курсова робота тести як засіб контролю знань з англійської мови
Розширення меж використовування технології масового тестування в різних сферах людської діяльності є стійкою тенденцією в усьому світі впродовж 20 - го століття. Для педагогів україни це питання стало актуальним після того, як в країні з явилися альтернативні заклади різних форм власності, і, як наслідок цього, з явився державний механізм сертифікації, атестації та акредитації вузів у його нинішній формі, що містить елементи технологій тестування учнів. Найважливішим компонентом педагогічної системи і складовою частиною навчального процесу є контроль за навчальною діяльністю учнів, призначений для визначення успішності навчання кожного учня, аналізу отриманих результатів та корекції подальшого процесу навчання. інструментом підвищення якості освіти разом із реформуванням змісту освіти виступає вдосконалення системи оцінювання, модернізація діагностики навчання учнів. Аналіз наукової літератури з теми дослідження, аналіз та узагальнення масового і передового педагогічного досвіду, спостереження. Контроль входить складовою частиною до системи навчання іноземних мов. Як складник системи навчання контроль має свої функції, види, форми, засоби та об єкти. Зворотний зв язок діє у двох напрямах. На вчителя і на учня. Зворотний зв язок, що діє у напрямі до вчителя, несе йому інформацію про рівень успішності учнів. Учитель аналізує цю інформацію на предмет наявності недоліків, проводить діагностику відхилень у мовленнєвій діяльності учнів, виявляє ступінь відповідності обраної стратегії і тактики навчання реальним потребам. Це дає можливість своєчасно оцінити методичну ситуацію і внести необхідні коригуючі зміни щодо добору прийомів, способів і методів навчання, відбору вправ, визначення режиму і тривалості їх виконання, послідовності організації всієї навчальної роботи з учнями. Зворотний зв язок у напрямі до учнів дає їм інформацію про успішність їх навчальної діяльності з оволодіння іншомовними навичками та вміннями. Така інформація дозволяє учням здійснювати самооцінку досягнень в оволодінні мовою і планувати свою подальшу навчальну діяльність. Оціночна функція реалізується в ході оцінювання результатів виконання учнями навчальних завдань. Оцінка вказує на певний рівень володіння іншомовною мовленнєвою діяльністю, є орієнтиром для учнів (та їх батьків) у подальшій діяльності в опануванні іноземної мови. Оцінка є основним показником успішності навчання в офіційних документах про освіту, а також у звітах, що складаються адміністрацією шкіл для органів народної освіти. Контрольне завдання за характером є вправою, виконання якої потребує від учня здійснення певних мовленнєвих дій, спрямованих на досягнення мети, поставленої у завданні. Ці мовленнєві дії реалізуються завдяки функціонуванню відповідних мовленнєвих навичок і вмінь, в результаті чого відбувається їх подальше закріплення та удосконалення. Отже під час виконання контрольних завдань продовжується і процес навчання. Оперативна слухова або зорова пам ять, гнучкість мислення, фонематичний слух, пластичність артикуляційного апарату та ін. На цій основі розвиваються вольові якості особистості учня, почуття відповідальності, здатність до самодисципліни. Перспектива отримання високих результатів у виконанні контрольних завдань заохочує учнів до вдосконалення володіння ними іноземною мовою. Для того щоб ці функції успішно реалізувались у практиці навчання. А) поточний контроль, який здійснюється у ході вивчення конкретної теми для визначення рівня сформованості окремої навички або вміння, якості засвоєння певної порції навчального матеріалу; в) підсумковий контроль, який реалізується після завершення відповідного ступеня навчання іноземної мови. Письмовий контроль проводиться у формі виконання учнями письмових контрольних робіт і в цьому випадку є фронтальним контролем. Розрізняють також контроль з боку вчителя і контроль з боку учня. Відбір найефективніших методів та прийомів викладання фонетики, граматики та орфо. Навчальні ігри як засіб формування пізнавальної активності учнів і розвитку їх ком. інтерактивна гра, техн. Приклади клоуз - тестів, спрямованих на контроль розуміння іншомовного мовлення, навичок читання, рівня володіння активною лексикою, навичок аудiювання. Актуальність дослідження. Останнім часом, в умовах інтеграції україни у світове співтовариство гостро відзначились проблеми якості освіти, іде пошук надійних засобів, методів та технологій оцінювання його результатів, співвіднесених з міжнародними стандартами. Для входження в число технічно, економічно та культурно розвинутих країн світу необхідна модернізація вітчизняної освіти. Система тестування, яка увійшла у вітчизняну освітню практику з початку xxi століття, стала одним з напрямів модернізації контрольно - оцінюючого процесу, підвищення якості навчання, стандартизації вимог на вході - виході на різних рівнях навчання, забезпечення доступності освіти для учнів, оцінки ефективності всієї системи освіти. За останні роки у цьому напрямі в країні були проведені серйозні зміни, особливо на стадії школа в результаті переходу до єдиного державного екзамену, який забезпечив створення між загальноосвітніми та вищими учбовими закладами сполучної та регулюючої ланки, яка робить усю систему освіти прозорою для суспільства у сфері оцінки результатів навчальної діяльності. Джерельна база дослідження. Багато дослідників, серед яких. На думку багатьох дослідників. 6) розробити приклади клоуз - тестів, спрямованих на контроль розуміння іншомовного мовлення, навичок читання, рівня володіння активною лексикою, навичок аудiювання. Теоретичні (аналіз, синтез, узагальнення, систематизація вітчизняних та зарубіжних джерел, періодичних видань – дадуть можливість систематизувати та узагальнити стан досліджуваної проблеми). Наукове значення роботи. Практичне значення роботи. У вступі обґрунтовано актуальність дослідження, сформульовано його мету і завдання, визначено об’єкт і предмет, розкрито практичне значення роботи, вказано сфери її можливого використання, охарактеризовано структуру роботи. У другому розділі характеризується методика складання тестів та наводяться приклади клоуз - тестів, спрямованих на контроль розуміння іншомовного мовлення, навичок читання, рівня володіння активною лексикою, навичок аудiювання. У висновках підведено підсумки курсової роботи, з’ясовано значення аналізованої у ній проблематики для розвитку суспільства. Доцільність використання тестів у процесі навчання англійській мові в університеті. Соглашение об использовании материалов сайта. Просим использовать работы, опубликованные на сайте, исключительно в личных целях. Публикация материалов на других сайтах запрещена. Данная работа (и все другие) доступна для скачивания совершенно быстро. Мысленно можете поблагодарить ее автора и коллектив сайта. Отправить свою хорошую работу в базу знаний просто. Используйте форму, расположенную ниже.
Відмінність факультативного від обов язкового курсу, яка полягає в методах і прийомах навчання та його організації. Загальні вимоги до тестів, їх властивості та структуризація. Принципи відбору змісту тестового матеріалу.
Методика та принципи складання тестів. Суттєвість оцінки складності тестів. Зразки структури тестових завдань, критерії їх оцінювання. Оцінка рівня забезпечення навчальних закладів обладнанням в україні. Пакети мультимедіа - навчання oxford university press, cambridge university press. Принципи відбору змісту навчання. Здатності обслуговувати процес спілкування, історичної прийнятності, інтеграції. Аналіз програми практичного курсу основної іноземної мови та на основі вищезазначених принципів інтегровано фонетичну тематику, їх вибір. Застосування тестових технологій на уроці хімії як методу педагогічної діагностики. Основні критерії тестування. Валідність, надійність, ефективність, складність. Вимоги до комплекту тестових завдань. Види тестів, вимоги щодо їх проведення, рекомендації з результатів тестування. Приклади завданнь для тестів. Тестова форма проведення тематичного оцінювання учбових досягнень учнів з фізики. Особливість фізики як навчального предмета. Правила складання тестів, характеристика їх видів. Приклади складення тестів з теми постійний струм по курсу фізика. Поняття, предмет, мета, категорії і функції педагогічної діагностики. Тестування як метод і результат вимірювання рівня знань. Критерії діагностичних тестів навченості. Практичне застосування тестування. Класифікація та види тестів, принципи створення тестових завдань, їх основні переваги та недоліки. Суть зовнішнього незалежного оцінювання. Об єктивна оцінка учбових досягнень учнів як найбільш важливий показник якості освіти. Тестова форма проведення тематичного оцінювання з фізики. Диференційні та узагальнювальні тести. Рекомендації щодо проводення перевірки знань з використанням тестів. Сутність принципу наочності. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти. Рівні навчальних досягнень. Стратегічні пропозиції та різновиди зовнішнього оцінювання. Теоретичний аспект застосування ігрових прийомів на уроках хімії. Методичні принципи організації та проведення ігор на уроках хімії. Застосування сучасних освітніх технологій на уроках хімії. Експериментально - дослідна частина. Вивчення змісту зразків структури тестових завдань, основні принципи та методика їх оцінювання, цілі та значення в процесі викладанні іноземної мови. Взаємоконтролі, може бути організований, наприклад, під час роботи в парах з індивідуальними картками, підстановчими таблицями тощо, коли один учень перевіряє за допомогою ключа виконання контрольного завдання іншим учнем. Самоконтроль - це розумове вміння, яке забезпечує навчальну дію порівняння результатів власного виконання навчального завдання (програми) зі змістом і зовнішнім оформленням відповідного (заданого) іншомовного матеріалу.
Порівняння здійснюється учнем з опорою на навчальний матеріал і власний досвід з метою подальшого самостійного виправлення зробленої ним самим помилки, яка, в певній мірі, була самостійно усвідомлена. Під самокорекцією розуміють інтелектуальне вміння, котре забезпечує безпосереднє виправлення самим учнем усвідомленої помилки з метою підвищення рівня реалізації навчально - контрольної діяльності в цілому.
Тестовий контроль або тестування як термін означає у вузькому смислі використання і проведення тесту, і в широкому - як сукупність етапів панування, складання і випробування тестів, обробки та інтерпретації результатів проведення тесту (в. Валідність тесту означає його придатність для визначення рівня володіння певними іншомовними мовленнєвими навичками і вміннями. Надійність тесту визначається стабільністю його функції як інструмента вимірювання. Надійний тест дає приблизно однакові результати при повторному застосуванні. Диференційна здатність - характеристика тесту, яка вказує на здатність даного тесту виявляти встигаючих і невстигаючих тестованих, тобто з достатнім і недостатнім рівнем володіння іншомовними навичками і вміннями. В) простота перевірки відповідей і визначення результатів та оцінки. Економічність - х арактеристика тесту, яка передбачає мінімальні витрати часу, зусиль і коштів на підготовку тесту від планування до видання. Стандартизований тест є таким, який пройшов попереднє випробування на великій кількості тестованих і має кількісні показники якості. Підготовка такого тесту потребує копіткої роботи і тривалого часу.
Стандартизовані тести супроводжуються паспортом, в якому містяться норми, умови та інструкції для багаторазового використання тесту в різних умовах. Нестандартизовані тести розробляються самим учителем для своїх учнів. Такі тести складаються на матеріалі конкретної теми для перевірки рівня сформованості певної навички або вміння. Нестандартизовані тести не потребують визначення усіх кількісних показників якості. Але доцільно виявити в такому тесті дуже важкі і занадто легкі питання і замінити їх більш прийнятними. Для визначення важких або легких завдань користуються такою методикою. Підраховують відсоток тестованих, які виконали завдання. Якщо лише 15% і менше тестованих правильно виконали завдання, воно може вважатися важким. Якщо 85% тестованих справились із завданням, воно вважається легким. Діагностичні тести використовуються з метою подальшого розподілу учнів по групах за рівнем підготовки з іноземної мови. Тести на виявлення здібностей до вивчення іноземної мови спрямовані на визначення конкретних індивідуально - психологічних особливостей учня з метою забезпечення їх своєчасного коригування та розвитку, що сприятиме успішності оволодіння мовленнєвою діяльністю. Тестовим завданням є мінімальна одиниця тесту, яка передбачає певну вербальну чи невербальну реакцію тестованого (в. Кожне тестове завдання створює для тестованого конкретну мовну або комунікативну тестову.
Тестова ситуація може подаватись вербальними (текст) і невербальними, наочними (малюнки, схема, таблиця) засобами. Виділяють два основних типи очікуваної відповіді. Вибіркову та конструйовану.
Вибіркова відповідь передбачає вибір правильної відповіді з кількох запропонованих неправильних варіантів - альтернатив. Відповіді фіксуються тестованим на бланку для відповідей під час проведення письмового тестування і записуються на плівку у процесі усного тестування. Нижче наводяться приклади тестових завдань, що використовуються для визначення рівня володіння учнями навичками та вміннями іншомовного мовлення. Вибери слово, яке відповідає на запитання в дужках. На бланку для відповідей поряд з номером завдання запиши літеру обраного варіанта відповіді. Вибери правильний варіант заповнення пропуску в реченні. На бланку для відповідей обведи кружком літеру обраного варіанта. Вибери речення, яке відповідає змісту малюнка. Заповни пропуски в реченнях тексту.
Варіанти відповідей подаються після тексту.
На бланку для відповідей поряд з номером пропуску запиши відповідну літеру обраного слова. На бланку для відповідей поряд з номером завдання запиши назву цієї професії. Друкований текст або фонограма. Вербальна, конструйована (напівпродукована), окреме слово. Друкований текст або фонограма, схематичний малюнок. Вербальна, конструйована (продукована), текст. Послухай розмову двох дівчат, одна з яких збирається зробити покупки в кількох магазинах, позначених на цій схемі. На бланку для відповідей запиши назву магазину поряд з номером, яким магазин позначений на схемі. Текст - діалог у запису на фонограмі, список покупок, схема вулиць з позначенням магазинів. Вербальна, конструйована (напівпродукована), окремі слова (у процесі складання тесту тестові завдання відбираються і впорядковуються в залежності від призначення цього тесту). 3 оцінювання тестових завдань. Результати, отримані під час тестування, підлягають кількісному підрахунку, на основі якого виставляється оцінка успішності учнів в оволодінні іншомовною мовленнєвою діяльністю. Для цього кожне тестове завдання спочатку оцінюється в балах. Бали можуть нараховуватись за кількість правильних відповідей шляхом порівняння відповідей тестованого з ключем (при вибіркових або конструйованих напівпродукованих відповідях) або відповідно до певних характеристик якості мовлення за критеріальною шкалою (при конструйованих продукованих відповідях). Такими критеріями можуть бути, наприклад, лексична і граматична правильність усного або писемного висловлювання, відповідність ситуації спілкування, різноманітність застосованих мовних засобів, швидкість мовлення та ін. За наявність кожної з подібних характеристик мовлення тестований отримує певну кількість балів. Кількість і види характеристик, які оцінюються, можуть варіюватися, оскільки зумовлюються цілями тестування, етапом навчання тощо. Отримане число балів співвідноситься зі шкалою оцінок. Наприклад, увесь тест включає 50 завдань. Максимальна кількість набраних балів становитиме число 100 (50 x 2 = 100). Слід зауважити, до 100 - бальна рангова шкала є найбільш гнучкою. Для виведення оцінки успішності виконання тесту можна скористатися такою шкалою. Як свідчить досвід, найчастіше оцінювання і контроль досягнень студента здійснюється за кінцевим результатом. На жаль, майже не піддається оцінці його діяльність, рівень розвитку в динаміці, вплив зовнішніх факторів на момент оцінювання. Можливість при застосуванні тестів закритого типу оцінки тільки кінцевий результат (правильно - неправильно), у той час як сам процес, що привів до нього, не розкривається; важливою умовою тестування, як універсального педагогічного інструмента, є частота його проведення, яка залежить від дисципліни, її ролі і місця в навчальному плані, особливостей засвоєння знань. Необхідно пам ятати, що тестування - це не самоціль, а ефективна форма повторення - узагальнення і впорядкування вивченого. Контрольно - оцінювальна функція навчання - це лише елемент добре організованого і технологічно продуманого навчально - виховного процесу.
Якщо учні матимуть міцні знання, то їх оцінювання не становитиме особливих труднощів, в якій би формі воно не проводилось. Издательство мисис, 1989. Науково - методичний збірник. Болонський процес в україні. Поняття початкового етапу вивчення іноземної мови в середній школі. Навчальні ігри як засіб формування пізнавальної активності учнів і розвитку їх комунікативних умінь. Класифікація та особливості. Особливості методики складання тестів. Психологічні особливості учнів та їх готовність до виконання тестових завдань. Відбір найефективніших методів та прийомів викладання фонетики, граматики та орфографії. Роль позакласної роботи в учбовому процесі, вплив її на мотивацію вивчення іноземної мови. Особливості граматичного підходу, вивчення іноземної мови на слух, з використанням виключно іноземної мови, особливостей перекладу та підхід за допомогою занурення в іншомовне середовище.
Позитивні та негативні особливості кожного підходу, типи завдань. Викладач кафедри практики і методики. Гаврилюк анна віталіївна. Система незалежного тестування, яка увійшла у вітчизняну освітню практику з початку xxi століття, стала одним з напрямів модернізації контрольно - оцінюючого процесу, підвищення якості навчання, стандартизації вимог на вході - виході на різних рівнях навчання, забезпечення доступності професійної освіти для найбільш підготованої молоді, оцінки ефективності всієї системи освіти. За останні роки у цьому напрямі в країні були проведені серйозні зміни, особливо на стадії школа - вуз в результаті переходу до єдиного державного екзамену, який забезпечив створення між загальноосвітніми та вищими учбовими закладами сполучної та регулюючої ланки, яка робить усю систему освіти прозорою для суспільства у сфері оцінки результатів навчальної діяльності 19, 4. У постанові кабінету міністрів україни 25 серпня 2004 р. Оцінювання якості освіти здійснюється шляхом. Зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників середніх загальноосвітніх навчальних закладів, за результатами якого проводиться їх державна підсумкова атестація та конкурсний відбір для навчання у вищих навчальних закладах 11, 2262. ), проте і на сьогодні залишається актуальною. На думку багатьох дослідників (с. Завдання дослідження. Для вирішення поставлених завдань передбачається використати такі методи дослідження. Контроль та оцінка знань, умінь та навичок учнів - невід ємний структурний компонент навчального процесу.
Виходячи з логіки процесу навчання, він є, з одного боку, завершальним компонентом оволодіння певним змістовним блоком, а з другого - своєрідною зв язуючою ланкою в системі навчальної діяльності особистості. При правильній організації навчально - виховного процесу контроль сприяє розвитку пам яті, мислення та мови учнів, систематизує їхні знання, своєчасно викриває прорахунки навчального процесу та служить їх запобіганню. Добре організований контроль знань учнів сприяє демократизації навчального процесу, його інтенсифікації та диференціації навчання. Він допомагає вчителю отримати об єктивну інформацію (зворотній зв язок) про хід навчально - пізнавальної діяльності учнів 8, 269. Контроль - це виявлення, встановлення та оцінка знань учнів, тобто визначення об єму, рівня та якості засвоєння навчального матеріалу, виявлення успіхів у навчанні, прогалин в знаннях, уміннях та навичках окремих учнів та всього класу для внесення необхідних корективів в процес навчання, для вдосконалення його змісту, методів, засобів та форм організації. Навчальна, стимулююча, діагностична, виховна та оціночна. Окрім цих основних функцій контроль також може виконувати функцію управління, корекції та планування 9, 270. Використовуючи оцінку, учитель має володіти педагогічним тактом, виявляти високий рівень педагогічної культури. Попередній, тематичний, періодичний, підсумковий, комплексний 9, 271. Усна перевірка, письмова перевірка, графічна перевірка, тестова перевірка. Дещо умовно до методів перевірки можна віднести спостереження. Тестова перевірка все більше набуває свого поширення. Сутність цього методу полягає у визначенні завдань (запитань), на які подані альтернативні відповіді. Учень має обрати правильну відповідь, аргументувати свій вибір. Можуть бути завдання для конструювання відповіді. Тестова перевірка може здійснюватися машинним і безмашинним способом 10, 121. Основна відмінність тесту від традиційної контрольної роботи полягає у тому, що він завжди припускає вимірювання. Тому оцінка, що виставляється за підсумками тестування, відрізняється більшою об єктивністю і незалежністю від можливого суб єктивізму вчителя, ніж оцінка за виконання традиційної контрольної роботи, яка завжди суб єктивна, оскільки заснована на враженні вчителя, не завжди вільного від його особистих симпатій або антипатій по відношенню до того, або іншого учня. Головна відмінна риса тесту - об єктивність, що гарантується вимірюванням, функція якого полягає в тому, щоб поставляти кількісну інформацію 10, 122. Якість будь - якого вимірювального засобу, у тому числі і тесту, визначається в першу чергу показниками його надійності і валідності. Показник надійності свідчить про те, наскільки послідовні результати цих вимірювань. (надійний тест повинен виключати випадковість того або іншого результату.
) валідним вважатиметься тест, що вимірює рівень розвитку тих (і лише тих) умінь, навиків, знань, для вимірювання яких він призначався розробниками. Валідність (практично в будь - якому вигляді) визначатиме правомірність інтерпретації результатів тестування. Очевидно, що застосування певного тесту в цілях, для яких він не був призначений, при складанні автоматично зробить його невалідним 9, 274. Максимально підвищити надійність вимірювання і валідность використання тесту можна якщо слідувати трьом основним етапам його створення. Дати ясне і недвозначне теоретичне - науково - обґрунтоване визначення умінь, які треба перевірити. Точно встановити умову і операції, яких слід дотримуватися при проведенні тесту і спостереженні за його виконанням. Контроль входить органічною частиною в процес навчання як засіб керування корекції і стимулювання. Без нього не може бути ні навчання, ні самої школи. Але для успішного здійснення перевірки і обліку успішності учнів не досить лише виявити, що вони знають і вміють. їхні знання і вміння потрібно правильно оцінити. Вона може виступати в різних формах. Словесної і бальної, якісної і кількісної. Під оцінкою успішності учнів розуміють систему певних показників, які відображають об єктивні знання та уміння учнів. Оцінювання (assessment) - це систематичний збір та інтерпретація свідчень, що веде, як частина процесу, до встановлення цінності з перспективою дії. Оцінювання (assessment) - це можливість виявити, що студент знає та може робити (наприклад, знає числовий ряд в математиці; може використовувати ці знання, щоб робити певні вимірювання). Оцінювання (evaluation) - це процес формулювання висновків на основі порівняння кількісних показників, отриманих з різних джерел, зі стандартами 32, 122. Поняття оцінювання має також ряд дотичних до себе понять, які схожі за змістом та містять основні характеристики, притаманні оцінюванню. Наведемо деякі з них. Це комплекс процедур спостереження, поточного оцінювання важливих перетворень в освітній системі, а також спрямування цих перетворень на досягнення визначених параметрів розвитку досліджуваного об єкта. Впровадження моніторингу відбувається, коли той, хто оцінює когось об єктивний щодо навчального процесу 4, 5. Шкільна перевірка включає адміністративний контроль та моніторинг навчального процесу та навчальних досягнень учнів. За допомогою градації, можна визначити рівень знань учня, провести рейтинг навчальних досягнень, який сприятиме формуванню ключових компетентностей та підвищить рівень мотивації учнів. Тест є інструментом вимірювання, який займає місце в стратегіях оцінювання та є лише однією з частин оцінювання. Тест підібраний за певними правилами і вимірює певні властивості 7. Оцінювання (evaluation) володіє наступними характеристиками. є систематичним, використовує свідчення, потребує інтерпретації, включає винесення суджень, встановлює цінність, використовує критерії та веде до дії. Оцінювання має бути практичним і простим у використанні, вчитель не має витрачати багато цінного часу на один лише процес оцінювання. Оцінювання має бути мотиваційним для вчителів та учнів. Воно має бути із зворотнім зв язком для всіх учасників оцінювання, допомагати встановлювати нові цілі та надихати на нові досягнення. Оцінювання має стати спільною справою не лише для вчителів, а і для самих учнів, батьків, класу, шкільних адміністраторів і громадськості. Оцінювання має бути інформативним - інформувати учнів, вчителів шкільних та районних адміністраторів про результати оцінювання для рівного та якісного доступу до освіти; отже, оцінювання має задовольняти потреби класу та адміністрації для досягнення позитивного результату та поставленої мети 29, 205. Як характеристики навчених виступають їх знання і уміння на момент виконання тесту.
Роль одиниці вимірювання грають тестові завдання. А об єктом оцінки стають особи, що навчаються. Результатом вимірювання є шкала балів тестованих. Група американських педагогів і психологів під керівництвом відомого вченого. Блума розробила загальні способи і правила чіткого формулювання та впорядкування педагогічних цілей. Вийшла у світ таксономія, частина, в якій було описано цілі пізнавальної (когнітивної) області. Поняття таксономія взято з біології (у перекладі з грецької означає розміщення у порядку; закон) 7, 334. Вони визначили цілі когнітивної групи, цілі афективної групи (вони виражаються через сприймання, інтереси, нахили, здібності тощо) та цілі психомоторні (навички письма, мовні, фізичні, трудові навички). Цілі когнітивної групи можуть бути виражені через такі елементи засвоєння (їх ще називають елементами таксономії блума). Розуміння, відтворення, застосування, аналіз, синтез, оцінка. Нижче розшифровується їх зміст, а також та діяльність, виконання якої передбачається даним рівнем освоєння змісту 7, 334. Ця категорія означає запам ятовування та відтворення матеріалу, який вивчається. Йдеться про запам ятовування і відтворення термінів, конкретних фактів, методів і процедур, основних понять, правил, принципів, цілісних теорій. Показником розуміння значення вивченого може бути здатність людини встановлювати зв язок одного матеріалу з іншим, перетворювати його із одної форми вираження в іншу, переводити його з однієї мови на іншу (наприклад, зі словесної у графічну, математичну і навпаки). Як показник розуміння може також бути інтерпретація матеріалу учнем (пояснення, короткий виклад), прогнозування майбутніх наслідків, що випливають із наявних даних. Цей елемент засвоєння означає уміння використовувати вивчений матеріал у конкретних умовах і нових ситуаціях. Сюди входить застосування правил, методів, уміння розбивати матеріал на складові понять, законів, принципів, теорій. До цієї категорії належить виділення частин цілого, виявлення взаємозв язку між ними, осмислення принципів організації цілого. Навчальні результати характеризуються осмисленням не тільки змісту навчального матеріалу, а і його внутрішньої структури. Учень, який добре оволодів цією категорією навчальних цілей, бачить помилки й огріхи в логіці міркувань, бачить різницю між фактами і наслідками, оцінює значимість даних. Ця категорія означає вміння комбінувати елементи, щоб одержати ціле з новою системною властивістю. Таким новим продуктом може бути повідомлення, план дій, нова схема тощо. Як категорія навчальних цілей, вона означає вміння оцінювати значення того чи іншого матеріалу для конкретної мети. Судження і умовиводи учня мають засновуватися на чітких критеріях. Учень оцінює логіку побудови матеріалу у вигляді письмового тексту, оцінює відповідність висновків уже даним і т. Тестування в навчанні іноземної мови проводиться для виявлення. Рівня досягнення в певному виді діяльності. Здібностей до певного виду діяльності. Труднощів в оволодінні тим або іншим видом діяльності і можливих способів їх подолання 19, 98. У практичній діяльності викладачам частіше доводиться зустрічатися з тестами першої групи. Такі тести можуть вимірювати загальні уміння в мовній діяльності або досягнення певного рівня умінь в процесі засвоєння конкретного курсу навчання. Поточний, тематичний, рубіжний, підсумковий. Це поточне тестування, тематичне тестування, рубіжне тестування і підсумкове тестування. Кожне із згаданих видів тестування реалізується за допомогою спеціально розроблених тестів 19, 102. Поточний тестовий контроль здійснюється у процесі навчання, тематичний тестовий контроль - по завершенні роботи над окремою темою, рубіжний тестовий контроль - наприкінці семестру, підсумковий тестовий контроль - по завершенні навчання на окремому курсі. Рубіжний контроль здійснюється на певному часовому рубежі. Це може бути кінець семестру.
За структурою тест з кожного виду мовленнєвої діяльності може включати субтести, які розрізняються за рівнем складності тестових завдань; підсумковий контроль здійснюється в кінці кожного курсу.
Доцільність дворівневого тестування можна пояснити тим, що успішність оволодіння іноземною мовою на тому чи іншому рівні у значній мірі залежить від таких суб єктивних факторів як індивідуально - психологічні особливості студентів, що впливають на цей процес, та попередня підготовка кожного конкретного студента з іноземної мови. Важливе значення мають комп ютерні тести. Тестове завдання клоуз - тест (на заповнення пропусків); progress test - дає можливість вияснити ступінь засвоєного матеріалу.
Завдання тестів завжди мають однозначне рішення, визначення правильності відповіді здійснюється по заготовленому ключу.
Застосування тестів при контролі доцільне тому, що вони задають напрям розумової діяльності учнів, привчають їх варіювати процес переробки сприйманої інформації. У навчанні іноземних мов застосовується лінгводидактичне тестування. Основними показниками якості лінгводидактичного тесту є валідність, надійність, диференційна здатність, практичність та економічність. Надійність - це необхідна умова валідності тесту.
Економічність - характеристика тесту, яка передбачає мінімальні витрати часу, зусиль і коштів на підготовку тесту від планування до видання. Ці тести прив язані переважно до норм, що призначені для порівняння рівня успішності тестованих певного навчального закладу з рівнем успішності репрезентативної вибірки групи тестованих (наприклад, на національному чи регіональному рівнях). Раніше у світовій практиці такі тести ґрунтувалися на завданнях на вибір відповіді, передусім на завданнях з вибором однієї відповіді. Тестові завдання апробовано, переглянуто, проаналізовано на предмет складності й дискримінаційної здатності, завдання з незадовільними статистичними характеристиками перероблено або вилучено з тесту.
Остаточний варіант тесту публікують разом із методичним посібником, який описує статистичні характеристики тесту й методику його проведення й оцінювання, а також інтерпретацію та використання результатів. 3 особливості інтерпретації тесту.
Контроль повинен носити регулярний характер. Контроль повинен охоплювати максимальну кількість учнів за одиницю часу.
Об єм контрольованого матеріалу повинен бути невеликим, але достатньо репрезентативним, щоб по ступеню його засвоєння (незасвоєння), володіння (не володіння) ним учнів можна було судити, чи здобули вони необхідні навички і уміння. Та все ж проблеми перевірки і оцінки знань, умінь і навичок, методики їх організації і проведення не втратили своєї актуальності. Поява проекту тимчасового державного освітнього стандарту по іноземній мові, розробленого під керівництвом і. У контролі реалізується і функція забезпечення взаємодії вчителя і учнів в педагогічному процесі. Проте надмірне захоплення тестуванням без належного критичного осмислення різних його аспектів може привести до недостатньо об єктивної оцінки його учбової цінності і тим самим замість користі принести шкоду справі практичного викладання іноземної мови. Слід зазначити, що, не дивлячись на обширну літературу по тестуванню, широку апробацію на практиці і численні експериментальні дослідження, ряд кардинальних питань залишається, за свідченням самих тестологів, не до кінця з ясованими. Річ у тому, що у всіх об єктивних тестах випробовуваному дається весь мовний матеріал, у тому числі і той, який є правильною відповіддю і який випробовуваний повинен лише взнати (побачити або почути). іншими словами, в основі виконання тестового завдання лежить пізнавання, а переконливих даних, що визначають умови, при яких пізнавання свідчить про те, що випробовуваний може відтворити цю ж одиницю самостійно, поки немає. Більш того, немає надійних даних, підтверджуючих, що пізнавання мовної одиниці серед об єктивно або суб єктивно схожих на неї є показником того, що випробовуваний зможе взнати її в природному потоці звучної мови або при читанні. Адже наявність контрольованої одиниці серед схожих на неї одиниць мимовільно примушує випробовуваного зосереджувати свою увагу на їх диференціальних ознаках, що служить для нього своєрідною підказкою. Таким чином, успішне виконання мовного тесту не є однозначним, показником уміння учня оперувати відповідним матеріалом в мовній діяльності, продуктивній або навіть рецептивній. єдине, про що можна говорити з впевненістю, це те, що негативний результат виконання тесту свідчить про не володіння відповідним матеріалом. Складність питання посилюється тим, що дотепер залишається у принципі неясним, яким чином за допомогою тесту перевіряти володіння тим або іншим видом мовленнєвої діяльності. Тут можна знайти два підходи, згідно яким володіння тим або іншим видом мовленнєвої діяльності встановлюється. Безпосередньо, шляхом оцінки мовленнєвої поведінки учня в процесі виконання самої мовленнєвої діяльності. Так, для оцінки уміння говорити на англійській (іноземній) мові пропонується комплект тестів, складові частини яких були розроблені р. Слабким місцем в тестуванні є відсутність доказів кореляції між контрольованим об єктом і об єктами, запропонованими в тестах. В цьому відношенні перший підхід представляється неначе надійнішим. Слід помітити, що його прихильники не складають єдиного табору.
Деякі тестологи пропонують ставити випробовуваного в умови реальної мовленнєвої діяльності, при якій він слухає або читає конкретні тексти, усні або письмові. Крім того, вкрай складним, практично майже неможливим стає підбір рівних по складності текстів для декількох варіантів одного і того ж тесту.
Прагнучи компенсувати ці і інші недоліки, деякі дослідники даного підходу пропонують судити про сформованість того або іншого виду мовленнєвої діяльності на підставі. Результатів успішності самої діяльності (для чого учні слухають або читають 3 - 4 тексти). При проведенні даного виду тесту в число питань до кожного тексту включаються такі, які перевіряють його розуміння, типу.
Головна думка тексту полягає у тому, що. (у пунктах а, б, в, г пропонуються різні твердження, які пов язані з текстом, але, окрім одного з них, не є віддзеркаленням його головної думки), а також такі, відповідь на які дає можливість судити про наявність в учня певного уміння, - наприклад, для визначення, чи вміє учень співвідносити значення слова з контекстом (це уміння важливе для рецептивних видів мовленнєвої діяльності), може бути запропоноване питання типу.
Проте його адекватність, навіть тільки відносно рецептивних видів мовленнєвої діяльності, не можна визнавати доведеною, що визнають і самі його прихильники. По - перше, висловлюються сумніви щодо достовірності одержуваних результатів про ступінь розуміння тексту або володіння тим або іншим умінням. По - друге, поки що відсутній вичерпний список умінь, необхідних для здійснення того або іншого виду мовленнєвої діяльності. По - третє, невирішеним залишається питання, чи слід перевіряти всі уміння (хоча б з числа встановлених) або ж можна обмежитися декількома; якщо ж можна обмежитися декількома уміннями, то якими. Остання проблема тісно пов язана з питанням про можливість компенсації одного уміння іншим, на який також поки що немає відповіді. Ці сумніви виказували. Висновки до першого розділу.
Сучасний етап розвитку освіти в нашій країні можна назвати перехідним. Контроль та оцінка знань, умінь та навичок учнів є важливим елементом навчально - виховного процесу.
При правильній організації він сприяє розвитку пам яті, мислення та мови учнів, систематизує їхні знання, своєчасно викриває прорахунки навчального процесу та служить їх запобіганню. Перед учителем стоїть завдання так організувати навчальний процес, щоб контроль природньо включався в систему навчання як обов язковий функціональний компонент, який забезпечує його цілеспрямованість та об єктивність. Все це одночасно дозволяє встановити діапазон індивідуальних відмінностей учнів. Тестовий контроль спрощує перевірку робіт учителем і дає змогу організувати рубіжний та підсумковий контроль, активізувати діяльність учнів шляхом охоплення контролем більшої кількості школярів, перевірити знання великого за об ємом матеріалу за невеликий проміжок часу.
Дискретний тест - це інструмент оцінювання, який визначає ступінь опанування окремими елементами навчального матеріалу або сформованості конкретного вміння. інтегративний тест - це інструмент оцінювання, що складається із системи завдань інтегративного змісту, спрямованих на узагальнену підсумкову діагностику підготовленості випускника освітнього закладу.
Він визначає рівень сформованості не окремих навичок чи одного уміння, а їх сукупності, дає можливість комплексно перевірити компетенцію учня 33. Тест складається з тестових завдань, які об єднуються у субтести. Тестовим завданням є мінімальна одиниця тесту, яка передбачає певну вербальну чи невербальну реакцію тестованого. Кожне тестове завдання створює для тестованого конкретну мовну або комунікативну тестову ситуацію. Очікувана відповідь тестованого може бути вербальною або невербальною (з використанням літер або цифр, знаків плюс, мінус та ін. Вибіркова відповідь буває множинного вибору (вибір з кількох варіантів), альтернативного вибору (вибір із двох варіантів), перехресного вибору (знаходження відповідних пар стимул - реакція). У процесі складання тесту тестові завдання відбираються і впорядковуються в залежності від призначення цього тесту.
Як правило, комплекс тестів включає тести для визначення сформованості комунікативної компетенції в усіх видах мовленнєвої діяльності (говорінні, аудіюванні, читанні, письмі). Додатково можуть включатися тести на перевірку володіння лексичними, граматичними, орфографічними навичками та ін. Для цього кожне тестове завдання оцінюється в балах. Після тестування підраховується кількість балів, отриманих за правильні відповіді. Це число співвідноситься зі шкалою оцінок. Кожне завдання важить 2 бали. Максимальна кількість набраних балів становитиме число 100 (502=100). Слід зауважити, що 100 - бальна рангова шкала є найбільш гнучкою. Часто ціна завдання залежить від ступеня його складності. Тому більше балів буде важити складніше завдання, але в сумі ці бали мають становити число 100. Для виведення оцінки успішності виконання тесту можна користуватися такою шкалою. 100% правильних відповідей дорівнюватиме оцінці “5”, 99% - 80% - “4”, 79% - 60% - “3”, 59% - 30% - “2”, нижче 30% - “1”. Під час роботи над темою цієї курсової роботи мною було проведене анкетування вчителів сзш №120. Серед опитаних більшість визнає тест однією з найефективніших технологій діагностики рівня навчальних досягнень учнів в оволодінні іншомовною мовленнєвою діяльністю. Найчастіше вони використовують тести (тестову технологію) у попередньому та періодичному контролі знань та умінь учнів. Проте деякі вчителі все ж більше визнають традиційну письмову контрольну роботу на розгорнуті відповіді. Анкета для вчителів наводиться у додатку в.
Коментарі
Дописати коментар