програму роботи з обдарованим учням із підготовки до олімпіади з української мови і літератури
У 2014 - 2015 навчальному році на виконання указу президента україни від 30. 2003 року № 66 - 07 - xxiv, програми розвитку системи освіти переяслав - хмельницького району на 2011 - 2014 роки, затвердженої рішенням переяслав - хмельницької районної ради від 26. 2011 року №90 - 6 - vі (проекту обдарована дитина), з метою збереження і розвитку інтелектуального потенціалу суспільства, підтримки талановитої молоді, створення умов для розвитку її інтересів, схильностей, природних обдарувань, підтримки творчої праці вчителів в 2013 - 2014 навчальному році в школі проводилася цілеспрямована системна робота. Науково - методичне забезпечення розвитку обдарованості включає цілу низку напрямків діяльності педагогічних працівників різного рівня. Тому, цей блок має більш розвинуту структуру, яка складається з кількох підсистем. Предметні олімпіади, конкурс - захист науково - дослідницьких робіт учнів - членів ман україни, інтелектуальні ігри, інтелектуальні та творчі конкурси, міжнародні та всеукраїнські інтерактивні конкурси. Предметні тижні і декади, свято знавців та ерудитів, аукціони, турніри. Будь - яка робота повинна мати свій результат. Високий рівень навчально – виховного процесу підтвердився результатами шкільних, районних, обласних олімпіад, спортивних та мистецьких конкурсів. Учні школи отримали дипломи ііі ступеня. Зі світової літератури та географії та біології (авраменко алла –8 клас); економіки та фізики (джахая яна – 9 клас); з біології та образотворчого мистецтва (журавська ліна – 9 клас); з економіки, образотворчого мистецтва та німецької мови (хобта анастасія – 10 клас); з географії (слабинська юлія – 9 клас); з образотворчого мистецтва (данилевич анна - 10 клас); з економіки (авраменко вадим - 11 клас); з німецької мови (савчук микода – 11 клас). Орел андрій – учень 7 класу - нагороджений дипломом і ступеня за зайняте і місце зі світової літератури; дипломом іі ступеня за зайняте іі місце з хімії та дипломом ііі ступеня за ііі місце з фізики. Учні школи взяли активну участь. У міжнародному конкурсі імені п. Яцика і оримали перемогу.
Моніторингові дослідження дають можливість в подальшому проектувати роботу з пошуку, розвитку, навчання і виховання обдарованої учнівської молоді. Призначити керівником наукового товариства учнів вчителя фізики та математики, вчителя - методиста опанасенко м. – вчителя – методиста фізики та математики, керівником фізико - математичної секції. – вчителя хімії та біології і категорії, керівником хіміко - біологічної секції. – учителя історії, старшого вчителя, керівником секції історії та природознавства. – учителя української мови та літератури, старшого учителя, керівником лінгвістичної секції. Забезпечити використання варіативної частини на поглиблення знань учнів з окремих предметів з урахуванням інтересів, запитів учнів та задоволення їх потреб. Залучати до занять у факультативах, участі в олімпіадах, конкурсах, фестивалях, виставках, змаганнях обдарованих дітей, підтримувати й надавати їм допомогу.
Контролювати проведення всіх видів позаурочних занять, ведення вчителями необхідної документації та відвідування занять учнями. Педагогу - організатору красулі с. Залучати талановиту молодь школи до участі в різноманітних конкурсах, змаганнях, турнірах, контролювати роботу позакласних гуртків. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з нвр в. індивідуальні консультації для батьків. Наказ головному управлінні юстиції у харківській області 14. Наказ державного стандарту повної загальної середньої освіти у 1(5), 2(6) класах, впровадження профільного навчання в старшій школі, організації. План проведення серпневої наради керівників рмо 19. Своєчасно були підготовлені, затверджені. Проте не створено програми в ленінській, охрімівській, шелюгівській, петрівській загальноосвітніх школах. До участі в районному (заочному) конкурсі авторських індивідуальних програм розвитку обдарованості учнів було надано 5 програм, розроблених учителями якимівської зош №3 чадаєвою с. М атманайської зош чубаровою. М великотернівської зош ніколовою л. і давидівської зош бойко т. Переможці – 4 учителі. До участі в конкурсі надійшли матеріали від 5 закладів освіти. Якимівської гімназії, якимівської зош №3, азовської зош, великотернівської зош, вовчанської зош. За результатами участі переможцями (ііі місце) стали якимівська гімназія, азовська зош, великотернівська зош. Матеріали, представлені на конкурс мають розкривати структуру навчально - виховної системи школи. Матеріали перспективного педагогічного досвіду, розробки уроків, сценарії позакласних заходів, друкована продукція педагогів та учнів повинні відповідати темі конкурсу.
З метою перевірки знань, навичок, умінь школярів з навчальних дисциплін, стимулювання інтересу до учіння, досягнення високого рівня володіння матеріалом у листопаді 2010 року проведено іі (районний) етап всеукраїнських, міжрегіональних, обласних учнівських олімпіад із 21 навчального предмета (минулого року – з 18). У іі етапі всеукраїнських, міжрегіональних, обласних учнівських олімпіад узяли участь 326 учнів із 21 школи району (на 48 більше від минулого року). Але поява нових олімпіад, яка сприяла збільшенню кількості учасників, не позначилася на якості виступів учнів. Переможцями стали 93 учні, яких підготували вчителі 20 закладів освіти, що на 10 менше від минулого навчального року.
Відсутні переможці в петрівській зош. За загальними результатами учні району набрали 207 балів – на 34 менше від минулого навчального року, з розрахунку.
і місце – 5 балів, іі – 3, ііі – 1 (додатки 1. Переможцями якимівської гімназії стали 26 учнів або 28% переможців іі етапу олімпіад (торік, відповідно – 29, 28%). Найкращих результатів серед загальноосвітніх навчальних закладів району досягли команди учнів азовської зош, якимівської зош №1, якимівської зош №2. Покращили результати виступів у районному етапі олімпіад порівняно з минулим роком учні великотернівської зош, охрімівської зош, переможненської зош (додаток 1. Знизилась результативність виступів учнів якимівської зош №3, атманайської зош, вовчанської зош, давидівської зош, новоданилівської зош, розівської зош, червоноармійської зош, шелюгівської зош. Результативними є виступи учнів у олімпіадах з англійської мови, російської мови, веб - дизайну, трудового навчання, німецької мови. Перше місце за результатами виступів учнів, як і минулого року, посідає олімпіада з англійської мови – 15 переможців або 63% учасників. Але це на 2 переможці менше від минулого року (17, 81%) та 63% від визначеної умовами олімпіади кількості переможців. Це свідчить про невикористаний потенціал – 37% можливої кількості переможців у олімпіаді з англійської мови. За таких умов в олімпіаді залишаються резерви для підвищення її результативності. Учні закладів освіти показали достатній, середній рівень з аудіювання, але крім високого й достатнього, навіть, середній і початковий рівень з писемного та усного мовлення, тому, що не володіли базою матеріалу шкільної програми з даної тематики і не могли висловлювати свої власні думки. Показники рівня володіння ситуативних тем дуже низькі. Це показує, що вчителі не приділяють уваги додатковому вивченню предмета. Треба відзначити високий показник володіння мовою учнів якимівської гімназії (вчителі наумчук в. ), які вивчають мову поглиблено. Англійську мову вивчають поглиблено і профільно 146 учнів у 9 класах якимівської гімназії, якимівської зош №1, охрімівської зош, розівської зош. Переможцями з профільних класів є 47%, торік – 41% (додаток 1. Учні охрімівської зош розівської зош вже протягом трьох років посідають по 2 - 3 призових місця. Це пояснюється тим, що в розівській зош, охрімівській зош 2 роки учні вивчають предмет профільно. Але переможці профільних класів тільки в розівській зош (учитель зюмкіна ж. На одному рівні залишаються навчальні досягнення учнів з української мови та літератури. 10 переможців (торік – 10). Але жоден з учнів не посів і та іі місць, що зумовлено недотриманням норм орфографії, пунктуації. Більшість із них отримали не більше третини балів за написання творів. Поглиблено і профільно українська мова, література вивчається в якимівській зош №2, якимівській зош №3, азовській зош, володимирівській зош, новоданилівській зош, охрімівській зош, переможненській зош, радивонівській зош, червоноармійській зош (213 учнів, 15 класів). Проте переможцями зазначених класів стали лише 10 % (торік – жодного), учитель володимирівської зош вертегел о. Цей факт указує на незадовільну реалізацію учителями додаткових годин, відведених на вивчення предметів. Значно покращились результати учнів у олімпіаді з російської мови та літератури – 10 переможців, 50% учасників (торік – 3, 23%). За якістю показників олімпіада піднялась з 12 на 2 місце.
Завдання олімпіади з російської мови, літератури сприяли виявленню творчих можливостей і загальної ерудиції учасників. Високим виявився рівень виконання творчих робіт. До недоліків можна віднести недостатню орфографічну й пунктуаційну грамотність, невміння правильно оформляти виконані завдання. Профільно вивчається світова література тільки в охрімівській зош (1 клас, 10 учнів). Переможці з даного класу відсутні. Російська мова профільно не вивчається. Олімпіада з веб - дизайну на 3 місці – 10 переможців або 100% учасників (минулого року – 6, 66%). Учні впорались на достатньому та високому рівні, творчо підійшли до виконання завдань. Утруднення викликало нерозуміння тлумачення понять з предмета і виконання завдань високого рівня складності. Аналіз учнівських робіт і пасивна участь закладів освіти в олімпіаді з інформатики свідчить про кризове становище інформатизації в районі. інформатика та інформаційні технології вивчають 38 учнів у 3 класах якимівської зош №2, шелюгівської зош. Використання додаткових годин учителем якимівської зош №2 купко г. 2 переможці з веб - дизайну, що становить 20% від загальної кількості призерів. Учні профільного класу шелюгівської зош не взяли участі в олімпіаді. Традиційно високими є результати олімпіади з трудового навчання – 13 переможців або 100% учасників (торік, відповідно – 11, 22%). Зміст олімпіадних завдань з предмета не зводився до простого відтворення програмового матеріалу, а орієнтував учасників на поглиблене, творче виконання практичних робіт. Вироби учнів визначаються акуратністю, естетичністю виконання, функціональністю (можливістю застосування), оригінальністю оформлення – у дівчат, точним дотриманням визначених розмірів деталей – у хлопців. Поглиблено трудове навчання вивчається тільки в шелюгівській зош (1 клас, 12 учнів), переможці з даного класу відсутні, хоча – 2 переможці з інших класів зазначеного закладу.
В олімпіаді з німецької мови взяли участь 5 учнів усіх закладів, де вона вивчається. Якимівської гімназії, атманайської зош, вовчанської зош, червоноармійської зош та стали переможцями (минулого року – 3 переможці або 60% учасників). При виконанні завдань олімпіади школярі застосовували, узагальнювали й систематизували знання з німецької мови. Учні показали високий і достатній рівень знань лексичного і граматичного матеріалу.
До недоліків слід віднести граматичні помилки при побудові речень, відсутність творчого підходу при написанні творів. Порівняно з минулим роком покращились виступи учасників малочисельної олімпіади з креслення. Учні показали високий рівень знань, умінь і навичок з креслення, продемонструвавши грамотність і точність виконання робіт. В олімпіаді переможцями є 100% учасників – 3 переможці (торік – 1, 50%). В олімпіаді з історії учні виявили достатній рівень знань з історичних понять та історичної географії. Труднощі в учасників олімпіади викликали питання високого рівня складності. Багато помилок допущено при визначенні історичних понять, хронології подій. Недоліками слід вважати відсутність конкретики у відповідях, невміння учнів розкривати проблемні питання з історії, давати їх оцінку та аналіз, висловлювати свою точку зору на історичні події та аргументувати її. В олімпіаді з історії рідного краю більшість учнів виконали тестові завдання і рівня. Але завдання іі рівня, які передбачали власні відповіді показали, що учні не вміють висловлювати свою думку, характеризувати важливі події, робити висновки; в роботах присутні граматичні помилки. Таке зниження результатів двох олімпіад можна пояснити ще й зменшенням кількості учнів, які вивчають предмет профільно та поглиблено. 33 учні 3 класів великотернівської зош, давидівської зош, ленінської зош, минулого року – 67 учнів 6 класів. Як і минулого року, поглиблене навчання є виправданим у давидівській зош – 1 переможець з історії рідного краю (торік – 1), вчитель коліванова л. В олімпіаді з математики найкраще виконали учні завдання обчислювального характеру.
Складними виявилися для них завдання на логічне мислення а також завдання, для розв’язання яких потрібні поглиблені знання з математики. Зменшення переможців удвічі вказує на нерезультативне використання додаткових годин, відведених на вивчення алгебри та геометрії. Поглиблено і профільно математика вивчається у якимівській гімназії, якимівській зош №1, азовській зош, розівській зош (9 класів, 151 учень, торік – 12, 196). Як і минулого року, переможці зазначених класів відсутні. Значно знизились результати учнів у олімпіаді з біології – 3 або 10% (торік – 13, 52%). Така низька результативність не пояснюється розділенням олімпіади з біології, екології на дві окремі. В олімпіаді з екології – 3 переможці. Загальна кількість переможців двох олімпіад не становить навіть половини переможців олімпіади минулого року.
В олімпіаді з біології учні показали достатній рівень знань теоретичного матеріалу.
Складнощі викликало незнання тлумачення термінів, нерозуміння змісту запитань, невміння систематизувати свої знання, розв’язання задач, виконання завдань практичного характеру.
Виконуючи завдання олімпіади з екології учні давали надто стислі й неповні відповіді, недостатню увагу приділяли виділенню й розкриттю основного змісту матеріалу.
Додатково використовуються години з біології у 14 класах якимівської гімназії, якимівської зош №1, якимівської зош №2, якимівської зош №3, азовської зош, вовчанської зош, горьківської зош, новоданилівської зош, охрімівської зош, радивонівської зош, червоноармійської зош, шелюгівської зош, де навчається 195 учнів. Відсутнісь переможців із класів, у яких біологія вивчається поглиблено та профільно вказує на неефективне використання додаткових годин у даних класах. Низькими залишились результати олімпіади з фізики – 2 переможці (22%), минулого навчального року – 2 переможці якимівської гімназії (18%). У порівнянні з минулим навчальним роком кількість учасників олімпіади зменшилась на 2 учні, зменшилась кількість шкіл – на 2 (9 учнів з 8 знз (38%). Не брали участі в олімпіаді з фізики учні з 13 закладів освіти району (62%). В олімпіаді з правознавства лише 2 переможці (13%) проти 4 (29%) минулого року.
Але за кількістю балів (6) олімпіада залишилася на одному рівні. Відповіді учнів на достатньому рівні. Учні 9 класу недостатньо володіють базовим матеріалом з предмета, не вміють дати правильне визначення понять, тому переможці в цьому класі відсутні. Учні 10 класів, незважаючи на відсутність підручників, мають як достатній, так і високий рівень відповідей на питання (учителі якимівської зош №1 байраченко л. Давидівської зош бойко т. Поглиблено правознавство вивчається тільки у великотернівській зош. Учасники зазначеного класу в олімпіаді відсутні. Минулого року поглиблено предмет не вивчався. Відсутні переможці в олімпіадах з географії, хімії, болгарської мови, на відміну від минулого року.
Причинами відсутності переможців у олімпіаді з географії є низькі знання географічної термінології, картографії, недостатньо розвинені просторові уявлення учнів, невміння орієнтуватися за допомогою тематичних карт, давати порівняльну характеристику географічних об’єктів, недостатні вміння аналітично мислити, застосовувати причинно - наслідкові зв’язки при поясненні явищ природи, недотримання правил оформлення контурних карт. Поглиблено та профільно предмет вивчають 100 учнів у 8 класах атманайської зош, вовчанської зош, горьківської зош, давидівської зош, червоноармійської зош (минулого року – 53 учні, 5 класів). Кількість учнів, задіяних у профільному й поглибленому навчанні збільшилась удвічі, результативність, навпаки, погіршилась. Два роки поспіль учні зазначених класів не одержують перемог у олімпіаді, що вказує на нерезультативне використання додаткових годин з географії. Низький рівень знань учнів з хімії характеризується слабо сформованими міжпредметними зв’язками – відсутністю припущення можливого застосування математичних законів для пояснення хімічних процесів. Учні не можуть самостійно прогнозувати проведення можливого експерименту.
Невміння учнів творчо мислити, знання мають теоретичну, а не практичну спрямованість. Поглибленим і профільним вивченням хімії охоплено 99 учнів 7 класів якимівської гімназії, якимівської зош №1, якимівської зош №2, якимівської зош №3, новоданилівської зош, радивонівської зош, яке не є виправданим. В олімпіаді з болгарської мови взяла участь 1 учениця, яка не посіла призового місця (торік – 1 учасник, 1 переможець). Зниження результатів олімпіади з болгарської мови пояснюється тим, що мова не вивчається в жодному із закладів освіти. Минулого року болгарська мова вивчалась факультативно у володимирівській зош. Як і минулого року, відсутні переможці олімпіади з основ економіки. Вдвічі зменшилась кількість учнів, які взяли участь в олімпіаді – 3 (торік – 6). Низькі результати пояснюються невмінням учнів використовувати теоретичні знання при вирішенні складних задач з економіки. В олімпіаді з фізичної культури 4 переможці або 15% учасників. За результатами олімпіада на 6 місці. Більшість учнів показала недостатні теоретичні знання з предмета і слабку фізичну підготовку.
Профільним вивченням фізичної культури охоплено 2 класи червоноармійської та шелюгівської зош, де навчається 21 учень. із зазначених класів у олімпіаді взяв участь 1 учень шелюгівської зош, переможці відсутні. В олімпіаді з астрономії узяв участь 1 учень, який не посів призового місця. Малочисельність та нерезультативність олімпіади пояснюється кількістю годин, відведених у закладах освіти на вивчення предмета – 0, 5 години на тиждень. Учень виконав половину теоретичних завдань але жодного з практичних. Запланована олімпіада з педагогіки і психології не відбулася за причиною відсутності вивчення педагогіки та психології у загальноосвітніх навчальних закладах району.
За підрахунками участі учнів класів з поглибленим і профільним вивченням навчальних предметів у олімпіадах кількість переможців становить лише 12% від загальної кількості учнів, які посіли призові місця. Цей результат не відрізняється від минулого року – 12 % переможців (додаток 1. Аналіз якісного складу керівників переможців олімпіад дає наступні показники. Вчителі кваліфікаційної категорії “спеціаліст” підготували 12% переможців, іі категорії – 16%, і категорії – 29, вищої – 16%, учителі вищої категорії, які мають педагогічні звання “учитель - методист”, “старший учитель”, підготували 26 % переможців. Загалом учителі вищої категорії підготували 42% переможців, 58% – учителі інших категорій. Всього за наказами до районних олімпіад було підготовлено 367 учнів (торік – 402). Як і минулого навчального року, половина здібних і обдарованих учнів – 55% (торік – 49%) стали переможцями олімпіад не отримавши додаткової допомоги при підготовці до них. Це означає, що якість виступів зазначених учнів могла бути вищою, якщо б їх здібності з певних предметів було визначено і надано відповідну педагогічну підтримку.
За наказом готувались всі – 100% переможців - учнів давидівської зош, розівської зош, більшість переможців якимівської гімназії – 77 %, вовчанської зош – 75%. Відповідно до зазначених наказів переможці районних олімпіад на 100% не були додатково підготовлені в якимівській зош №2, якимівській зош №3, атманайській зош, горьківській зош, ленінській зош, радивонівській зош, червоноармійській зош. Учениця 8 класу азовської зош коробко дар’я отримала перемогу в олімпіадах з 3 предметів, готуючись за наказом до інших олімпіад. Досягненню високих результатів на іі (районному) етапі сприятиме реалізація вчителями наступних завдань. Понятійного апарату; вміння аналізувати програмовий матеріал, робити висновки та аргументувати їх; вміння створювати “ієрархію” програмового матеріалу.
Виділення головного – базового і додаткового – допоміжного; вміння систематизувати знання; вміння застосовувати теоретичні знання на практиці. За рішенням журі районних олімпіад до участі у ііі (обласному) етапі направлено 26 учнів із 9 закладів освіти. Якимівської гімназії (10), якимівської зош №2 (1), якимівської зош №3 (3), азовської зош (3), великотернівської зош (2), вовчанської зош (2), володимирівської зош (2), давидівської зош (1), радивонівської зош (2), минулого року – 29. З них 6 учнів не є переможцями районних олімпіад з хімії, болгарської мови, географії, біології, фізичної культури. Не направлено учнів до участі в ііі етапі олімпіад з астрономії, основ економіки, інформатики та от (додаток 1. М якимівської зош №1 байраченко л. А якимівської зош №2 дриндіна в. В якимівської зош №3 дорогобід і. А атманайської зош вінник о. Ю великотернівської зош пєтушкової і. П володимирівської зош макарова д. Ю давидівської зош коліванової л. П новоданилівської зош пахнич с. В переможненської зош лапіної с. і радивонівської зош нюпенко. Д розівської зош зюмкіної ж. У ііі етапі олімпіад із 16 дисциплін узяли участь 8 учнів якимівської гімназії та 15 учнів якимівської зош №1, якимівської зош №2, якимівської зош №3, азовської зош, великотернівської зош, вовчанської зош, володимирівської зош, давидівської зош, радивонівської зош (торік, відповідно, 6, 5). із класів 19 закладів освіти, де вивчаються на поглибленому та профільному рівні 15 навчальних предметів, у обласному етапі олімпіад узяли участь 1 учень якимівської гімназії, 2 учні якимівської зош №2, вовчанської зош (торік – 1 учень якимівської гімназії). Переможці обласних олімпіад у класах з поглибленим і профільним вивченням предметів відсутні, як і минулого навчального року.
За результатами ііі (обласного) етапу всеукраїнських, міжрегіональних, обласних учнівських олімпіад 2 учні якимівської гімназії, 1 учень якимівської зош №1 стали переможцями олімпіад з російської мови, фізкультури (2 учні), торік – 2 учні якимівської гімназії, 1 учень вовчанської зош. Підготовка двох учнів до олімпіади з фізичної культури не передбачена адміністрацією закладів освіти, так як її започатковано після видання зазначених наказів. Якимівський район посів 28 місце із 33 команд, які взяли участь у обласних олімпіадах (торік – 27), що вказує на низьку результативність виступів учнів району в порівнянні з іншими учнями запорізької області. Результативним є виступ учениці радивонівської зош (вчитель коволенко с. ) в університетській учнівській оліміаді “інтелектуал” з математики, в якій вона посіла ііі місце.
Компетентнісний підхід у навчанні мови. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти про лінгвістичні й комунікативні компетенції. Особливості формування ключових компетентностей та предметних компетенцій на уроках мови (мовленнєва та мовна змістові лінії програми). Формування предметних компетенцій на основі діяльнісного підходу в навчанні мови. Формування соціально значущих якостей на уроках мови (соціокультурна змістова лінія програми). Методи компетентнісного навчання мови. Компетентісний підхід до оцінювання. Особливості оцінювання (компетентнісно - орієнтовані вимірювачі) навчальних досягнень учнів в умовах компетентнісного підходу до навчання. Планування сучасного уроку мови з позицій компетентнісного подходу.
Метод проектів як системний компонент сучасного навчально - виховного процесу в середовищі розвивального, особистісно орієнтованого, діяльнісного навчання мови. Навчання мови через активну діяльність учня як головна особливість методу проектів. Зміст і технологія проектного навчання. Система педагогічного, психологічного та організаційного супроводження діяльності учнів при застосуванні технології. Типи та види мовних проектів за спрямованість (дослідницький, практично зорієнтований, інформаційний, творчий, рольовий) за комплексністю та характером контактів (монопроект, міжпредметний проект), специфіка їхнього виконання. Проектна методика як засіб розвитку творчих здібностей у навчанні мови. Особливості формування у школярів інформаційної компетентності в процесі вивчення української мови. Критерії сформованості інформаційної компетентності школярів. Розвиток в учнів умінь працювати з різними видами інформації, орієнтуватися в потоці інформації, знаходити і відбирати потрібний матеріал, класифікувати його, узагальнювати, критично оцінювати, на основі здобутих знань вирішувати інформаційну проблему, пов’язану з навчальною діяльністю. Складники інформаційної грамотності. Усвідомлення потреби в інформації для розв’язання проблеми; вибір стратегії пошуку; віднаходження інформації певної тематики; сортування, систематизація, аналіз інформації з оцінкою її релевантності; уміння оцінити якість, точність, авторитетність та надійність інформації. Особливості формування інформаційної компетентності учнів з урахуванням вікових особливостей та правил психогігієни. Проблеми інформаційної безпеки. Організація диференційованого та індивідуального навчання мови за допомогою інтернету.
Підготовка молодого покоління до життя в сучасних інформаційних умовах, сприйняття різноманітної інформації, навчання розуміти її, усвідомлювати її вплив на психіку, оволодівати способами спілкування на основі невербальних форм комунікації за допомогою технічних засобів як основні завдання медіа освіти. Шість ключових понять медіаосвіти. Елементи інтегрованої медіаосвіти в шкільних курсах мови, художньої культури, історії. Методика опрацювання та створення медіа тексту на уроці української мови. Особливості розвитку критичного мислення. Специфіка застосування технології розвитку критичного мислення у процесі навчання мови. Фази технології (виклик, осмислення, рефлексія), принципи співробітництва, спільного планування й осмислення навчального матеріалу як основа технології. Методичні прийоми, застосовувані в технології навчання критичного мислення. Відкрите мислення як каталізатор генерації великої кількості ідей. Методи, застосовувані в технології навчання відкритого мислення на уроках мови. Мозкова атака, синектичний штурм, масова атака, метод групової дискусії, метод евристичних запитань. Креативне мислення як поєднання відкритого й критичного мислення. Алгоритм креативного процесу.
Креативність як спроможність до нестандартного, оригінального й конструктивного мислення й поведінки. Креативне мислення і проблемний підхід у навчанні мови. Креативне мислення і гумор. Евристичне завдання як засіб розвитку креативності учня на уроці мови. Особливості навчання та виховання особистості, адаптованої до інформаційного суспільства. Застосування сучасних педагогічних технологій навчання мови як умова досягнення нової якості мовної освіти. Особистісно орієнтованого навчання, розвивального навчання, інтерактивного навчання. Технологія модульного навчання. Мультимедіа - технології в навчанні мови. Використання можливостей інтерактивної дошки в навчальному процесі з мови. Формування мовних, мовленнєвих і комунікативних компетенцій засобами ігрових технологій. Рефлексивні ділові ігри на уроках рзм. Поняття комунікативних умінь та їхня сутність. Методика та організація формування комунікативних умінь у процесі вивчення української мови. Основні вимоги до комунікативних умінь та навичок спілкування в середній школі. Етапи формування та розвиток комунікативної компетентності учнів на уроках мови. Методи діагностики та розвитку комунікативної компетентності учнів. Методи розвитку умінь та навичок комунікативної компетенції учнів на уроці української мови. Навчальна мотивація як критерій оцінки якості шкільної мовної освіти. Шляхи підвищення ефективності уроку мови та розвитку мовлення з використанням інноваційних технологій. Лінгвостилістичний аналіз тексту.
Формування мовленнєвої компетентності школярів у системі навчання писати твори розповідного та описового характеру.
Методика написання есе.
Методика складання листа для спілкування електронною поштою та месиджа для передавання стільниковим зв’язком (sms). Основні вимоги до культури спілкування в інтернеті. Нетикет (netiquette). Вимоги до програм факультативних курсів філологічного спрямування для учнів 8 - 9 класів знз. Методика складання таких програм. Методика проведення факультативних занять. Допрофільна підготовка та спільна діяльність учителя - словесника та класного керівника. Аналіз навчальних програм для старшої профільної школи. Науково - методичне забезпечення профільного навчання в 10 класі. Вимоги до програм навчальних курсів за вибором, спецкурсів, факультативів філологічного спрямування для учнів 9 - 11 класів знз. Методика проведення занять курсів за вибором. Структура загальних компетентностей учителя. Предметно - методична, психологічна, інформаційно - комунікаційна, загальнонаукова, загально культурна. Професійний саморозвиток учителя. Джерела професійної самоосвіти вчителя. Самоаналіз результатів педагогічної діяльності. Учительське портфоліо. Роль мо в організації атестації вчителя. Підготовка вчителя до участі в конкурсі професійної майстерності. Організація та методика перенесення інновациійного педагогічного досвіду з експериментальних закладів у масовую практику.
Розвиток психолого - педагогічної та дослідницької культури вчителя. Методика подготовки матеріалів самоаналізу педагогічними працівниками. Диференціація навчання на уроках мови через поєднання різноманітних організаційних форм. Домашнє завдання як засіб диференційованого навчання мови. Теоретичні засади комплексного використання наочності на уроках української мови. Види наочності та методика використання наочності на уроках мови. Сучасні графічні організатори (семантична карта, семантична павутина, т - таблиця, м - таблиця, діаграма венна та ін. Урахування вікових та індивідуальних психологічних особливостей учнів у виборі та використанні видів наочності. Методика формування вміння аналізувати подану в графічному організаторі навчальну інформацію та вміння самостійно організовувати текстову інформацію у форму таблиці (схеми, діаграми). Сучасні інформаційні технології як вид наочності. Методика використання наочності при застосуванні інноваційних технологій навчання української мови. Комплексне використання наочності на уроках мови. Здібності та задатки розвиваються та реалізуються при умові сприятливого зовнішнього середовища. Ми визначаємо обдаровану дитину як таку дитину, що відрізняється від однолітків видатними здібностями, або вона має внутрішні передумови для високих досягнень, в тому або іншому виді діяльності. А під здібностями ми розуміємо індивідуальні особливості, які дозволяють при сприятливих умовах успішно оволодівати діяльністю. Ч инники, які впливають на розвиток талановит о ст і, обдарован о ст і. • інтелектуальна, що полягає в особливій розумовій самостійності, у підвищеній критичності мислення, здатності самостійно глобально, по - філософськи осмислювати складні інтелектуальні проблеми; перед кожним педагогічним колективом стоїть завдання спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді. Формування ключових компетенцій відбувається на кожному уроці. Для забезпечення широкого спектру умінь, навичок, практичного застосування набутих знань, добира ємо систему уроків. Уроки - лекції, уроки - захист проектів, уроки закріплення знань. За формою та ступенем самостійності організації діяльності учнів перевага віддається інтерактивним урокам. Отже, кожна особистість має потенціал здібностей, а завдання сучасного вчителя розвивати ці здібності та управляти процесом їх розвитку.
Групові заняття – парні, постійні групи із зміною функцій їх учасників, груповий поділ класу з однаковим завданням, з різним завданням. В обдарованих дітей чітко виявляється потреба в дослідницькій і пошуковій активності — це одна з умов, що дозволяє учневі зануритися в творчий процес навчання і виховує в ньому жагу до знань, прагнення до відкриттів, активної розумової праці та самопізнання. У навчальному процесі розвиток обдарованої дитини слід розглядати як розвиток її внутрішнього діяльнісного потенціалу, здатності бути автором, активним творцем свого життя, уміти ставити мету, шукати способи її досягнення, бути здатним вільно обрати і відповідати за нього, максимально використовувати свої здібності. Під час занять чітко контролюйте досягнуті результати та давайте завдання підвищеної складності, створюйте ситуації самоаналізу, самооцінки, самопізнання. Використовуйте творчу діяльність вихованців під час проведення різних видів масових заходів, відкритих та семінарських занять, свят. Підсумовуючи сказане, слід ще раз підкреслити, що турбота про розвиток обдарованих дітей сьогодні — це турбота про розвиток науки, культури, соціальний розвиток суспільства в майбутньому.
Увага до розвитку обдарованої дитини має широке соціальне значення. Предметна олімпіада - це вид інтелектуального змагання між учнями, яке допомагає розвинути дух суперництва, урізноманітнити навчальний процес, опанувати більше, ніж шкільні підручники… для вчителя підготовка до олімпіад є благодатним полем експериментальної діяльності. У сі творчі знахідки, методичні наробки можуть бути впроваджені в педагогічну практику й принести вагомі результати. і тут ми хоч емо поділитися власним досвідом. Виявлення обдарованих учнів; 2. Створення умов для розкриття їх потенційних можливостей на уроках; 3. Навчання в рамках мовно - літературного гуртка, факультативу або спецкурсу; 4. індивідуальна підготовка. З цією метою я проводжу анкетування, тестування, бесіди з дітьми, їх батьками, вчителями. На ранніх етапах вивчення української мови та літератури робота проводиться індивідуально. Велика увага приділяється другому етапу – поурочній роботі. Результативним виявилося включення таких дітей у роботу класу в ролі консультантів на семінарах і заліках, дослідників при вивченні нового матеріалу, при підготовці додаткового матеріалу.
Це дозволяє залишити учня в полі зору свого класу, сприяє його подальшому розвитку, систематизує знання, зміцнює його авторитет серед однолітків, привчає до самостійності й відповідальності. На третьому етапі, який може тривати до року, проводиться індивідуальна оцінка творчого потенціалу і психологічних особливостей кожної дитини. Якщо за цей час виявляється учень з оригінальним мисленням, великим обсягом знань – починається четвертий етап. Якщо школярі показують, що хотіли б продовжувати поглиблювати свої знання, а головне, бажають брати участь в олімпіадах, необхідно починати з ними активну позаурочну роботу.
Плануючи самостійну діяльність школяра, необхідно націлювати його на роботу з наступними матеріалами. матеріали олімпіад різного рівня; - вузівські підручники; - спеціалізована література. На індивідуальних заняттях набувається досвід розв’язування завдань підвищеного рівня складності, формується здатність до творчої співпраці з учителем. У 7 - 11 класах пропонуємо учням олімпіадні завдання різних етапів олімпіад, пізнавальну літературу.
Самостійність дитини має частковий характер. У десятому та особливо одинадцятому класах рівень самостійності зростає. Учень уже здатен самостійно знаходити та опрацьовувати літературу, виконувати творчі за вдання. Роль учителя зростає до якості наставника - консультанта, який допомагає учневі в розробці стратегії подальшого творчого розвитку.
Багато уваги приділяю диференціації навчального матеріалу (текстам лекцій, практичним завданням). Також використовую нестандартні форми проведення уроків. Проблемні, міжпредметні лекції, лекції - дослідження, семінари - дискусії, семінари - дослідження. Цей період починається на початку навчального року.
Протягом цього часу передбачається робота безпосередньо в навчальних закладах, а також позашкільні форми занять (гуртки, заняття окремих груп тощо). Вирівнювальні підготовчі заняття щодо повторення за вдань минулого олімпіадного сезону, уведення в групу олімпіадників нових учнів. Ця робота включає як індивідуальні, так і диференційовані форми. Обов’язковою є також робота в групах. Завдання, що пропонуються на шкільній олімпіаді, повинні враховувати той матеріал, що був засвоєний на момент проведення даної олімпіади за навчальною програмою, однак, складність цих завдань повинна носити олімпіадний характер, визначаючи вміння учнів логічно мислити, застосовувати програмний матеріал до більш складних завдань. Традиційною основою завдань всіх етапів олімпіади є. синтаксичний розбір простого чи складного речення; - творча мініатюра з української мови; - завдання з лексики або фразеології; - завдання з правопису; - письмовий твір з української літератури; - питання з теорії літератури; обласна олімпіада. Цьому етапу олімпіади можуть передувати такі заходи. Заняття в міській олімпіадній школі на базі методичного кабінету, ознайомлення з вимогами виконання завдань ііі етапу та рівнем складності завдань. Досвід проведення попередніх олімпіад вказує, що при підготовці учителям - словесникам необхідно звернути увагу на такі проблеми. Поглибити вивчення теорії літератури (чітке знання основних дефініцій, практичне використання теоретичних знань про елементи композиції й сюжету, про образи і тропи, метричну систему вірша, рими, римування, строфу тощо); 3. Учні середніх класів і старшокласники не вміють визначати віршований розмір, будувати метричну схему строфи. Причина цього явища – недостатня увага з боку словесників до глибокого аналізу ліричного твору, його образної структури, осягнення учнем ритмомелодичної краси вірша. А тому, незважаючи на брак часу, вчителям треба обов’язково попрацювати над завданнями практикуму з літератури. З лексики (синоніми, антоніми, застарілі слова, діалектизми тощо) та фразеології (пояснення фразеологізмів, складання з ними речень, підбір фразеологічних синонімів та ін. ); з морфології (відомості про частини мови, особливості відмінювання іменників, числівників, вміння користуватися вищим і найвищим ступенем порівняння якісних прикметників і прислівників тощо); з синтаксису (фундаментальне знання видів простих і складних речень як на теоретичному, так і на практичному рівнях. Конструювання речень, їх синтаксичний розбір, складання схем; з правопису (написання складних слів, правопис прислівників, уживання великої букви, апострофа, м’якого знака, правопис іншомовних слів тощо). Залучаючи школярів до написання есе, учитель розвиває їхнє самостійне мислення, навчає чітко й грамотно формулювати власні думки, структурувати інформацію, установлювати причиново - наслідкові зв’язки, ілюструвати поняття відповідними прикладами, удосконалювати стиль письма тощо. Есе виражає суб’єктивні враження. Аналіз художнього твору поєднано з власними роздумами. Учень часто залежний від чужих інтерпретацій тексту, робота зводиться переважно до переказування чужих думок. Яскраво виражена авторська позиція. Щоб виразити себе, автор есе наводить багато прикладів, проводить паралелі, добирає аналогії; використовує асоціації, символи, робить непередбачувані висновки, тож виникають несподівані повороти думки. Мета – інформація чи інтерпретація, інформування про ідеї, пояснення і переконання, а не переказування подій чи ситуацій; немає вигаданих персонажів і сюжету.
Система шкільного менеджменту school champion. В курячівській зош і - ііі ступенів. У динамічному, швидко мінливому світі, суспільство значно частіше переосмислює соціальне замовлення школі, коректує або докорінно змінює цілі та завдання шкільної освіти. Головна мета, яка раніше визначалася як формування основ всебічно і гармонійно розвиненої особистості, виховання людей, що володіють основами наук. Зараз бачиться в тому, щоб зробити акцент на виховання особистості активної, творчої, яка усвідомлює глобальні проблеми людства, готової посильно брати участь у їх вирішенні. Зараз необхідні люди, які мислять не шаблонно, які вміють шукати нові шляхи вирішення запропонованих завдань, знаходити вихід з проблемної ситуації. Ще однією з актуальних завдань є індивідуальний підхід і допомогу кожному учневі. Розвиток індивідуальних здібностей, для вияву особистості кожного учня. Школа більшою мірою орієнтується на середнього учня. На уроці вчитель прагне підтягти до програмного рівня всіх учнів, а сильні, неординарні учні залишаються без уваги. Поступово вони перетворюються на поверхневих зазнаєк і стають далеко не найкращими учнями. Часто в початкових класах можна побачити дітей - чомучок, які постійно щось запитують, чимось цікавляться, хочуть більшого обсягу, глибини матеріалу.
Однак, розмовляючи з вчителями дізнаєшся, що в середній ланці таких дітей стає менше, а в старших класах залишаються одиниці. Обдаровані діти з великим інтересом чекають вступу до школи, але незабаром після початку занять виявляється, що незвичайного розумових можливостей дитини стає проблемою не тільки для родини, а й для вчителів. Труднощі дійсно виникають. Таких дітей чекають не тільки радості навчання, але й розчарування і конфлікти. Саме їм, найбільш допитливим, часто стає нудно в класі. Більшості вчителів просто ніколи дбати про обдарованого дитину, а іноді їм навіть заважають учні з вражаючими знаннями, з не завжди зрозумілою розумовою активністю. іноді педагог збирається приділяти таким учням особливу увагу, давати більш складні завдання, але потім ці наміри забуваються, не виконуються. Діти, що випереджають своїх однолітків, прагнуть привернути до себе увагу.
Стрімке виконання завдань, готовність правильно відповісти на запитання вчителя - для них бажана розумова гра, змагання. При цьому таким дітям мало того, що вдається довідатися і зробити на уроці. Часто в початкових класах найбільш розвиненого учня перестають питати, як би не помічаючи його готовність до відповіді. В результаті дитина стає все менш активним на уроці, переключається на щось стороннє, але при цьому йому не уникнути невдоволення педагога. Так, спочатку ентузіаст шкільних занять, обдарована дитина воліє хворіти, аби не відвідувати уроки, починає ненавидіти домашні завдання. Таким чином, виникає суперечність між вимогами суспільства і справжнім станом справ у школі. З одного боку держава вимагає активну, творчу особистість, а з іншого боку школа орієнтується на середнього учня. У зв язку з цим виникла необхідність у проведенні спеціального дослідження з метою вдосконалення процесу навчання, активізації пізнавальної діяльності. На перший план виходить актуальна проблема - робота з дітьми, що випереджають своїх однолітків, з ознаками неабиякого інтелекту.
Як відбувається їх подальший розвиток. Що можна зробити для їх підтримки. У тлумачних словниках поняття. Отже, установлюючи складові обдарованості, необхідно основним уважати поняття здібність. Теплов визначає три ознаки цього поняття. По - перше, здібності — це індивідуально - психологічні особливості, що відрізняють одну людину від іншої. По - друге, здібності — це не будь - які індивідуальні особливості взагалі, а такі, що стосуються успішного виконання якої - небудь діяльності або багатьох діяльностей. По - третє, поняття здібність не визначає ті знання, навички або вміння, що вже вироблені в конкретної людини. Савченко, обдарованість — це сукупність задатків особистості як передумова розвитку її здібностей до певних видів діяльності. Талант — це певна природна якість, що демонструє особливі здібності. Обдарованість — це стан таланту, ступінь прояву таланту.
У психологічному словнику м. Кандиновича талант трактується як природна обдарованість і видатні здібності до якої - небудь діяльності. Якими чинниками визначається талановитість, обдарованість дитини. Дослідження свідчать, що генетично обумовлений компонент (дар) значною мірою визначає як кінцевий результат, так і темп розвитку.
З моменту народження цей генетичний дар під впливом середовища перетворюється на єдину лінію розвитку.
Реальна обдарованість залежить не тільки від задатків, але й від того, у якому середовищі зростала дитина, який отримала розвиток, як сама піклувалась про розвиток свого потенціалу.
Реальна обдарованість — не просто статичний божий чи генетичний дар. Обдарованість існує лише в динаміці, у розвитку, а тому постійно змінюється. Отже, необхідно зауважити, що обдарованість — лише потенціал, який може сприяти успіху, а може й не реалізуватись. Більшість авторів відзначають, що творчо обдарована особистість — це людина, якій притаманні певні якості, здібності, особливості психічних процесів, завдяки яким її діяльність відзначається новизною, неповторністю, для якої потреба в творчості є життєвою необхідністю, а творчий стиль діяльності — характернішим. Творча особистість — це творчо активна особистість, яка справді не боїться конфліктів із собою та навколишньою дійсністю. Характерними рисами творчої особистості є сміливість у розв язанні проблеми, багата уява, без якої неможливе генерування оригінальної ідеї, завзяття в довершенні наміченого, незважаючи на можливі конфлікти з колегами і навіть із суспільною думкою. Риси творчої особистості. Обдаровані люди характеризується наполегливістю, надзвичайно розвиненою працьовитістю, глибоким і стійким інтересом до певної діяльності. Визначають два основні типи обдарованості. Три головні види обдарованості. • інтелектуальна, що полягає в особливій розумовій самостійності, у підвищеній критичності мислення, здатності самостійно глобально, по - філософськи осмислювати складні інтелектуальні проблеми; стосовно школярів можна виділити низку ознак, що засвідчують про можливу обдарованість в тій або іншій сфері. Для створення програми необхідно знати. Якими рисами володіють обдаровані діти. Виділяють 3 основні риси. Характеризується конкретністю мислення і здатністю до абстракцій. А) швидкість і точність виконання розумових операцій, зумовлених стійкістю уваги і прекрасною оперативною пам яттю. Креативність (творчої) виявлення дітей з неординарними здібностями - це спільна робота шкільного психолога і вчителя. існує велика кількість психологічних тестів для виявлення різних видів обдарованості. Завдання повинні бути творчими, що включають дослідження, аналіз, докази та висновки щодо досліджуваної проблеми; необхідно більше практичних робіт, робіт зі словниками, з довідковою літературою. Змінюється і сам викладач, який працює з цими дітьми. Учитель завжди допоможе і підтримає, якщо це необхідно. На занятті створюється емоційно - безпечна атмосфера, поважається особистість учня, його думку, навіть якщо вона розходиться з думкою педагога. і справа тут зовсім не в особливих генах геніальності — їх природа розподілила між усіма дітьми порівну.
Справа — у родинній атмосфері, у системі родинних цінностей. Узагалі всі батьки хотіли б розвивати в своїй дитині пізнавальні потреби і різні здібності. Але роблять вони це по - різному.
Батьки постійно пропонують дітям певні розвивальні ігри і завдання. Зробимо те - то, пограємо в цю гру, почитаємо цю книгу, відвідаємо цей музей. За певної наполегливості й послідовності така стратегія є результативною. Але нерідко у дитини виникає внутрішній протест, навіть при зовнішній покірливості. інколи це передається через підвищену стомлюваність дитини від будь - яких інтелектуальних занять. Батьки доручають визначення здібностей і розвиток їх у дитині спеціально підготовленим людям. Таких послуг пропонується зараз дуже багато. Зрозуміло, при хорошому рівні таких послуг користь для дитини безперечна. Але за умови, що батьки не збираються повністю перекласти турботи про її розвиток на плечі фахівців. Батьки не намагаються тотально контролювати розвиток здібностей дитини, проте надають їй можливості для вибору і добирають відповідну школу.
Найголовніше в таких сім ях — атмосфера яскравих пізнавальних інтересів самих батьків. Вони самі постійно захоплені якоюсь справою, багато читають, серед телепрограм обирають пізнавальні передачі, прагнуть відвідати нову виставку, не нав язуючи все це дитині, але надаючи їй можливість самій знайти відповідне заняття. Як виявилось, така стратегія саморозвитку — найефективніша. Учитель не повинен вихваляти кращого учня. Не потрібно вирізняти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина частіше від решти дітей ставатиме переможцем, що може викликати неприязнь до неї інших учнів. Недоречне акцентування на її винятковості спричиняє роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. інша крайність — зловмисне прилюдне приниження унікальних здібностей — звісно, неприпустима. Учителеві необхідно пам ятати, що здебільшого обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються. Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей. іноді ровесники ставляться до здібних дітей агресивно, тому це необхідно попередити. Найкращим засобом є пояснення обдарованій дитині, що це може статися, і розвивати у неї терпимість і впевненість. Під час занять чітко контролюйте досягнуті результати та давайте завдання підвищеної складності, створюйте ситуації самоаналізу, самооцінки, самопізнання. Використовуйте творчу діяльність вихованців під час проведення різних видів масових заходів, відкритих та семінарських занять, свят. Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість і честь україни, її світовий авторитет, а тому перед кожним педагогічним колективом стоїть завдання спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді. У школі працює творча група вчителів, яка розробляє рекомендації щодо системи пошуку обдарованих дітей, пам’ятки вчителям, класним керівникам щодо розвитку творчих здібностей. У школі здійснюється поглиблене вивчення предметів. Української мови та літератури, світової літератури та іноземної мови (англійської). У старшій школі здійснюється профільне навчання. В школі організована робота секцій, предметних гуртків, гуртків за інтересами. Ведеться робота по залученню учнів до інтелектуальних конкурсів. Знавців української мови ім. Виставки творчих робіт учнів, турніри знавців, інтелектуально - розважальні ігри, науково - практичні конференції, комп’ютерні презентації творчих робіт, працюють інформаційні центри. При школі працюють гуртки. Естрадно - хореографічний (керівник лемешко. ), театральний (крикуленко. М), декоративно - прикладного мистецтва (кривуля а. У школі сформований і постійно поповнюється банк даних діагностичних методик для виявлення обдарованих і здібних дітей різних вікових груп. Належну увагу колектив школи приділяє психолого - педагогічній освіті батьків обдарованої молоді. З цією метою проводяться заняття батьківського університету, на засіданнях якого розглядаються питання. Усвідомлюючи, що головною педагогічною метою навчання є залучення обдарованої дитини до неперервного процесу самовдосконалення – самовиховання, саморозвитку, самонавчання адміністрація школи домагається. Пояснювально - ілюстративний, пошуковий, дослідницький, проблемний виклад матеріалу.
Підтримання педагогічних кадрів, які здатні сприяти творчій праці учня, виявляти ініціативу та професійну компетентність у цій галузі педагогічної діяльності. Дане питання знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Видаються аналітичні накази по підсумках проведення олімпіад, конкурсів, спартакіад. Вміло організовують роботу із виявлення та розвитку обдарованих дітей учителі української мови та літератури, залучаючи школярів до численних конкурсів. Традиційними стали конкурс читців художнього слова з нагоди шевченківських днів, міські літературно - мистецькі свята. Ряд заходів з обдарованою молоддю було проведено і вчителями світової літератури, апогеєм яких стало театралізоване літературно - мистецьке свято, присвячене річниці від дня народження миколи гоголя, на якому були представлені уривки творів видатного письменника та виставка учнівських робіт на тему художній світ м. Протягом останніх двох навчальних років у школі проведено ряд заходів патріотичного спрямування. Сприяє розвитку дослідницьких умінь та є важливим фактором формування патріотичних почуттів підростаючого покоління робота учнів - гуртківців в шкільному музеї – могутньому засобі переконання, агітації і пропаганди. Вчителі іноземних мов, працюючи над проблемою формування комунікативних навичок учнів”, здійснюють значну роботу в напрямку участі учнів в міжнародному конкурсі знавців іноземної мови. Збірні команди хлопців і дівчат школи посідали і - ііі місця у зональних змаганнях з волейболу, у районних змаганнях з футболу – і - ііі місце.
Участь обдарованих дітей у різноманітних інтелектуальних та творчих конкурсних випробуваннях, навчальних семінарах, турнірах є традиційним способом виявлення та розвитку цієї категорії дітей. Дієвим засобом формування громадянської активності підростаючого покоління та, відповідно, розвитку лідерської обдарованості є діяльність органів учнівського самоврядування, які мають чітку структуру та діють згідно затверджених статутів. Діяльність даних структур спрямована на покращення навчальних досягнень учнів, організацію змістовного дозвілля школярів, дотримання належного санітарного стану шкільних приміщень та прилеглої до навчальних закладів території, посилення загальношкільної дисципліни. В структурі учнівського самоврядування школи діє творче об’єднання школярів. У позаурочний час школярі відвідують також позашкільні заклади спортивного (дюсш) та художньо - естетичного (музична школа) спрямування. Головне завдання педагогічного колективу у 2011 - 2012. забезпечити якість знань учнів, навчити їх самостійно здобувати знання, формувати життєві компетентності, виховати свідому творчу особистість. На базі курячівської зош і - ііі ступенів. 4 виявлення обдарованої молоді і створення умов для її розвитку - підготувати і розробити індивідуальну план розвитку обдарованих дітей - активно включати обдарованих дітей у спільну творчу діяльність - розвивати мотивацію навчання та пізнавальні інтереси учнів - залучати учнів на самостійний пошук відповідей на проблемні питання, заохочувати використання додаткової літератури то підвищується вчителі - предметники, класні керівники, психолог на кожному уроці і на протязі всього навчального року 5 забезпечення доступності позашкільної освіти робота з громадкістю в напрямку розвитку обдарованої молоді адміністрація школи на протязі всього. 6 забезпечення соціально - правових гарантій робота з батьками обдарованих дітей адміністрація школи, класні керівники, психолог на протязі всього. Адміністрацією школи. Програми вчителем - предметником. • протягом першого року навчання виявити рівень творчих можливостей, особистісні властивості, спеціальні інтереси та нахили дитини; • розробити спеціальні навчальні матеріали для розвитку обдарованої дитини в початковій школі, що забезпечують закріплення й розвиток творчої обдарованості та спеціальних здібностей; • використання такої системи управління пізнавальною діяльністю і заохочення її результатів, що перетворюють ситуативну впевненість на стійку; • відсутність демонстрації виняткових досягнень, що спричиняють ревність і неприйняття однокласниками, але разом із цим і неприпустимість зменшення досягнень та унікальних здібностей.
Коментарі
Дописати коментар