роль народнопісенної творчості в музично естетичному вихованні учнів старших класів

роль народнопісенної творчості в музично естетичному вихованні учнів старших класів

Досить ефективним методом є звертання до учнів “за допомогою” для вираження учбової задачі. Подив або радість, викликані “відкриттям” самих учнів допоможуть створити творчу атмосферу в класі. Наприклад перш ніж послухати український танок “козачок”, вчитель виражає “сумнів” з приводу того, ч учнів зможуть впізнати інструменти, якими виконується твір. Таким чином буде зібрана увага цілого класу, а весела, рухлива музика викличе позитивну реакцію серед дітей і створить балагоприємні умови для проведення бесіди про народні інструменти і танці. Враховуючи, що в дітей 1 - 3кл. Потрібно попросити дітей при виконанні пісень передати свої емоції рухам рук. Для перевірки музичних знань доцільно вводити в урок вільне обговорення дітьми музики; проводити музичні вікторини з елементами гри, слухання музики до вибору, оцінка школярами творів по 3 - х категоріях. “дуже подобається”, “не дуже подобається”, “зовсім не подобається”. Збувається прадавня мрія українського народу бути господарем своєї долі, вийти вільною і достойною нацією на терен світової культури, стати в ряд передових країн світу.

Відродження україни, її духовності, неможливе без рідної пісні, яка жила вічно з нашим багатостраждальним народом, і дійшла до нас я найдорогоцінніший скарб, що підтримував душе християнства – українця на протязі всього його життя, передавався у спадок з покоління в покоління. Український народ на перехрестях своєї долі ніколи не розлучався з рідною піснею, яка була йому служницею на пшеничному полі, в неволі на чужині. Не забуваймо, що діти – майбутнє нашої вітчизни, і для них. Тих молодих пагонів, ми зобов’язані повертати втрачені сторінки історії, зокрема пісенної, відкрити доступ до невичерпного джерела народної мудрості. Яке надасть молоді сили і наснаги, стане добрим порадником і дороговказом до нової, вільної, незалежної, соборної україни. Музика – обов’язковий предмет в школі. Повсякденна турбота про естетичне виховання дітей – це спільна справа школи, сім’ї, громадськості. Народна пісня – має виняткову роль в правильному, бережливому формування дитячих голосів. Використання традицій народної педагогіки, фольклору та педагогічного товариства (метод. ) івано - франківськ, 1990. Методы и приёмы формирования интереса к народной музыке у детей младшего школьного возраста. Нажав на кнопку скачать архив, вы скачаете нужный вам файл совершенно быстро. Перед скачиванием данного файла вспомните о тех хороших рефератах, контрольных, курсовых, дипломных работах, статьях и других документах, которые лежат невостребованными в вашем компьютере.

Это ваш труд, он должен участвовать в развитии общества и приносить пользу людям. Найдите эти работы и отправьте в базу знаний. Мы и все студенты, аспиранты, молодые ученые, использующие базу знаний в своей учебе и работе, будем вам очень благодарны. Творчі аспекти розвитку здібностей молодших школярів у процесі ігрової діяльності. Особливості розвитку творчих здібностей учнів (віковий та психо - фізіологічний аспекти). Творча лабораторія вчителя музики. Результати діагностичного етапу з визначення рівня креативності, розвиненості творчих здібностей молодших школярів на уроках музики. Лінгвістичні особливості тексту, структура й зміст творчих здібностей учнів, процес їх розвитку як психолого - педагогічна проблема. Методика роботи з текстом та розвиток творчих здібностей молодших школярів. Види та приклади вправ для роботи над текстом. Формування самостійної діяльності учнів початкової школи. Психолого - педагогічні умови оптимального використання самостійної навчально - пізнавальної роботи молодших школярів. Розробка та екстериментальна перевірка дидактичних умов організації роботи. Вікові особливості прояву творчих здібностей. Методи психодіагностування рівня сформованості творчих здібностей у молодших школярів. Місце дидактичних ігор та ігрових ситуацій у системі навчання. Аналіз показників швидкості. Творчі аспекти розвитку здібностей школярів у процесі ігрової діяльності. Напрямки активізації ігрової діяльності. Отправить свою хорошую работу в базу знаний просто. Используйте форму, расположенную ниже.

Визначено, що музика має найбільший емоційний вплив на людину і є одним із найважливіших засобів формування естетичних почуттів, смаків і ідеалів особистості. Музичний виховання естетичний. Зазначено, що музичне виховання є однією із складових естетичного виховання, що відіграє особливу роль у всебічному розвитку особистості, унікальний засіб формування єдності емоційної й інтелектуальної сфер особистості, й на цій основі - світоглядних уявлень і ціннісних орієнтацій, а також й на загальному духовному розвитку особистості, розкриваючи в процесі активних занять музикою такі здібності, як образна уява, пам ять, творче мислення, фантазія тощо. Воно виступає підсумковим, завершальним елементом системи загального виховання. Постановка проблеми в загальному вигляді. Здатність сприймати музику як естетичне явище визначає механізми її впливу на особистість. Естетичний критерій діяльності, що виробляється в процесі сприйняття мистецтва, за певних умов може трансформуватися в інші сфери соціальної й художньої практики людини, гармонізувати її життя, змінювати баланс духовних сил, привносити естетичні настанови у погляди на оточуючий світ, рятувати від обмеженості свідомості й стереотипів мислення. Музика, будучи формою духовного освоєння дійсності, володіє найбільшою силою емоційного впливу на людину й тим самим є одним із найважливіших засобів формування морально - естетичних смаків, почуттів та ідеалів особистості. Музичне виховання - одна з складових естетичного виховання, що відіграє особливу роль у всебічному розвитку особистості, унікальний засіб формування єдності емоційної й інтелектуальної сфер особистості, й на цій основі - світоглядних уявлень і ціннісних орієнтацій. Завдяки специфічній інтонаційно - процесуальній природі музики як засобу естетичного впливу, музичне виховання позначається не тільки на художній сфері, а й на загальному духовному розвитку особистості, розкриваючи в процесі активних занять музикою такі здібності, як образна уява, пам ять, творче мислення, фантазія тощо. Аналіз досліджень і публікацій. Проблема естетичного виховання має багатовікову історію. Вона привертала увагу майже всіх великих філософів, педагогів і психологів. «ми з перших років шкільного виховання навчаємо дітей розуміти красу навколишнього світу, природи, суспільних відносин. Завдання школи полягає в тому, щоб почуття прекрасного, краса, створені за багатовікову історію, перетворилися на естетичну культуру особистості. Дубасенюк); 2) складова частина виховного процесу, безпосередньо спрямована на формування здатності сприймати й перетворювати дійсність за законами краси в усіх сферах діяльності людини (м. Фіцула); 3) сукупність дій вихователя й вихованців у ході їхньої діяльності, які забезпечують формування естетичної культури особистості (а. Саме вони визначили основні поняття, на які потрібно спиратися при побудові системи естетичного виховання. Так як краса як цінність найбільше пов язується з мистецтвом, то художньо - естетичне виховання вміщує і залучення до мистецтва, розвиваючи емоційну сторону не тільки сприйняття мистецтва, але й психіки людини; формулювання цілей статті. Виклад основного матеріалу.

Державний стандарт початкової загальної освіти одним з першорядних завдань визначає піднесення пріоритету початкового навчання та виховання, формування ставлення до молодшого шкільного віку як до відповідального етапу життя дитини. Саме в молодшому шкільному віці найінтенсивніше відбувається становлення, формування й розвиток естетичних почуттів, когнітивних здібностей, художніх інтересів, фантазії, оволодіння практичними навичками. На думку психологів (л. Рубінштейна) і педагогів (о. В цьому плані досить доречними є слова в. Сухомлинського, який писав. «пізнання світу почуттів неможливе без розуміння й переживання музики, без глибокої духовної потреби слухати музику й діставати насолоду від неї. До дитячої тематики зверталися видатні композитори світу, масштабні особистості (й. Кабалевський і багато ін. ), які вважали це своїм творчим і громадянським обов язком. Кожна дитина від природи неповторна унікальна індивідуальність. Якщо створити умови для її розвитку, в дитини неодмінно відкриваються задатки як основна умова розвиту здібностей, закладені в ній природою. В усі часи композитори приділяли їй особливу увагу.

Це колядки й щедрівки, веснянки й купальські пісні, ігрові дитячі пісні, заклички та примовки. Уроки музики призначені формувати духовну культуру особистості в тісному зв язку з культурою народу.

З першого класу діти прилучаються до активного музичення. і перше питання, на яке вони дають відповідь просте.

«яким був перший ритмічний інструмент первісної людини. Наприклад, виконати музичне вітання. Кращому засвоєнню матеріалу щодо музичних інструментів сприяє знайомство з родинним деревом українських народних інструментів, з яким діти працюють на протязі навчання в початковій школі. Ростовський пропонує вчителю необхідні допоміжні матеріали, які сприяють більш повному розкриттю здібностей дітей, їх творчої уяви при сприйманні музики. Східні слов яни (українці, білоруси, росіяни), користувалися бубнами, тарілками, рогами, трубами, гуслями, сопелями, гудками тощо. Ветлугіна наголошувала на тому, що формування естетичного ставлення до музики є конче важливим для розвитку особистості учня. Виходячи з того, що музика охоплює такі сфери психіки людини як сенсорика, моторика, емоції тощо, її вплив на психічний розвиток людини в цілому дуже суттєвий. Масове музичне виховання формує художньо - образне мислення, пробуджує й розвиває природну емоційну чутливість, особистісно - ціннісне ставлення до мистецтва, здатність до сприймання, активної різнобічної діяльності, розуміння й створення художніх образів, потреби в художньо - творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні. Музика завжди була і є одним із найпотужніших засобів морально - естетичного виховання, оскільки сила її впливу на людину випробувана століттями. До перспективних напрямів досліджень у даній сфер. Значение музыки в эстетическом воспитании ребенка с первых дней его детства. Воспитание эстетического отношения ребенка к окружающему.

Основы дошкольной педагогики; под ред. Шляхи підготовки учнів в навчально - виховній діяльності в школі. Методичні прийоми стимулювання у них потреби у всебічному гармонічному самовдосконаленні. Естетичне виховання школярів як психолого - педагогічна проблема. Роль естетичного виховання в розвитку особистості. Виховання культури поведінки молодших школярів на уроках в початкових класах. Методика формування культури поведінки школярів у школі. Естетичне виховання в давнині і в сучасній школі. Проблема формування естетичних почуттів, розвитку особистості. Вплив середовища на систему естетичних цінностей. Рівень художньо - естетичної підготовки особистості. Естетичне виховання у позакласній роботі. Місце та значення хореографічної діяльності в системі естетичного виховання молодших школярів, аналіз змісту, принципи та прийоми. Педагогічні умови ефективної організації естетичного виховання учнів початкових класів у процесі хореографічної діяльності. Розвиток поняття естетика. Проблеми духовного збагачення людини, її виховання за законами краси. Процес формування естетичного досвіду особистості. Сім я - природне середовище первинної соціалізації дитини. Форми роботи з естетичного виховання у школі. Зміст естетичного виховання учнів молодшого шкільного віку.

Засоби естетичного виховання особистості молодшого школяра. Здійснення естетичного виховання засобами природи. Праця як фактор естетичного розвитку дитини. Загальна культура молодої людини – це той фундамент, на якому будується духовно - моральне життя людини. “прекрасне – могутнє джерело моральної чистоти. Духовного багатства, фізичної досконалості”, - писав видатний педагог хх ст. Насолода життям, відчуття радості буття – неодмінний елемент самоутвердження людини у світі, її щастя. Розвиток естетичної сфери свідомості впливає на інші почуття і погляди людини, підвищує емоційну чутливість до всіх явищ життя. Й молодший шкільний вік – відповідальна пора формування естетичних цінностей особистості. Саме в цей період закладаються переконання, принципи поведінки, якими керується людина у спілкуванні з іншими. Складним і відповідальним завданням вихователів є таке виховання учнів, де головним принципом життя людини стають її моральні переконання. Основою, на які здійснюється естетичне виховання, є певний рівень художньо - естетичної культури особистості, її здатності до естетичного освоєння дійсності. Цей рівень виявляється як у розвитку всіх компонентів естетичної свідомості (почуттів, поглядів, переживань. Оцінок, смаків, потреб та ідеалів), так і в розвитку умінь і навичок активної перетворюючої діяльності у мистецтві, праці, побуті, людських взаєминах. Головна мета національного виховання – набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді рис громадянина української держави, розвиненої духовності, моральної, художньо - естетичної, правової, трудової, екологічної культури. Мета національного виховання конкретизується через систему виховних завдань, що є загальними не тільки для усіх виховних закладів, а й для всього суспільства в цілому.

Серед цих завдань є й забезпечення високої художньо - естетичної культури, розвиток естетичних потреб і почуттів, формування мовної культури, оволодіння вживання української мови, культивування кращих рис української ментальності – працелюбності, глибокого зв’язку з природою, толерантності, любові до рідної землі, поваги до жінки. Естетичне виховання починається у ранньому віці дитини. Але значно розширюються можливості естетичного виховання дітей у шкільному віці. Провідними шляхами й засобами естетичного виховання в початковій школі виступають. Навчання й позакласна робота; природа; праці, мистецтво; естетичну роботу обстановки, поведінки; фізкультура і спорт. Важливим завданням виховання є розвиток таких якостей, потреб і здібностей особистості, які перетворюють індивіда в активного творця естетичних цінностей, дозволяють йому не тільки насолоджуватися красою світу, а й перетворювати його “за законами краси”. Творами образотворчого мистецтва. Під час споглядання картини чи скульптури, в дитини розвивається не лише сприйняття, а й фантазія. Вона мислить, уявляє, “домальовує” зображає, бачить за картиною події, образи, характери. Музикою, яка, відображаючи дійсність за допомогою мелодій, інтонацій, тембру, впливає на емоційно - почуттєву сферу людини, на її поведінку.

Художньою літературою. Головним виразником естетики в літературі є слово. Слід залучати, як засіб естетичного розвитку особистості, український фольклор, зокрема, українські народні казки. У статті “в оборону казки” поборниця українського шкільництва с. “казка й дитина щось таке споріднене.

Вони так одне з другим зрослися, що як би педагоги не намагалися вигонити казку з дитячої хати, вона таки пануватиме, бо вона природно відповідає вимогам дитячого розуму.

”; театром, кіно, телебаченням, естрадою, цирком. Цінність їх у тому, що крім змістової частини, вони об’єднують у собі елементи багатьох видів мистецтва (літератури, музики, образотворчого мистецтва, танцю). Поведінкою і діяльністю школярів. Достойні вчинки учнів, успіх в навчанні, праці, спортивній, громадській, художній діяльності повинні стати предметом обговорення з естетичних позицій. її красою в розмаїтті та гармонії барв, звуків, форм, закономірній зміні явищ, які мають місце в живій і невинній природі. Фактами, подіями суспільного життя. Героїчні вчинки людей, краса їх взаємин, духовне багатство, моральна частота й фізична досконалість повинні бути предметом обговорення з учнями. Велика роль збагаченні словника дитини естетичними поняттями, розвитку естетичної спостережливості, формуванні здатності до естетичного судження, активізації сенсорної сфери, стимулюванні позитивних естетичних емоцій належить сезонним та щоденним спостереженням та милуванням природою під час прогулянок та екскурсій, які є одними із форм організації навчально - виховного процесу в гпд. Для молодших школярів, у яких естетичний досвід ще незначний, для спостережень слід обирати об’єкти, які характеризуються виразністю, максимально концентрують у собі естетичні якості. Спілкуючись із природою, важливо показати дітям красу рідної природи у різні пори року.

Безмежне багатство барв у тихі, сонячні дні “бабиного літа”, урочисту красу білосніжної зими, весняне пробудження природи, квітування садів, буйноцвіття влітку.

Красиве в оточуючій природі є всюди – треба вміти відкрити дітям цю красу.

Важливо не лише самим яскраво описувати спостережувані явища, а допомагати дітям підібрати образні порівняння, епітети, метафори, синоніми. Наприклад, ліс чорний, похмурий; трава вмита росою, золотий колос, пісня ллється, сосни шепочуть, пташки пурхають і щебечуть. Красуня берізка простягає свої руки до сонця і т. Під ас подорожей у природу, які відбуваються взимку, восени, навесні, діти відкривають (з допомогою вихователя десятки відтінків кольорів, вони слухають музику природи, бачать гру барв, дивляться на світ через краплинку роси, слухають бджолину “арфу” в розквітлому саду або “оркестр” коників - стрибунців у надвечір’ї. В лісі, на березі річки, у полі вихователю слід привчати дітей вслухатися у біт птахів і шепіт колосків, дзюрчання струмочка і стук дятла, шурхіт листя. Необхідно, щоб діти відчули і ніжний запах конвалії, і медовий – липи, і солодкуватий – білої акації, і ледь гіркуватий берези, вдихнули тонкий аромат тополиних бруньок, ялинової хвої, прілого листя, полиновий запах степу.

Для допитливого ока буде цікавим і миле ластів’ятко, яке виглядає з гнізда, і лелеки, які турботливо годують своїх малят. Вражень від природи й естетичних переживань, пов’язаних з її впливом у дітей багато. Особливо, якщо ці дитячі переживання доповнюються співпереживаннями дорослих. Назва такого уроку не може бути формальною. Вона повинна концентровано відтворювати емоційно - естетичний зміст споглядання певного об єкта чи явища, природи, нести в собі певну образну інформацію. Карнавал осінніх барв. Зажурена квітка, вклонися калині. Танок осіннього листя. Прощальна пісня осені. Наші менші брати взимку.

Кришталевий дзвін зими. Вернісаж весняних кольорів. Вигадливі візерунки весни. Свято весняних квітів. Біле марево садків та ін. Дзвінка пісня джерела. Хоровод літніх квітів. Запам ятаймо літо на запах і на смак. Рум янець року та ін. Обсяг запропонованих завдань розрахований на учнів 3 - 4 класів. Для 6 - 7 - річних дітей запропонований матеріал можна дещо скоротити й адаптувати відповідно до вікових можливостей. Формування емоційно - естетичної культури молодших школярів засобами мистецтва. Сприйняти красу рідної природи допоможуть дітям художні твори. Вірші та прози, а також пейзажі полотна художників. Ці види мистецтва для читання та обговорення з учнями вчитель планує для проведення виховних заходів. Неперевершені зразки опису природи знаходимо у творах л. Ознайомлення з пейзажними картинами великих майстрів (і. Левітан “золота осінь”, “весна”, “велика вода”, о. Пластов “перший сніг”, і. Шишкін “зима”, “оінь” т. Яблонська “весна”, “хліб”, “айвазовський “захід сонця”) сприяє розвитку естетичного смаку, пробуджує бажання і розвиває вміння дітей розповісти про цю красу, побачити аналогічні картини в житті, серед оточуючої природи, зберегти красу природи. Кращому осмисленню пізнання природи сприяє слухання музичних творів “політ джмеля” м. Римського - корскова, “весняні води” с. Рахманінова, “жайворонок” м. Глінки, “веснянка” л. Чайковського з циклу “пори року”, а також виготовлення виробів з природних матеріалів. Вона набагато сильніше впливає на дітей, ніж окрик чи нотація. Казки увібрали в себе народну мудрість і життєвий досвід. Сухомлинський вбачав велике виховне значення. “казка – це колиска думки, зумійте поставити виховання дитини так, щоб вона на все життя зберегла хвилюючі спогади про цю колиску”. Без відчуття краси слова для дитини недосяжні потаємні грані його смислового значення. Музика – най благородніше джерело краси. Позитивний вплив здійснюється через пояснювальні бесіди під час слухання і виконання чи розучування певного твору, які спрямовують краще сприймання і засвоєння. Любов до пісні прищеплюється дитині щ колисковою піснею матері. Колискові пісні чарують своєю простотою, безпосередністю, ніжністю. А за рівнем художньої майстерності вони стоять у світі високої поезії. Вихователям, з метою забезпечення естетичного розвитку молодших школярів, слід активно у виховній роботі використовувати колискові пісні, які становлять благословенний світ високої поезії українського народу.

Естетика і праця – це тісно пов’язані між собою поняття. Справжня краса людини виявляється в її праці. Роботу, почату в сім’ї, далі веде школа, яка має великі можливості для естетичного розвитку особистості молодшого школяра, бо тут діти пізнають красу розумової праці на уроках, на заняттях в гпд, беруть участь у посильній трудові діяльності. Для того, щоб у процесі виховувати почуття прекрасного, естетику культури, художні смаки, я спрямовую діяльність учнів так, щоб перед ними розкривалась у першу чергу естетика праці та її результатів. В молодшому шкільному віці (в саду, в квітнику і т. ) учні створюють такі речі, практична цінність яких визначається, головним чином, їхньою красою. Побутова праця свій початок бере в сім’ї і продовжується в школі. У людини, яка постійно доглядає за собою, за своїм одягом, взуттям, житлом, поступово формується важлива якість – емоційно - естетична чутливість до оточення, в якому вона перебуває. Великі можливості для естетичного розвитку дітей має вчитель, вихователь гпд, який звертає увагу на красу всіх складових елементів розумової праці. У вихованні культури розумової праці максимально значущою, доцільною буде праця творча, вільна від шаблону, праця зв’язана з напруженням думки, з самостійними пошуками шляхів до істини. “поганий учитель підносить істину, хороший вчитель її знаходить. Під час прогулянок, спостерігаючи за плодами різноманітних рослин, щоб саме розкрити поняття “плід рослини”, бажано поступово підвести дітей до визначення, організовуючи їхню розумову діяльність саме так. Спостереження, порівняння. Розрізнення, узагальнення. Спостерігаючи за різними плодами, пригадуючи бачені раніше, діти відзначають, що вони різні за кольором, формою, величиною. Вихователю слід поставити перед дітьми проблему.

“чому ж всі вони називаються плодами, що в них спільного. Дальший аналіз, порівняння змісту плодів дає дітям можливість самостійно прийти до правильного висновку.

Таким чином можна зробити висновок про те, що важливе значення для підвищення рівня естетичного виховання молодшого школяра має естетичний досвід, самого вихователя, який будується на єдності естетичних знань і естетичної діяльності. Щоб допомогти дітям набути цього досвіду, слід прилучати їх до різних видів мистецтва, збагачувати зміст явлень про прекрасне, розвивати творчість школярів, використовуючи різні форми роботи. Необхідно вчителям мобілізувати всі можливі доцільні засоби і методи для здійснення естетичного виховання дитини. Продумана система естетичного виховання учнів у кожному класів, у кожній групі, школі сприяє збагаченню духовної культури дитини, формуванню високих моральних якостей. Сучасне українське виховання. – львівський обласний науково - методичний інститут освіти. Львівське обласне педагогічне товариство ім. “золотий члючик” духовності. Визначення рівнів естетичного сприймання. Стаття кандидата психологічних наук з м. Курсових робіт з педагогіки. Компетентністний підхід у новій українській школі. Формування основ гуманістичної моралі учнів у новій українській школі. Партнерство між школою та батьками в новій українській школі. Шляхи впровадження інтегрованого навчання в новій українській школі. Організація проєктного навчання в новій українській школі. Розвиток критичного мислення молодших школярів. Розвиток системного мислення молодших школярів. Розвиток ініціативності молодших школярів. Розвиток у молодших школярів здатності співпрацювати з іншими людьми. Формування екологічної компетентності молодших школярів. Формування інформаційно - комунікаційної компетентності молодших школярів. Формування громадянської компетентності молодших школярів. Формування соціальних компетентностей молодших школярів. Формування здорового способу життя учнів початкової школи. Формування культурної компетентності учнів початкової школи. Формування підприємливості та фінансової грамотності молодших школярів. Розвиток творчих здібностей обдарованих дітей молодшого шкільного віку.

Шляхи впровадження педагогіки партнерства в новій українській школі. Етапи та умови розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів. Організація освітнього середовища в новій українській школі. Забезпечення права вибору учнів у новій українській школі. Формування спільних цінностей учнів нової української школи. Участь молодших школярів в організації освітнього середовища нової української школи. Розвиток відповідальності учнів початкової школи. Шляхи реалізації діяльнісного підходу на уроках у початковій школі. Формування міжпредметних компетентностей молодших школярів у процесі тематичного навчання. Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи. Шляхи залучення батьків до освітнього процесу в новій українській школі. Реалізація принципу дитиноцентризму в новій українській школі. Формування загальнолюдських цінностей в учнів початкової школи. Формування національної гідності в учнів початкової школи. Формування поваги до рідної мови і культури у молодших школярів. Формування шанобливого ставлення до довкілля у молодших школярів. Розвиток емоційного інтелекту в учнів початкової школи. Формування лідерських якостей учнів початкової школи. Формування самоконтролю учнів початкової школи. Розвиток навичок ефективного спілкування у молодших школярів. Розвиток умінь розв’язання конфліктних ситуацій в учнів початкової школи. Розвиток емпатії у учнів молодшого шкільного віку.

Розвиток толерантності в учнів молодшого шкільного віку.

Формування мотивації до навчання в учнів початкової школи. Розвиток умінь використовувати нову інформацію в учнів початкової школи. Шляхи залучення дітей до організації освітнього середовища в новій українській школі. Реалізація внутрішньопредметної інтеграції в новій українській школі. Реалізація міжпредметної інтеграції в новій українській школі. Контент - орієнтована інтеграція в новій українській школі. Фомування самостійності учнів молодшого шкільного віку.

Використання формувальногго оцінювання в початковій школі. Форми вербального оцінювання в початковій школі. Формування контрольно - оцінювальної діяльності молодших школярів у процесі становлення навчальної діяльності. Використання технології портфоліо в початковій школі способи залучення батьків до освітнього процесу в початковій школі. Шляхи формування індивідуальних програм розвитку для дітей з особливими освітніми. Особливості співпраці з батьками дитини з особливими освітніми потребами. Проблема полікультурного виховання учнів сучасної початкової школи. Формування та розвиток патріотичних почуттів в молодшому шкільному віці. Формування соціокультурного розвивального середовища в сучасній початковій школі. Гірська школа як середовище навчання і виховання молодших школярів. Використання засобів етнодидактики у навчально - виховному процесі початкової школи. Особливості організації навчально - виховного процесу в гірській початковій школі. Розвиток особистості молодшого школяра в умовах гірського середовища. Етнокультурні чинники розвитку особистості молодшого школяра. Становлення і розвиток шкільної освіти в умовах гірського середовища. Зміст, засоби та форми естетичного виховання молодших школярів. Шляхи вдосконалення фізичного виховання учнів початкової школи в процесі навчання. Народні ігри як чинник фізичного вдосконалення молодших школярів у позакласній роботі. Формування фізичної культури молодших школярів засобами етнопедагогіки. Екологічне виховання учнів молодшого шкільного віку.

Зміст, форми та методи реалізації. Сутність та зміст економічного виховання учнів початкової школи. Особливості розумового виховання учнів початкової школи. Використання етнографічних матеріалів у розумовому вихованні молодших школярів. Методи перевиховання учнів початкової школи (за творами а. Творче використання ідей педагогів - новаторів у розвитку розумових здібностей учнів. Вдосконалення форм і методів національно - патріотичного виховання молодших школярів. Основні напрями позакласної виховної роботи з учнями початкової школи. Виховний характер навчання і шляхи його оптимізації в початковій школі. Нетрадиційні форми організації виховного процесу в сучасній початковій школі. Організаційні форми позакласної виховної роботи з учнями молодшого шкільного віку.

Особливості соціалізації особистості учня початкової школи. Організація навчально - виховної роботи з педагогічно занедбаними дітьми. Система роботи з педагогічно занедбаними учнями в умовах початкової школи. Система роботи початкової школи з обдарованими дітьми. Форми та методи роботи з обдарованими учнями. Педагогічні умови ефективного використання заохочення та покарання як методів виховання молодших школярів. Шляхи та засоби оптимізації естетичного виховання молодших школярів. Використання міжпредметних зв’язків в екологічній підготовці учнів початкової школи. Функції громадських і дитячих організацій у вихованні молодших школярів. Самовиховання учнів молодшого шкільного віку.

Зміст та педагогічний супровід. Розвиток пізнавальної активності учнів початкової школи у процесі навчання. Дидактичні засоби підвищення пізнавальної активності школярів у навчанні. Оновлення змісту та методів навчання в сучасній початковій школі. Проблемне навчання в початковій школі. Роль проблемного навчання у розвитку здібностей обдарованих дітей. Методи стимулювання навчально - пізнавального інтересу в учнів початкової школи. Шляхи використання пізнавальних ігор у навчальному процесі початкової школи. Педагогічні умови ефективного використання наочності у навчанні молодших учнів. Особливості реалізації індивідуального підходу до учнів молодшого шкільного віку.

Розвивальний характер навчання в початкових класах та умови підвищення його ефективності. Особливостірозвитку пізнавальної активності молодших школярів у процесі навчання. Використання етнопедагогікив сучасній початковій школі (за м. Проблемне навчання і можливості його здійснення в початкових класах. Проблема диференціації навчання в початковій школі. Психолого - педагогічні засади підготовки дітей до навчання в школі. Гуманізація навчання в початкових класах. Система принципів навчання, їх реалізація на уроках у початкових класах. Організація диференційованого навчання в початкових класах. Особливості диференційованого навчання в початкових класах. Забезпечення індивідуалізації навчання в початковій школі. Багатоваріантність структури уроку в початковій школі. Пізнавальні інтереси молодших школярівта особливості їх розвитку в процесі навчання. Нетрадиційні методи навчання в початковій школі. Умови організації нестандартних уроків у початковій школі. Нестандартні уроки в початковій школі та вимоги до їх проведення. Шляхи вдосконалення роботи з підручником як методу навчання в початковій школі. Вправи в системі методів навчання, шляхи підвищення їх ефективності. Умови ефективності використання наочності в початковій школі. Формування навичок самостійної роботи учнів молодшого шкільного віку.

Оптимізація самостійної роботи учнів молодшого шкільного віку.

Застосування інтерактивних технологій у навчально - виховному процесі початкової школи. Методи оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи. Особливості побудови уроку і методика його проведення в класах - комплектах. Оптимізація типів і структури уроків у початковій школі. Педагогічні умови проведення інтегрованих уроків. Педагогічні вимоги до організації та проведення проблемних уроків у початковій школі. Профорієнтаційна робота з учнями початкових класів. Розвивальні уроки в початковій школі. Шляхи інтенсифікації сучасного уроку в початковій школі. Екскурсія в початкових класах як форма організації навчального процесу.

Домашні завдання в системі початкового навчання, умови підвищення їх ефективності. Сучасні підходи до вдосконалення змісту освіти в початковій школі. Дидактичний аналіз компонентів змісту початкової освіти. Взаємозв’язок навчання, розвитку і виховання учнів у системі навчальної діяльності. Функції та структура державного стандарту початкової освіти. Навчальне середовище і його роль у розвитку особистості учня. Дидактичні засади народної педагогіки в розвитку особистості молодшого школяра. Формування світогляду молодших школярів засобами навчальної діяльності. Шляхи гуманізації змісту початкової освіти. Дидактична характеристика системи оцінювання якості початкової освіти. Дидактичний аналіз навчальних технологій у початковій освіті. Розвиток пізнавальної культури учнів на уроках у початковій школі. Компетентнісний підхід до оцінювання навчальних досягнень молодших школярів. Формування самооцінки в учнів на уроках у початковій школі. Самоосвіта і самовиховання вчителя початкової школи. Особливості виховання в учнів початкових класів позитивного емоційно - ціннісного ставлення до праці. Виховання у молодших школярів чесності і правдивості. Система трудового виховання учнів початкової школи. Наступність у вихованні дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

індивідуальний підхід у вихованні молодших школярів та умови підвищення його ефективності. Методи стимулювання позитивної поведінки учнівпочаткової школи. Методи самовиховання та їх реалізація у практичній діяльності вчителя початкової школи. Значення доручень у моральному вихованні молодших школярів. Особливості використання методу прикладу у моральному вихованні учнів молодшого шкільного віку.

Формування поваги й любові до матері й батька як першочергові завдання виховання (за творами в. Модернізація змісту навчання англійської мови в початковій школі. Використання автентичних матеріалів у процесі формування англомовної аудитивної компетенції учнів початкової школи. Використання ігрових завдань як засобу формування і розвитку граматичних компетенцій учнів пш. Використання інтернет - ресурсів у процесі формування писемної мовленнєвої компетенції учнів пш (на матеріалі англійської мови). Методика навчання письма на уроках англійської мови в початковій школі. Формування навичок англійського писемного мовлення на початковому етапі вивчення мови. Методика ознайомлення учнів 1 класу з фонетичними одиницями англійської мови. Вироблення навичок каліграфічного письма в першокласників (на матеріалі англійської мови). Формування навички читання в період навчання грамоти (на матеріалі англійської мови). Методика навчання раннього читання (на матеріалі англійської мови). Розвиток мовлення молодших школярів на уроках навчання грамоти (на матеріалі англійської мови). Методика проведення словникової роботи в період навчання грамоти (на матеріалі англійської мови). ігрові ситуації та дидактичні ігри в період навчання грамоти (на матеріалі англійської мови). Методика опрацювання тексту та сюжетного малюнка на уроках англійської мови. Збагачення словникового запасу учнів першого класу (на матеріалі англійської мови). Розвиток творчих здібностей молодших школярів на уроках англійської мови. Словниково - логічні вправи як засіб розвитку логічного мислення молодших школярів на уроках англійської мови. Організація самостійної роботи учнів на уроках англійської мови. Організація позакласного читання молодших школярів (на матеріалі англійської мови). Особливості уроків навчання англійської мови в малочисельній школі. Казки василя сухомлинського як засіб комунікативної спрямованості уроків англійської мови на початковому етапі навчання. Реалізація принципу наочності на уроках англійської мови в початковій школі. Особливості підготовки і проведення нестандартних уроків з англійської мови. Формування і розвиток умінь та навичок діалогічного мовлення на початковому етапі навчання англійської мови. Методика формування іншомовної граматичної компетенції учнів початкової школи. Методика формування іншомовної лексичної компетенції учнів початкової школи. Нестандартні уроки англійської мови у початковій школі. Особливості формування монологічного мовлення учнів на уроках англійської мови. Використання елементів драматизації у процесі формування англомовної діалогічної компетенції молодших школярів. Навчання монологічного мовлення учнів на початковому етапі вивчення англійської мови. Шляхи навчання діалогічного мовлення учнів на початковому етапі вивчення англійської мови. Навчання монологічного мовлення з використанням віртуальних екскурсій на уроках англійської мови в початковій школі. Сюжетно - рольові ігри як засіб розвитку діалогічного мовлення молодших школярів (на матеріалі англійської мови). Навчально - мовленнєві ситуації як засіб розвитку діалогічного мовлення молодших школярів (на матеріалі англійської мови). Формування в учнів 3 - 4 класів уміння працювати зі словником (на матеріалі англійської мови). Методика навчання молодших школярів усних переказів (на матеріалі англійської мови). Шляхи попередження та подолання мовних помилок в англійському усному та писемному мовленні молодших школярів. Методика ознайомлення молодших школярів із синонімами, антонімами, омонімами, багатозначними словами (на матеріалі англійської мови). Система роботи із закріплення та активізації англійського словника дітей молодшого шкільного віку.

Дидактичні ігри як засіб активізації лексичного запасу молодших школярів (на матеріалі англійської мови). Виховний потенціал уроків з вивчення англійської лексики в початкових класах. Місце і роль аутентичної лексики у системі навчання англійської мови дітей молодшого шкільного віку.

Розвиток пізнавальної активності та самостійності молодших школярів під час ознайомлення із аутентичними творами на уроках англійської мови. Дидактичні ігри та конкурси як засіб розвитку пізнавальної діяльності учнів під час роботи з англійським реченням. Формування навичок усвідомленого читання в початкових класах (на матеріалі англійської мови). Формування навичок правильного читання в початкових класах (на матеріалі англійської мови). Методика роботи з ілюстраціями, загадками, прислів’ями на уроках англійської мови в початкових класах. Методика використання сучасних навчальних гаджетів на уроках англійської мови в початковій школі. Нові експериментальні дослідження в галузі методики навчання читання на уроках англійської мови. Нетрадиційні методики вивчення англійської мови в початкових класах та їх вплив на формування англомовної компетентності учнів. Методика проведення інтегрованих уроків англійської мови в початковій школі. Роль прислів’їв та загадок у розвитку творчих здібностей та логічного мислення молодших школярів на уроках англійської мови. Використання малих фольклорних жанрів на уроках англійської мови з метою формування соціокультурної компетентності молодших школярів. Активізація розумової діяльності учнів 1 - 4 класів на уроках англійської мови засобами складання ребусів, загадок, прислів’їв, кросвордів. Формування в учнів початкової школи навичок читання з використанням технології диференційованого навчання на уроках англійської мови. Використання виховного змісту казки на уроках англійської мови в початковій школі. Морально - етичне виховання учнів на традиціях українського та англійського народів на уроках англійської мови (3 - 4 класи). Ознайомлення з традиціями і звичаями англійського народу на уроках англійської мови (3 - 4 класи). Використання англійського фольклору на уроках англійської мови у початковій школі. Формування знань про культуру англомовних країн на уроках англійської мови у 3 - 4 класах. Формування моральних цінностей школярів на уроках англійської мови як протидія кібербулінгу в початковій школі. Використання інтерактивних технологій для формування іншомовної комунікативної культури учнів початкової школи. Використання англійської та американської поезії як засобу естетичного виховання молодших школярів. Формування критичного мислення учнів засобами інтерактивних методів навчання на уроках англійської мови в початкових класах. Казка як засіб формування позитивної мотивації учнів до вивчення англійської мови. Вплив методики марії монтессорі на формування країнознавчої компетенції молодших школярів. Активізація англійського словника молодших школярів під час проведення тематичних позакласних заходів. Рольова гра як засіб інтенсифікації навчання молодших школярів англійської мови. Організація позакласної роботи як засіб підвищення мотивації учнів до вивчення англійської мови. Використання рухливих ігор на уроках англійської мови та їх влив на якість навчання. Способи презентації граматичного матеріалу в підручниках з англійської мови в початковій школі. Розвиток навичок усного англійського мовлення молодших школярів засобами гри. інноваційні технології навчання іноземних мов як засіб фасилітації формування іншомовної компетентності учнів початкової школи. Організація уроку англійської мови в початкових класах за системою м. Ситуація як засіб формування соціолінгвістичної та соціокультурної компетенції учня початкової школи. Формування англомовної комунікативної компетентності молодших школярів засобами цифрових навчальних інструментів. Формування цифрової компетентності молодших школярів на уроках англійської мови. Розвиток творчого потенціалу учнів початкової школи засобами англомовних мобільних додатків. Психологічні особливості адиктивної поведінки молодших школярів. Казкотерапія у роботі практичного психолога з молодшими школярами. Формування мотиваційної сфери молодших школярів. Мотивація як основа ефективності пізнавальної діяльності молодших школярів. Особливості формування етнічної ідентичності особистості молодшого школяра. Етнопсихологічні особливості міжособистісного спілкування в початковій школі. Вплив гірського середовища на розвиток комунікативних умінь учнів нової української школи. Етнокультурний потенціал карпатського регіону як складова професійної підготовки майбутніх учителів нової української школи. Формування етнокультурної компетентності молодших школярів. Теоретичні засади використання гуцульської етнокультури у процесі духовно - морального виховання молодших школярів. Використання етнокультурних традицій гуцульщини у навчанні та вихованні молодших школярів. Сім’я і формування українського національного характеру молодших школярів. Вплив історичних та релігійних чинників на формування української самосвідомості молодших школярів. Технології ефективного спілкування у конфлікті. Внутрішньоособистісні конфлікти та шляхи їх подолання. Міжособистісні конфлікти у середовищі початкової школи. Міжгрупові конфлікти та методи їх вирішення. Чинники конфліктності відносин між батьками і дітьми. Психологічне здоров’я сучасної сім’ ї. Роль учителя початкової школи у врегулюванні конфліктів між учнями. Конфлікти між учителями та учнями, їх особливості, об’єктивні та суб’єктивні причини виникнення. Булінг як актуальна соціально - педагогічна проблема та шляхи її вирішення. Підходи до розуміння булінгу як форми шкільного насильства. Мобінг як форма психологічного насилля у шкільному колективі. Профілактика мобінгу в освітньому середовищі початкової школи. Кібермобінг як сучасна форма агресії в середовищі початкової школи. Медіація в початковій школі. Нові шляхи порозуміння. Арт - терапевтичні технології у вирішенні конфліктів у середовищі початкової школи. Особливості та механізми застосування медіа - арт - терапії у вирішенні конфліктів у початковій школі. Сучасні тенденції розвитку освіти дітей з особливими освітніми потребами в україні. Організація психолого - педагогічного супроводу учнів із порушеннями у розвитку.

Особливості адаптації навчального середовища до можливостей учнів з особливими освітніми потребами. Реформування спеціальної освіти в україні. Соціально - педагогічний аспект. Особливості функціонування загальноосвітніх закладів з інклюзивним навчанням у карпатському регіоні. Шляхи та специфіка організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти. Чинники впливу на появу різних видів порушень у дітей молодшого шкільного віку гірської місцевості. Формування психологічної готовності педагогів сільської школи до взаємодії з учнями з особливими освітніми потребами. Види адаптації та модифікації і їх практична реалізація. Формування соціальних навичок в учнів з особливими освітніми потребами у процесі їх навчання у ззсо. Виховання толерантного ставлення в учнів початкових класів ззсо до осіб з особливими освітніми потребами на основі кращих традицій гуцульського етносу.

Упровадження інклюзивної освіти у ззсо сільської місцевості україни. інклюзивне виховання учнів з порушеннями у розвитку на базі кращого досвіду родинного виховання українського народу.

Професійна діяльність учителя в умовах інклюзивного середовища. індивідуалізоване навчання учнів з особливими освітніми потребами та його реалізація на практиці. Уроки толерантності у школі. Зміст, мета та основні завдання. Педаггогічні умови створення інклюзивного середовища у ззсо. Співпраця батьків та педагогів навчального закладу у процесі упровадження інклюзивної освіти. Основні форми, методи та прийоми навчання учнів з порушеннями мовлення. Класифікація видів порушень розвитку молодших школярів. Форми організації інклюзивного навчання в ззсо. Сутність, функції та структура методів інклюзивного навчання. Практика використання базових моделей інклюзивної освіти молодших школярів з особливими освітніми потребами у школах м. Портфоліо учнів з особливими освітніми потребами як засіб оцінювання індивідуальних досягнень. Форми роботи педагога з батьками учнів з порушеннями розвитку.

Організація позаурочної діяльності з учнями з особливими освітніми потребами. Основні напрями та принципи організації психолого - педагогічного супроводу в умовах інклюзивного навчального закладу.

Специфіка діяльності асистента вчителя у процесі супроводу учнів з порушеннями аутистичного спектру.

Особливості управління малочисельною ззсо з інклюзивним навчанням. Причини, що впливають на гальмування упровадження інклюзивної освіти у школах гірського регіону.

інноваційна діяльність педагога інклюзивного навчального закладу.

Види арт - терапевтичних прийомів та методів і їх використання у навчально - виховному процесі школи з інклюзивним навчанням. Сучасні стратегії упровадження освітньої інклюзивної практики у західних областях україни. Освітній потенціал різних типів навчальних закладів в організації інклюзивного навчання. Використання елементів козацької педагогіки в інклюзивному навчанні молодших школярів з порушеннями розвитку.

Основні етапи супроводу молодших школярів з порушеннями психофізичного розвитку.

Діяльність інклюзивно - ресурсних центрів івано - франківщини. Функціонально - змістові характеристики. Форми і методи психо - корекційної роботи з учнями з порушеннями у розвитку.

Структура уроку у ззсо з інклюзивним навчанням. Шляхи підвищення академічної успішності учнів з гіперактивністю та дефіцитом уваги. Музичний фольклор українських карпат як засіб морально - естетичного виховання молодших школярів. Особливості розвитку дитячих голосів у молодшому шкільному віці. Методи формування вокально - хорових навичок в учнів початкових класів. Методика освоєння гри на дитячих музичних інструментах. Використання міжпредметних зв. Гра на музичних інструментах як засіб творчого розвитку учнів молодшого шкільного віку.

ігрові прийоми формування вокальних навичок у молодших школярів. Використання казок в. Музичне виховання дітей в сім. Музика як засіб валеологічного виховання молодших школярів. Методична робота вчителя над дитячою оперою у початкових класах. Формування початкових знань про музичне мистецтво у першокласників. Особливості сприймання музики першокласниками. Шляхи реалізації міжпредметних зв. Естетичне виховання молодших школярів засобами інтегрованого впливу музики і природи. Театральний компонент у професійній діяльності музиканта - педагога. Особливості засвоєння першокласниками музичних понять і термінів у процесі художньо - творчої діяльності. Музичне виховання учнів у позаурочний час. Виховний потенціал українських народних колискових пісень. Музичні ігри василя верховинця як засіб формування творчих здібностей молодших школярів. Українська народна пісня як основа репертуару дитячого хорового колективу.

Використання гуцульського фольклору у розвитку творчої активності учнів. Провідне завдання дослідницької роботи з проблеми дослідження розвитку творчої активності вчителів музики в системі підвищення кваліфікації полягало у визначенні її критеріїв та рівнів з метою діагностики та відстеження динаміки якісних змін. Варто зазначити, що у науковій літературі відсутні розробки таких критеріїв. Оскільки творча активність є складним інтегрованим системним явищем, у визначенні критеріїв використовували ті з них, які відомі у психолого - педагогічній науці й розроблені дослідниками в. Зміст розроблених нами критеріїв передбачав реалізацію двох аспектів творчої активності. Особистісного та діяльнісного, що стало основою для визначення таких їх параметрів. Мотиваційно - цільовий критерій пов’язаний із особистісними та ситуативними факторами, що спонукають до творчої активності суб’єкта діяльності, а саме.

Означений параметр пов’язаний із структурними компонентами творчої активності особистості вчителя музики, якими вважаємо. Означений критерій розкриває таке.

інтонаційна виразність, розвиненість мелодії. Цілісність, динамізм композиційної побудови та виразність інтонаційного розвитку.

Глибина емоційно - образного змісту.

Синтез синтаксичного та композиційного пластів створеної композиції. Дотримання стилю, форми, жанрових ознак. Пластичність ритму, яскравість гармонійного колориту.

Популярність пісні серед учителів й учнів, інтерес до твору.

Оригінальність задуму та цілісність й динамізм розкриття композиційної побудови уроку музики. Своєрідність використання інструментального супроводу, засобів навчання. Емоційна логічна кульмінація уроку.

Гнучкість у створенні проблемних ситуацій. Поєднання спеціальних, творчих і проблемних методів навчання. Чуттєвість до музики та чутливе ставлення до особистості учня. Винахідливість та імпровізація. Стимулювання творчої активності учнів, уміння розвивати в них ініціативу.

Комунікація, художньо - педагогічне спілкування. Емоційність, артистизм. Продуктивність результату творчого процесу.

Критерії та узагальнені визначені рівні творчої активності вчителівмузики зведено в таблицю 1. Особистісно орієнтоване навчання. Педагогічні технології. Формирование у студентов умений анализировать музыкальное произведение как составная часть их профессиональной подготовки. Основи викладання мистецьких дисциплін. В статье представлены критерии и уровни творческой активности учителей музыки, определены параметры этих критериев в контексте личностного и деятельностного аспектов творческой активности педагогов, а также специальные критерии для диагностики музыкального и музыкально - педагогического творчества в процессе интерпретации музыкального образа, создания композиций, проведения уроков музыки. Творческая активность учителя музыки, параметры критериев, композиция, интерпретация, урок музыки, музыкально - педагогический процесс, креативность, личностный и деятельностный аспекты творческой активности, самореализация.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

моя милая сноха оксаночка эпизод 5

металорізальні верстати підручник

фифа 14 с обновлением 2021

книга фізика 7 клас таблиці

learningzone ответы на тесты kfc

plotcalc для coreldraw x6 64-bit