прихолого педагогічний аналіз класу

прихолого педагогічний аналіз класу

Враження про школу у мене залишилися позитивні. Шкільні кабінети достатньо обладнані, мають хорошу матеріально - технічну базу.

Під час практики мені ні разу не було відмовлено в наданні допомоги та консультацій від класного керівника та шкільного психолога. Практика у школі допомогла отримати багато практичних умінь і навичок. Взаємодіяти з учнями, а також досліджувати їхній психологічний клімат та міжособистісні стосунки за допомогою соціометрії та інших методик. Ознайомився зі специфікою роботи шкільного практичного психолога й класного керівника з учнівським колективом, основними методами й технологіями цієї роботи. V загальні відомості про клас. 4 - а клас був створений в 2010 році, класний керівник - вельська г. С в класі 23 учні з яких. 9 дівчаток та 14 хлопчиків; віковий склад в діапазоні 9 - 10 років; v зміст і характер діяльності. Загальна успішність - хороша, але дівчатка вчаться краще ніж хлопчики, у хлопців гірша дисципліна, але загалом рівень дисципліни модна оцінити на добре, класний керівник в міру вимоглива, відчутна підтримка в класі дисципліни, але працює професійно, є авторитетом для дітей, не нав язує свою точку зору дітям щодо навчання, клас в своїй переважній більшості досить активний; діти за винятком деяких моментів непогано ставляться один до одного, коли потрібно готові допомогти, поділитися інвентарем (під час проведення малюнка сім ї діти ділилися одні з одними; негативними моментами в навчальній роботі, які я мав змогу помітити є списування хлопчиків у дівчат; діти інколи порушували дисципліну на уроках, але класний керівник професійно реагувала і на порушення дисципліни, і на списування. Авторитет вчителя в цьому класі беззаперечний, відчувається високий рівень професіоналізму та досвіду.

V життя поза навчальними заняттями. Клас час від часу відвідує театри, ходить на екскурсії. В навчальному закладі постійно проводяться різні виховні та розважальні заходи, які учні відвідують та приймають в них участь. Клас бере участь і у громадській роботі напр. День цивільної оборони, наша планета земля і т. V інші види діяльності. Багато учнів відвідують секції спорту.

Багато ходять на танці, гуртки мистецтва та ін. Батьки також мають вплив - вони мають змогу активно обговорювати проблеми на батьківських зборах та вносити свої пропозиції щодо їх вирішення. Староста класу - паригіна юлія, староста має авторитет в учнів, це і довели результати проведення соціометрії. є посередником між класом та класним керівником. Бере участь в допомозі організації різних класних заходів та ін. їй властиві такі якості, як. Активність, ініціативність та самостійність - виражений лідер. Знаходить спільну мову з усіма учнями. В класі є й неформальний лідер - це грушко іван. Він має авторитет в основному серед хлопців. Він непогано вчиться, не ображає дівчаток. Має значний вплив на життя та діяльність колективу.

Обраний класом в якості позитивного лідера. Відповідальний, активний. Використаний вчителем для підтримки дисципліни в основному серед хлопців, що дає помітні результати. V загальна атмосфера та між взаємини. Загалом в класі тепла й дружелюбна атмосфера. Мені було приємно працювати з цими вихованими дітками. Хлопчики в основному не ображають дівчаток. Всі спілкуються між собою та допомагають один одному.

ізольованих учнів не має. Але виявлено два учні, які отримали 10 і 9 негативних виборів. Характеристику цих учнів я навів нижче.

V особливості класного керівника і його вплив на клас. Педагог має в цьому класі заслужений, невимушений авторитет. Вміє зацікавити учнів. Має хороше почуття гумору.

Володіє такими якостями як. Організаторські здібності, стриманість, оптимістичність, почуття гумору.

Має великий досвід роботи педагога. Володіє ґрунтовними знаннями. Має схильності психолога. V рівень розвитку класу.

Учні достатньо згуртовані, існую хороший розвиток внутрішньо групових взаємовідносин. Діти вдосталь дисципліновані. В цьому є велика заслуга класного керівника. Недоліком є двоє учнів, які користуються негативним авторитетом у колективі. Вони не проявляють ініціативи в роботі. Чомусь клас їх не сприйняв. Вчитель старається їх долучити до роботи, але поки що результати недостатні. Делись добром ;) похожие главы из других работ. Визначення самовиховання як діяльності людини, спрямованої на зміну своєї поведінки та якостей, звичайно, досить широке і може стосуватися будь - якої форми самовиховання, тобто формування людиною як соціальне позитивних. Для цього ми звернулися до психолого - педагогічної літератури. Ще в середині хіх століття відомий педагог. У дошкільній педагогіці почалися дослідження по відбору і систематизації природознавчих знань, що відображають провідні закономірності живої і неживої природи. У дослідженнях, присвячених живій природі. Сучасний розвиток педагогічної науки в україні передбачає обґрунтування і реалізацію нових методологічних засад виховання. Законами україни “про освіту”, “про дошкільну освіту”. Форма навчання початкова школа в історії світової педагогічної практики відомі найрізноманітніші форми організації навчання. їх виникнення, розвиток, удосконалення і поступове відмирання окремих з них повязане з вимогами. Запорукою ефективності навчальної діяльності й процесу учіння молодших школярів є результативність пізнавальної діяльності, від якої залежить цілеспрямованість розумової активності. На сучасному етапі розвитку освіти набула актуальності проблема здоровязбережувальних умов у освітньому середовищі. Найбільша цінність суспільства - людина. Як показали результати нашого дослідження. Основними видами природничих знань є природничі уявлення і поняття. Варто зауважити, що з природничими поняттями учні початкових класів зустрічаються у процесі вивчення майже всіх базових предметів. Читання, української мови, математики. Гармонійне поєднання розумового і фізичного розвитку, моральної чистоти і естетичного ставлення до життя та мистецтва - умова формування цілісної особистості. Навчитися спостерігати за учнем, навчитися визначати особливості його сприймання, пам’яті, мислення, уяви, уваги, визначити мотивацію, почуття та емоції, вольові характеристики, а також психічне здоров’я. Відповідно до отриманих даних я спробую поради для учня, вчителя та батьків. Кудима діана миколаївна народилася 13 квітня 1999 у місті ямполі вінницької області. З першого класу навчається в нвк i ст. – гімназії міста ямполя, зараз дівчинка у 2(6) - б класі гуманітарного профілю. Діана живе з матір’ю кудимою аллою юріївною. На даний момент працює вчителем молодших класів. Батьківстької підтримки, на жаль, немає, адже батько загинув, ще до народження дівчинки. Фізичний стан та стан здоров’я – задовільний. Хронічних захворювань немає. Фізичний і психічний розвиток протікає нормально. Дитина протягом останніх чотирьох років відвідує секцію волейболу дитячої юнацької спортивної школи. На даний момент займається також народними танцями в шкільному гуртку.

За станом здоров’я діана належить до основної медичної групи. У молодшому підлітковому віці навчання є головним видом діяльності. і від того, як навчатиметься підліток, багато в чому залежить його психічний розвиток, становлення його як громадянина. У підлітковому віці істотно перебудовується характер навчальної діяльності. Причому не тільки ускладнюється сама навчальна діяльність. Збільшується кількість навчальних предметів, замість одного вчителя із класом працюють 5–6 учителів, у яких різні вимоги, різний стиль проведення уроку, різне відношення до учнів. Головне, поступово зростаюча дорослість підлітка робить неприйнятними для нього звичні молодшому школяреві старі форми й методи навчання. Розширення зв язків з навколишнім світом, широке всепоглинаюче спілкування з однолітками, особисті інтереси й захоплення також часто знижують безпосередній інтерес підлітків до навчання. Свідомо – позитивне відношення учнів до навчання виникає тоді, коли навчання задовольняє їхні пізнавальні потреби, завдяки чому знання здобувають для них певний зміст як необхідна й важлива умова підготовки до майбутнього самостійного життя. Найбільш істотну роль у формуванні позитивного відношення підлітків до навчання, як показали дослідження, грають змістовність навчального матеріалу, його зв язок з життям і практикою, проблемний й емоційний характер викладу, організація пошукової, пізнавальної діяльності, що дає учням можливість переживати радість самостійних відкриттів, що є неодмінною передумовою для досягнення успіху.

Під час проведення дослідження я переглянула класний журнал 2(6) - б класу, поспілкувалася з класним керівником та деякими вчителями, а також з самою дівчинкою. Можу зробити висновок, що успішність в навчані діани характеризується стабільністю. Дівчина – відмінниця навчання, кожного року отримує похвальні листи, постійно бере участь в шкільних олімпіадах з різних предметів. Української мови, історії україни, англійської мови. Загалом, оцінки дівчинки задовільні, добрі та відмінні. Рівень навчання - високий. Найбільшу увагу гімназистка приділяє профільним предметам (англійська мова, історія україни та всесвітня історія). В майбутньому мріє про професію юриста, тому дуже хоче вивчати правознавство. Діана завжди старанно готує уроки, відповідально ставиться до виконання завдань. У неї висока мотивація і пізнавальні інтереси до навчання. Дівчина цілеспрямована та наполеглива у досягненні поставленої мети. Поспілкувавшись з вчителями, можна зробити висновок, що учениця дуже активна на всіх уроках, любить виконувати творчі, неординарні завдання. Підлітків дуже приваблює можливість розшрювати, збагачувати свої знання, проникати в сутність досліджуваних явищ, встановлювати причинно - наслідкові зв язки. Вони відчувають велике емоційне задоволення від дослідницької діяльності. їм подобається мислити, робити самостійні відкриття. В молдшому підлітковому віці активно йде процес пізнавального розвитку.

Поряд з пізнавальними інтересами істотне значення має розуміння значимості знань. Для підлітка дуже важливо усвідомити, осмислити життєве значення знань й, насамперед, їхнє значення для розвитку особистості. Це пов язано з розвитком самосвідомості сучасного підлітка. Переконання й інтереси, зливаючись воєдино, створюють у підлітків підвищений емоційний тонус і визначають їхнє відношення до навчання. У підлітковому віці активно вдосконалюється самоконтроль діяльності, будучи на початку контролем по результату або заданому образу, а потім – процесуальним контролем, тобто здатністю вибирати й вибірково контролювати будь - який момент або крок у діяльності. У спілкуванні формуються й розвиваються комунікативні здатності учнів, що включають уміння вступати в контакт із незнайомими людьми, домагатися їхнього взаєморозуміння, досягати поставлених цілей. У праці йде активний процес становлення тих практичних умінь і навичок, які в майбутньому можуть знадобитися для вдосконалювання професійних здатностей. Після обробки результатів дослідження було встановлено, що у дівчини високий рівень комунікативних (14 балів з 15) та високий рівень організаторських здібностей (15 балів з 16) здібностей. Поспілкувавшись з нею, я переконалась в тому, що їй дійсно подобається займатися суспільною роботою, знайомитись із новими людьми. Дівчина любить організовувати різні свята для своїх друзів, а також із задоволенням береться за допомогу в організації різних позакласних заходів. Підлітковий вік відрізняється підвищеною інтелектуальною активністю, що стимулюється не тільки природною віковою допитливістю підлітка, але й бажанням розвивати, продемонструвати навколишнім свої здатності, одержати високу оцінку з їхнього боку.

Дітей даного віку відрізняє підвищена пізнавальна й творча активність, вони завжди прагнуть довідатися щось нове, чомусь навчиться, причому робити все професійно як дорослі. Це стимулює підлітків до виходу за межі шкільної програми в розвитку своїх знань, умінь і навичок. Виховання уваги в молодшому підлітковому віці створює такі внутрішні умови пізнавальної діяльності особистості, які є гарантією розвитку пам’яті, мислення, уяви, почуттів і волі. Розвиток пам яті і уваги йде шляхом посилення їхньої довільності. Наростає вміння організовувати й контролювати свою увагу, процеси пам яті, управляти ними. Пам ять й увага поступово здобувають характер організованих, регульованих і керованих процесів. Діані притаманна висока стійкість уваги протягом уроку.

На уроках дівчинка активна. У неї добре розвинена пам ять, тому вона легко запам’ятовує слова на уроках іноземної мови, історичні дати. Діана має великий словниковий запас та вміє граматично правильно висловлювати думки, в чому я переконалася, послідкувавши за нею під час уроку зарубіжної літератури. Діані також притаманне неординарне мислення, творча уява, вона може швидко і креативно вирішувати складні завдання. В молодшому підлітковому віці відбувається формування системи особистісних цінностей, які визначають зміст діяльності підлітка, сферу його спілкування, вибірковість відношення до людей, оцінки цих людей і самооцінку.

Самооцінка в дівчини цілком адекватна. В молодшому підлітковому віці учителеві необхідно знати не тільки мотиви навчання, але й умови їхнього формування. Дослідження показують, що відношення підлітків до навчання обумовлено насамперед якістю роботи вчителя і його відношення до учнів. Методика оцінки потреби в досягненні показала, що діана має середній рівень мотивації. Тобто дівчина не завжди виявляє наполегливість у досягненні мети, іноді розгублюється при зіткненні з труднощами. Сприятливою ситуацією навчання для підлітків є ситуація успіху, який забезпечує емоційне благополуччя. Емоційне благополуччя багато в чому залежить від оцінки його навчальної діяльності дорослими. Для емоційного благополуччя підлітка дуже важливо, щоб оцінка й самооцінка збігалися. Тільки за цієї умови вони можуть виступати як мотив, діяти в одному напрямку й підсилювати один одного. У противному випадку виникає внутрішній, а іноді й зовнішній конфлікт. Емоційне благополуччя підлітка багато в чому залежить від оцінки його навчальної діяльності дорослими. Методика психологічного дослідження почуттів та емоцій, зокрема тест “емоційна врівноваженість” показала, що діана – дуже стримана особа, вона вміє володіти своїми почуттями та емоціями. Тест „тривожність” (р. Амен) показав, що у діани добрий рівень тривожності. Цей показник не є найгіршим, але потрібно зменшувати рівень тривожності. Методика незакінчених речень “мій клас та мій учитель” за 10 хвилин діана написала продовження 12 речень. Більшість речень відображають позитивні настановки, оцінки та настрої. Можна спостерігати, що при навчанні прослідковуються позитивні емоції. Діана виявляє наполегливість та ініціативність. Дівчина цілеспрямована, наполеглива, самостійна та рішуча. У неї переважає хороший настрій, зміни у якому бувають дуже рідко. Вона, безперечно, оптимістка, енергійна, життєрадісна, завжди впенено йде до своєї мети. Ці риси характеру дівчинки відображається на уроках. Вона завжди активна, зібрана, швидко дає відповіді на питання і завжди піднімає руку.

У неї переважають комунікативні потреби (які виникають на підставі потреби в спілкуванні) та практичні потреби, які визначаються успішністю чи неуспішністю діяльності, труднощі її здійснення і завершення. Бажання досягти успіху в навчанні, приємне задоволення від результатів своєї праці. Вона завжди хоче виконати завдання правильно, хоч і для цього потрібно більше часу.

Також чітко виражені моральні якості. Дівчина доброзичлива, добре ставиться до друзів, одноклассників, ввічлива з вчителями, поважає старших. А ще дівчина дуже любить відвідувати різноманітні виставки картин і сама любить малювати. Діана належить до категорії учнів, які повною мірою використовують свої можливості і здібності. Серед навчальних предметів перевагу надає предметам гуманітарного профілю. Взагалі, дівчину слід характеризувати як різносторонньо розвинену особистість. Вона з радістю займається волейболом, в складі команди їздить на різні змагання, районного та обласного значення. А ще дівчина гарно малює, захоплюється народними танцями, відвідує шкільний танцювальний гурток. Також учениця любить читати художню літературу.

Вона читає не тільки те, що заплановано шкільною програмою, а й інші художні твори. із задоволенням читає книги як зарубіжних, так і українських письменників. Найбільше їй подобаються пригодницькі романи. Улюблена книга – “тореадори з васюкiвки”, автор всеволод нестайко. Темперамент —вроджені форми поведінки, які проявляються в динаміці, тонусі та врівноваженості наших реакцій на життєві впливи. Темперамент являє собою динамічну характеристику поведінки людини. У чистому вигляді темпераменти зустрічаються вкрай рідко. В результаті проведення тесту – опитувальника айзенка, було встановлено, що дівчинка має сангвінічний тип темпераменту.

За спрямованістю вона – екстраверт. У колі своїх друзів завжди весела та життєрадісна. Настрій у дівчини здебільшого оптимістичний. Діана легко пристосовується до нових умов життя, швидко знаходить контакт у стосунках з людьми, вирізняється товариськістю, вільно почуває себе в новому оточені. їй притаманні такі риси як відвертість, щирість, дисциплінованість та охайність. До своїх обов’язків дівчина завжди ставиться серйозно та відповідально. За даними соціометрії, у діани 4 загальних та 2 взаємні вибори. У неї високий авторитет у класі, багато друзів, з якими у неї добрі стосунки. Конфлікти бувають вкрай рідко, але коли вони трапляються - завжди швидко знаходить вихід. У спілкуванні дитина відверта і відкрита, тому в неї не виникає з цим проблем. У діани високий рівень організаторських та комунікативних здібностей. За результати тесту „товариськість у спілкуванні” показали, вона - дуже товариська людина, вміє сподобатись співрозмовнику.

У сім’ї в неї чудові стосунки – повне взаєморозуміння між нею і матір’ю, що сприяє нормальному, гармонійному розвитку дитини. Про навчальну діяльність діани мама дізнається саме, адже працює в школі. Сама дівчина говорить, що з мамою у неї теплі, дружні стосунки. Вона з радістю виконує будь - які доручення, охоче допомагає матері по господарству.

Кудима діана – врівноважена, наполеглива та цілеспрямована дівчина; старанно навчається, вчителі відносяться до неї позитивно, класний керівник характеризує дівчину, як наполегливу, самостійну та чуйну особистість. Вона має хорошу пам’ять, уважний на уроках. Має багато друзів, комунікабельна та легко знаходить спільну мову з людьми. Хоча учениця не є лідером в класі, вона користується повагою серед однокласників. Має багато захоплень серед яких народні танці, волейбол та малювання. Але це не заважає їй бути успішною у навчанні. Надає перевагу наукам гуманітарного циклу.

Якщо поставить перед собою ціль, то обов’язково досягає її. Він має високі організаторські та комунікативні здібності. Проблем у спілкуванні немає, стан здоров’я – задовільний, тому фізичний і психічний розвиток протікає нормально. Дівчина навчається в класі гуманітарного профілю, тому їй слід приділяти більшу увагу точним наукам, розв’язувати задачки і приклади, таким чином розвивати логічність мислення; абстрагувати отриману інформацію. Дівчина сама повинна приділяти більшу увагу розвитку своєї пам’яті, уваги, уяви та інших психологічних функцій, працювати над підвищенням самооцінки, не зупинятись на досягненнях у навчанні, завжди доводити почату справу до кінця, сприймати кожне досягнення як маленьку перемогу у житті. Поради батькам – давати більше обов’язків по дому, привчаючи до відповідальності і наполегливості. Цікавитись навчанням та особистим життям дитини, більше спілкуватися з діаною про її почуття та тривоги, не уникати, а намагатися вирішувати проблеми, які турбують дівчину, звертати увагу на настрій дитини до уроків та після, спілкуватися з вчителями та класним керівником про ученицю, її поведінку та успішність у навчанні. Поради вчител ю – активно залучати діану до суспільної та громадської діяльності, адже це виховує волю і відповідальність особистості, давати дівчині вправи на розвиток пам’яті, уваги, заохочувати дитину до розвитку свого творчого потенціалу.

Вікова та педагогічна психологія. Практикум із загальної психології (для студентів факультетів іноземної філології). Педагогіко - психологічний опис учнів десятого класу.

Соціальне становище і риси характеру, успішність підлітків. Загальний портрет класу.

Результати проведених методик на визначення ціннісно - орієнтаційної єдності класу.

Участь у позакласних заходах. Отправить свою хорошую работу в базу знаний просто. Используйте форму, расположенную ниже.

Педагогічну практику я проходила в глухівській спеціалізованій школі - інтернаті ім. У класі навчається 20 учнів, із них 13 дівчат і 7 хлопців. Троє з учнів є жителями міста, всі інші - іногородні, з сусідніх регіонів. З ясувавши соціальний стан батьків, виявилося, що вони працюють у різних сферах, але найбільше підприємців, учителів (батьки іногородніх дітей), є і безробітні. В цілому матеріальне положення сімей - середнє, достатнє. Двоє учнів із класу є повними сиротами - стремоухова олена та єгоров олександр. Олена навчається в інтернаті з 6 - го класу, саме тут вона здружилася з однокласницею мягких катериною, батьки якої хочуть оформити опікунство над стремоуховою оленою. Дівчина за характером дуже емоційна, сильна, жвава, має великі організаторські здібності, саме завдяки цим якостям вона обрана старостою класу.

Олена має авторитет у вчителів та класу як виконавця своїх обов язків, бере на себе основні обов язки організації діяльності класу і має помітний вплив на групу.

Вона робить так, щоб її слухалися. Дівчина є взірцем і в навчальній діяльності, вона є призером багатьох олімпіад з трудового навчання. Вихованням єгорова олександра займається бабуся, так як батько хлопця помер, а мати не признавала сина. Олександр навчається в інтернаті з 5 - го класу.

Хлопець загалом дотримується дисципліни, але буває у рядах її порушників. Має здібності до навчання, але не використовує їх належним чином. Соціальний стан та невисокий рівень навчання не впливають на позицію учня в класі, він не є відчуженим. Класний колектив 10 - а класу сформувався на початку навчального учбового року.

До класу увійшли діти, які навчалися в школі і залишилися після 9 - го класу, та нові, іногородні. Створення нового колективу і перебування його в такому складі лише 2 місяці досягло середнього рівня згуртованості. Це підтвердили результати проведених методик на визначення ціннісно - орієнтаційної єдності класу.

„скільки голів, стільки й умів” та „що найважливіше.

За результатами методики „скільки голів, стільки й умів” було з ясовано, що показник цоє складає 74, 9%. В основному думки, етичні судження школярів майже збігалися, за винятком деяких. Проведена методика „що найважливіше.

” показала результати, що найбільш важливим для учнів є такі якості, як. Дисциплінованість (5), цілеспрямованість (5), та кмітливість (4), які характеризують ставлення до навчання і розумові якості, також відповідальність (11), яка є показником навчально - організаційних вмінь, колективізм (7) - ставлення до товаришів. Результати даних досліджень показують, що учні класу бачать успіх своєї навчальної діяльності в колективі, який має бути дисциплінованим, у якого є ціль і досягти її можна будучи кмітливими та відповідальними. Насправді учнівському колективу 10 класу притаманні деякі з цих рис, але не в повній мірі і не всім членам. За допомогою спостереження мною було виявлено наявність мікрогруп, до складу яких входять діти, які навчаються лише перший рік та ще з однієї місцевості, вони просто більше спілкуються між собою. Проте ці групки не віддалені від колективу, заради спільної мети, навчальної та виховної учні завжди співпрацюють. єдині місцеві дівчата спілкуються в основному вдвох, і в такій ситуації це не показує їх презирливе ставлення до сільських учнів. Вони звичайні дівчата, які можуть бути взірцем для наслідування як в навчанні так і в дисципліні. Чіткого поділу між хлопцями та дівчатами немає, у них гарні взаємовідносини. Дівчата разом з хлопцями грають у футбол на фізичному вихованні та навіть перемагають. є у класі антонов олександр та черепова катерина (навчаються перший рік), які ще не розкрилися перед класом та класним керівником. Вони дисципліновані, мають гарні розумові здібності, які треба розвивати. Особливої уваги потребує крюков аркадій, який зовсім не бажає вчитися. Хоч рівень його знань залишається бажати кращого, дисципліну у класі він все ж таки не сильно порушує. Традиції колективу такі ж самі, які можна спостерігати в інших класах. Учні беруть участь у загальношкільних святах, за деякі з них за традицією закріплений кожний клас (наприклад 10 клас завжди відповідальний за „осінній бал” та посвящають себе в старшокласники), відвідують шкільні дискотеки, вітають один одного та вчителів зі святами. Проводячи спостереження і спілкуючись з учнями було з ясовано, що лідерами у навчальній діяльності є юрченко ольга, біх аліна, васильєва вікторія, муковоз аліна, бо вони показують високий рівень знань, до них завжди звертаються однокласники із запитаннями з різних предметів. Лідерами в організаторській діяльності класу є староста стремоухова олена та мягких катерина. До рішень і пропозицій олени клас завжди прислухається і повністю передає важливі питання в її руки і задоволені результатом. існування творчих, спортивних змагань, предметних олімпіад в навчально - виховному процесі виявляє активістів у класі. Наприклад, дівчата біх аліна, васильева вікторія, навчаючись перший рік, вже беруть участь в шкільних та міських олімпіадах. Стремоухова олена є переможцем другого етапу та призером третього етапу всеукраїнських олімпіад з трудового навчання. Корсун наталія має спортивні досягнення з такого виду спорту як дартс, хлопці, а особливо крюков аркадій, прекрасні футболісти. Двоє дівчат є учасницями вокального дуету.

Організовуючи, проводячи заходи, основну роботу виконує вихователь класу у співпраці з класним керівником. Самі ж учні не завжди бажають брати участь в організації того чи іншого свята, можливо через навантаження у навчанні. Але якщо їх зацікавити, примусити, то вони виконують поставлені задачі і виходить непоганий результат. Клас поглиблено вивчає гуманітарні науки, тому біль успішні знання вони мають з української мови та літератури, хоча рівень знань з предметів мають різний, особливо учні з сільських шкіл. До вчителя української мови та літератури виявляють повагу, через її вмілість пояснювати матеріал, в результаті поведінка на цих уроках гарна. Звичайно є такі вчителі, на уроках у яких 10 клас поводиться інакше (розмови, неуважність, небажання працювати). Дуже цікавим для них є спецкурс психологічного спрямування, де учні працюють над психологічними тестами, тренінгами. Наявні у класному колективі і такі негативні соціально - психологічні явища як списування та підказки, але які є засобом допомоги учням під час відповіді, написання різних робіт. Дисципліна в класі на уроках та перервах належна. інколи порушують дисципліну на уроках такі учні як крюков аркадій, єгоров олександр, кривоніс володимир, опаєць володимир. Ці порушення викликані лише сильною активністю ненаправленою на навчання. Класний керівник та вихователь вживають заходів, наприклад, бесіди, покарання - чергування протягом тижня. Під час проходження педагогічної практики, я намагалася на перервах спілкуватися з учнями. інколи теми виникали спонтанно, як з моєї сторони так і зі сторони учнів. З перших днів я знайшла спільну мову з ними, вважала їх дорослими особистостями. Дуже часто учні зверталися за допомогою у навчанні, а саме з моїх фахових предметів. Підсумовуючи сказане, варто зазначити, що в нещодавно сформованому колективі 10 класу панує доброзичлива, дружня атмосфера. Незважаючи на короткий час існування клас за результатами методик досяг середнього рівня згуртованості, і має великі перспективи до переходу на вищий рівень. Це робота класного керівника та вихователя колективу.

Класному керівнику та вихователю приділяти більше уваги щодо підвищення рівня згуртованості шляхом проведення класних годин, теми яких допоможуть у цьому.

Необхідно виявити здібності, таланти, інтереси черепової катерини та антонова олександра, залучати їх до участі, а саме до організації у цих класних годинах, даючи їм ведучу роль. Педагогам враховувати індивідуальні особливості кожної дитини, незважаючи на те який у неї рівень знань, творчих здібностей. Особливу увагу варто звертати на крюкова аркадія, не дозволяти йому продовжувати неактивну навчальну діяльність. Пропонуються бланки з відомими прислів ями і приказками, що були придумані вже давно. Загальна характеристика школи та класу.

Дослідження психологічного клімату учнів та їх міжособистісних стосунків за допомогою соціометрії. Характеристика позитивного і негативного лідера. Проведення заходу, спрямованого на згуртованість коллективу.

Отже, можна умовно зарахувати до зірок таких учнів. Грушко іван, кондратюк олександра, паригіна юлія, тому що у них позитивних виборів набирається шість і більше.

До загальноприйнятих учнів можна віднести. Атаманчук каріна, балабан владислав, гончар ярослав, косінова олександра, островський андрій, панчук богдан, рудюк катерина, чайковський владислав, ящішен богдан ( - 5 вибори). Баранський макар, біловус наталія, бучковська іванна, жукова олександра, коржик олександр, омельянов владислав, островський ілля, савінов максим (1 - 2 вибори). є фізично розвинутим, активним та ініціативним хлопчиком. Достатньо вихований, може вплинути на інших. Комунікабельний, товариський. Має повагу як серед хлопців, так і серед дівчат. Вміє постояти за себе.

Любить допомагати іншим і не любить коли ображають інших. Готовий прийти на допомогу.

Цим самим і завоював авторитет у класного керівника та однокласників. За моїми спостереженнями - має хороший рівень концентрації уваги. ініціативний під час уроків та приймає активну участь у груповій роботі. Цікавиться математикою та фізкультурою. Має багато друзів як в класі, так і поза ним. є фізично слабшим за однокласників, перевівся з іншої школи і ще не завоював авторитет у класу, нетовариський та замкнутий в собі. Вчиться не дуже добре.

Боїться проявляти ініціативність. В класі на уроках та на перервах його не ображають, але він поки що не має друзів. Сім я нормальна, забезпечена, благополучна, але недостатній рівень зв язків між її членами, дитина не відчуває достатньо захисту.

В сім ї його не ображають. Найбільшим авторитетом є тато. Під час бесіди з андрієм я вияснив, що в попередній школі його ображали. Тут його не ображають, але він не може поки що влитися в колектив та знайти друзів. Не має достатньої мотивації до навчання так, як відчуває себе поза колективом. В дома любить допомагати батькам по господарству.

із моїх спостережень він не має достатнього рівня довільної уваги, під час уроку відволікається. Має м який характер, не може за себе постояти. Я б порадив батькам приділяти більше уваги до дитини, допомагати їй, більше цікавитись її справами, а також записати його в спортивний гурток - це допоможе йому стати більш впевненішим в собі, навчиться стояти за себе, знайде там справжніх друзів. Класному керівникові більше залучати його до суспільної та групової роботи. Так, як він у цьому колективі недавно, то згодом може завоювати авторитет. V створити правила класу.

їх повинні обговорити з учнями. Вони повинні бути чіткими і зрозумілими для учнів. Мають бути прописані покарання та винагород за їх порушення та дотримання. V дати дітям змогу оформити свій клас. Дозволити дітям самим оформити свій клас. Прикрасити його малюнками та виробами ручної роботи. V більше часу для неформального спілкування. Вчитель повинен проводити більше прогулянок, походів. Це допоможе учням зблизитись та дізнатись краще один одного. Вибрати місце і час проведення кожні 2 тижні години творчості. Діти будуть виконувати малюнок, мініатюру, грати якійсь ролі - головне разом. Визначити наскільки дружній учнівський колектив. Донести до учнів важливість і цінність дружби. Згуртувати учнівський колектив за допомогою різних вправ та завдань. В ході заходу провести роз яснення поняття дружби. На цьому занятті наш клас стане нехай скромним, але напрочуд зручним і затишним кафе.

Ви зі звичайнісіньких школярів перетворитеся не просто на його постійних відвідувачів, добрих і вірних друзів, а разом зі мною будете його справжніми господарями. Адже кожен із нас є господарем власних думок і має право на їх вільне висловлювання. Завітали ми сюди, щоб стати трішки ближчими, ріднішими, зрозуміти себе й інших, побачити себе очима своїх товаришів, допомогти один одному змінитись, відверто поговорити про ті проблеми, які нас хвилюють найбільше, зробити все можливе, щоб їх вирішити. Але змінити власний стан, настрій, емоції можна в тому разі, якщо поглянути на себе збоку.

Мені б дуже хотілось, щоб кожного разу, коли ви будете збиратися разом, настрій у вас був чудовий. Я хочу запропонувати цікавий спосіб розшифрування ваших емоційних станів, так званий емоційний термометр. Таким чином ми матимемо уявлення про температуру в нашому кафе і спробуємо визначити причини, які впливають на її зміну.

Запрошую діагностів мені допомогти. Кожен має вибрати таку позначку на емоційному термометрі, яка найбільше відповідає емоційному стану на даний момент. Діагности вимірюють температуру за кожним столиком. Результати діагностування переконують у тому, що не все так погано у нашому домі, але є певні проблеми. Адже якщо хоч одному з членів нашого колективу погано, значить не все у нас гаразд. А наше завдання полягає в тому, щоб підсумувати сказане практиками, назвавши чотири найголовніших проблеми, без розв язання яких не можна сформувати справжній колектив. Агресивність у ставленні один до одного, непривітність, жадібність, образливе ставлення до дівчат, не згуртованість, недисциплінованість окремих учнів. Школярам пропонується намалювати діамант (ромб, розділений на чотири клітинки) і розмістити названі проблеми в порядку зростання їхньої значимості. У наших силах перетворити наш проблемний діамант на коштовний камінь. Подумайте, чи часто кожен із вас помічає тих, хто поруч. Розуміє їхні біди і радощі. Не так легко досягти того, щоб допомога й увага до інших людей були не насильством над собою, а таким самим природним явищем, як усмішка. Щоб зрозуміти товариша, слід зазирнути в самого себе.

Справжньою основою для дружби є рівність. В усі часи вважалося великою цінністю мати друга. У скіфів дружба перевірялася кров ю та оформлялася спеціальним договором і великою клятвою. Надрізавши пальці, побратими зливали свою кров у чашу і, змочивши в ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього ніщо це могло їх розлучити. Сучасні словники й підручники визначають дружбу як близькі стосунки, що засновані на взаємній допомозі, прив язаності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей, активній зацікавленості один в одному.

Другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути і дружби. У тих людей, які нас оточують, є певні недоліки. Хто не хоче мати друга без недоліків, той залишається без друзів. Ось чому не може бути міцної дружби без того, щоб люди не пробачали один одному.

іноді в стосунках виникають непорозуміння, які можна подолати тільки разом. Найміцніша дружба зав язується в тяжку годину випробувань. Вірність друга потрібна не тільки в радості. У біді вона просто необхідна. Окрасою будь - якої домівки називають друзів, які її відвідують. Отже, ми простежили еволюцію поняття дружба і маємо уявлення про те, якими мають бути дружні стосунки між людьми. Ми також змогли практично поглянути на те, що нас найбільше хвилює в колективі. Звичайно, кожен колектив проходить свої певні стадії розвитку.

Ми змінюємось, дорослішаємо, набираємось життєвого досвіду.

Отож спробуйте оцінити, наскільки ви дружні, на що більше схожий ваш колектив. На факел, що палає, червоне вітрило, мерехтливий маяк, м яку глину, сипучий пісок. Ваше завдання полягає в тому, щоб вибрати той варіант опису, який найбільше відповідає колективу, у якому ви навчаєтесь. Не так рідко зустрічається на нашому шляху сипучий пісок. Скільки піщинок зібрано разом, і водночас кожна з них сама по собі. Буває так і в колективах. Неначе всі разом, і в той же час кожен сам по собі. Немає зв язку між людьми. В одному випадку вони не прагнуть піти один одному назустріч. Немає тут того авторитетного центру, навколо якого відбувалось би об єднання, згуртування людей, де кожен відчував би, що він потрібний іншому.

А поки сипучий пісок не приносить ні радості, ні задоволення тим, хто є в його складі. У руках майстра, а ним може бути в групі й староста, і просто авторитетний учень, і класний керівник, цей матеріал перетворюється на прекрасний виріб. Але якщо до нього не докласти зусиль, то він може залишитися простим шматком глини. На цій стадії більш помітні зусилля для згуртування колективу, хоча це можуть бути перші кроки. Не все виходить, нема достатнього досвіду взаємодії, взаємодопомоги. Важко досягти якої - небудь мети. Стосунки в основному доброзичливі, проте не скажеш, що діти завжди бувають уважні одне до одного і готові прийти на допомогу.

Якщо це й відбувається, то рідко. У групі існують замкнені приятельські угруповання, які мало спілкуються між собою. Справжнього хорошого організатора поки немає. Чи він не може себе проявити, чи просто йому важко, бо нікому його підтримати. У штормовому морі мерехтливий маяк і початківцю, і досвідченому мореплавцеві приносить упевненість, що курс вибраний правильно. Необхідно тільки бути уважним, не втратити маяк з поля зору.

Зауважте, маяк не горить постійним світлом, а періодично викидає пучки світла і неначе говорить. Я готовий прийти на допомогу.

Колектив, який формується в класі, також подає кожному сигнал. У такій групі переважає бажання працювати спільно, допомагати один одному, товаришувати. Дружба, взаємодопомога потребують постійного горіння, а не поодиноких, нехай навіть дуже частих, спалахів. Водночас у групі вже є на кого покластися. Проте недостатньо виявляється ініціатива, рідко вносяться пропозиції щодо покращення справ не тільки у себе в класі, але й у школі. Бачимо прояви активності спалахами, та й це не у всіх. Символ спрямованості вперед, дружньої вірності й обов язку.

Тут живуть і діють за принципом. Дружня прихильність і зацікавлення справами один одного поєднуються з принциповістю і взаємною вимогливістю. До них ідуть за порадою, допомогою. У більшості членів екіпажу є почуття гордості за колектив. Усі переживають, коли з кимось трапиться невдача. Група цікавиться тим, як ідуть, справи в паралельних класах, іноді приходять на допомогу, коли їх просять про це.

Але хоча група згуртована, вона не завжди готова йти всупереч бурям. Не завжди вистачає мужності визнати свої помилки зразу, але це становище може бути виправлене.

Тут яскраво виявляються всі якості колективу, які характерні для червоного вітрила. Справжнім колективом можна назвати тільки таку групу, яка не залишається у вузьких рамках. Справжній колектив той, де люди самі бачать, коли вони потрібні, і самі йдуть на допомогу; той, де не залишаються байдужими, якщо іншим погано; той, який веде за собою, освітлюючи, як легендарний данко, жаром свого палаючого серця дорогу людям. Отже, хто впізнав свій колектив. Який опис видається вам найбільш влучним. Я думаю, ми переконались у тому, що дружба, взаємодопомога потребують постійного горіння, а не поодиноких, нехай навіть дуже частих, спалахів. (діти висловлюють свої думки й обґрунтовують їх. ) яким чином досягти найвищої стадії розвитку колективу.

Що треба зробити, щоб наш клас став дружнішим, щоб ми горіли єдиним бажанням спілкуватися з однокласниками, усі справи вирішувати дружно, натхненно й творчо працювати. Зараз ми спробуємо це з ясувати. Досить часто у вас виникають такі ситуації, коли ви ведете себе агресивно стосовно своїх товаришів, батьків, учителів. імовірно, це відбувається тому, що вас супроводжують хвилювання, роздратування, злість, гнів. Нехай кожен згадає ситуацію, коли він востаннє злився, втратив контроль над собою і заподіяв комусь зло. Дозвольте своїй пам яті відновити свої переживання й відчуття. Що ви тоді подумки собі говорили, що підказувало вам ваше чортеня. У кожному з нас сидить таке чортеня, яке умовляє нас зробити щось погане, пережити щось неприємне.

Але чи говорив щось у цьому разі ангел - охоронець, чи умовляв, чи закликав до чогось. Якщо ні, то уявіть собі, що саме він міг би сказати. Слова ангела - охоронця звучать як попередження включити внутрішній сигнал, дихати глибше, зачекати і не приймати необдуманих рішень. У таких випадках не слід думати про свій гнів, про те, що тобі зробили щось погане.

Доцільно було б поміркувати про шляхи виходу з цього стану.

Як ви вважаєте, чи можуть руки допомогти потоваришувати. Нехай тепер кожен візьме правою рукою руку сусіда і потримає її у своїй. Що можна сказати про руки. Опишіть свої відчуття. Діти добирають ряд слів - епітетів. Теплі, ніжні, лагідні, працьовиті, добрі, гладенькі, м які й т. Невже можна образити людину, якщо в неї такі теплі, добрі руки. А які руки бувають, коли вони злі. (холодні, неприємні, крижані, колючі, погані, слизькі. ) тож якщо хочеться образити кого - небудь із товаришів, необхідно згадати про добрі руки. Діти шостого класу хотіли пограти у м яча після уроків, але майданчик зайняли учні сьомого класу, які, не зважаючи на прохання, не йшли з поля. Тоді шестикласники стали їм заважати, кидаючи каміння. Учні сьомого класу покинули гру і полізли в бійку.

Спробуйте допомогти розв язати цей конфлікт іншим способом. Одного разу взимку наш клас грав у сніжки. Хтось поцілив моєму однокласникові в обличчя. Не з ясувавши, хто саме це зробив, він підійшов до мене і почав погрожувати. Я не витримав, і ми влаштували бійку.

Який вихід обрали б ви. Якось я була свідком такого випадку.

Один мій однокласник полюбляє ображати дівчат. Як правило, серйозної причини на це хлопець не шукає. Я знаю, чим закінчилася ця історія. Але цікаво, який вихід обрали б ви як спостерігач. Учень відповідає біля дошки. Але варто йому трішки замислитись, як зразу піднімається ліс рук, а найнетерплячіші висловлюють невдоволення, посміхаються. Хлопець усе більше і більше заплутується й невдовзі зовсім замовкає. На очах з являються сльози. Чи можна було б цьому запобігти. Спробуймо скористатися цими слушними зауваженнями і зробити крок назустріч. є сприятливі обставини для того, щоб перепросити тих, кого ви коли - небудь образили. Подумайте, до кого ви хотіли б звернутися зі словами вибачення. Оскільки в нашому колективі, як правило, більшість образ дістається дівчаткам, то сьогодні хлопці хочуть їх приємно вразити і подарувати декілька хвилин гарного настрою. Отже, розвивайте в собі бажання першими зробити крок до примирення. Чим довше ви ображаєтесь або обурюєтесь, тим менше у вас можливостей поновити стосунки. Коли ви повністю або частково винні в конфлікті, сховайте гордість якнайглибше і дійте.

Скажіть, що ви винні і зробите все, щоб стосунки відновились. Пообіцяйте, що будете уважнішими й стриманішими, адже ми всі помиляємося. 7 - а - це особливий клас, в ньому мені було легко працювати, ще починаючи з нашої першої зустрічі. Але в класі не відчувалося достатньої згуртованості та взаємодопомоги між деякими учнями, тому для проведення виховного заходу, який був покликаний згуртувати учнівський колектив я обрав саме цей клас. В ході проведення виховного заходу учні були дуже зацікавлені та активно підключалися до проведення конкурсів. Майже кожен хотів докласти свою частку в цей захід. Мені було легко встановити з ними контакт, тому емоційна напруга і скутість у них пропала майже зразу.

Було відчутно зворотній зв язок. Особливо учні були зацікавленні в проведенні вправи емоційний термометр та визначенні типу колективу.

У деяких хлопців була присутня сором язливість в висловлюванні компліментів дівчатам, але на мою думку це явище є нормальним, тим більше для такого віку.

Все одно ця вправа допомогла їм більше розкритися, а в деяких хлопців напрочуд виходили гарні компліменти, яких не очікували дівчата. Як на мене то цей захід виявився дуже корисним для класу тому, що. Діти змогли визначити проблеми які має колектив, зрозуміли що їм потрібно працювати над ними і як їх вирішити, зрозуміли справжню цінність дружби, стали більш згуртованіші, особливо це було самітно в ході заходу, коли деякі сором язливі, трохи замкнуті в собі діти ставали більш відкритішими і активніше за інших приймали участь, змогли себе проявити перед класом. Як не дивно, але ніхто з учнів не проявив пасивність, всі старались приймати участь, хоча і не зразу.

Як на мене, то всі залишились задоволеними, я отримав бажаний результат, а діти просили прийти до них ще.

Мені приємно, що учні змогли виговоритись і зрозуміти, що їм потрібно робити. Формувати в учнів відносини, які будуються на взаємоповазі з людьми, а також розвиток вмінь будувати такі відносини. Спостерігаючи за проведенням заходу я збагнув увагу, що діти були зацікавлені задоволені від виховної години. Вчитель також був радий, що діти проявили. ініціативність, самостійність, активність. Ціль виховного була корисна і актуальна, особливо якщо врахувати, що це 5 - й клас, а як відомо саме в них спостерігається найбільша конфліктність та не згуртованість, тому він тут був в доречний. Мета заходу повинна де що вплинути на дітей і думаю що вони візьмуть з неї певний урок. Особливо на мою думку вплинула на них вправа цікавий конкурс, а також певні правила етикету.

Якимчак оксана проводила захід досить непогано, особливо мені сподобалось те, що вона шукала індивідуальний підхід до кожного, адже це діти і не кожен має схильність до роботи з маленькими дітьми. Я не можу виділити якихось недоліків. Ну так, деякі діти не хотіли приймати участь, або просто соромились, але в ході роботи вони якось включились у процесс. Тому захід можна назвати вдалим. На обличчях дітей були помітні щирі усмішки. Розширити знання учнів про значення природи у житті людей та їх вплив на навколишнє середовище; формувати основи екологічної культури; ознайомити із заходами щодо охорони природи в україні; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї та бажання прийти їй на допомогу, виховувати почуття особистої відповідальності за природу рідного краю, своєї батьківщини. Шевчук олександра добре підготувалася до виховного заходу, так як були підготовленні учні. Захід зарання був запланований і організований, тому і видався досить вдалим. Мене зацікавили підручні засоби, які використовувались для його проведення. Аудіо записи голосу птахів та плакати, які й зацікавили учнів та внесли свої барви. Досить органічно виглядав горщик з маленькою рослинкою, що додав заходу наочності. Незважаючи на мої очікування, діти сиділи тихо та зацікавлено слухали. В мене склалося враження, що до цього часу вони недостатньо знали про всі чинники забруднення та засоби за допомогою яких держава з ними бореться. В кінці заходу деякі учні задавали питання. Особисто я також дізнався для себе дещо нове.

Захід був проведений дуже добре і я думаю виявився корисним для учнів. Збільшив їхні знання про екологію та покращив їхню екологічну культуру.

Тема заходу підібрана влучно, так, як проблема екології є самою глобальною та актуальною в наш час, адже від екології залежить наше життя та здоров я. Під час проходження практики я отримав масу позитиву.

Мені сподобалось проводити урок на вільну тему, коли не було присутніх ні психолога ні вчителя. Я відкрив в собі здібності педагога. Дуже сподобалось спостерігати як ведуть себе учні під час уроків та перерв. Я навчився проводити та обробляти різні методики та тести. Вдосконалив свої знання. Дізнався багато нового про роботу закладів освіти, шкільного психолога та педагогів. Навчився встановлювати контакт з дітьми. Проводив виховний захід з нахилом до тренінгової програми, і це було перший раз в житті, але мені дуже сподобалось. Ніколи не забуду радісних посмішок дітей. В школі все досить добре організовано. Всі вчителі та практичний психолог до мене добре відносились та надавали мені потрібну допомогу.

Практика мені дуже сподобалась. Я отримав той цінний практичний досвід та поради від психолога та вчителів, які допоможуть мені вдосконалюватись. Головні психолого - педагогічні умови формування пізнавального інтересу при вивченні фізики. Вимоги до позакласної роботи з фізики, форми та методи її проведення, оцінка практичної ефективності. Дидактичні умови розвитку пізнавальних інтересів в учнів 4 класу на уроках природознавства. Психолого - педагогічні основи роботи з учнями першого класу - вікові особливості першокласників, адаптація до школи, основні види діяльності шестиліток. Методи і прийоми роботи на уроках графічної, колористичної грамоти, ліплення, декоративного мистецтва. Мовленнєва компетенція як складова іншомовних комунікативних можливостей. Зміст англомовної мовленнєвої компетенції учнів 5 класу загальноосвітньої школи. Дидактичний потенціал відеоматеріалів для формування та розвитку іншомовленнєвих умінь учнів. Навчальне редагування в науковій літературі. Методика формування вмінь та навичок редагувати текст. Мовленнєві помилки у письмових роботах учнів. Система вправ з навчального редагування для 7 класу.

Розкриття вмісту лексичної компетенції і характеристика процесу вчення лексичної компетенції на листі. Комплексне дослідження видів ігор і методів, використовуваних для формування франкомовної лексичної компетенції на листі у учнів четвертого класу.

Те педагогические воздействия учителя, которые не соответствуют психологическим законам развития, противоречат им, не только не приведут к желаемой цели, но и затормозят развитие личности ребенка, закроют для него путь к творчеству и самоактуализации. Основная деятельность ребенка или подростка в школе — это учеба, поэтому посещение уроков и наблюдение за детьми в их основной деятельности дает богатый материал для анализа. Для того чтобы адекватно оценить развитие ребенка и степень его, адаптации к школе, практическому психологу необходимо быть знакомым с учебной программой. Это очень актуально для начальной школы, особенно для первого класса, где в рамках одной возрастной группы разница в развитии детей может быть весьма значительной, а задачи обучения одинаковы для всех. Таким образом, знание психологом учебной программы поможет ему предупредить возможность возникновения у учащихся школьной дезадаптации. Хочется еще раз подчеркнуть, что школьный психолог — это специалист, работающий не с ребенком вообще, а со школьником, то есть человеком, играющим конкретную социальную роль, находящимся в определенной среде с принятыми в ней достаточно жесткими правилами и требованиями. Знакомство с программой может оказаться особенно полезным при посещении уроков и последующим их психолого - педагогическим анализом. Психолого - педагогический анализ уроков может быть построен по различным схемам. В нем автор выделяет такие опорные пункты психологического анализа. Психологическая цель урока, его стиль, организация познавательной деятельности учащихся, учет их возрастных особенностей. Психолог, в свою очередь, помогает определить, какие проблемы можно решить средствами только обучения, а какие требуют специфической коррекционной работы. Причем педагога необходимо вооружить стратегией работы, чтобы тактические вопросы он мог решать самостоятельно. При определении цели посещения рекомендуется обращать внимание на степень реализации средствами обучения развивающих и (или) коррекционных задач, на связь обучения и развития. Известно, например, что существует определенная специфика обучения ребенка чтению слов с буквами, произнесение которых вызывает у него затруднения (свойственно детям с дислалией), или обучения написанию слов с определенными орфограммами в случае, если имеются фонетико - фонематические проблемы. Своя специфика имеется и в обучении подбору проверочных слов ребенка с общим недоразвитием речи, и при разъяснении смысла задач и обосновании выбора математического действия детям, например, с пространственными нарушениями. В наиболее часто встречающихся рекомендациях по анализу урока, как правило, приводятся следующие пункты. Не оценивать учителя по одному уроку.

Не начинать анализ урока с собственной оценки, сначала должен быть самоанализ урока. П подготовке к анализу следует изучить программу, в том числе пояснительную записку; учесть прошлые замечания и оценки, а также используемое оборудование; познакомиться с классным журналом, тетрадями учащихся и их картами развития. Оценку реализации задач урока; оценку содержательности этапов урока; оценку соответствия применяемых методов подачи учебного материала, а также темпов урока особенностям развития обучающихся и их возможностям; оценку способов поэтапного контроля за ходом усвоения знаний; оценку психологического климата на уроке; рекомендации учителю. Примерная программа наблюдений на уроке при подготовке его анализа. Проследить занятость учащихся на каждом из этапов урока, оценить соответствие этой занятости дидактической цели и задачам этапов; оценить участие каждого учащегося в коллективной работе; оценить самостоятельную работу каждого учащегося; оценить распределение времени на отдельные части урока; определить наличие пауз, не заполненных работой. Умение принять задачу, проанализировать значимые признаки, умение строить гипотезу и прогнозировать результат, выбирать способ действия, планировать деятельность, осуществить самоконтроль (найти и исправить ошибки), давать самооценку; умение сравнивать, обобщать, выделять главное; умение пользоваться вспомогательными материалами (таблицами, схемами. Оценить использование приемов формирования познавательного интереса; оценить приемы воспитания ответственного отношения к учебе (проверка домашнего задания у всех учащихся, контроль за ходом и результатом усвоения знаний и умений, качественная оценка работы учащихся. ) учитывая многообразие запросов, формулируемых учителем и, соответственно, решаемых психологом при помощи наблюдения. Уроке, можно предложить обращать внимание и на следующие параметры урока. Побуждение учащихся к самоанализу; применение заданий, обращенных к личному жизненному опыту учащихся; применение заданий, основанных на необходимости делать самостоятельный выбор; использование ошибок как обучающих моментов. Создание эмоционально - положительного фона урока; использование всех каналов восприятия и воспроизведения (аудиальный, визуальный кинестетический). Навык ориентации в учебной задаче (понимание, умение пересказать, в том числе своими словами, условия задачи); способность выделять и анализировать значимые признаки, на основе этого выстраивать гипотезу и прогнозировать результат; способность выбирать адекватный способ действия; умение планировать деятельность и контролировать соответствие своих действий принятому плану; умение корректировать (своевременно находить и исправлять свои ошибки); умение давать самооценку.

Примерная схема анализа урока в классе коррекционно - развивающего обучения. Логичность и содержательность урока; соответствие учебного материала возрастным и иным особенностям (в том числе ведущим сенсорным каналам, колебаниям работоспособности, темпу психической деятельности), уровню общей и предметной подготовки учащихся (объем, содержание, насыщенность специальной терминологией, определениями, понятиями). Элементы данной схемы можно использовать в обычном классе.

Адекватный (неадекватный) 3. Этапы урока (введение нового знания, его осмысление, закрепление и повторение, проверка и оценка) 4. Методические приемы на основных этапах урока. Создание проблемной ситуации 4. Создание игровой ситуации 4. Учебно - лабораторный эксперимент 4. Использование опорного конспекта 4. Контрольная работа 4. Учебно - творческие занятия 4. Критический анализ учебной деятельности 4. Обучающее рецензирование 5. Формирование общеучебных и общеинтеллектуальных умений. Умение выделять и осознавать учебную задачу.

Умение строить план деятельности на основе сознательной ориентации в окружающих условиях, способность выделить значимые признаки. Умение выбирать адекватные средства деятельности. Умение удерживать ученую задачу.

Осуществление самоконтроля и самооценки. Умение анализировать, синтезировать, сравнивать, обобщать, классифицировать воспринимаемую информацию. Целесообразность упражнений, заданий. Связанность каждого упражнения, задания с темой урока. Объем, сложность, продуктивность, коррекционно - развивающая эффективность. Использование дидактического, наглядного и дополнительного (информативно - иллюстративного) материала. Несет ли стабильную учебную нагрузку.

Соответствует ли учебной обстановке, теме урока. Отвечает ли психогигиеническим требованиям. Предупреждение появления трудностей в учебе и преодоление неуспешности учащихся. Позиция учителя по отношению к учащимся. Взрослый — ребенок 1. Родитель — ребенок 1. Взрослый — взрослый 2. Поведение учителя на уроке.

Авторитарно - требовательное 2. Отстранение - официальное 2. Развлекательно - сюсюкающее 2. Заинтересованно - равноправное 3. Преобладание речи учителя (многословие, постоянное многократное повторение вопросов, инструкций); 3. Преобладание речи учащихся (умение слышать ответы друг друга, оценивание ответов обучающихся ими самими, рассуждения по поводу учебного материала). Подчинение воле учителя 4. Свободное общение в рамках темы урока, обмен мнениями 4. Пассивное участие в уроке 4. Отсутствие интереса к уроку 5. Способы взаимодействия учителя и учащихся между собой. Подчинение слабого сильному 5. Взаимоуважение и умение учитывать мнение каждого 5. Разобщенность и неуважение друг к другу 5. Способностью коллегиальным действиям 5. Способы подачи учебного материала. Характер содержания (аксиоматический, проблемный) 1. Форма (лекция, обсуждение) 1. Использование средств привлечения внимания 1. Персонализация высказываний и их эмоциональная окраска 1. Использование вопроса как средства стимуляции активности 1. Соответствие используемых приемов возрасту и особенностям детей 2. Реакции на проявления детей. На нарушения дисциплины 2. На вопросы по теме и не по теме 2. На высказывания с места 2. Особенности вербального и невербального поведения. Четкость артикуляции 3. Правильность речи и ее сложность 3. Использование жестов и их характер (открытые, закрытые), адекватность используемых приемов (соответствие самому учителю и классу) 3. Характер и свобода используемых поз 3. Характер перемещения по классу 4. Особенности слушания учеников. Предоставление возможности высказаться, поощрение высказываний 4. Использование вербальных и невербальных техник слушания 4. Умение слышать суть ответа или вопроса 5. Учет индивидуальных особенностей детей. Чрезмерно активные 5. Ослабленные, астеничные 6. Соответствие уроку 6. Дополнительные наблюдения. Подчеркиваем, что приведенные вопросники могут быть дополнены или, наоборот, сокращены. Для учителя, особенно не имеющего достаточного опыта, крайне важно научиться самостоятельно проводить анализ уроков. Для приобретения определенных навыков, помогающих объективно оценить свою работу, ему можно предложить использовать памятку, позволяющую быстро и точно выявить типичные затруднения. Каков был замысел данного урока и почему.

Место данного урока в системе уроков (связь с предыдущими и последующими). Структура, этапы, тип урока. Как учтены индивидуальные особенности развития учащихся. Какие коррекционные цели ставились, и как они были реализованы. Как планировался ход урока, почему.

Какие элементы содержания урока были акцентированы, почему.

Как планировалось осуществлять поэтапный контроль за ходом усвоения учащимися учебного материала. Имелись ли в ходе урока отклонения от намеченного плана, какие именно, почему.

Удалось ли реализовать все поставленные задачи, в какой мере.

Какие выводы следует сделать на будущее.

Подробные ответы на все вопросы не обязательны. Памятка может служить для оценки готовности к предстоящему уроку, а также основой для создания методической разработки открытого урока. В психологической литературе описано немало разнообразных вариантов психолого - педагогического анализа и схем наблюдения на уроке.

Выбор приемлемого варианта должен определяться тем запросом, которой учитель адресует психологу, и той задачей, которую в этой связи решает сам психолог. Формы, описанные в этом разделе, могут использоваться в полном объеме и в виде отдельных элементов как базовый материал для создания своей собственной схемы.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

моя милая сноха оксаночка эпизод 5

металорізальні верстати підручник

фифа 14 с обновлением 2021

книга фізика 7 клас таблиці

learningzone ответы на тесты kfc

plotcalc для coreldraw x6 64-bit