працюючи над оліфонічним твором для хору, перетворив щедрівку на справжній шедевр. Він уживається для характеристики лицемірної людини, яка під маскою доброчесності приховує злі наміри. У євангелії від матвія (розділ 7, вірш 15) читаємо. Бережіться лжепророків, які приходять до вас у овечій одежі, а всередині є вовками хижими. Пригадаймо, коли відбулася одна з найвидатніших битв українського козацького війська в ході визвольної війни під жовтими водами. Адже це була перша значна перемога повсталих козаків у ході визвольної війни українського народу першої половини xvii століття. Запропоноване завдання перевіряє вміння визначати місце і роль митця в літературному процесі. Значення івана котляревського як зачинателя української літератури винятково важливе, адже він порушив нові теми, широко звернувся до невичерпних багатств мови народу, з’єднав її із найкращою, життєздатною книжною мовою, удосконалив техніку вірша і п’єси. Сам тарас шевченко високо оцінює внесок і. Події, змальовані у творі, відбуваються після смерті богдана хмельницького, коли в україні загострилася боротьба за гетьманування. Козаки, які турбуються про долю своєї батьківщини, прагнуть, щоб при владі був розумний гетьман, який зможе зміцнити державність україни. Саме таким змальовано в романі паволоцького полковника шрама, який заявляє. «як треба рятовати україну, байдуже мені i літа, й рани. Обновиться, яко орля, юность моя. Провідний мотив вірша – боротьба народних мас за світле майбутнє. Сюжет комедії письменник будує на фактах з життя своєї родини. Батько драматурга, карпо адамович тобілевич, вирішив домогтися визнання свого роду дворянським. Але не зміг цього зробити, оскільки прізвище в старих і нових документах відрізнялося однією літерою. Спільна творчість панаса мирного та івана білика привела до трансформації невеликого твору в багатоплановий роман. Темою поезії лесі українки «contra spem spero. Власну життєву позицію вона висловлює категорично. У них є чимало спільного, обидві живуть у світі любові, краси, вічних цінностей, а їхні обранці – гриць і лукаш – приземлені. Згадаймо, хто такі каїн й авель. У біблійній книзі буття розповідається, як каїн, піддавшись заздрощам, убив свого рідного брата авеля. Повість створена на основі реальної трагедії братовбивства, що сталася в селі димка, у якому довгий час мешкала письменниця. Завдання перевіряє знання основних теоретико - літературних понять і вміння визначати художні засоби в поезіях. Провідним художнім засобом у запропонованих рядках є антитеза – стилістична фігура, яка полягає в зіставленні протилежних понять, характеристик предметів і явищ тощо. Тавтологія – синтаксичний прийом, сутність якого полягає в тому, що в реченні спеціально або випадково повторюються спільнокореневі, близькі за значенням однієї або різних частин мови слова. Епітет – це художній троп, виражений переважно прикметниками, що образно наголошує на характерній ознаці, рисі чи одиничній якості предмета. Це завдання передбачає перевірити знання не лише авторів творів, а й відповідностей між псевдонімами письменників та їхніми справжніми прізвищами. Кожен образ у творі є своєрідним символом. Завдання перевіряє ваше знання тематики й проблематики художнього твору, уміння зіставляти літературний твір з відповідною історичною епохою. Життя українських поселенців на далекому сході – важливі сторінки нашої історії. Таких сімей було тисячі. Переселенці принесли з собою прадавні українські традиції, звичаї, обряди. Містам давали такі назви, які були в україні. Завдання перевіряє вміння орієнтуватися в основних тенденціях розвитку сучасної літератури, знати найвизначніших представників постмодерного письменства. Варто зауважити, що в літературознавстві період, що почався від 80 - х – 90 - х рр. Хх століття, прийнято називати постмодернізмом, для якого характерні такі ознаки. Поєднання й органічне співіснування різних художніх систем, синтез мистецтва й антимистецтва, елітарної та масової культури, іронічно - сміхове та серйозне ставлення до дійсності; епатажність, абсурдизм, комічність як основні засоби зображення тощо. Основні теоретико - літературні поняття. Завдання перевіряє вміння визначати жанр (жанровий різновид) художнього твору.
Ураховуючи певні особливості літературного твору, ми визначаємо його жанр. Щоб виконати це завдання, потрібно спочатку з’ясувати, з якого твору герой, а тоді – до якого жанру належить твір. Твори українських письменників - емігрантів. Михайло коцюбинський. На це вказує назва річки та опис місцевості та, де відбуваються події твору.
Також тут є згадка про незвичайних героїв (у творі діють міфічні істоти, наприклад, щезник, чугайстир, арідник, нявки). Так, на життєвому шляху трапляється багато проблем, конфліктів і перешкод. Думаю, що долати перепони можна по - різному, усе залежить від ситуації. інколи найоптимальнішим способом розв’язання конфліктів є компроміс, але бувають випадки, коли лише прямі й рішучі дії допоможуть перемогти. Я так вважаю, бо для людини важливо вміти виходити з конфліктних ситуацій. Компроміс часто налаштовує на конструктивний діалог, який допомагає розв’язати проблему.
Наведу ще аргумент і на користь думки про важливість рішучих дій. Вступати у відкрите протистояння варто тоді, коли є загроза життю людини або порушення її прав. Тільки активні дії в такому випадку приведуть до перемоги. Суперечка в родині щодо зміни прізвища поступово переходить у сімейну дискусію і стає глобальною проблемою. Проте мокій, який не підтримує поглядів батька, не вдається до рішучих дій. На жаль, у звичайному житті не завжди можна залагодити конфлікти шляхом переговорів, тому люди вдаються до рішучих дій. Прикладом такої ситуації є революція гідності, яка стала наймасштабнішою подією в новітній історії україни. 21 листопада 2013 року півтори тисячі людей вийшли на площу, бо не погоджувалися з відмовою тодішнього президента підписати угоду про асоційоване членство україни в європейському союзі. Після жорстокого побиття молоді спецпідрозділами силовиків на головній площі києва протестний рух перетворився на тривалу кампанію громадянської непокори владному режиму, корупції та порушенням прав людини. Революція гідності завдяки активним і рішучим діям громадян відкрила вікно можливостей для найважливіших змін в україні. Отже, і компроміс, і активні дії можуть бути однаково ефективними під час подолання конфліктів і перешкод. Усе залежить від життєвої ситуації, у якій опинилася людина. В українській мові апостроф ставимо перед я, ю, є, ї після префіксів і словотвірних частин, що закінчуються на приголосний. Під’їхати, з’юрмитися. Також апостроф ставимо перед я, ю, є, ї після губних б, п, в, м, ф, якщо ці губні стоять після голосного та р у корені (черв’як, кав’яр, верхів’я, арф’яр). У слові духмяний апостроф не пишемо, адже тут є збіг губного та іншого кореневого приголосного. Не буде апострофа і в слові серйозний, адже його ставлять лише перед я, ю, є, ї. Пасивні дієприкметники теперішнього часу утворюють за допомогою суфікса - н - , а минулого – - т - , - н - , - ен - , - єн. Активні дієприкметники в українській мові творять не від усіх дієслів і вживають досить рідко (особливо це зауваження стосується дієприкметників недоконаного виду). Лексичну норму української мови порушено в словосполученні на наступній неділі. Українською мовою одиниця виміру часу, що дорівнює семи дням, від понеділка до неділі включно, має назву тиждень (на наступному тижні, наступного тижня). Неділя – це останній день тижня (наступної неділі, у наступну неділю). У реченні довгі вечорові тіні перекреслюють порослу споришем вулицю коми не потрібні, тому що дієприкметниковий зворот порослу споришем стоїть безпосередньо перед означуваним словом. У реченні налякане голосами людей продиралося через хащі стадо зубрів дієприкметниковий зворот налякане голосами людей потрібно виділити, адже він стоїть не безпосередньо перед означуваним словом. У реченні дивиться хлопець на зіткані зі срібла вишняки й мало не зітхає дієприкметниковий зворот зіткані зі срібла теж стоїть безпосередньо перед означуваним словом, тому його не потрібно відокремлювати. У реченні люблю ходити по вкритій кришталевою росою ранковій траві дієприкметниковий звором теж стоїть перед означуваним словом, тому його не відокремлюють. Правильно наголошені слова треба вимовляти так. П о значка, ц е нтнер, дов і дник, катал о г. Учасникам зно рекомендовано перелік слів з наголосами. Завдання в тестовій формі. Уважно перегляньте весь мікротекст, оскільки розуміння тексту, його стилю дозволить вам правильно дібрати відповідне за змістом слово. Завдання перевіряє ваші вміння розпізнавати вивчені орфограми й пояснювати їх за допомогою правил, правильно писати слова з вивченими орфограмами. Це завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати види простих і складних речень, правильно розставляти розділові знаки між частинами складного речення. У складнопідрядному реченні древні індійці вважали райдугу величним луком бога індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари необхідно поставити кому після головної частини перед початком підрядної означальної частини. Древні індійці вважали райдугу величним луком бога індри, за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. Вставні слова виражають особисте ставлення мовця до свого повідомлення. Вони не є членами речення. Вставні слова можуть виражати оцінку повідомлюваного (буває, сподіваюся), упевненість або невпевненість (мабуть), джерело повідомлення (кажуть) тощо. У четвертому реченні слова за давнім повір ’ ям указують на джерело повідомлення, від них не можна поставити питання до інших слів. Отже, ці слова є вставними. Через дефіс потрібно писати прислівники з префіксом по - та суфіксами - ому, - єму, - е, - є, . По - чиновницьки, по - четверте.
А також прислівник зроду - віку, з давніх - давен, видимо - невидимо, більш - менш, (схожі, однакові чи протилежні слова). Разом пишемо прислівники, першою частиною яких є частки ані - , аби - , що - , де - , як. Тому разом потрібно писати прислівники щосереди, анічичирк, абиде.
Цей звук є і в слові просьба, адже глухий перед дзвінким уподібнюється до наступного і теж стає дзвінким. Розглянемо рядок з такими слова. Усмішці, смієшся, посмі ш ка. У рядку несеться тюльпан, тьмяно підкреслена літера позначає різні звуки. У рядку перифраз, фонетика, любов підкреслена буква передає різні звуки. Завдання перевіряє ваше вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами, зокрема слова, у яких позначають спрощення в групах приголосних. Спрощення – явище усного мовлення, яке забезпечує милозвучність. Отже, спрощення є у словах свиснути, ненависний, тижневий, захисник, навмисно, провісник, радісний, цілісний, перехресний, злісний. Завдання перевіряє ваше вміння добирати правильні відмінкові форми числівників, правильно використовувати числівники на позначення часу.
В українській мові для позначення часу використовуються порядкові числівники. Вони вживаються в поєднанні з певними прийменниками, а саме.
Конструкція на позначення часу п ’ ятнадцять хвилин сьомої є хибною. Правильним відповідником буде.
А от чоловічі прізвища на - ко та приголосний змінюються. Данила федоренк а, артема сидьк а, олега плющ. Це іменник середнього роду іі відміни, має закінчення - я. Подовження тут відбувається в позиції між двома голосними звуками. Слово виключити в українській мові вживають у значенні усунути із складу чогось, позбавлятися чогось, робити неможливим. У запропонованому реченні цей варіант – це калька з російської мови. Тому обираємо варіант вимкнути (призупинити дію чогось). Варіант не дивлячись на – це теж калька з російської мови. В українській мові його використовують лише на позначення відсутності візуального контакту.
У запропонованому реченні вказано предмет (явище), усупереч якого відбувається дія. Отже, потрібно обрати незважаючи. У конструкціях із прямою мовою розділові знаки залежать від того, як розташовані одна стосовно іншої пряма мова та слова автора. «тривалий успіх можливий лише за умови позитивного ставлення до життя, – підбадьорює читачів автор книги. Коми (1), (2), (3) потрібні, тому що вони стоять на межі підрядних частин складного речення. Кому (5) ставити не треба, тому що між двома однотипними підрядними частинами, поєднаними сполучником сурядності, кома не потрібна (однорідна супідрядність). Дієприслівник – це особлива форма дієслова, що означає додаткову дію, тому дієприслівниковий зворот передає додаткову дію підмета. У рядках а, б, г, д дія в дієприслівниковому звороті та дія, що передає присудок, стосуються різних діячів. А от у рядку в дієприслівник передає додаткову дію до основної дії того ж суб’єкта. Ви й оглядаєте експозицію, й уважно слухаєте гіда, і робите нотатки. У реченні любомир хотів зупинитися, заспокоїтися, розчинитися в далекому безмежжі однорідні члени речення є частинами складеного дієслівного присудку.
Вони приєднані за допомогою модального дієслова хотів і характеризують дію підмета. У реченні ярослав мав давню мрію – потанцювати й поговорити з однокласницею однорідні члени речення є неузгодженими означеннями, вони відповідають на питання яку.
У реченні олесина й оксанина квартири розміщені праворуч від ліфта, біля сходів теж є однорідні означення, але вони є узгодженими. У реченні назар бере наплічник і вирушає вишукувати й купувати раритетні книги є однорідні обставини, адже присудок у цьому реченні виражений руховим дієсловом. Від такого присудка ставимо питання з якою метою. (вирушає, щоб відшукати й купити). Як бачимо, його підрядна частина відповідає на питання про мету повідомлюваного в головній частині, а саме на питання навіщо для чого. Засіб приєднання підрядної частини до головної – сполучник мети щоб. Але перед неповторюваним сполучником сурядності і кому ставити не потрібно. Отже, вживання цього розділового знака обґрунтовано неправильно. Кома (7) стоїть у кінці дієприслівникового звороту – відокремленої обставини. Речення в рядку а – це речення, ускладнене однорідними членами речення з узагальнювальним словом. Оскільки узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів речення, необхідно поставити тире.
Речення в рядку б – це просте речення, у якому підмет і присудок виражені іменниками, тому тире між ними обов’язкове.
Речення в рядку г ускладнене відокремленою прикладкою почесна варта весни, яка стоїть у кінці речення і виділена тире.
Якщо до фрагмента речення сучасні пристрої мають допомагати користувачеві приєднати варіант їхня важлива функція – пошук інформації, то утвориться складне безсполучникове речення. Адже це речення матиме дві частини, поєднані лише інтонацією та змістом. Якщо до цього фрагмента додати варіант й полегшувати життя в інформаційному світі, то утвориться просте речення, ускладнене однорідними членами (присудками). Якщо додати варіант оскільки були створені власне для цього, утвориться складнопідрядне речення з підрядним обставинним причини. А в останньому реченні утвориться складносурядне речення сучасні пристрої мають допомагати користувачеві, але надмірна залежність від них є небезпечною. У цьому реченні дві граматичні основи, частини поєднані протиставним сполучником сурядності. Для визначення виду односкладного речення вам потрібно з’ясувати, яким головним членом речення представлена граматична основа в тому чи іншому реченні. Пам’ятаємо, що односкладні речення – це такі прості речення, де граматична основа виражена лише одним головним членом речення, а другий – не потрібний для розуміння змісту.
У реченні у королівстві дзеркал – лабіринт аватарів граматична основа виражена підметом лабіринт, але також є обставина. Це завжди група присудка. Отже, це двоскладне неповне речення. У реченні і дороги вперед тут тобі не підкажуть граматична основа виражена дієсловом не підкажуть у формі ііі особи множини отже, це односкладне неозначено - особове речення. У реченні тут ні вітру, ні променів сонця нема граматична основа виражена присудком нема. У цьому реченні не можна поставити уявний підмет, дія мислиться як незалежна від будь - якого діяча. Отже, це односкладне безособове речення. У реченні упізнаєш себе у віддзеркаленій парі граматична основа виражена присудком у формі іі особи однини – упізнаєш. Це односкладне означено - особове речення. У реченні дивовижної казки мудрі слова… граматична основа виражена підметом слова. Отже, це односкладне називне речення. У таких реченнях названо предмет, але нічого не говориться про дію. Необхідно бути дуже уважним, тому що частиномовна приналежність конкретного слова часто залежить від контексту.
Проаналізуймо кожне із запропонованих слів. Зачарованих – називає ознаку, одержану після дії, відповідає на питання який які. Це особлива форма дієслова – дієприкметник. Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів. У тексті йдеться про сучасне мистецтво, твори якого можна побачити зараз в багатьох містах світу, зокрема києві. Мурали – це різновид сучасного вуличного живопису.
Мистецтво вуличного живопису поширене в багатьох країнах (рядки 9–14), у сша стритарт розцінюють як облаштування міста (47–51), безліч художників цього напрямку працюють в іспанії, франції, аргентині, австралії. Місця для муралів вибирають не лише художники, часто такі місця їм пропонують (36–39). Мурали категорично не можна розміщувати на архітектурних пам ятках (40–46). У києві є чудові мурали, створені українськими художниками (23–27), (28–31). Прочитайте відповідний абзац із цією інформацією. Це київський мурал, що прикрашає будинок на бульварі лесі українки (рядки в тексті 32–35). Запропоноване завдання перевіряє знання авторів програмових творів. Це головне завдання, що поставив перед собою автор. ідея єднання реалізується у всій художній структурі твору.
Усі вчинки і поведінка матері наталки визначаються перш за все глибокою материнською любов’ю. Але її розуміння щастя в достатку.
« убожество моє, старость силують мене швидше заміж тебе оддати. Він прагнув пізнати її інтереси, духовні запити, рівень освіченості, ставлення до історичного минулого та сучасного життя люду.
Виявилося, що більшість дворян була задоволена політикою самодержавства, вірні йому і зовсім байдужі до громадських справ свого краю, його минулого й сучасного. їх цікавило тільки особисте збагачення, основним джерелом якого була нещадна експлуатація кріпаків, своїх же земляків. Власні спостереження й роздуми, почуття й настрої т. Закінчується послання словами. «обніміться ж, брати мої. Цей період в історії україни називають добою руїни. У ніжині в 1663 році під час проведення чорної ради івана брюховецького обрали гетьманом. У рядку г наведено його характеристику.
Основні риси характеру брюховецького – це самолюбство і амбіційність, підлість, уміння схилити на свій бік впливових осіб та нехтування мораллю запорожжя. Зав’язкою цього твору є розмова братів кайдашів про дівчат. Саме уривок з цього діалогу між карпом і лавріном наведено в умові завданні. Зверніть увагу, що в запропонованому уривку йдеться про товариство чіпки варениченка. Лушню, матню й пацюка. Усі вони є персонажами соціально - психологічного роману панаса мирного та івана білика хіба ревуть воли, як ясла повні. Знайомство з родиною мартина борулі; зав’язка. Домовленість борулі із повіреним трандалєвим про апеляцію щодо визнання мартина дворянином; розвиток дії. Відмова у дворянстві; розв’язка. Мартин боруля спалює бумаги про дворянство. Події, описані у творі, автор тісно пов’язує з українською сучасністю. Легендарна історія біблійного пророка виходить на національний український ґрунт. Письменник писав про свій народ і тільки для нього, про що зазначає в пролозі поеми. Він був людиною, для якої кохання стало сенсом життя. іван – син природи, навічно зачарований її дивами, її фантастичними образами. Після загибелі марічки іван йде в ліс на довгих шість років, а після повернення одружується з палагною і починає господарювати. Найбільша втіха для нього – догляд за тваринами, вони як діти для нього. «не був жадний багатства – не на те гуцул жиє на світі, – саме плекання маржинки сповняло радістю серце.
Згадаймо, гіпербола – різновид тропа, що полягає в надмірному перебільшенні характерних властивостей чи ознак певного предмета, явища або дії; порівняння – троп, який полягає в поясненні одного предмета через інший, подібний до нього, за допомогою компаративної зв язки, тобто єднальних сполучників. Як, мов, немов, наче, ніби та ін. Твір написаний у стилі неоромантизму, однією з ключових рис якого є намагання подолати невідповідність між ідеалом і дійсністю, завдяки могутній силі волі зробити бажане дійсним. Саме це ми бачимо в коханні мавки до лукаша. її батьки у свій час були вислані з україни в сибір. Зелений клин став другою батьківщиною для сірків, де вони свято бережуть пам ять і традиції рідного народу.
Наталка сірківна – смілива, волелюбна, горда українка, яка не гірше батька і краще за брата опанувала ремесло тигролова. «дивна вона… навіть не розуміла, яка вона чарівна… і це дівчина – звіроловка, переможниця страхіть усяких. У новелі використано факти, пов’язані з життям куліша та історією його роду, згадано географічні назви, що мають прямий стосунок до кулішевої біографії. Опис дитячих років головного героя надає новелі особливої ліричності та поетичності. Марфа яркова одружена, але таємно кохає михайла, батька оповідача. Невдовзі михайла засилають до сибіру, звідки той не повернеться. Студент довідується про давнє кохання марфи з розповіді матері софії. Головний герой твору мина мазайло хоче змінити своє прізвище на престижніше – російське, усе українське він сприймає не тільки як чуже, але як і вороже.
Цей твір належить до інтимної та пейзажної лірики. Автор оспівує красу ночі, напоєної любов’ю. У творі «стилет чи стилос. У рядку д запропоновано рядки, які є пародією на твір кобзаря. Саме вони яскраво ілюструють постмодернізм, характерними ознаками якого є епатажність, абсурдизм, комічність, буфонада як основні засоби зображення. «борітеся – поборете.
У цьому ж творі є рядки «і вам слава, сині гори, кригою окуті. «слава навіки буде з тобою, вольності отче, богдане - герою. Його образ є втіленням могутнього й незалежного лицарського духу.
Завдання перевіряє вміння орієнтуватися у творчості письменників, визначати тематику й художні особливості їх творів. Про остапа вишню йдеться в рядку а. Першим поетом - оптимістом в українській новітній літературі вважають павла тичину.
Олесь гончар так схарактеризував творчість володимира сосюри. « син донеччини, задушевний лірик, він був серед тих, хто глибоко відчув красу і виявив нові можливості українського поетичного слова. Згадайте основні віхи життя й творчості василя стуса. Упродовж життя людина ставить перед собою певні цілі, виконує різноманітні складні завдання й долає перешкоди. Я вважаю, що рухатися вперед до здійснення мети нас мотивує як віра у власні сили, так і підтримка друзів, рідних, однодумців. По - перше, віра в себе – це стартова складова будь - якого великого успіху.
Упевненість у своїх силах перед виконанням важкого завдання допоможе впоратися з усіма перешкодами. Віра у власні сили допомогла юнакові впоратися з відчаєм, зневірою, смертельною втомою. Долаючи чимало перешкод, многогрішний урешті перемагає. По - друге, підтримка рідних, друзів завжди надихає й не дозволяє опускати руки навіть під час різних випробувань, адже це природно для людини – потребувати підбадьорювання чи поштовху.
За приклад може правити історія визнання стівена кінга – відомого американського письменника. Опублікувати його перший роман різні видавництва відмовлялися тридцять разів. Стівен уже був на межі розчарування й буквально викинув рукопис, однак його дружина, яка беззаперечно вірила в мрію свого чоловіка стати відомим, відновила роман. Зараз кінг продав понад триста п’ятдесят мільйонів примірників цього твору.
Логіка моїх міркувань підводить до висновку, що потужною мотивацією більше працювати, здійснювати мрії й досягати успіху є не тільки віра у власні сили, але й спілкування з людьми, які підтримують і надихають. Аналізи до творів з української літератури спрощують навчання. Часто часу на виконання домашнього завдання не вистачає, не говорячи вже про те, щоб читати повні версії багатосторінкового твору з української літератури. Скорочених варіантів романів та повістей не завжди достатньо, аби виділити для себе головну тему та мету твору.
З цим чудово справляються готові шкільні аналізи до творів з української літератури, у яких вміщено тільки найголовнішу інформацію про ту чи іншу п’єсу, оповідання чи поему.
У них можна швидко знайти найточніший опис головних героїв, особливостей твору і вияснити його проблематику.
Якщо колись використання готових аналізів було неможливим через відсутність доступу до них, то сьогодні усі необхідні матеріали лежать прямо під рукою. Про їхню важливість можна говорити довго, але краще один раз скористатися і перевірити користь для навчання самостійно. Шкільні аналізи допомагають успішно скласти зно. Само собою зрозуміло, що найважчі та найбільш навантажені завданнями шкільні роки – це дев ятий, десятий та одинадцятий класи. Тут з’являється не тільки велика кількість завдань додому, а й репетитори, обробка додаткових джерел інформації, і, найосновніше, підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання. Саме воно наганяє, мабуть, найбільший страх на школярів. Значно спроститься і сам навчальний процес – оцінки стануть на порядок вищими. Усе необхідне для навчання можна знайти на gdz4you. Раніше учні довго і нудно шукали спосіби отримати корисну для навчання інформацію. Сьогодні ж вона прямо у ваших руках. Наш сайт gdz4you пропонує аналізи до творів з української літератури не тільки безоплатно, а й без реєстрації. Тут ви знайдете найнеобхіднішу інформацію про твір з української літератури швидко і в зручному вигляді. Все це у вашому смартфоні чи комп’ютері. Всебічне вивчення предмету – запорука успіху на зно. В успішному складанні зовнішнього незалежного оцінювання важливу роль грає не тільки вміння читати та аналізувати чужі думки, а й формулювати і висловлювати свої власні. Часто це стає серйозною проблемою на шляху до омріяних двохсот балів, оскільки не всі учні мислять художніми образами. У такому випадку варто повчитися в тих, в кого немає проблем із творами, почитати їхні приклади і скористатися їхніми основними прийомами. Шкільні твори чекають на вас на порталі gdz4you – ресурсі для успішних школярів. Демонстраційні сертифікаційні роботи з української мови та літератури. У 2021 році в переліку навчальних предметів, із яких проводитиметься зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, виокремлюють 1) українську мову та 2) українську мову і літературу.
Шановні учасники зовнішнього незалежного оцінювання. Спеціально для цього ми підготували дану статтю на якій розмістили найголовнішу інформацію і таблиці переведення тестових балів зно з української мови і літератури за попередні роки. Оновлено 24 липня … зно 2020. Відповіді зно 2020 з української мови і літератури. Зовнішнє незалежне оцінювання з української мови і літератури відбулось у вівторок, 30 червня. На даній сторінці опубліковано правильні відповіді на тест зно 2020 з української мови і літератури. У вівторок, 30 червня продовжилась основна сесія зно 2020 обов’язковим тестування з української мови і літератури. На даній сторінці опубліковано завдання зно 2020 з української мови і літератури у pdf та в онлайн режимі. Нагадаємо, адміністрація сайту ерудит. Нет піблікуватиме власні відповіді на тест зно 2020 з української мови і літератури у вівторок, 30 червня орієнтовно з 14 - 00 год. У характеристиці сертифікаційної роботи з української мови і літератури визначено структуру тесту, час, відведений на його виконання, конкретизовано кількість та типи завдань, уміщених до сертифікаційної роботи, наведено схему нарахування тестових балів. Докладне ознайомлення … зно. Опорна таблиця для власного висловлення. Автор матеріалу олеся калинич, авторка зошитів та карток для підготовки до зно з української мови та літератури. Завдання та відповіді пробного зно 2020 з української мови і літератури. У понеділок, 15 червня відбулось пробне зно 2020 з української мови і літератури. Цього року дане тестування не відбулось у звичній формі. Спершу міністр охорони здоров’я максима степанова повідомив, що пробне зно можна пройти двома способами. Відповіді зно 2019 з української мови і літератури. У четвер, 23 травня 2019р. Відбулось тестування зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури. На даній сторінці опубілковано правильні відповіді зно 2019 з української мови і літератури оновлено 24. Завдання зно 2019 з української мови і літератури. Відбувся найчисельніший тест зно 2019 з української мови і літератури. На даний іспит зареєструвалось більше 349 тис. Онлайн - курс у формі корисних порад (лайфхаків), що допоможе простежити історію розвитку мистецтва слова від фольклору й перших писемних пам’яток до сучасної української літератури, опанувати базовими теоретико - літературними поняттями, виробити навички аналізу художніх творів. Програма та детальна інформація. Усна народна творчість. Усна народна творчість лекція 2. Квітка - основ’яненко модуль 2. Карпенко - карий лекція 6. Коцюбинський модуль 3. Леся українка лекція 8. Олександр олесь лекція 9. Також ми підготували відео - інтерв’ю з відомим культурними діячами, письменниками та музикантами, які розкажуть про свої власні відкриття в українській літературі. Для ефективного навчання на курсі у вашому доступі. інтерактивний підручник edera books спеціальні аркуші учня, більше 300 тестів і форум для обговорень проблемних питань. Випускник інституту філології київського національного університету імені тараса шевченка. Автор посібників із української мови та літератури, ряду наукових і науково - популярних статей. Сфера наукових зацікавлень. Його колишні учні – успішні студенти внз україни та світу, серед яких і молоді письменники. Рекомендуємо до проходження. Онлайн - курс у формі корисних порад (лайфхаків), що допоможе опанувати базові теоретичні знання з української мови, виробити навички успішної мовленнєвої комунікації та підготуватися до складання зно.
Коментарі
Дописати коментар