чисті речовини

чисті речовини

Речовини складаються з найдрібніших частинок — атомів і молекул, кожній речовині відповідає певний набір атомів або молекул. У природі речовини в індивідуальному стані — чисті речовини — майже не трапляються (мал. Частіше речовини в природі змішані одна з одною й утворюють суміші. Сумішами є морська та газована вода, молоко та сік, граніт і сталь. Зазвичай хімікам не потрібні абсолютно чисті речовини, але іноді сторонні домішки можуть заважати виконанню дослідів. Тому на банках із хімічними реактивами обов язково вказується ступінь їхньої чистоти. Етикетка з написом «техн. Для хімічних дослідів такі речовини не використовують, але в будівництві та на заводах такого ступеня чистоти достатньо. Чисті речовини вже можна використовувати для виробництва ліків, а хімічно. Чисті — для наукових дослідів. У деяких випадках потрібні дуже чисті речовини. Такі речовини потрібні для дуже точних експериментів, а також у виробництві мікросхем для комп ютерів. Очищення речовин — це дорогий процес, тому чим чистішою є речовина, тим вона дорожча. Наприклад, особливо чисті мідь і залізо коштують значно дорожче за звичайне золото. Згідно з їхніми уявленнями, чиста речовина складається з частинок одного виду, а суміш — із частинок різних видів. Коли хіміки говорять про якусь речовину, мається на увазі, що вона є чистою і складається з частинок одного виду.

Однак на практиці ідеально чисту речовину отримати майже неможливо. Серед частинок однієї речовини обов’язково траплятимуться декілька. У багатьох випадках ми не можемо розрізнити окремі речовини у складі суміші. Так, ми не помічаємо, що повітря — це суміш декількох газуватих речовин. На вигляд не можна визначити, що молоко — це суміш різних речовин, що більшість металевих предметів зроблено зі сплавів, а не з чистих металів. Такі суміші називають однорідними. У них частинки, які утворюють суміш, такі малі, що їх неможливо роздивитися неозброєним оком (мал. Коли ми п’ємо чай, каву або інші напої, ми маємо справу з водними розчинами різних речовин. Окремі частинки цукру або інші сполуки в них побачити неможливо, тому всі розчини є однорідними сумішами. Розглядаючи граніт (мал. 39а), можна помітити в ньому рожеві зерна та прозорі кристали. Це приклад неоднорідної суміші. У таких сумішах окремі речовини помітні неозброєним оком. На малюнку 40 частинки двох чистих речовин схематично зображені у вигляді кульок різного кольору.

Перемішаємо ці кульки. Чи змінилися вони після цього. Ні, вони просто перемішалися. Ані форма, ані розмір, ані колір кульок унаслідок змішування не змінилися. Так і в суміші всі речовини — компоненти — зберігають свої властивості. Отже, ґрунтуючись на цих властивостях, суміші можна розділити на окремі компоненти. Наприклад, якщо піднести магніт до суміші залізного порошку та кухонної солі, то залізо до нього притягнеться, а сіль — ні (мал. Якщо цю суміш помістити у воду, то сіль розчиниться, а залізо — ні. Цукор має солодкий смак, а лимонна кислота — кислий. Спробуйте розчинити у воді невелику кількість цукру й лимонної кислоти. Який смак матиме ця суміш. Кислий плюс солодкий дорівнює кисло - солодкий. Отже, кожна речовина в суміші не змінює своїх властивостей і надає деяких своїх властивостей усій суміші. На принципі зберігання властивостей речовин у суміші ґрунтується виготовлення матеріалів, адже більшість матеріалів є сумішами. Наприклад, чисте золото є дуже м яким металом, предмети з якого можуть зіпсуватися навіть від слабкого удару.

Тому для виготовлення ювелірних виробів до золота обов язково додають певну кількість міді або срібла. Звичайно ж, колір такої суміші (сплаву) трохи відрізняється від кольору чистого золота, проте вироби з неї стають значно міцнішими. Це легко зробити, якщо суміш неоднорідна і її окремі компоненти добре видно, як, наприклад, піщинки у воді. Чиста речовина завжди однорідна, тож навіть у разі значного збільшення її зображення під мікроскопом усі частинки, з яких вона складається, матимуть однаковий вигляд. Має вигляд однорідної рідини, але під мікроскопом у ньому видно дрібні крапельки жиру, що плавають у рідині (мал. Але навіть під найсильнішим мікроскопом ми не зможемо побачити окремих частинок у водному розчині цукру.

Розчин, звісно, набуде солодкого смаку, але в хімічній лабораторії куштувати речовини не можна. Хоча кожна речовина надає своїх властивостей суміші, але ніколи суміш не має таких самих властивостей, як кожна з чистих речовин окремо. Наприклад, температура, при якій плавиться сплав олова та свинцю, нижча за температуру плавлення чистого олова або чистого свинцю. Морська вода або розчин солі у воді замерзає при нижчій, а кипить при вищій температурі, ніж чиста вода. У цьому випадку досить виміряти температуру плавлення або кипіння суміші (мал. 43) і порівняти результат із даними довідника для чистих речовин. Якщо є відхилення від довідкових даних, то досліджувана речовина не чиста, а є сумішшю. Суміш можна розділити на окремі компоненти, якщо знати їхні фізичні властивості. Суміш, компоненти якої суттєво відрізняються за властивостями, розділити легко. Але якщо властивості речовин подібні, цей процес ускладнюється. Сучасні хіміки навчилися розділяти майже будь - які суміші, навіть такі, що містять велику кількість компонентів. У воді, зачерпнутій з річки, є домішки мулу, піску та розчинених солей. Пісок від води можна легко відокремити відстоюванням — важкі піщинки швидко осідатимуть на дні. Цей метод називають відстоюванням. Він ґрунтується на тому, що легші речовини спливають на поверхню, а важчі — осідають на дно. Цим методом можна відокремити, наприклад, вершки від свіжого молока, оскільки крапельки жиру легші за воду і спливають на поверхню, утворюючи вершки. Якщо частинки в рідині дуже подрібнені й майже не осідають, то їх можна відокремити фільтруванням. Наприклад, для очищення річкової води від річкового мулу її можна пропустити крізь фільтр. У хімічних лабораторіях використовують спеціальний фільтрувальний папір (мал. Це звичайний папір, у якому дуже маленькі пори (отвори). Для фільтрування суміш води з мулом наливають у лійку з паперовим фільтром (мал. Молекули води дуже дрібні, набагато дрібніші за будь - які тверді частинки, які видно неозброєним оком. Вони легко проходять крізь пори у фільтрі, а великі частинки, розмір яких більший за розмір пор, затримуються фільтром (мал. Фільтруванням можна розділити тільки неоднорідні суміші. В однорідних сумішах із водою (розчинах) розчинені частинки за розмірами подібні до молекул води і легко проходять крізь фільтр. Але такі суміші можна розділити випарюванням або перегонкою. Якщо необхідно виділити розчинені речовини, розчин наливають у порцелянову чашку й випарюють (мал. Вода випарується, а розчинені речовини залишаться на дні чашки. Випарюванням можна розділити суміш нелеткої речовини з леткою. Для розділення сумішей двох летких речовин випарювання застосовувати не можна. Суміш таких речовин можна розділити перегонкою (мал. Для цього суміш поміщають у колбу і нагрівають. Рідина, що кипить при нижчій температурі, випаровується першою, і її випари потрапляють у холодильник. У холодильнику вони конденсуються (перетворюються на рідину), і в приймач стікає краплями чиста рідина. Цей метод розділення сумішей називають ще дистиляцією, тому воду, очищену в такий спосіб, називають дистильованою. Перегонкою можна розділити однорідну суміш двох рідин, які киплять при різних температурах, наприклад, суміш спирту з водою. При нагріванні такої суміші спочатку випаровується і збирається в приймачі рідина з нижчою температурою кипіння — спирт. Коли весь спирт википить, рідина в колбі продовжить нагріватися, а при температурі 100 °с почне випаровуватися вода. Чисті речовини утворені з однакових частинок, а суміші — з різних складових частинок. Чисті речовини, що містяться у складі сумішей, називають компонентами суміші. У неоднорідних сумішах частинки компонентів видно неозброєним оком, а в однорідних сумішах окремих компонентів не видно, і на вигляд вони здаються чистими речовинами. У сумішах речовини зберігають свої властивості і надають їх суміші. На цьому ґрунтується можливість розділення суміші речовин на чисті речовини. Для розділення сумішей найчастіше використовують фільтрування, відстоювання, випарювання, перегонку та дію магнітом. Чим відрізняються суміші від чистих речовин. Виберіть правильні відповіді. Випишіть окремо назви сумішей і чистих речовин. Кисень, річкова вода, водопровідна вода, мінеральна вода, дистильована вода, кухонна сіль, повітря, цукор, бензин, кров, зубна паста, золото, попіл. Однорідна чи неоднорідна суміш утворюється внаслідок змішування. А) одеколону та води; б) борошна та води; в) меду та чаю; г) піску та каміння; д)бензину та води. Які методи розділення сумішей вам відомі. На яких властивостях речовин вони ґрунтуються. Наведіть приклади сумішей, які можна розділити цими методами. Свою відповідь оформте у вигляді таблиці. У який спосіб можна розділити суміші. А) води та бензину; б) цукру та піску; в) піску та тирси; г) борошна та ошурок; д) крохмалю та цукру.

Що являє собою питна вода. Дізнайтесь, як вода потрапляє до вашої домівки. Чи можна вважати водопровідну воду чистою. Чи може в природі існувати чиста вода. Поговоріть з дорослими та дізнайтесь, яких заходів можна вжити, щоб поліпшити якість питної води. Нагрівальний прилад, сірники, лабораторний штатив із кільцем і муфтою, скляна паличка, хімічні склянки, мірний циліндр, лійка, порцелянова чашка, шпатель або ложечка, фільтрувальний папір. У хімічну склянку шпателем помістіть невелику кількість суміші кухонної солі з піском і додайте мірним циліндром 10 - 20 мл води. Скляною паличкою ретельно перемішайте суміш до повного розчинення солі. Складіть прилад для випарювання (див. Використовуючи скляну паличку, перелийте фільтрат (рідину, що пройшла крізь фільтр) у порцелянову чашку.

Запаліть спиртівку і випарюйте воду.

На дні чашки залишиться чиста сіль. Чисті речовини речовини чисті. Вся наша життя в буквальному сенсі побудована на роботі різних хімічних речовин. Ми дихаємо повітрям, який містить в собі безліч різних газів. На виході виходить вуглекислий газ, який потім переробляється рослинами. Ми п ємо воду або молоко, яке являє собою суміш води з іншими компонентами (жиром, мінеральними солями, білком і так далі). Банальне яблуко – це цілий комплекс складних хімічних речовин, які взаємодіють один з одним і нашим організмом. Чиста речовина — це речовина, що складається з частинок певного виду (атомів, молекул, іонів) і має сталі фізичні властивості. Суміші речовин складаються з двох або більше чистих речовин. Чисті речовини, що входять до складу сумішей, зберігають притаманні їм властивості. Або речовина – це те, з чого складаються фізичні тіла. (цвях – залізо, свічка – парафін, стілець – деревина, ваза – скло). У житті, як правило, ми стикаємося із сумішами речовин. Суміш – це сукупність різних речовин, разом змішаних, але хімічно не з’єднаних. Речовини перемішуються, проте не реагують між собою і їх у принципі, можна розділити. Чисті речовини і суміші, фізичні і хімічні властивості речовин; закріпити знання таких понять, як „ тіло”, „ агрегатний стан” речовин. Зразки речовин, сода, алюміній, вода, хімічний стакан, склянна паличка. Вичення нового матеріалу.

Лекція, бесіда, лабораторний дослід, „ шпаргалка”, складання таблиці, робота. Опрацювавши матеріал параграфа, ви зможете.

• розрізняти чисті речовини та суміші; • класифікувати суміші на однорідні й неоднорідні; • обґрунтовувати вибір способу розділення суміші фізичними властивостями її складників. З курсу природознавства вам відомо, що розрізняють чисті речовини та суміші. Які речовини називають чистими. Будь - який реальний об’єкт - це комбінація кількох (часто багатьох) речовин. Чиста речовина – це певна кількість однакових за складом, будовою та властивостями частинок (молекул, атомів або йонів). Чистих речовин у природі практично не існує, вони утворюють суміші. Суміш – механічне поєднання двох або більше речовин (повітря, морська або річкова вода, чавун, сталь, будівельна суміш піску з цементом і т. Суміші поділяють на два види. Однорідні та неоднорідні. Однорідні суміші неоднорідні суміші. Чисті речовини - це речовини з постійними фізичними властивостями. У сучасній хімії навчилися отримувати особливо чисті речовини, що містять 1 - 10 % домішок. Це речовини, що містять на 300 мільярдів атомів всього 1 атом домішки. Реальні речовини завжди містять якісь домішки. Навіть лікарські речовини, до чистоти яких пред являються особливі вимоги, завжди містять незначні домішки інших речовин. Але ці домішок так мало, що наш організм їх просто не помічає. Найбільший вибір готових шкільних презентацій. Чисті речовини та суміші (варіант 2) — презентація з хімії на порталі gdz4you — з нами вчитись дійсно легко, відчуй це.

Формувати уявлення про різницю між чистими речовинами й сумішами, вміння розрізняти чисті речовини та суміші й виокремлювати деякі речовини із сумішей; виховувати спостережливість, уважність, акуратністьобладнання. Пробірки, вода водопровідна та дистильована, чайник, цукор, чайна заварка, одноразовий посуд, пісок, кухонна сіль, лимонна кислота, залізні ошурки, тирса, крейда, калій нітрат, сухий спирт, вата. Все те, чим людина оточе­на, діє на її органи почуттів (прямо чи. Опосередковано, через прила­ди), викликаючи відчуття (кольору, розміру, форми, світла, удару електричного струму і т. ), називається матерією. Речовина - один із видів матерії. З речовин складаються фізичні тіла. Відзначивши різноманіття відомих і знову одержуваних ре­човин, роз яснюються їх відмінності за властивостями. Су­купність властивостей відрізняє одну речовину від інших. Деякі вла­стивості можуть бути подібними у різних речовин. Опис властивостей речовин є одним із завдань хімії. Розподіліть по стовпчиках таблиці назви тіл і речовин. Хімічний посуд, стілець, авторучка, цвях, ложка, деревина, залізо, скло, алю­міній, пластмаса. Увага учнів звертається на відмінності властивостей тіл і речовин. Слід зазначити, що властивості тіл і речовин вивчаються різними шкільними предметами. Тіла неживої природи, їхні розміри, об’єм, властивості, існування в природі вивчають на уроках геометрії, фізи­ки, географії а тіла живої природи (рослини й тварини) - на уроках біології. На уроках хімії розглядають властивості речовин, з яких утворені тіла як неживої, так і живої природи. Наприклад, властивість кам яного вугілля горіти вивчають на уроках хімії; його твердість, густину, здатність проводити електричний струм - на уроках фізики; походження вугілля розглядається на уроках біо­логії, а поширення цього мінералу - на уроках географії. Пізнаючи властивості речовин, людина тим самим пізнає їхній внутрішній світ. Склад, будова, властивості притаманні всім речови­нам, вони об єктивні. Це підтверджується тим, що речовина за тих самих умов виявляє постійні властивості незалежно від того, чи лю­дина створює ці умови, чи вони снують у природі. Так, за земних умов кухонна сіль завжди буде розчинятися, стикаючись із водою, і а бензин - горіти, коли його запалюють на повітрі. Демонструючи пластинки різних металів однакової форми, ставиться запитання про відмінність цих предметів (за кольором). Наливши у пробірки різні речовини прозорого кольору, учням пропонується понюхати і встановити різницю (за запахом). Встановлюються спільне і відмінне між. Дощовою водою, льодом і водяною парою (агрегатний стан). До всіх ознак, за якими різняться речовини додається ще смак, блиск, температуру плавлення, кипіння, тепло - і електропровідність. Учитель нагадує учням правила поведінки під час лабораторних та практичних робіт і правила техніки безпеки, потім роздає варіан­ти завдань. Учні проводять лабораторні дослідження, свої спостереження учні записують у формі порівняльної таблиці за планом. Агрегатний стан; колір, блиск; запах; розчинність у воді; відносна густина – визначається відносно води й роблять висновки. Поняття про молекули відоме із курсу фізики. Дається повне з хімічної точки зору визначення молекули (від; тоles - частинка). Це дрібні частинки речовини, що зберігають усі її властивості. Молекули є безпосередніми носіями лише хімічних властивостей речовини. А фізичні властивості (колір, густина, температура плавлення, кипіння, розчинність та ін. ) притаманні сукупності молекул, тобто речовині в цілому.

Кожна речовина має свою, характерну лише для неї молекулу.

Коли мова йде про чисті речовини, то мається на увазі, що вони складаються з однакових молекул. Чисті речовини - це речовини, що складаються тільки з однакових частинок (атомів, молекул, іонів), абсолютно чистих речовин не буває й добути їх важко. Речовина вважається чистою, якщо вона містить не більше однієї молекули домішок на 1000 - 10 000 молекул основної речовини. На практиці ми задовольняємося речовинами з різним ступенем чистоти (99%), називаючи їх чистими. Найчастіше ми маємо справу із сумішами. Суміші - це сукупність молекул або чистих індивідуальних речовин. Суміші складаються з різних частинок (атомів, молекул, іонів) і різних речовин (двох, трьох і більше). Суміші можна поділити на дві групи. Однорідні й неоднорідні. Разом з учителем встановлюється різниця між поняттями неоднорідної і однорідної суміші та формулюються правила (для прикладу демонструється кухонна сіль з піском та з водою). Однорідними називаються суміші, в яких навіть за допомогою мікроскопа можна виявити частинок речовин, що входять до їх складу, неоднорідними називаються суміші, в яких неозброєним оком або за допомогою мікроскопа можна помітити частинки речовин, що входять до їх складу.

Однорідні суміші найчастіше називаються розчинами, неоднорідні суміші - зависями, суспензіями або емульсіями. У житті ми зустрічаємося із сумішами, що складаються з двох і більше чистих речовин – це повітря, молоко, туман, розчин солі чи цукру в воді. З’ясуємо, чи зберігають чисті речовини свої властивості, знаходячись в суміші. Робити висновок про властивості речовини можна лише тоді, коли вона чиста. Наприклад, відомо, що, вивчаючи властивості морської води, не можна зробити висновку про властивості чистої води. Якщо розчинити у воді цукор або кухонну сіль, то температури плавлення й кипіння цих розчинів будуть відрізнятися від температур плавлення й кипіння чистої води. Крім того, з явиться нова властивість - смак. Чиста вода не має смаку, а розчин цукру є солодким. Чим більше цукру в розчині, тим сильніше відрізняються його властивості від властивостей чистої води. Суміші відрізняються за властивостями від тих речовин, з яки вони складаються. Учні розглядають порошки сірки й заліза, звертаючи увагу її їх колір і магнітні властивості. Після змішування порошків сірка залишається жовтою, а залізо - сірим і таким, що при тягається магнітом. (магніт краще підносити до залізного порошку через шар паперу, щоб потім було легше відокремити від нього залізний порошок. ) 2)учитель демонструє утворення хімічної сполуки. Суміш порошків заліза й сірки обережно нагрівається в полум ї спиртівки. Одержана сполука і за кольором, і за магнітними властивостями відрізняється від сірки й заліза. Учні роблять висновок, що хімічна сполука (нова речовина) відрізняється за властивостями від вихідних речовин. Демонструються чисті речовини сірка і залізо, разом з учнями з’ясовують їх властивості (змочування водою, дія магнітом), змішуються речовини і робляться спостереження за їх властивостями (учні самостійно роблять висновок про те, чи зберігаються властивості речовин в суміші і формулюють поняття суміші). У сумішах чисті речовини виявляють свої індивідуальні властивості, звідки випливає головна й основна відмінність сумішей від чистих речовин. Суміші можна розділити на індивідуальні речовини за допомогою фізичних методів. Для вивчення властивостей речовин їх необхідно звільнити від домішок, тобто очистити. Способи очищення залежать від властивостей речовин, які розділяються. існує багато способів розділення сумішей. Серед них можна виділити декілька основних. Відбувається знайомство зі способами розділення сумішей (відстоювання, фільтрування, випарювання, кристалізація та дистиляція) з допомогою таблиці, підручника і демонстрацій учителя (залізні ошурки і тирса, олія і вода – відстоювання, пісок і вода - фільтрування, сірка і залізні ошурки – дія магнітом, кухонна сіль і вода – випарювання або кристалізація). Суміш, що складається з твердих речовин, висипається у воду (або іншу рідину з придатною густиною). Суміш, яка складається з рідких речовин, залишається на деякий час до розшарування. Суміш двох рідин повільно нагрівається. За цих умов речовина, яка найлегше закипає, випаровується раніше, її пари охолоджуються, конденсат збирається в окремій ємності. Випишіть, які з наведених ознак. Круглий, безбарвний, розчинний, плоский, овальний, прозорий, зелений, нерозчинний, кристалічний, електропровідний, крихкий, газоподібний, скляний, опуклий, важкий, твердий, легкий, рідкий, такий, що має певну температуру плавлення, - можуть бути віднесені. А) тільки до речовин б) тільки до тіл в) і до тіл, і до речовин. Випишіть окремо назви тіл, матеріалів і речовин із даних переліків. А) пробірка, скло, крейда, вода, залізо, алюмінієвий дріт, цвях, торф, кисень, керамічний посуд, нафта, гас, шматок крейди. Б) олівець, підкова, графіт, вода, цукор, лійка, лінійка, алюміній, стіл, крохмаль, бензин, склянка, залізо. 3вкажіть тіла, що складаються з однієї і тієї самої речовини. А) краплина води, кисень, сніжинка, залізний цвях, крижинка. Б) свинцева пластинка, мідна спіраль, колба, алюмінієвий дріт, свинцева куля, мідний казан. З даного переліку понять випишіть ті, якими можна охарактеризувати речовину.

Колір, запах, розмір, маса, форма, зріст, хімічні властивості, температура, агрегатний стан, об єм розчинність, смак, фізичні властивості, температура плавлення. Складається план дії яким учні зможуть скористатися наступного уроку під час виконання практичної роботи. 1) розчинити суміш у воді; 2) відокремити домішку нерозчинної речовини методом фільтрування; 3) випарити очищений розчин солі. Запропонуйте способи розділення сумішей. А) вода й бензин; б) кухонна сіль і крейда; в) кухонна сіль, ошурки й тирси; г) незбиране молоко. Тема 1 початкові хімічні поняття. У повсякденному житті ви переважно маєте справу не з чистими речовинами, а із сумішами речовин або матеріалами, виготовленими з кількох речовин. Па виробництві також найчастіше мають справу із сумішами речовин. Знання властивостей чистих речовин та їх змін під впливом різних домішок надзвичайно важливе для правильного практичного використання речовин. У будівництві, косметології та медицині, під час приготування їжі, для прання білизни тощо постійно використовують різні суміші. існують суміші и у природі. Ви обізнані з газоподібними природними сумішами – повітрям і природним газом, рідкими природними сумішами – морською і мінеральною водою, нафтою, молоком, твердими сумішами – грунтом, гранітом тощо. До речовин, з яких складається суміш застосовують назву компоненти суміші. Суміші бувають однорідні та неоднорідні. Все залежить від розмірів частинок компонентів суміші. В однорідних сумішах частинки однієї речовини не можна розгледіти з - поміж частинок іншої візуально (тобто за допомогою зору) або за допомогою збільшувальних приладів. Наприклад, чиста вода і підсолоджена цукром зовні та під лупою мають однаковий вигляд. Відтак – це однорідна суміш. Матеріал, з якого виготовлено віконне скло (мал. 38) також є однорідною сумішшю речовин, утворених внаслідок сплавляння кварцового піску, вапняку і соди. Граніт, грунт, суміш олії і води – приклади неоднорідних сумішей. У них неважко виявити компоненти візуально або за допомогою збільшувальних приладів. Змішуванням двох і більше нерозчинних одна в одній речовин ви можете самостійно виготовити різні неоднорідні суміші. Причому за вашим бажанням їх склад може бути різним. По - перше, суміші мають довільний склад. Так, на полицях продуктових магазинів можна побачити сметану з різним відсотком жиру (15 %, 20 %, 30 %). З цукру, висушених листочків чаю і води ви готуєте суміш під назвою “чай”. Цілком очевидно, що в когось із вас напій буде солодшим, в інших – матиме темніше забарвлення, але в кожному випадку цукор не втратить свого солодкого смаку, а речовини чайної заварки – кольору.

Збереження речовинами у складі суміші своїх властивостей – це ще одна характерна особливість сумішей. Завдяки збереженню індивідуальних властивостей речовин у складі суміші їх можна розділяти на окремі компоненти фізичними методами. Уміння розділяти суміші необхідне кожній людині, незалежно від того, буде вона пов’язувати свою майбутню професією з хімією чи ні. існує багато способів розділення сумішей, серед яких найпоширеніші. Відстоювання, фільтрування, випарювання. Спершу вона буде каламутною (мал. 39а), але мине небагато часу, і пісок, маючи більшу густину, ніж вода, осяде на дно, а шар води над ним стане прозорим (мал. Після цього обережно зіллємо воду в іншу посудину.

Та якими б обережними ви не були, повне розділення суміші відстоюванням провести не вдасться. Якась частина піску все ж таки потрапить в іншу посудину, а деяка кількість води залишатиметься в стакані і змочуватиме пісок. З життєвого досвіду вам відомо, що олія у воді не розчиняється. Тому суміш зазначених речовин досить швидко розшаровується, і її після відстоювання можна легко розділити на компоненти. Для цього в хімічних лабораторіях користуються ділильною лійкою (мал. Зрозуміло, що нижній шар утворений водою, а верхній – олією (мал. Тому першою з ділильної лійки через відкритий край виллється вода (мал. Треба лише вчасно його перекрити, щоб олія залишилася в лійці. Як на уроках природознавства ви спостерігати за приготуванням сумішей учителем, самі виготовляли і розділяли суміші. Які способи розділення сумішей ви знаєте.

Розділення сумішей фільтруванням цим способом користуються для розділення неоднорідних сумішей рідини і нерозчинної в ній твердої речовини, наприклад води і крейди (мал. На лійку покладено фільтр, виготовлений зі спеціального пористого паперу, який так і називають – фільтрувальним. Краї фільтра не повинні виходити за межі лійки, а бути на 0, 2 - 0, 5 см нижче від її країв. Слід стежити, щоб фільтр щільно прилягав до лійки (з цією метою внутрішню стінку лійки попередньо змочують водою). Суміш обережно виливають на фільтр по скляній паличці. Вода проникає крізь пори фільтра в посудину - приймач, а нерозчинна в ній крейда залишається на фільтрі. Все, що пройшло крізь пори фільтра, називається фільтратом. У побуті фітльтром можуть служити кілька шарів марлі чи іншої тканини. Фільтром також може бути нещільний жмут вати. До речі, в домашніх умовах, коли виникає потреба у фільтруванні, найчастіше користуються ватним фільтром. Піщані фільтри є на водоочисних станціях (мал. 42), які забезпечують питною водою великі міста. Нині в домашніх умовах багато хто використовує побутові фільтри для очищення води (мал. Фільтрування – відділення твердої речовини від рідини за допомогою пропускання суміші речовин через пористий матеріал, проникний тільки для рідини. Воно є найпоширенішим способом розділення неоднорідних сумішей рідин і твердих речовин. Однорідні суміші відстоюванням чи фільтруванням розділити не можна. Частинки всіх компонентів в них настільки малі, що не осідають і без затримки проходять через пори фільтра. Щоб переконатися, що це дійсно так, спробуємо профільтрувати однорідну суміш, виготовлену з води і мідного купоросу (твердої речовини блакитного кольору) (мал. Однаковий блакитний колір суміші і фільтрату свідчить, що розділити цю суміш фільтруванням не вдалося. На фільтрі осаду не залишилось, усі компоненти суміші перейшли у фільтрат (мал. Аналогічно себе поводитиме й однорідна суміш кухонної солі і води (мал. Для розділення таких сумішей слід використовувати інший спосіб – випарювання. При нагріванні суміші води й солі (мал. (7) рідкий компонент (вода) випаровується, а тверда речовина (кухонна сіль) залишається на стінках і дні чашки (мал. Розділити суміш – означає виділити з неї окремі речовини. Розділення можна провести фільтруванням, відстоюванням, випарюванням та деякими іншими способами. із наведеного переліку випишіть окремо назви чистих речовин і сумішей. Цукор, мінеральна вода, мед, молоко, вуглекислий газ, оцет, харчова сода. 3 географії вам відомо, що вода після випаровування з морів та океанів повертається на землю у вигляді дощу чи снігу.

Тоді чому дощова вода і сніг не солоні. Чиста речовина – це речовина, що не містить домішок інших речовин. Суміші – це поєднання кількох чистих речовин. В однорідних сумішах частинки однієї речовини не можна розгледіти з - поміж частинок іншої візуально або за допомогою збільшувальних приладів. Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей. Повітря – природна суміш урок 5. Повітря – природна суміш мета. Формувати уявлення про різницю між чистими речовинами й сумішами, вміння розрізняти чисті речовини та суміші й виокремлювати деякі речовини із сумішей; виховувати спостережливість, уважність, акуратність. Чисті речовини та суміші контрольні запитання № 1. Однорідні суміші – суміші, які мають частинки малих розмірів, які неможливо роздивитися неозброєним оком. Молоко, морська вода. Неоднорідної суміші – суміші, в яких окремі речовини помітні неозброєним оком. У природі чисті речовини майже не трапляються. Способи розділення сумішей розділ і тіла, речовини та явища навколо нас §12. Способи розділення сумішей вивчення параграфа допоможе вам. – називати способи розділення сумішей; – розділяти суміші фільтруванням. Суміші можна розділяти різними способами, серед яких найпоширенішими є відстоювання, фільтрування, випарювання. Відстоюванням розділяють суміші, компоненти яких легко відділяються один від одного, наприклад суміш крохмалю і води (мал. Чисті речовини та суміші – основні поняття, закони і закономірності в хімії хімія підготовка до зно та дпа комплексне видання частина іі завдання для перевірки знань основні поняття, закони і закономірності в хімії тема 6. Чисті речовини та суміші серед чотирьох наведених варіантів відповідей виберіть одну правильну 1. Позначте визначення чистої речовини. Речовина, що складається тільки з однакових структурних одиниць (атомів чи молекул). Чисті речовини та суміші тема 1 початкові хімічні поняття урок 5 тема. Чисті речовини та суміші цілі уроку.

Повторити відомості про речовини, суміші та їхні властивості; навчити учнів розрізняти фізичні тіла, матеріали, речовини; повторити поняття “чисті речовини” та “суміші”, основні способи розділу сумішей; продовжити знайомство з лабораторним устаткуванням і методикою проведення хімічного експерименту.

Чисті речовини і суміші розділ і тіла, речовини та явища навколо нас §11. Чисті речовини і суміші вивчення параграфа допоможе вам. – розрізняти чисту речовину і суміш, наводити їх приклади; – пояснювати відмінність чистих речовин від сумішей. Кожна речовина складається з властивих їй частинок. Чисті речовини й суміші тема 1. Початкові хімічні поняття урок 1. Чисті речовини й суміші цілі. Вивчити, що таке “речовина”, “матеріал”, “чиста речовина”, “суміш”, навчитися розрізняти чисті речовини й суміші, фізичні й хімічні властивості речовин; закріпити знання таких понять, як “тіло”, “агрегатний стан”. Зразки різних речовин, кухонна сіль, алюміній, вода, хімічний стакан, скляна паличка. Чисті речовини та суміші хімія – комплексна підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання розділ і. Чисті речовини та суміші чиста речовина – це проста чи складна речовина, яка містить кількість домішок (інших простих чи складних речовин) нижче певної межі1. Це поняття умовне, оскільки абсолютно чистих речовин у природі не існує. Розділення неоднорідної суміші тема 1 початкові хімічні поняття & 9. Розділення неоднорідної суміші вивчення параграфа допоможе вам. Ознайомитися із завданнями практичної роботи № 2. Закріпити знання про чисті речовини і суміші. Розділення неоднорідної суміші мета. Опанувати способи розділення неоднорідних сумішей, формувати уміння правильного поводження з речовинами і лабораторним обладнанням. Речовини та обладнання. Вода, пісок, залізні ошурки, тирса; фільтрувальний папір, лійки, скляні палички, хімічні стакани, шпателі для сипучих речовин, магніт. Повторили правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Основні методи розділення хімія підготовка до зно та дпа комплексне видання частина і загальна хімія основні закони й поняття хімії основні методи розділення для вивчення властивостей речовин їх необхідно звільнити від домішок, тобто очистити. Способи очищення залежать від того, які властивості притаманні речовинам, котрі треба розділяти. Способів розділення сумішей речовин існує досить багато. Суміші, їхні типи, назви, склад, методи розділення хімія – комплексна підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання розділ і. Суміші, їхні типи, назви, склад, методи розділення суміші – це сукупність різних речовин, з яких може складатись одне фізичне тіло. Кожну речовину, що міститься в суміші, називають компонентом. При змішуванні нова речовина не виникає. Методи розділення сумішей розділ 1 початкові хімічні поняття 8 методи розділення сумішей матеріал параграфа допоможе вам. > з’ясувати суть основних методів розділення сумішей речовин; > обирати метод розділення суміші залежно від її типу, агрегатного стану і властивостей компонентів. Речовини і суміші – предмет хімії хімія – універсальний довідник предмет хімії речовини і суміші предмет може складатися з однієї речовини, але частіше складається з декількох речовин. Матеріали можуть складатися з однієї речовини (скло, мідь, алюміній, гіпс, лід) або є сумішшю речовин (чавун, бетон і, тим більше, залізобетон). Про матеріали говорять, коли мають на увазі, в основному, тверді тіла. Обчислення вмісту металів у їх суміші розділ 3 металічні елементи та їх сполуки хімічні елементи іа – іііа груп § 60. Обчислення вмісту металів у їх суміші усвідомлення змісту цього параграфа дає змогу.

Розв’язувати задачі даного типу.

Задачі на обчислення вмісту металів у суміші (спрощено – “задачі на суміші”) є різновидом задач, пов’язаних з обчисленням за рівнянням реакції. Вивчення речовин, сумішей хімічних елементів тема 1. Початкові хімічні поняття урок 3. Вивчення речовин, сумішей хімічних елементів цілі. Закріпити знання про атоми, молекули, іони, хімічні елементи, хімічну символіку; закріпити вміння розрізняти речовини й тіла, чисті речовини й суміші, писати й називати хімічні елементи. Періодична таблиця хімічних елементів, таблиця “будова атома”, картки із завданнями. Закріплення (тренінг - мінімум). Визначення масової та об’ємної часток компонента в суміші – приклади розв’язування типових задач хімія – комплексна підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання розділ і. Основні хімічні поняття. Речовина приклади розв’язування типових задач iv. Визначення масової та об’ємної часток компонента в суміші формули і поняття, які використовуються. Типи сумішей однорідні – суміші, компоненти яких неможливо виявити шляхом спостереження. Неоднорідні – суміші, компоненти яких можна виявити шляхом спостереження. – піна (рідина і газ) – емульсія (рідина і рідина) – суспензія (рідина і тверда речовина) – аерозоль (газ і газ) № 42. Отримання чистих речовин. Як тільки щось потрапляє в наш шлунок, речовини, що входять у продукт, поглинений нами, починають взаємодію з шлунковим соком. Абсолютно кожен об єкт. Людина, овоч, тварина – це набір частинок і речовин. Останні діляться на два різних типи. В даному матеріалі розберемося, які чисті речовини, а які з них відносяться до категорії сумішей. Розглянемо способи розділення сумішей. А також поглянемо на типові приклади чистих речовин. Отже, в хімії чисті речовини – це ті речовини, що завжди складаються тільки з одного - єдиного виду частинок. і це перша важлива властивість. Чистою речовиною є вода, наприклад, яка складається виключно з молекул води (тобто своїх власних). Також чиста речовина завжди має постійний склад. Таким чином, кожна молекула води складається з двох атомів водню і одного атома кисню. Властивості чистих речовин, на відміну від сумішей мають постійний характер і змінюються при появі домішок. Тільки дистильована вода має температуру кипіння, а морська кипить при більш високій температурі. При цьому варто враховувати, що будь - чиста речовина не є абсолютно чистим, так як навіть чистий алюміній має домішка в складі, хоч вона і має частку в 0001 %. Виникає питання, як з ясувати масу чистого речовини. Такі речовини використовуються у виробництві напівпровідників в різних вимірювальних та обчислювальних пристроях, атомній енергетиці і в багатьох інших професійних сферах. Приклади чистих речовин. Характеристики суміші та чистих речовин.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

моя милая сноха оксаночка эпизод 5

металорізальні верстати підручник

фифа 14 с обновлением 2021

книга фізика 7 клас таблиці

learningzone ответы на тесты kfc

plotcalc для coreldraw x6 64-bit